הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה...

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עקב החסימות: מערכת הביטחון נאלצה להעביר הלילה לראשונה את משאיות הסיוע לעזה בדרך שונה - מירדן דרך מעבר רבין הסמוך לאילת. בני משפחות חטופים, משפחות שכולות, תושבי אילת ופעילי 'צו 9' נערכו מראש וחסמו את המשאיות מ-11:00 עד לפנות הבוקר. כעת המשאיות בדרכן למצפה רמון אחרי שהמשטרה פינתה בכוח את החוסמים, וגם שם פעילים ערוכים לחסימה.
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
תושבי רצועת עזה דיווחו לארגון שמנטר את פעילות האו"ם ומוסדותיו: עובדי אונר"א גונבים סיוע ומוכרים אותו במחיר מופקע

ארגון UN Watch אומר שחושפי השחיתות באונר"א אומרים שהם דיווחו על הגניבות אבל אף אחד לא מקשיב להם
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ח"כ דני דנון במהדורת הבוקר (קול חי) : "צריך להמשיך במטרות שלנו ולא למצמץ. במקביל הייתי ממשיך בשיח עם האמריקאים ומסביר להם את המורכבויות. זו הייתה טעות להקשיב להם כבר לפני כמה חודשים כשהם ביקשו להאט את הקצב. היינו צריכים כבר לגמור עם רפיח"
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ח"כ צבי סוכות במהדורת הבוקר (קול חי) : "יש אמירה של צה"ל שמעדיפים חזית אחת, זה לגיטימי. אבל אם זה יגמר בהסכם מדיני זה אומר שחיזבאללה ניצח אותנו ולזה אסור להגיע. חיזבאללה זה לא חמאס, יש להם סבלנות. אם ניתן להם להתעצם הסיבוב הבא יהיה הרבה יותר קשה"
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי לגדסי ופרידמן במהדורת הבוקר (קול חי) : "המדינה לא נותנת כלום מעבר למענק אכלוס. רק שלושה שרים עושים משהו: וסרלאוף שמתקשר, פועל ועובד, משה ארבל מש"ס שעושה עבודה טובה עם כל הצוות שלו ושר האנרגיה אלי כהן. כל השאר כלום. כל הקבינט צריך ללכת הביתה. נתניהו נעלם"
 

חילך לאורייתא

משתמש מקצוען
אבי בלום ב׳משפחה׳: למי שעקב אחר התנהלות נתניהו בשבועיים האחרונים, אין ספק בנוגע לנכונותו ללכת כברת דרך לעסקה, גם במחירים כואבים, פוליטיים, צבאים ומדיניים. בזירה הפוליטית ביבי נראה כמי שהסכים לקחת סיכון עד כדי פירוק ממשלת הימין אם העסקה תבשיל
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אפגניסטן. הטליבאן גינה את ההתקפה על רפיח דובר הטליבאן, זביהוללה מוגאהיד, פרסם הודעה שבה נאמר: האמירות האסלאמית מגנה בחריפות את ההתקפות הברבריות של המשטר הציוני על העיר רפיח ברצועת עזה וקוראת לפעולה זו פשע מלחמה והרג המוני של "פלסטינים."
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
המבצע שצה״ל פתח בו הבוקר בשכונת זיתון מספר את כל הסיפור של הלחימה ברצועה ו״השמדת חמאס״: זו הפעם ה-3 שצה״ל פושט על השכונה הדרומית של העיר עזה. בנובמבר - אוגדה 36 כבשה את השכונה בפעם הראשונה במסגרת התמרון (זה היה מהלך מהיר וחלקי, שאמנם הוכרז בו כי ״גדוד זיתון הוכרע״ אבל בפועל נותרו במרחב מחבלים רבים מאוד). בפברואר - אוגדה 162 ביצעה שם מבצע פשיטה אוגדתי נרחב שנמשך קרוב לשבועיים. והנה במאי - אוגדה 99 חוזרת לשם בפעם השלישית עם 3 חטיבות. והיד עוד נטויה. דורון קדוש


לוחמי צה"ל ושב"כ פתחו במבצע בהובלת אוגדה 99, במרחב זיתון שבמרכז הרצועה, להמשך פירוק תשתיות טרור וחיסול מחבלים במרחב. כ-25 מטרות טרור הושמדו מהאוויר, וכוחותינו ממשיכים לפעול לטיהור השטח.
בין המטרות הותקפו מבנים צבאיים, מנהרות התקפיות, עמדות תצפית, עמדות צליפה ותשתיות טרור נוספות.
בתיאום משולב לוחמי צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל, 679 ו-2 פועלים לטיהור השטח במרחב זיתון.
אמש פורסם כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של שב"כ וזרוע הים, חיסל את המחבל אחמד עלי, מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה.
אחמד עלי קידם במהלך המלחמה פעילויות התקפיות לעבר שטח ישראל ותקיפות נוספות נגד כוחות צה"ל הפועלים בשטח הרצועה. בתוך כך, בשבועות האחרונים פעל לקידום פיגועים נגד כוחות צה"ל הפועלים במסדרון במרכז רצועת עזה. במסגרת תפקידו, היה עלי מעורב בניהול פרויקטים של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועה.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

הפחדה נגדית: מול איום הפלישה הישראלית חיזבאללה מאיים להוציא מתקפת נגד על הגליל​

מול איום הפלישה הישראלית לדרום לבנון , חיזבאללה מזהיר במתקפת נגד ומתכונן להסתער על כל ישובי הגליל , כוחות "אל-רדוואן" נמצאים בשטח וממתינים לפקודה – כך מפרסם אתר החדשות הלבנוני "אלנשרה".

באוקטובר שנת 2020, הצבא הישראלי ביצע תרגיל \תמרון ענק שנקרא "חץ קטלני". התמרון דימה למעשה את העימות של הצבא הישראלי עם כוחות דיוויזיית רדואן של חיזבאללה שהסתערו על צפון ישראל, והתמקדותו הייתה כיצד להדוף את המתקפה הזו עוד לפני תחילתה .

החשש הישראלי הזה מפני פלישת כוחות קומנדו של חיזבאללה לאזורים בצפון לא התפוגגה, גם אם התרחיש הגיע באוקטובר 2023, מכיוון מעזה, שם הסתער אנשי החמאת על סביבת הרצועה במבצע שנקרא "מבול אל-אקצא", ועד היום אנחנו עדיין חיים את ההשלכות שלו , אבל זה לא אומר שחיזבאללה ויתרה על תוכניתה ולא תוכל ליישם זאת ולפלוש לגליל בכל מלחמה עתידית .

בישראל מאיימים היום רבות על כוונותיה לפלוש לכפרי דרום לבנון עד לנחל הליטני בניסיון ליצור חגורת ביטחון בדרום , אך לפי מקורות בכירים בחיזבאללה , על הישראלים להיערך היטב למתקפת נגד , כך שצבאם ימצא את עצמו נאלץ להשתתף בעימות בתוך השטח של צפון ישראל, לא בדרום הלבנון – כך לטענת אתר החדשות הלבנוני.

מדובר בפלוגות תקיפה מיוחדות , מקורות מציינים כי היא מורכבת מכ-3,200 לוחמים שהתגייסו ליחידה המיוחדת לאחר שעברו הרבה מאוד מבדקים קשים ושלבים הכוללים אימונים פיזיים ומנטאליים . הלוחם בכוח זה אינו יודע מה המשמעות של נסיגה או פחד, ומכוון רק להשיג את המטרה או למות למענה , זו הסיבה שלוחמי עילית אלו מדאיגים רבות את הישראלים, דאגה שהתגברה יותר במלחמה הנוכחית , הישראלים פעלו להקטין את הסיכון באמצעות חיסול וניסיון חיסול של מפקדים בכירים של אותו כוח מובחר כאשר החיסול הבולט ביותר היה של ויסאם אל-טאוויל.

התרחיש הזה של כיבוש ישובי הגליל מטריד מאוד את הישראלים, זהו תרחיש אמיתי שקיים היום יותר מאי פעם , לפי מה שמאשרים המקורות באמצעות אתר "אל-נשרה", המעידים כי חיזבאללה לא נסוג מתוכניותיו להסתער על הגליל , בין אם זה הגליל העליון או אצבע הגליל, ההתנגדות הכינה את כל הנדרש לכך, וחשפה כי ניזוקה רק במעט במלחמה היומיומית שמתנהלת כיום , כוחות רדואן נפגעו רק במעט לאחר חיסול כמה ממפקדיהם.
המקורות מגלים וחושפים בפנינו שאנשי כוח רדואן ממתינים בקוצר רוח לשעתה של המלחמה הגדולה כדי ליישם את כל מה שהם התאמנו לקראתו משנת 2007 ועד היום. הם הכינו הפתעות שהישראלים לא יצפו להן . זה קשור בהכנת האלמנטים הנדרשים לפלישה , אבל לא רק, אלא גם בשיטות הכניסה והחצייה לישובי הגליל מעל ומתחת לפני הקרקע .

מהמקורות עולה כי התוכניות המפורסמות לציבור לא דומות לתוכניות שהוכנו אך הן ייושמו בשטח לפי כל עניין ועניין כך שעד היום ידוע מעט מאוד על כוחו של רדואן , על אופי שיטת הקרב , ולכן האופציה של הסתערות ופלישה לשטח ישראל נותר ויוכל להתבצע כאשר הנהגת חיזבאללה תראה צורך בכך.

כוח רדואן צבר תהילה וניסיון קרבי בפעולות שביצע בסוריה לשחרור השטחים הכבושים ע"י מחבלים.

האם תהילתה הבאה של היחידה תהיה בשחרור ישובי צפון ישראל לטובת הקמת חגורת ביטחון ללבנונים ?
 

שלומי מרום

משתמש מקצוען
זיתון ב'ווינט': בשקט בשקט, צה"ל השלים בימים האחרונים את בנייתם של ארבעה מוצבים גדולים לאורך פרוזדור הביתור נצרים, לטובת שהייה נוחה יחסית וקבועה למאות לוחמים, כעת משתי חטיבות מילואים. אחת משתי החטיבות, בהיקף קטן אומנם, אחראית לאבטח את עבודות הקמת הנמל החדש על ידי הצבא האמריקני
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס למתקפה של בן גביר על הממשל האמריקאי: "חובה להמנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים הפוגעים באינטרס הבטחוני הלאומי של מדינת ישראל"

עוד אמר הנשיא בטקס, ברקע המתיחות הגוברת מול ארה"ב כאשר רק הבוקר דווח כי ביידן איים שלא להעביר לישראל חימושים מדויקים: "זו הזדמנות להודות במיוחד לבנות הברית של מדינת ישראל גם היום, ובמיוחד לבת בריתנו הגדולה ביותר ארצות הברית של אמריקה. אני מבקש לומר תודה לנשיא ביידן שהוא ידיד גדול של מדינת ישראל שהוכיח את זה מיומה הראשון של המלחמה".

דבריו של הרצוג התייחסו להתבטאותו של בן גביר הבוקר, שכתב כי "חמאס אוהבים את ביידן", על רקע אותו דיווח לפיו הנשיא האמריקאי ימנע מהעברת חימושים מדויקים. הדברים של בן גביר עוררו סערה רבתי, משום שמדובר בעליית מדרגה בהתבטאויות הגלויות שלו ושל אחרים בממשלה ובקואליציה כנגד הממשל האמריקאי.

בתוך כך, גם ח"כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה הבוקר בחריפות את הבית הלבן. בריאיון לאיתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת הבוקר-סוף השבוע, אמרה גוטליב, כי "אם ארה"ב לא הייתה מפריעה לנו היינו מנצחים מזמן. הם לא מאפשרים לנו לנצח. גם טראמפ אומר הבוקר שארה"ב מחבקת את חמאס".
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
'ויינט': מחסני צה"ל מלאים, ולכן אין השלכות משמעותיות לאיום של ביידן. אלא שחמאס מבין שהוא רק צריך למשוך זמן עם החטופים, ובינתיים ארה"ב תעשה לו את העבודה. במקביל, החשש שמדינות מערביות עלולות להצטרף לאמברגו .
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
גורם מדיני על הנחיית ביידן לעצור את משלוחי הנשק: ישיבות קבינט המלחמה והקבינט הכללי יהיו גורליות. יוכרע בהן כיצד ישראל תתנהל במצב החדש. הגורם המדיני הזכיר כי בשיחה שהתקיימה בין ביידן לנתניהו ביום ראשון, ראש הממשלה אמר שישראל תילחם בציפורניים אם יהיה בכך צורך, והוא התכוון לכך.
איריאל כהנא
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה