בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מדהים: מסוק מטיס מטוס ומתדלק מהאוויר​

מסוק צבאי מדגם CH-53K של המארינס האמריקני נושא מטוס קרב מסוג F-35C ומתדלק באוויר ממטוס תדלוק KC-130T שמספק לו דלק על מנת שיוכל להמשיך במשימה​

 

קבצים מצורפים

  • 9198.mp4
    10.3 MB

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
משרד החוץ הפורטוגלי: איראן תשחרר שבעה אנשי צוות מהספינה שעצרה בחודש שעבר‌‌
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מחווה אוקראינית: רחוב בחרקוב על שמו של חלל צה"ל, שמנע הרג ילדים בגוש קטיף​

העיר חרקוב הנציחה את שמו של חלל צה"ל, סמל אלכסיי נייקוב הי"ד, שמנע ממחבלים לפגוע באוטובוס שבו נסעו 36 ילדים ב-1998. ברחוב נמצא בית הספר היהודי שבו למד​




רחוב בעיר חרקוב, השנייה בגודלה באוקראינה, ייקרא על שמו של חלל צה"ל, אלכסיי אשר נייקוב, שנהרג ב-1998 בעת שמנע בגופו פיגוע בציר גוש קטיף, והציל את חייהם של 36 ילדים ישראליים שהיו בדרכם לבית הספר. כך דווח היום (שלישי) ב-ynet.
נייקוב הי"ד עלה לארץ עם הוריו קלרה וסימיון ובארץ נולד אחיו הצעיר רדימיר. המשפחה מתגוררת בחיפה. באוקטובר 1998 הוא נסע בג'יפ צה"ל שליווה אוטובוס אשר הסיע תלמידים מבית-הספר בכפר דרום לעצמונה. מחבלים הגיעו במכונית תופת והתכוונו להתפוצץ תוך כדי התנגשות באוטובוס, אך הג'יפ חסם אותם. המכונית התפוצצה בעת הפגיעה בג'יפ, אלכסיי נהרג ושני החיילים האחרים נפצעו. יושבי האוטובוס לא נפגעו. בן תשע-עשרה היה אלכסיי בנופלו. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל.
מועצת העיר חרקוב הודיעה כי החליטה לקרוא על שמו רחוב בעיר שבה נולד והתחנך כילד. ברחוב שייקרא על שמו של החלל נמצא בית הספר היהודי שבו למד. זו הפעם הראשונה שרחוב בעיר מחוץ לישראל נקרא על שמו של חייל צה"ל שנפל.
מי שיזם את קריאת הרחוב על שמו של נייקוב הוא ההיסטוריון והעיתונאי הישראלי-אוקראיני שמעון ברימן, גם הוא יליד חרקוב, שפנה במכתב למועצת העיר. שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי הצטרף לבקשה.
ברימן סיפר כי "באוקראינה יש תהליך של שינוי שמות של רחובות כחלק מתהליך פוליטי לשנות שמות שקשורים לאויב הרוסי. שלחתי למועצת העיר 20 שמות של יהודים מפורסמים ילידי העיר חרקוב, ביניהם גם נייקוב, שהוא גיבור ישראלי וגם דמות מאוד מוכרת בקרב גם יוצאי אוקראינה. מגורשי גוש קטיף עדיין בקשר עם הוריו ויש אפילו ילדים שנקראו על שמו שלהם על שמו: אשר או אשרת".
משפחת נייקוב עלתה לארץ בשנת 1997, שנה לאחר שאלכסיי עלה לארץ לבדו. אלכסיי למד באולפן באיבים וכמה חודשים לאחר מכן עבר בחינות והתקבל למכינה בטכניון בחיפה, לקראת לימודי אווירונאוטיקה - חלומו מאז ילדותו. הוא התכוון להמשיך ללמוד אחרי השירות הצבאי שאליו זומן.

בחודש פברואר 1998 התגייס לצה"ל ועבר מסלול הכשרת לוחמים בחיל-ההנדסה הקרבית. בתום המסלול החל לשרת באזור עזה, בליווי ואבטחת אוטובוסים.
חודשיים לאחר שנהרג, העיר קטניה שבאיטליה העניקה לו ציון לשבח במנהג שנתי להעניק אות כבוד לאישים שהקדישו עצמם למען החברה, ופעלו להגנת כבוד האדם. הנצחות רבות נעשו לזכרו של אלכסיי: על שמו נקרא בית-הספר בעצמון, שם לומדים התלמידים שהציל, וכן כיתת שדה במושב בית חשמונאים. לבית-הכנסת בכפר דרום הוכנס ספר-תורה שנכתב לזיכרו. במוזיאון הגבורה היהודית בחדרה מונצח שמו של אלכסיי בלוח הזיכרון. הארגונים נעל"ה וסל"ע הקימו קרן מלגות לתלמידים מצטיינים על שמו. ארגון המתנדבים הצעירים בבית-הספר מס' 170 בחרקוב שבאוקראינה, שבו למד אלכסיי, נקרא על שמו.
[/SPOILER]
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
סקר שפורסם היום (ראשון) ב"ניו יורק פוסט" האמריקני מציג נתון מטריד: 15% מהמשתתפים בהפגנות נגד ישראל בקמפוסים, סבורים שלישראל אין זכות קיום. 63% ממשתפי הסקר, שבוצע בקרב סטודנטים, תומכים בגל המחאה הפרו-פלשתינית ברחבי ארה"ב, משמע: מביעים תמיכה בחמאס.

הסקר נערך על ידי Intelligent, מגזין מקוון להשכלה גבוהה, והשתתפו בו 763 סטודנטים. 43% מהם אמרו כי השתתפו בהפגנות האנטי ישראליות. יותר ממחצית – 63% - הביעו אהדה כלשהי למחבלי חמאס, שרצחו לפחות 1,200 ישראלים במתקפת שבעה באוקטובר.

35% מתומכי המאהלים מצדדים גם בהפעלת אלימות, ושיעור דומה מעודד גם שימוש בדברי שטנה. 45% מהנשאלים טענו כי חסימת הכניסה של סטודנטים לכיתות היא פעולת מחאה לגיטימית. 36 אחוזים מהנשאלים הודו כי הם תומכים יותר בזכויות הפלשתינים בעקבות המחאה.

לשאלה מהיכן שאבו הסטודנטים את המידע הנעשה בישראל, הרוב השיב כי "טיקטוק" היה המקור המוביל, יותר מאשר רשתות חברתיות אחרות, אתרי חדשות, חברים, משפחה – או מרצים.

סקר בהרווארד: הרוב תומך בהפסקת אש רק לאחר שחרור החטופים

כזכור, בסקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, בשבוע שעבר, השיבו 61% שהם תומכים בהפסקת אש רק אחרי שחרור כל החטופים הישראליים. על פי הסקר, 67% סברו שישראל מנסה להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים בעזה. 78% סברו שבסוף המלחמה חמאס לא צריך לשלוט בעזה. 72% חשבו שישראל צריכה לצאת למבצע ברפיח. 71% אמרו שחמאס נושא ברוב האשמה למצב בעזה.


69% הצביעו על כך שיש אנטישמיות בהפגנות הפרו פלסטיניות בקמפוסים. 63% סברו שהקמפוסים כרגע אינם בטוחים ליהודים. 80% תמכו בהשעיית מפגינים נגד ישראל. 56% תמכו בסיוע שאושר בקונגרס לישראל (61% מהדמוקרטים, 50% מהרפובליק
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הנשיא פוטין הדיח אמש את שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ומינה תחתיו את אנדריי בלאוסוב, מדינאי, מדען וכלכלן, נטול רקע צבאי.
שויגו “הוגלה” לתפקיד ראש המל”ל הרוסי.

יבגני פריגוז’ין(מייסד כוח וגנר) יכול לחייך מלמעלה…
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מחיר חוסר היכולת להכריע בחזית אוקראינה: פוטין מדיח את שר ההגנה שויגו​



במה שנראה כשינוי גדול, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מינה את סגן ראש הממשלה לשעבר אנדריי בלוסוב במקום שר ההגנה סרגיי שויגו, שככל הנראה הודח מתפקידו עקב "ביצועים גרועים" של צבא רוסיה בחזית אוקראינה, כך הודיעה המועצה הפדרלית ביום ראשון בערב.

שויגו, בעל ברית ותיק של פוטין שהוביל את פלישת רוסיה לאוקראינה,ספג שורה של כישלונות במלחמה ומרד מזעזע של מנהיג שכיר החרב של וגנר יבגני פריגוז'ין בקיץ 2023.

בהסבירו על החלפתו של שויגו בבכיר שאינו צבאי, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי זה אך "טבעי" שפוטין יחליט למנות פקיד אזרחי לעמוד בראש משרד ההגנה. האם הרמטכ"ל הרוסי יהיה הבא בתור בהדחות משורות הצבא ? (קרדיט: דפנס ערביכ)
ואם ננסה ליישם אירוע זה אצלנו הרי שלנו לא נותר לשאול האם נתניהו לא הולך להדיח את שר הבטחון גלנט עקב אי יכולתו להכריע את הלחימה בדרום ובצפון הנמשכת כבר יותר מ-7 חודשים ועדיין לא רואים לדברים סוף ?

האם פוטין חושש ממרד באגפי הצבא השואף לשים קץ למלחמה באוקראינה המכלה כל חלקה טובה בכלכלה הרוסית המתרסקת ומשליכה את רוב העם הרוסי אל עבר עוני שהם עמלו כה קשה לצאת ממנו ?
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מי ישמור על השומרים? מחשבי סוכנות השיטור האירופית יורופול נפרץ וחומר רגיש רב נגנב


מי ישמור על השומרים ? זאת השאלה שתמיד עולה אצל אנשים בתייחס ליעילות פעילותם של הכוחות לשמירת החוק במדינות הדמוקרטיות!

האם מי שמקבל תקציבי עתק, על מנת לשמור על אזרחי המדינה מפני פשעי סייבר , ונרדם על משמרתו , וגנבים נכנסים ולוקחים מידע קריטי העוסק בלחימה בפשיעה מתוך המחשבים שלו , אכן ראוי לתקציבים שהאזרחים עמלים כה קשה להרוויח אותו ?

התשובה ברורה כמעט באופן טריויאלי: יחסי הכוחות נוטים לרעת הרשויות לשמירת החוק ותמיד תמיד הם יפסידו למומחים האלמונים שמצאו ענף פרנסה שופע!




סוכנות השיטור האירופית יורופול אישרה כי הייתה פריצה לפורטל שלה שמשמש להחלפת מידע בין גורמי אכיפת חוק ברחבי היבשת, אולם טענה כי לא הייתה דליפה של מידע מבצעי מסווג של פעולות הסוכנות.

האתר Europol Platform for Experts אינו פעיל מאז יום שישי.

האקרים טענו כי הם פרצו לאתר והשיגו מסמכים רגישים שכבר הועמדו למכירה, בהם מדריך להחרמת מטבעות דיגיטליים וחילופי מידע לגבי השגת מידע על משתמשים ברשת טלגרם.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

ארה"ב: הרפובליקנים יוזמים חוק שיחייב את הממשל לשלוח מיד נשק שעוכב. גם בריטניה מסרבת לעכב!

הקונגרס מתכונן לריב עם הבית הלבן. בשבוע הבא הרפובליקנים יגישו חוק שיחייב את הממשל לשלוח ללא שיהוי כל נשק שעד עכשיו לא נשלח. החוק גם אמור לכלול מנגנון אכיפה: כל עוד מחלקת המדינה והפנטגון לא יעשו זאת, הקונגרס ישעה תקציבים – ברמה של עצירת משכורות לבכירים.

אין כאן רק אהבת ישראל: הרפובליקנים כנראה מעריכים שהדמוקרטים חלוקים בנוגע להחלטת הממשל וירצו להביך את הנשיא והמפלגה הדמוקרטית באמצעות העברת חוק שיזכה לתמיכה של לפחות חלק מהדמוקרטים. לחילופין, חברי קונגרס דמוקרטים שלא יצביעו בעד החוק יותקפו בחודשים הקרובים לקראת הבחירות (בית הנבחרים כולו מועמד לבחירה בנובמבר 2024, יחד עם הנשיא)..
במקביל שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון הצהיר כי ארצו לא תעצור אספקת נשק לישראל.

הנימוקים שבפיו היו כי בריטניה ספק נשק קטן לישראל, וכי המדינה הבריטית אינה מספקת נשק ישירות אלא חברות פרטיות מוכרות נשק לישראל.

דבריו נשמעים כמו תירוץ נוח לחוסר רצון של הממשלה לבצע את הצעד הזה. זה סימן *טוב* לישראל. זה אומר שלונדון לא רוצה להצטרף לממשל ביידן עם השעיית הנשק, מציירת זאת כ״חזית בינלאומית״.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מיירט הלייזר לעומת "נשק המיקרוגל", מה עדיף?​

עדיף על מיירט הלייזר? זהו "נשק המיקרוגל"!

הצי האמריקני פרסם לאחרונה הודעה על פיתוח של אב טיפוס של נשק המבוסס על הפקת מיקרוגלים בעוצמות גבוהות, מתוך כוונה לשלב את המערכת לשימוש מבצעי על גבי ספינות הצי כבר בתחילת 2026. פרויקט זה הוא חלק מתכנית הצי לפיתוח מערכות נשק מוכוונות אנרגיה.

טכנולוגיית המיקרוגלים הינה טכנולוגיה בוגרת שפותחה והייתה מבצעית כבר במלחמת העולם השניה בהתקני מכ"ם, ולאחר מכן יושמה במוצרי צריכה אזרחיים כגון תנורי מיקרוגל. המטרה העיקרית בפיתוח מערכת נשק המבוססת משדר מיקרוגל רב עוצמה היא להתמודד עם אתגר האיומים האוויריים בשדה הקרב הנוכחי, שמקורם בשנים האחרונות והוא, בעיקר, כלי טיס בלתי מאוישים.
פיתוח נשק מוכוון אנרגיה ע"י הצבא והצי האמריקני מתבסס על יישום טכנולוגיות לייזרים וטכנולוגיות של מיקרוגל במקביל, מתוך כוונה לפתח מערכות הגנה המשלימות זו את זו. בעוד מנגנון פעולת הלייזר מתבסס על מיקוד קרן הלייזר על אזור מסוים ורגיש במטרה עד כדי גרימת נזק למעטפת הרקטה או הטיל, מנגנון הפעולה של נשק מבוסס מיקרוגלים הוא פגיעה וגרימת נזק בלתי הפיך לרכיבי האלקטרוניקה של המטרה. מנגנון זה יעיל כנגד כטבמ"ים ורחפנים, עם פוטנציאל לנטרול איום של טילים בליסטיים מדויקים וטילי שיוט, כולל טילי שיוט היפרסוניים.

לנשק מיקרוגל יתרון מבצעי משמעותי בהשוואה לקרן הלייזר במספר היבטים: מדובר בנשק זול ופשוט לתיפעול, בעל טווח פעולה גדול יחסית וזמן פעולה על המטרה קצר – דבר המאפשר פגיעה במספר מטרות בזמן קצר. הקרן נעה במהירות האור, אך בניגוד לקרן הלייזר היא רחבה ומתבדרת כך שהיא יכולה לפגוע במספר רב של מטרות. בנוסף, הקרן לא מושפעת מתנאי סביבה ועל כן ניתנת לפעולה בטווחים רחוקים ובהינתן עוצמה מספקת, היא תגרום נזק לרכיבים קריטיים של המטרה.

מדובר אם כן באתגר טכנולוגי אשר ייתן בעתיד הקרוב מעטפת הגנה נוספת ויעילה לכלי שיט כנגד כלי טיס בלתי מאוישים וטילים בליסטיים.
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כל רגע:

ימים אלו נערך בבודפשט "מצעד החיים" המסורתי, במסגרתו צועדים מדי שנה אלפי יהודי המדינה מהרובע היהודי במרכז עיר הבירה ההונגרית אל תחנת הרכבת 'קלטי' ממנה שוגרו מאות אלפי יהודי הונגריה אל תאי הגזים בידי הגרמנים הנאצים ועוזריהם המקומיים ימ"ש.

השנה, בצל ציון 80 לשואת יהודי הונגריה שהתרחשה ממש בימים אלו ובצל המלחמה הקשה בארץ, גדלה כמות המשתתפים משמעותית ובשל כך החליטו שלוחי חב"ד המקומיים על הקמת דוכני תפילין נוספים לאורך הצעדה.

רגעים מרגשים היו בזמן הצעדה כאשר יהודי מקומי, קשיש כבן 90 ששרד את אימי השואה וחזר להתגורר בבודפשט ניגש לאחד הדוכנים וביקש להניח תפילין לראשונה בחייו. לדבריו "אמנם גדלתי בבית ניאולוגי (רפורמי) רחוק מדת, ועד היום אני חבר בקהילה הניאולוגית אבל הפעם החלטתי להניח תפילין לזכות החיילים היהודים שנלחמים בעזה".

לדברי הרב שלמה כובש, שליח חב"ד ויו"ר 'איגוד קהילות שומרי תורה בהונגריה (EMIH) : "הפעילות הזו היא חלק מפעילות נרחבת שאנו עורכים בהונגריה להחייאת היהדות במדינה ולהבאת יהודי הונגריה שלא להתבייש עוד במוצאם. 80 שנה אחרי שירו באלפי יהודי בודפשט על גדת נהר הדנובה ושלחו מאות אלפי אחרים להירצח בתאי הגזים אנו פה כדי להראות שנצח ישראל לא ישקר. עם ישראל חי"
1715609381736.png
 

בא לי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
גרמניה עלולה להחזיר את חוק הגיוס לכל בני ה-18 בשל החשש מפני מלחמה של נאט"ו עם רוסיה כך עולה מתוכניות צבאיות שהודלפו ודווחו בתקשורת הגרמנית.

ראשי אכ"א בגרמניה דנים בשלוש תוכניות פוטנציאליות, שתיים מהן כוללות שנת שירות חובה לכל הגברים ברגע שימלאו להם 18 בדומה לישראל.

גורמים רשמיים נמצאים בשלבים האחרונים של דיונים עם שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס, שצפוי לפרסם את התוכניות הרשמיות בחודש הבא, כך דיווח ה"סאנדיי טלגרף".

פיסטוריוס, שהיה בוושינגטון בשבוע שעבר, אמר שהוא "משוכנע שגרמניה צריכה סוג של גיוס צבאי חובה". בעבר הוא אמר כי החלטת המדינה להשעוץ את שירות החובה ב-2011 התבררה כ'טעות'.
 

האופקימי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עיתונאים טורקים מדווחים כי נשיא טורקיה ארדואן, כינס הלילה במפתיע את ראשי המודיעין הטורקי וכן גורמי משפט, לטענתם הרקע לכינוס הדחוף הוא מידע שהגיע לידי ארדואן בדבר ניסיון הפיכה קרוב נגדו בטורקיה (אבו עלי).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה