חידות הגיון חיה בהגיון :)

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
היי :)
לאלה שבבידוד או שסגורים בבית
ורוצים קצת תעסוקה למח ולנפש

הוראות כיצד לפתור הגדרות הגיון
שחברתי לפני שנים -לעזרת הפותרים
מעלה כאן:
624787-90ceda050685f7a9a510bf18d94340d5.jpg


624789-65e49e2a94b033c17867cf2a521d1553.jpg


624791-c0ff9de0f4460ce3302a0970cc1bd253.jpg




בהצלחה !
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
הצלה ואצה לה זה לא הגדרת שמיעה?

לא ! :)
ההערה היא כמובן הערה בונה בלבד

הגדרת שמיעה צריכה להשמע בדיוק אותו הדבר לשני המשמעויות

אצלך אחת במלעיל והשניה במלרע
הצלה לא נשמעת כמו אצה לה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
ברור
לכן אני שואלת כדי להבין :)

הצלה היא במלרע ואצה לה צריך לבטא במלעיל?
כי את שניהם ביטאתי במלרע לכן זו הטעות שלי

נכון :)

לכל בלגית אחרת הייתי מוותר
לך לא !! :p :p :p :D
 

טוהר השלום

משתמש מקצוען
הצלה היא במלרע ואצה לה צריך לבטא במלעיל?
כי את שניהם ביטאתי במלרע לכן זו הטעות שלי
אם יורשה לי להכניס את ראשי בין שני הרים גבוהים,
נראה לי, שהפעם הצדק עם @שרלוט.
ממהרת = אצה. בהווה ההגיה היא מלרעית, שלא כמו בעבר.
ע"ע באה במגילת אסתר.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אם יורשה לי להכניס את ראשי בין שני הרים גבוהים,
נראה לי, שהפעם הצדק עם @שרלוט.
ממהרת = אצה. בהווה ההגיה היא מלרעית, שלא כמו בעבר.
ע"ע באה במגילת אסתר.

אצה במלרע זה צמח מים :)
מעולם לא שמעתי שאומרים 'אצה לה '
במלרע
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מאה בי כופלים, שלמה והנוטרים
1,200 - מאה כפול 12.
כַּרְמִי שֶׁלִּי לְפָנָי הָאֶלֶף לְךָ שְׁלֹמֹה וּמָאתַיִם לְנֹטְרִים אֶת פִּרְיוֹ.
לא מתאים לאשכול תורניות?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
אצה במלרע זה צמח מים :)
מעולם לא שמעתי שאומרים 'אצה לה '
במלרע
המורה לדקדוק הגיעה.
השיעור מתחיל.
בבנין קל, בשורשי ע"ו (האות השניה של השורש היא ו')
בגוף נסתרת העבר וההווה נראים אותו דבר - קָמָה בעבר וקָמָה בהווה,
אבל שונים בהגיה (ובשמיעה) בעבר קָמָה במלעיל ובהווה קמה במלרע
אמנם בשפת הדיבור איננו מקפידים על כך, אך זהו הכלל ומוצאים את זה גם בתנ"ך
לדוגמא: ורחל באה עם הצאן - אומר רש"י - "באה עם הצאן" - הטעם באל"ף ותרגומו אתיא ורחל באה הטעם למעלה בבי"ת ותרגומו אתת הראשון לשון עושה והשני לשון עשתה - כלומר הראשון במילרע כלומר בלשון הווה והשני במלעייל והוא לשון עבר.


(אם כבר שוני בשמיעה אז יש שוני בהגיה של ה' וא' - אלא שגם בזה איננו מקפידים על הגיה נכונה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה