אצלינו הדיירים היו הבודקי תוכנה. הצנרת של המזגן סתומה . בהתחלה ננסה להפיל עליכם, התעקשתם? נבוא לתקן.
יש רטיבות? זה באמת לא אתם, זה השכן שנגע. אה אתם מתעקשים נבוא למרוח אתכם.
טלאי על טלאי. וכן באים לתקן, הבעיה שכבר 4 שנים רק מתקנים. והכל עבודה ישמעאלית. מסדרים את זה , הורסים את זה.
הבעיה שהם לא מסרבים לתקן. הם "מתקנים" ואז מגיע הקיץ , אח"כ גם הסתיו חלף עבר לו ושוב מגיע הגשם והרטיבות. כדי לתקן צריך לחכות שיתייבש וגם שלא ירד גשם בטווח הקרוב ואז שוב מגיע הקיץ..
כנ״ל...
כמה שזה מוכר . ועכשיו כמובן יש לי חור בקיר ביחידת הורים לתוך צינור אויר של הניקוז, אבל זה נשאר ככה כי ״צריך לחכות שיתיבש לגמרי מהגשמים״
הקבלן בא לשים שוב טיח על הרטיבות כי הוא ״תיקן״ (שם איטום על איזה מרווח פיצי במרפסת שהוא החליט שבטח משם נכנס הגשם ומתגלש 2 מטר שמאלה בלי שנרגיש עד שמחליט להתפרץ בדיוק על קיר שמחפה את הצינור אויר)
אבל מה, שכשהוא בא להוריד את הטיח ״היבש״ ולשים חדש הוא גילה למבוכתו שכל הקיר ספוג מים.. אז ניסר שם חור כדי ״לראות למה״
עכשיו הוא יבוא ויגיד שזה יבש כי הוא ״תיקן״ איזה המצאה אחרת ואנו מה נאמר .. לא נראה שיש עוד גשמים רציניים עד החורף הבא כדי להוכיח את הבלוף.
אה, בינתיים הרטיבות איכשהו מופיעה בעוד מקום כבר
לא הבנתי מה זה רמת גימורים ירודה? נניח שקע פשוט במקום שקע ממותג איכותי? או ריצוף 60*60 במקום 80*80?כאילו ביד שניה מישהו לא קונה דירה בגלל דבר כזה?
מה זה קליפת השום?! אפשר להוציא מהם בבית משפט. אם לא חשוב לכם מספיק בשביל ללכת לבית משפט בעיה שלכם.
השאלה אם הדירות יד שניה הם ברמה יותר גבוהה אובייקטיבית, או פשוט אין לרוכשים ציפיות מעבר למה שראו בעיניים ולכן אין אכזבות. לעומת דירה מקבלן שמצפים לקבל מוצר "מושלם".
אני מבין שאתם מדברים על בני ברק ועל רכישת דירה מקבלנים "עלומים". אני מדבר על שאר הארץ ועל קבלנים רגילים.
דרך אגב לא הבנתי מצד אחד אתם אומרים שהדירות מקבלן שקרובי משפחה קנו היו עם בעיות שאני מבין שהקבלנים לא תיקנו, מצד שני אתם אומרים לקנות דירה יד שניה בבניין חדיש? מה עם הבעיות?
מה אתה לחוץ על שמם של הקבלנים?
אתה מבית שמש עד כמה שאני מזהה את התגובות שלך.
אז הקבלן שלי , אחד שכללללל המתווכים בבית שמש הגדולים והקטנים אמרו לי ש - יפה, והוא נחשב קבלן איכותי!
אז הריצוף חוצמזה שלא ישר , מקבל חורים! לא ניפוץ בגלל שאין מילוי טוב אלא בגלל שהריצוף עצמו עשוי מחימר שנשאר משיעור אומנות בבית ספר.
שנופל מכסה של סיר במטבח ונהיה חור! (וזה עוד מקרה ששמתי לב איך זה קורה, יש עוד כמה שפתאום גיליתי)
ארונות מטבח שאחרי שנה בדירה הדלתות מתנדנדות והארון סביב הציר פשוט מתפורר! (גם ארונות עליונים ככה שאין סיבה לחשוב שילדים נתלו על זה) וזה הוגדר כסנדוויץ אדום במפרט.
מילא תגיד שזה הבייס ובלי שידרוגים, אבל מינימום איכות לקבלן שמכבד את עצמו.
שעון שבת של הדירה שחיברו אותו משום מה על חדר שינה ושירותי אורחים אבל לא על סלון , מישהו שם התבלבל בחיבורים בארון חשמל.
הלאה, רטיבויות , מסביב לרצפה בחדר שצמוד למרפסת
רטיבויות בקיר מאנלאיודעת איפה
רטיבויות מסביב לצינורות הכנה של מזגן שיוצאים אל הגג. (קומה אחרונה) [אה, והנס שגיליתי את זה זה כי לא התקנתי שם מזגן, לשכנים שיש על זה מזגן - אין סיכוי לראות את הרטיבות כי הקוטר שלה עדיין לא יוצא מעבר לשטח שהמזגן מכסה. - עוד נקודה למחשבה על מספר המרוצים..]
וכו..
אז נכון , כל הדברים שהם בקטנה של ניסור מכוער של קרמיקה מסביב לחור ניקוז או שקעים שחוברו עקום - הם מתקנים לך מיד, יודעים להיות מאוד נחמדים וזריזים. אבל כל דבר שקצת יותר מורכב - אתה צריך פשוט לעבוד משרה מלאה בלרדוף אותם.
(כמובן, אני עוד לא מדברת על כל החברות שירות שצריך לרדוף כי שמו לך כיור סדוק במקלחת ואסלה עם נזילה וחסר איטום בחלון ודלתות עם ניפוחים וכו ... זה עוד עבודה בנפרד מהדברים שהקבלן עושה בעצמו)
-------------------
אולי כדאי שכל מי שסובל מזה פשוט יכתוב שם של קבלן .
(ומי שמרוצה מאותו קבלן שישב בשקט - כי כנראה פשוט לא נתקל בבעיות)
-------------------
לעשות סקר באויר כמו כאן - האם מרוצים או לא זה לא ממש מועיל
צריך לעשות סקר - האם היה לך בעיה משמעותית? - האם אתה מרוצה.
למה אם לדוגמא בבניין שלם יש בעיות רטיבות ל 4 מתוך 20 דירות אז גם האחוז של המרוצים יהיה 80%