הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה...

שלומי מרום

משתמש מקצוען
דיווחים פלשתיניים: טנקים של צה"ל בצפון-מזרח דיר אל-בלח. על פי הדיווחים, עזתים הבחינו בטנקים באזור העיר במרכז רצועת עזה, שבה עדיין לא התבצע תמרון קרקעי. עוד דווח כי החלו פעולות של דחפורים במקום (ישראל היום).
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

הערכות מודיעיניות: היכן נמצא יחיא סינוואר?​

האם מנהיג החמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נמצא ברפיח? על פי מידע מודיעיני שהגיע לאחרונה, התשובה היא שלילית. צה"ל תוקף בימים אלה ברפיח, אך גורמים ישראלים סיפרו לניו יורק טיימס כי ההערכה היא שסינוואר כלל לא נמצא שם.
שני גורמים שצוטטו בכתבה בסוף השבוע אמרו כי זה אינו מיקום המחבוא שלו, אך הם לא הצליחו לקבוע בוודאות היכן המקום המדויק בו הוא נמצא. לפי ההערכות המודיעיניות האחרונות, סינוואר מסתתר במנהרות תת-קרקעיות באזור חאן יונס, משם צה"ל יצא לפני כחודש.
אמש קראו בצה"ל ל-150 אלף תושבי ג'בליה שבצפון הרצועה לפנות את בתיהם ולעבור למחנה הפליטים, זאת לקראת כניסה מחודשת של צה"ל לאזור. צה"ל החל בפינוי שתי שכונות במזרח רפיח הנמצאות מערבית לפעילות הכוחות ושם הדגישו כי טרם נכנסו כוחות לשתי השכונות במזרח רפיח.
על פי דיווחים הבוקר (ראשון) בארה"ב, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הציע סיוע לראש הממשלה בנימין נתניהו אם ישראל תימנע מפעולה נרחבת ברפיח. לפי ארבעה מקורות המעורים בהצעות האמריקאיות, אחת ההצעות הייתה מידע מודיעיני רגיש שיסייע לצה"ל לאתר את מיקומו של סינוואר יחד עם בכירים נוספים. כמו כן, ארה"ב התחייבה לסייע באספקת אלפי מחסות כדי שישראל תוכל לבנות ערי אוהלים לפלסטינים וכן סיוע בחלוקת מזון.
בממשל ביידן טוענים כי לא פשוט יהיה להעביר פלסטינים לאזורים שוממים או הרוסים בעזה. ההצעות נועדו לשכנע את ישראל לבצע מבצע מוגבל וממוקד ברפיח, שם מתגוררים כ-1.3 מיליון פלסטינים.
עוד דווח כי בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין ארה"ב וישראל לגבי האופי המבצעי ברפיח, כשלא בטוח שישראל תישמע לאזהרות ארה"ב בעניין.
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען

"אכלתי שישה תמרים כל יום, הם ירו בכל מי שהתקרב לבית"​

אלמה אברהם בת ה-84, שנחטפה מביתה שבקיבוץ נחל עוז, שוחררה לאחר 51 ימים במסגרת עסקת החטופים • היא חזרה לישראל במצב קשה ואושפזה בבית החולים סורקה, כעת היא משחזרת.
אלמה אברהם בת ה-84, שנחטפה מביתה שבקיבוץ נחל עוז, שוחררה לאחר 51 ימים במסגרת עסקת החטופים. היא חזרה מהשבי של צוררי חמאס כשהיא במצב קשה, ובמשך חמישה חודשים הייתה מאושפזת בבית החולים סורוקה. בשבוע שעבר שוחררה מבית החולים וחזרה בחסדי שמיים לביתה.

"אני מרגישה טוב, לאט לאט", סיפרה אלמה הבוקר בראיון לחדשות 12, "זה מרגיש מוזר קצת. רק אתמול חזרתי, עוד לא התרגלתי למקום הזה, לצאת פתאום אל האור. בבית החולים היה מאוד נחמד כי עטפו אותי שם מאוד, המשפחות ואנשי הצוות. זה מאוד מוזר וקשה לצאת פתאום לצד השני".

אלמה משחזרת את רגעי החטיפה: "לחצתי בכל כוחי על דלת הממ"ד, כי היא לא נסגרה. בסוף הם הדפו אותי לאחור, נכנסו ולקחו אותי בכוח. יצאנו החוצה, נכנסנו לאוטו ומשם הגענו לשער הקדמי. יצאנו החוצה והם העלו אותי על אופנוע. באופנוע נסענו לכיוון עזה, דרך השדות. האופנוע קפץ מאוד, זה היה מאוד לא נעים".

"כשהגעתי לעזה, המון גדול מחא לי כפיים. ניסו להשחית את היד השנייה שלי, שהייתה מכוסה בפצעים, עד שהגענו למקום מוגן והזיזו משם את הפושעים האלה שרצו לפגוע בי. אחר כך העבירו אותי מבית לבית. הייתי בארבעה בתים שונים. הבית הראשון היה נחמד, היה שם תינוק שכל הזמן עקב אחריי. הייתי שם רק יום אחד ואז הלבישו עליי חג'אב ולקחו אותי למקום אחר. ככה עברתי ארבעה בתים, עד שהורידו אותי במדרגות, למטה".

ישנתי על מזרון, על הרצפה. לא פגשתי אף אחד. רק כשהייתי צריכה ללכת לשירותים, הייתי דופקת להם על הדלת והם היו באים לקחת אותי לשירותים. הם היו מובילים אותי לשירותים ואחר כך בחזרה למזרון. אכלתי כל יום שישה תמרים, וזה הכל".


פגשת בבתים שהיית בהם משפחות, ילדים. ניסית לשאול אותם למה הם עושים את זה לאישה בת 84?
"לא ניסיתי לשאול כי לא היה אף אחד שיענה לי. לא פגשתי אף אחד שיכול לענות. הייתי לגמרי לבד כל הזמן".

ישנתי בתוך חדר מרובע שהיה בו חלון קטן. עשיתי את עצמי ישנה, שלא ירגישו שאני ערה, והצצתי בחלון. היה שם ארון ומאחורי הארון רובים. כשהצצתי, ראיתי שבשלב מסוים הם לוקחים את הרובים ועולים לגג. הם ירו משם על כל מי שהתקרב".

היו רגעים שנשברת? "ממש לא. לא חשבתי על שום דבר, רק על זה שרוצים להשאיר אותי בחיים ולכן שומרים עליי, בשביל לעשות את החילופים".
על הרגע הכי מפחיד סיפרה: "ישנתי בתוך חדר מרובע שהיה בו חלון קטן. עשיתי את עצמי ישנה, שלא ירגישו שאני ערה, והצצתי בחלון. היה שם ארון ומאחורי הארון רובים. כשהצצתי, ראיתי שבשלב מסוים הם לוקחים את הרובים ועולים לגג. הם ירו משם על כל מי שהתקרב".

על מצבה הרפואי סיפרה: "לא הבנתי את זה, לא חשבתי על זה בכלל. הילדים סיפרו לי שהייתי בקור כזה. הרופאים הצילו אותי, פתחו את הספר לראות מה קורה איתי, עשו במאמצים כל מה שצריך. אני לא זוכרת כלום מהדבר הזה. לא זוכרת שטסתי במטוס, לא זוכרת שהורידו אותי".
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כרגע צה"ל מנצח והחמאס בורח לחורי המנהרות. זה לוקח זמן אבל בסוף צה"ל מנצח": ח"כ משה סעדה לקאהן וחכם ב'מהדורת הבוקר': "גישת המציאות אומרת שישראל לא יכולה להסכים לתנאי הבסיסי של החמאס, שדורש את הפסקת הלחימה. האלוף בריק הוא נביא זעם שאמנם צדק בחלק מדבריו אבל לא בכולם. החמאס משלה אותנו, הוא לא רוצה הפוגה קלה"
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

אתר לבנוני: חיזבאללה "מעלה הילוך" בפרובוקציות נגד ישראל לפי הוראת איראן ונערך למלחמה​


עליית מדרגה אחרונה לפני הרחבת המלחמה , שינוי ב"טקטיקה", מצד חיזבאללה, שנראה כי אימץ גישה של "התקפות אינטנסיביות " – כך מסכם את המצב בגבול בין ישראל ללבנון אתר החדשות הלבנוני "אלנשרה", ומעלה ציטוט "חם" של חיזבאללה : ההתנגדות ערוכה ל"קיץ חם " .

"אנו נכנסים לשלב האחרון של לפני המלחמה הגדולה בלבנון, ההתנגדות עברה בימים האחרונים לשלב חדש של תקיפות מואצות שמטרתם להסביר לאויב שלא רק אצלנו יהיה " קיץ חם " , ולאחר שהאזור מבין כי לא יהיה משא ומתן בלבנון לפני שהפוגת האש בעזה תיכנס לתוקפה . הימים האחרונים בסימן הרתעה לגרום לאויב לבטל את תוכניותיו מלהרחיב את המערכה בדרום לבנון . לאסטרטגיית "לחץ מרבי" של ההתנגדות יהיו בקצב עולה ומהיר .

ולכן אסור להעניק לאויב "מתנות חינם" בשטח, מה שמותיר את כל האפשרויות פתוחות בחזית, לאור המשך איומי ההסלמה הישראליים, המובילים לדבר על "קיץ חם" בחזית הצפונית.

"המתווכים הקפיאו את כל מאמציהם להרגיע את האזור כי הבינו שההתנגדות לא תוותר על עקרונותיה ולא תיסוג משום מקום אחר בלבנון ."

ברקע יש לזכור דיווחים מהשבוע שעבר לפיהם הורתה איראן לגרורה שלה, חיזבאללה, להעלות את רף תגובויה נגד ישראל אפילו אם זה יגרור את 2 הצדדים למלחמה בהיקף מלא
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

אבו עלי: המבצע הקרקעי בג’באליא בצפון הרצועה​


מקורות פלסטינים בצפון הרצועה מדווחים שכוחות מתמרנים של צה”ל וטנקים חצו את רחוב א-סכה מכיוון מזרח והתמקמו מערבית לרחוב זה באזור ריאצ’ א-צאלחי .
אזור ריאצ’ א-צאלחין מרוחק 5 ק”מ מהגבול עם ישראל במזרח הרצועה ומרוחק 5 ק”מ מהגבול עם ישראל בצפון הרצועה.

הפלסטינים מדווחים שהכניסה הקרקעית למחנה הפליטים ג’באליא היתה אגרסיבית ומלווה באש ארטילרית וכן בתקיפות מהאוויר (גם מסוקים).
עוד מדווחים הפלסטינים על לפחות 12 הרוגים שהגיעו מצפון הרצועה לבתי החולים, לצד דיווחים על גופות מוטלות ברחוב באזורים שונים בצפון הרצועה.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מצרים מאיימת: הפסקת פעולות רפיח או סיום הסכמי קמפ דייוויד​


לפי מה שפורסם בעיתון הישראלי מעריב , גורמים מצריים העבירו לוויליאם ברנס, מנהל ה-CIA, במהלך ביקורו בקהיר, את דרישתם מארה"ב ללחוץ על ישראל להפסיק את פעולות צבאיות ברפיח הפלסטינית וחזרה למשא ומתן יעיל. העיתון הוסיף כי אם ישראל לא תגיב, מצרים עלולה להקפיא או לסיים את הסכמי קמפ דייוויד.

העיתון דיווח כי גורמים ישראלים יצרו קשר עם עמיתיהם המצריים כדי לוודא את חומרת הדרישות המצריות לביטול ההסכם, בעקבות ההסלמה בשיח התקשורתי המצרי בעניין זה.

עוד דיווח העיתון כי מצרים אישרה לארצות הברית כי האיום בביטול הסכם השלום הוא חלק מאסטרטגיה ללחוץ על ישראל, מה שמעיד על כך שההסכם עדיין תקף ולא יושפע משמעותית.

מעריב ציין כי מצרים ביקשה מנהגי משאיות הסיוע, לראשונה מאז תחילת המלחמה בעזה באוקטובר האחרון, להתרחק מאזור מעבר רפיח, מכיוון שממשיכים להחמיר את אמצעי האבטחה, מה שמשקף חשש להידרדרות במצב הביטחוני.

לבסוף, ערוץ אקסטרה ניוז ציטט מקור מצרי בכיר שאמר כי המאמצים המצריים הביאו להתקדמות במשא ומתן להפוגה והפסקת האש בעזה, תוך דגש על מחויבותה של מצרים להגן על ביטחונה הלאומי במהלך תהליך המשא ומתן.
 

2 3 שגר

משתמש פעיל
דיווח ערבי : עיתונאי עזתי טוען שקיבל מתושבי גבאליא שהמצב בגבאליא יותר גרוע ממה שנדמה, רחפנים וכוחות צה"ל יורים על כל מי שמנסה להתקרב לרחוב אלחדד ובלוק 2 במזרח גבאליא, הצבא נמצא ברחוב הסמוך ולא מאפשר לעבור מצד אחד לשני
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

דיווח: חמאס דורש הפסקת אש לשלושה חודשים, כתנאי לשיחות​

קטאר, המתווכת בין ישראל לחמאס, הציעה היום (מוצאי שבת) לישראל ולחמאס לשגר ביום רביעי הקרוב משלחות לבירתה דוחא, בניסיון לחדש את השיחות שיובילו לעסקה לשחרור חטופים. בישראל טרם השיבו להצעה, אך בחדשות 12 דווח כי היא לא נפסלה על הסף.

גורמים בישראל אמרו ל-ynet כי "המו"מ לא התפוצץ", אך הדגישו כי הוא יימשך "אם יהיו תשובות מחמאס שאפשר לעבוד איתן". הגורמים הדגישו כי "כולם מנסים, אבל במקביל ללחימה עצימה". מוקדם יותר דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי נמשכים המאמצים הבינלאומיים להגיע להסכם.

בינתיים, בניסיון נוסף ללחוץ על ישראל לקבל את דרישותיו, ארגון הטרור פרסם סרטון שבו נראה אחד החטופים, נדב פופלוול, בן 51 שנחטף מקיבוץ נירים. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו, ולא ברור מתי הוא צולם. אימו, חנה פרי, שוחררה בעסקת החטופים הראשונה, אחרי 49 ימים בשבי. אחיו רועי נרצח בטבח בשמחת תורה.

בארה"ב דיווחו כי הסיבה להפסקת המגעים בין ישראל לחמאס, בשיחות שהיו השבוע בקהיר בירת מצרים, היא דרישה חדשה של חמאס להאריך את הפסקת האש בשלב הראשון מ-40 יום לשלושה חודשים. בישראל טענו כי הסכמה לדרישה כמוה כסיום הלחימה.

סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חייה, אמר לערוץ "אל-ערבי": "המשא ומתן דורך במקום תחת זחלי הטנקים ברפיח. מדובר בשיח של אש. ישראל מעוניינת להחזיר את החטופים בלחץ האש, וזאת שגיאה, כי בעבר שחררנו חטופים רק במשא ומתן".

עוד הוסיף אל-חייה: "כל פעם שישראל וחמאס מתקרבות להסכם ישראל הופכת את השולחן ושבה לנקודת האפס. דרישותינו נותרו כשהיו: הפסקת הלחימה, נסיגה כוללת של צה"ל מהרצועה, שיבה ללא הגבלה של עקורים לבתיהם, אספקה לתושבי עזה ואחר כך הסכם חילופין".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שר החוץ הבריטי קמרון על האפשרות של אמברגו נשק: זה יהיה לא חכם ללכת בנתיב זה, וייתכן שזה אף יחליש את את ישראל, ויקשה על הסיכוי להסכם שחרור חטופים
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דובר המערך האזרחי של חמאס:

"צה"ל מפגיז בעומק של 2.5 קילומטר בתוך העיר רפיח. מה שאנחנו עדים לו מההרג וההרס מזכיר לנו את הימים הראשונים של המלחמה. צה"ל ממשיך לתקוף צוותים שלנו
 

2 3 שגר

משתמש פעיל
תגובת חברת אמבולנס חדרה לתדהמתה של חב אמבולנס חדרה, עובד משירותיה מעל באמון החברה ופעל בניגוד להוראות ונהלים של החברה באופן שהאמבולנס אשר נמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת, עשה שימוש שלא כדין באמבולנס ושלא בשעות העבודה, פעל בניגוד לדין והסיע שב"חים תוך התחזות לנהג במשמרת תוך שימוש ברכב האמור לשמש להצלה ותוך שהעובד מתחזה כאילו מסיע פצוע. חב אמבולנס חדרה גייסה את העובד לשרותייה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ"איחוד ההצלה" ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה, החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה, ומשתפת פעולה עם גופי החקירה תוך שהעובד פוטר לאלתר ותוך שהחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא ישנו..
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה