הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ...

הדר מוריה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
מקורות עזתיים: חיילי צה"ל שלפו מאות גופות מארבעה בתי קברות שונים ברפיח ומתוכן העבירו עשרות גופות לשטח ישראל לבדיקה (אבו עלי).
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
חזבאללה טוען: מאז תחילת המלחמה ביצענו 2125 תקיפות נגד ישראל - 9 תקיפות ליום בממוצע.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

נשמע דמיוני: המסתערבים צעדו בנוסייראת כאילו זה רחוב תל אביבי

צוות של מסתערבים שכלל שני אנשי קומנדו נשלח לשוק המקומי של נוסייראת לרחרח ולאסוף נתונים. תפקידם היה לא רק לאסוף מודיעין מתושבי המקום, אלא גם להצליב עם מידע שהגיע מחקירות מחבלים. פרטים מדהימים ממבצע החילוץ

ב-12 במאי קיבלה ישראל מידע מודיעיני על מיקומם של ארבעה חטופים באזור מחנה הפליטים נוסייראת ברצועת עזה. מאותו יום ואילך כל המודיעין הישראלי היה ממוקד בשטח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כדי לאתר את המיקום המדויק. צוות של מסתערבים נשלח לשם, בעיקר בשוק המקומי של נוסייראת.

תפקידם לא היה רק לאסוף מודיעין מתושבי המקום אלא גם לבדוק מידע מחקירות של מחבלים שנתפסו ולהצליבו בנתונים החזותיים. בנוסף, נאסף מידע מתצפית אווירית ובאמצעים טכנולוגיים מתוחכמים נוספים.

לאחר 19 ימים של עבודה אינטנסיבית באיסוף מודיעין בשיתוף פעולה גדול, הצליחו היחידות המשולבות לאסוף מידע מוצק ומדויק על מיקומם של החטופים הישראלים. בין היתר התגלה כי החטופים מוחזקים בשני מבנים נפרדים באותו אזור. נועה ארגמני הוחזקה בקומה הראשונה במקום אחד, ושלושה חטופים נוספים היו בבניין אחר, 800 מטרים משם, בקומה השלישית.

בתחילת חודש יוני הובא המידע לקבינט המלחמה. הרמטכ"ל וראש השב"כ התבקשו להציג תוכנית חילוץ. המודיעין נשמר בסוד - שאר הכוחות בעזה, כולל מפקדים בכירים לא לא עודכנו על כך. בעוד הקבינט המלחמה דן באפשרויות, החלו ההכנות והאימונים לקראת המבצע, כך חושף העיתון היהודי הבריטי The Jewish Chronicle.

כדי לאמת סופית את המידע ולהכשיר את הקרקע למבצע, נשלח צוות נוסף של מסתערבים כולל כמה נשים לבושות עם חיג'אב ושמלות שחורות ארוכות למחנה הפליטים נוסייראת. הם התחזו לשתי משפחות עזתיות שחיפשו בית גדול בנוסייראת, הם הגיעו בשתי מכוניות ישנות זולות עמוסות בחפצים ביתיים האופייניים לאותן משפחות שנעקרו ברצועה, כמו מזרונים וביגוד זהה של המקומיים.

כששאלו תושבי נוסייראת את המסתערבים מאיפה הם באים ומה הם מחפשים בנוסייראת, הם ענו כי נמלטו מרפיח עקב "הפגזות הצבא הישראלי", והחליטו לשכור בית באזור.

אחר כך הצביעו על הבניין שבו הוחזקה נועה ארגמני. הם הראו לאחד המקומיים כמות גדולה של מזומן והציעו לשלם פי שלושה מהתעריף המקובל עבור שכר דירה. התושב המקומי הסכים לעזור ותוך שלוש שעות מצא בית גדול באותו הרחוב שבו הוחזקה ארגמני. זה היה רק 800 מטרים מהמקום שבו הוחזקו שלושת החטופים האחרים.

כמה ימים לאחר מכן, לאחר שהתמקמו בבית, הכירו את האזור, ערכו קניות בשוק המקומי והבינו כי הם לא מעוררים חשד, החלו המסתערבים במשימתם: אימות המיקום בו הוחזקו החטופים.

העיתון הבריטי מתאר כי הם התחלקו לשתי קבוצות; צוות אחד הורכב משני אנשי קומנדו, גבר לבוש כמקומי טיפוסי ואישה לבושה בשמלה שחורה ארוכה וחיג'אב.

הצוות החל לצעוד במורד הרחוב לכיוון המרכז הרפואי 'אלעודה' שבו, בבניין מגורים סמוך 200 מטר מבית החולים, הוחזקה נועה ארגמני. המסתערבים הלכו בביטחון מלא כאילו הם צועדים ברחוב בתל אביב.

כדי להוסיף לאותנטיות שלהם, הם עצרו מעת לעת בדוכנים בצידי הרחוב, כשהם מגלים עניין במוצרים תוך תלונות על המצב הקשה בעזה. זה נעשה בערבית שוטפת עם מבטא עזתי מושלם. מאחוריהם צעדו עוד ארבעה מסתערבים, חמושים לתת גיבוי למקרה שיתרחש מצב 'דמוי פאודה' (פאודה בערבית פירושה כאוס בלתי צפוי).

העיתון היהודי הבריטי The Jewish Chronicle דיווח פרטים שנשמעים כמעט דמיוניים. הצוות השני כלל ארבע חיילות לבושות כנשים ערביות טיפוסיות. הם נשאו שקיות ניילון מלאות במוצרי מזון וירקות. הם צעדו בשני זוגות (לצעירה מוסלמית אסור להסתובב לבד) לעבר בניין מגורים סמוך, שם הוחזקו שלושת החטופים בקומה השלישית. מאחוריהם צעדו עוד ארבעה מסתערבים חמושים כדי לתת להם גיבוי.

בינתיים נשארו בבית חמישה לוחמים נוספים בצוות המסתערבים כדי לשמור עליו ולוודא שהצוותים לא יחשפו ושלא יחכו להם הפתעות. שלוש שעות לאחר מכן, בשעה שנקבעה מראש, חזרו שני הצוותים לבית השכור והחלו לעבד את המידע שקיבלו.

ביום חמישי בלילה, 5 ביוני, נצטוו המסתערבים לעזוב את אזור מחנה הפליטים נוסייראת מבלי לעורר חשד, ארבעה נוספים נותרו לפקוח עין על המבנים כדי לוודא שהחטופים לא יועברו למקום אחר.

רק בשלב זה עודכנו מפקדים בכירים וחברי קבינט נוספים על המבצע.

ביום שישי בבוקר, 6.6, החלו 28 אנשי ימ"מ לעשות את דרכם בשני צוותים לעבר שני המבנים במחנה הפליטים נוסייראת. כדי לשמור על אלמנט ההפתעה ככל שניתן, נסעו לוחמי היחידה בשתי משאיות.

בשעה 11:00 בדיוק קיבלו הכוחות את האות והסתערו על שני המבנים במקביל בתיאום מלא, כדי למנוע מהמחבלים לסכן את החטופים ואת כל המבצע.

הכוחות חיסלו את המחבלים ששמרו על נועה ארגמני, ותוך שש דקות חילצו אותה ללא פגע מהדירה. לאחר מכן לקחו אותה למסוק שהטיס אותה מיד לישראל.

אך בעוד שהחילוץ של ארגמני עבר חלק, מלאכת חילוץ שלושת החטופים האחרים בקומה השלישית של הבניין השני הסתבכה.

חלק מאנשי הימ"מ השתמשו בסולם כדי להיכנס ישירות לחדר שבו הוחזקו שלושת החטופים. זה קרה במקביל לכניסת שאר הכוח שעלו במדרגות מהכניסה הראשית של הבניין.

אלא שצוותו של המפקד ארנון זמורה, שפרץ לדירה בראש הכוח, נתקל באש מסיבית של כשלושים מחבלי חמאס שהיו בדירה הם ירו, השליכו רימונים וחלקם אף ירו טילים לעבר הכוחות הישראלים המופתעים. כך נהרג ארנון זמורה.

הימצאותם של 30 מחבלים בדירה לא הייתה ידועה לצוותי המסתערבים שדיווחו על מיקומם של החטופים. ההנחה היא שהמחבלים הגיעו לדירה רק באותו בוקר או ערב קודם, כדי לחזק את השמירה על שלושת החטופים.

למרות זאת, לוחמי הימ"מ המנוסים לא נרתעו מההפתעה הקטלנית והמשיכו להילחם במחבלים בנחישות מטווח קצר, ואליהם הצטרפו הלוחמים האחרים שהמתינו מחוץ לדירה. שלושת החטופים נאלצו להסתתר בשירותים של הדירה, מוגנים על ידי מספר לוחמים ישראלים, במהלך הקרב. לא הייתה דרך לעזוב את הדירה בגלל הירי האדיר והבלתי צפוי.

לאחר קרב פנים אל פנים, הצליחו כוחות הימ"מ לחסל את כל המחבלים בדירה. אך במהלך הירי מעשרות כלי נשק בתוך דירת שני חדרים צפופה, ארנון זמורה נפגע ושכב על הרצפה מדמם, שלושה חובשים ורופא רכנו מעליו, תחת אש עזה, בניסיון להציל את חייו.

בתוך כך, עשרות מחבלים הגיחו מהמנהרות שמסביב למבנה והחלו לירות לעבר הכוחות במקלעים וטילי RPG. הכוחות החלו לעשות את דרכם החוצה מהבניין. כמה מהם נשאו את ארנון זמורה על אלונקה, הם רצו בסמטאות מלאות עשן ובשוק הסמוך שהיה עמוס באלפי עזתים שלא היו מהססים לעשות בהם לינץ'. הכוחות ניסו תחת אש, להגיע לרכב החילוץ שהמתין להם, אך הוא נפגע משני טילי RPG.

מפקדי המבצע בישראל הפעיל אז את 'תכנית ב', תכנית החילוץ שהוכנה מראש: מבצע נועז תחת אש מסיבית וקרובה מאוד מצד האויב, מכוסה באש ישראלית מהקרקע, מהים ומהאוויר.

בעזרת טנקים הסתערו רגלית מאות חיילים מחטיבות צנחנים גולני וגבעתי אל מחנה הפליטים, נלחמו קרבות פנים אל פנים עם מחבלי חמאס בזמן שספינות חיל הים מכסות אותם ממערב ומסוקי חיל האוויר מהמזרח, אש מהאוויר פגעה במחבלים רק עשרה מטרים מהחיילים הישראלים.

כוחות התגבור וחיל האוויר הצליחו לבודד את זירת הקרב, וסיפקו נתיב מילוט בטוח לכוח העיקרי שליווה את שלושת החטופים. בתום קרב מתיש ומתמשך חיסלו החיילים משלל החטיבות את כל המחבלים בזירת הקרב.

בחמאס טוענים כי במהלך מבצע החילוץ ברחובות הצפופים של מחנה הפליטים נהרגו 274 פלסטינים. עם זאת, בצה"ל אומרים כי 104 פלסטינים נהרגו או נפצעו - כולם מחבלי חמאס או אזרחים חמושים ששיתפו פעולה עם ארגון הטרור.

לאחר הקרב הובילו הלוחמים את שלושת החטופים ששמרו על קור רוח לאורך כל הדרך לאחד המסוקים שחיכו להם והטיסו אותם לישראל. בינתיים, מטוסי חיל האוויר הפציצו את הבניין שקרס תוך שניות.

לאחר מכן עלו כוחות הימ"מ על שני המסוקים האחרים שהמריאו חזרה לישראל. ניסיונות להחיות את ארנון זמורה נמשכו בטיסה הקצרה, אבל נקבע מותו עם הגעתו לבית החולים.

בחדרי חרדים
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ווינט: פקד ע', שחילץ את נועה ארגמני, מספר: "היא הייתה מפוחדת, ישבה בפינת המיטה במצב של הלם. אחד הלוחמים אמר לה: 'באנו להציל אותך', והיא באמת הייתה בשוק, אפילו אמרה 'שנייה'. אמרתי לאחד הלוחמים: 'אחי, תרים אותה', והוא שם אותה שק קמח על הגב. ברכב נועה ישבה רועדת, ואז הסתכלה עליי ושאלה: 'אמא שלי בחיים?' עניתי לה: 'כן'. והיא הסתכלה על כולם ושאלה: 'אתם בטוחים?'"
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ראש מועצת קצרין יהודה דואה קורא: ״מדינת ישראל קומי עורי, לא ייתכן כי חבל ארץ הצפון יהיה מגרש המשחקים של חיזבאללה״.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בערוץ 14 קוראים לציבור להיכנס לאתר פיקוד העורף ולהצטייד בעקבות ההסלמה בצפון .
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יואב זיתון:
בצה"ל נערכו למתקפת חיזבאללה בתגובה לחיסול המפקד הבכיר טאלב עבדאללה, והצליחו ליירט את מרבית הכטב"מים ששוגרו לעבר ישראל. חיזבאללה שיגר תוך דקות תשעה כטב"מי נפץ לעבר בסיסים שונים בצפון, וכיפת ברזל הצליחה ליירט שבעה מהם. שני כטב"מים נוספים שבו ללבנון או נפלו בשטחים פתוחים. בצה"ל אישרו כי אכן מדובר בפעולה המשמעותית ביותר של חיזבאללה נגד ישראל מפרוץ המלחמה.
בס"ד
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
ראשוני ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבש יוזמת שלום ישראלית שאותה הוא מתכוון להציע לפלסטינים בתום המלחמה בעזה. לדברי מקור המצוי בפרטים מדובר ביוזמה עם חשיבה מהפכנית שהפלסטינים יתקשו לדחות אותה והיא תגובה בתמיכה אמריקאית ותמיכת מדינות ערב המתונות. יהושע המאירי
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
ברצועה מדווחים לפני מספר דקות על שני תקיפות חזקות שנשמעו היטב באזורים שונים בדרום הארץ. במקביל מדווח על חילופי אש שמנהלים כוחותינו על מול מחבלים בסמול לבית החולים הכוויתי, בעיר רפיח. יהונתן חמיאס
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אבו עלי: צעיר עזתי חושף בפנים גלויות: חמאס מנחה לשגר רקטות לעבר ישראל מתוך ריכוזי אוכלוסייה אזרחית - דבר שמזמין תקיפה ישראלית לנקודת השיגור וכתוצאה מכך נהרגים אזרחים פלסטינים.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

רגשות ללא האנשה • אתגר 55

לוח מודעות

למעלה