דרוש מידע מכון וינגייט או פסגות - מה עדיף?

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
לבחורה שלומדת הוראה
ורוצה ללמוד עוד משהו

ההצעות שעלו:

מדריכה לאומנות שיקומית עם תעודה מטעם וינגייט
או תרפיה באומנות עם תעודה מטעם מכון פסגות

שתיהם טוענים שהתעודה שלהם מוכרת בקופת חולים וניתן לעבוד שם
איך אני יודעת אם זה נכון
ואם זה באמת שווה?
 

אמא אכפתית

משתמש רשום
מצטרפת לשאלה לגבי מכון פסגות.
האם ייתכן שהתעודה של המכון מוכרת בקופת חולים, כמובטח, למרות שלא מדובר בלימודי תואר?
אשמח לכל מידע לגבי המכון ולגבי ההכשרות מטעמו.

בנוסף, אשמח לקבל מידע על ההכשרה לטיפול רגשי בפסיכודרמה בסמינר הרב כהנא בבני ברק מטעם בית ספר מלכות.
הבנתי שההכשרה מתקיימת כבר מספר שנים.
סליחה אם הטיתי את האשכול לאפיק אחר, אני מקווה שזה בסדר, כי מדובר בנושא דומה.
 
נערך לאחרונה ב:

תמר יונה

משתמש מקצוען
שתיהם טוענים שהתעודה שלהם מוכרת בקופת חולים וניתן לעבוד שם
מתחילה עם זה
אני יודעת שפסגות מצליחים לפעמים איכשהו להכניס למכבי בעיקר
לא הולך בכל הקופות
ולא בקלות, בכלל.
לא מדברת על ההכשרה שלהם, שם אני לא מכירה, אלא על המטפלות במכון שבלי תואר.

בנוסף, אשמח לקבל מידע על ההכשרה לטיפול רגשי בפסיכודרמה בסמינר הרב כהנא בבני ברק מטעם בית ספר מלכות.
שאלה לי, מה כבר יכולות ללמוד בנות 18 ו 19 במסגרת הסמינר?? נו באמת.
זה לטפל כמו שמנהלת חשבונות תטפל.

*אני אולי נשמעת אנטי לא אקדמאית בכללי. אבל פה ספציפית מכירה את שני המקומות שהוזכרו לעיל*
 

אמא אכפתית

משתמש רשום
מעניין. כי באתר של מלכות כתוב כך לגבי המקומות שהבוגרות מטפלים בהם:
  • מכון פסגות פתח תקוה אלעד ובית שמש. (מקבל מבוטחים של קופ"ח מכבי, כללית,
    מאוחדת, לאומית).

@תמר יונה אשמח לשמוע מה את כן יודעת על ההתמחות בסמינר הרב כהנא.
מה זה כן נותן לבנות (ומה לא...)
האמת, התפלאתי עד עמקי נשמתי כששמעתי על הרעיון לפני כשלוש או ארבע שנים, כשזה נפתח בפעם הראשונה
אבל עכשיו, כשזו עובדה קיימת, ואני שומעת שבנות נרשמות, וגם בתי הגיעה לגיל, החלטתי לבדוק אם יש דברים בגו.
חשבתי שאולי הייתי סתם חשדנית או לא נותנת אמון.
האם זה כן עשוי לתרום משהו לבת - הן מבחינת האישיות והן מבחינת העבודה בעתיד?
ואם לא, איך ייתכן שהורים משלמים עשרות אלפי שקלים אם אין להם תמורה הולמת?
ועכשיו, כשסמינרים אחרים פותחים גם הם התמחויות כאלה, מטעם פסגות, השאלה מתעצמת.
וגם: האם יש סיכוי שחלק מהשעות יוכרו לתואר? מניחה שזה תלוי בשאלה אם המורות הן עם תואר. (סליחה אם השאלה מורה על בורותי, אני אכן בורה בזה)
ממש אשמח בכל מידע. תודה מראש!
 

תמר יונה

משתמש מקצוען
זה לעבוד רק בפסגות.
וזהו.
אה, אולי בפרטי, לנסות לגרד מטופלים שמסכימים לבוא למישהי בלי תואר, בת 19 / או בבית ספר- וגם שם אני יודעת שזה לעבוד פרטי, אם בית הספר מסכים להכניס אותך, אבל זה בלי תואר אז זה לא יהיה תחת ההנהלה- אלא ההורים משלמים לך ישירות, אבל את הסכום שמקבלת מטפלת בבית ספר. (70 מקסימום)

אבל לא במקומות מסודרים.
*ככה אני יודעת*

ולגבי ההתמחות בכהנא אני לא יודעת ספציפית
אבל מכירה את התחום ואת מה שמאחורי
ויודעת, בטוחה! שסמינר לא יכניסו הרבה דברים בסיסיים.
לטפל אחרי למידה של תיאוריות ושיטות מצונזרות מתכנים קריטיים זה ממש מפחיד, בעיניי.
חוץ מזה שהגיל זה עוד מיד אחרי טיפש עשרה.
ממש לא גיל שיכול להכיל מורכבויות בנפש ולטפל.

ולגבי התואר- לא יכירו בכלום, במאה אחוז.
אולי יכירו בתעודת הוראה, בחלק המקומות מכירים לנקודות זכות, קצת.
אבל וודאי שלא ללימודים המעשיים.

מבחינת לתרום לבת- אולי יתרום לה לראות אם היא מחתברת לרעיון בכלל ואם יש לה לחשוב על כיוון כזה בעתיד. מבחינת אישיות- שוב, בעיניי זה גיל בוסרי מדי. מכירה מישהי בי"ג שהתחילה ללמוד וב"ה הייתה בוגרת מספיק כדי להבין אחרי שלושה שבועות שהיא לא בגיל, ועזבה.

ואם לא, איך ייתכן שהורים משלמים עשרות אלפי שקלים אם אין להם תמורה הולמת?

:cry:
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
@שקדיה @אמא אכפתית @תמר יונה - קראתי כמה פעמים את הדברים שכתבתן
ואני עדיין מקווה שלא הבנתי מספיק טוב מה שכתבתן
אתן רציניות שבנות בסמינר לומדות טיפול רגשי בגיל 18 19?
כמה שנים הן לומדות את זה? ומי זה שמלמד?
והאם זה באמת מוגדר כטיפול?
ומה זה אומר, שעוד מעט תהיה לנו הצפה של "מטפלות" כמו שיש הצפה של מתכנתות/גרפיקאיות/מורות?
ובאמת הסמינרים נותנים לזה יד? וההורים קונים את זה ומשלמים על זה? והילדות חושבות שהן באמת מטפלות?
ואם הן עובדות במכון פסגות, באמת אנשים שולחים ילדים לטיפול לבנות כל כך צעירות שלמדו טיפול בסמינר?
מפחיד!!!!!
 
נערך לאחרונה ב:

נקודות10

משתמש חדש
הרמוני, כנראה זה באמת מה שהולך להיות
כי עכשיו פסגות הולך לפתוח בסמינר מאיר טיפול בהבעה ויצירה
חושבת שגם בסמינר החדש
ובשופרא (הרב וולף)- טיפול בבעלי חיים
מעניין איך זה מסתדר עם זה שהסמינרים האלה כל כך שמורים,
הרי תמיד יכולים להגיע לטיפול מקרים מורכבים של התעללות שה' ישמור...
אז איך הם שולחים לזה את הבנות
הרי מדובר בנערות צעירות ולא בשלות
וזה יכול לפגוע גם בהן וגם בילדים שבאים לטיפול
ה' ישמור
פסגות זה בכלל מרכז חוגים לא? מפעיל רכיבה על סוסים?
אז ממתי הוא פותח התמחות לטיפול...
משהו פה לא ברור........
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
יש פה נימה מאד החלטית ומאשימה
ולא נעים לי לתרץ את מה שאנחנו עדין מתלבטים
אבל כן אציג 2 נקודות
ולא אכנס לויכוח על השאר

1) בטיפול בחיות נרשמה בת שלי בת 24
גננת שלמדה חינוך מיוחד
עם גישה לילדים ואהבה לחיות
לא כולן בנות 18-19 שם
היא פגשה גם נשואות מבוגרות יותר
והיא רוצה לגעת בתחום לבדוק שמתאים לה
אולי לפתוח חוג חיות
יודעת בדיוק את משמעות התעודה שתקבל

2) בטיפול באומנות אכן זאת בת 19 שהולכת ללימודי הוראה
א-ב-ל היא רוצה להתקדם משם אחכ לטיפול באומנות אמיתי
אחרי תואר אקוילנטי וכו'
כרגע נרשמה לזה כדי לגעת בתחום ולהכיר
לבדוק אם אכן יהיה לה שוה אחכ להתקדם
ולכן גם מתלבטת אם ללמוד הוראה + אומנות (שאז השעות אומנות יעזרו לה בלימודי תרפיה באומנות)
או ללמוד הוראה + חינוך מיוחד (שהשעות לא יעזרו לה אבל הידע שווה הרבה יותר ואם לא תהנה מהטיפול באומנות תוכל לעבוד בתחום)

בקיצור - עדין תלוי ועומד....
מקוה שעכשיו זעקות הפחד יורידו כמה סימני קריאה :)
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
@שקדיה
צר לי אם הרגשת שלא בנוח למקרא תגובתי....
השיקולים שלך כמובן מאוד הגיונים.
ללמוד בגיל 24 זה עולם אחר מללמוד בגיל 18,
ואם בת 18 רוצה לגעת בתחום ולהכיר וזה מתאפשר בגבולות הסמינר אז זה ממש מעולה.
העניין הוא שאת מבינה בדיוק את מגבלות הלימודים הללו
ויודעת את אשר לפנייך.
אני הצלחתי לאתר היום מישהי שסיימה פסיכודרמה בשנה הראשונה בכהנא כי סקרן אותי לשמוע איך הגדירו להן את המסלול,
היא רואה את עצמה כמטפלת, היא כבר עובדת כמטפלת במכון (אולי פסגות, שכחתי לשאול), והיא אומרת שאמרו להן שמכשירים אותן להיות מטפלות. וממש לא שרק יגעו בתחום.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה