הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת...

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל: מאחורי הקלעים של המינוי של אהרון ברק: ישראל פנתה לשופט אמריקני בכיר מאוד אבל הדבר לא הסתייע ואז נולדה הפניה לברק. כיוון שהתביעה נשענת על טענה לג׳נוסייד, מושג שפותח במשפט הבינלאומי אחר השואה, יש חשיבות למינוי של ניצול שואה.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
ירון אברהם

פרסום ראשון: בלינקן, שיגיע מחר לישראל, יבקש מנתניהו - תצהיר על מעבר לשלב הבא בעזה כדי להרגיע את הצפון
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
גורם בכיר במטכ"ל: "בכל פעם שמישהו באולפנים אומר שצריך לעצור את המלחמה כדי לשחרר את החטופים, סינוואר עוצר את השיחות"
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
הותר לפרסום: נגרם נזק לבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר במירון כתוצאה ממתקפת הטילים של חזבאללה.

בצה״ל מבהירים: אין פגיעה ברציפות התפקודית של מערך ההגנה האווירית, יש גיבויים לכל המערכות.

צה״ל פתח בתחקיר של האירוע, בניסיון לבדוק כיצד לצמצם אירועים מסוג זה והאם ניתן היה למנוע את הפגיעה.

דורון קדוש
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

עדות מצמררת:​

האחות מניר עוז שהפכה לרופאה בשבי: "כשנגמרה האנטיביוטיקה, חבשתי אותם עם דבש"​

נילי מרגלית הפכה לאחות שסייעה לחטופים בשבי וסיפרה ל"עובדה" איך שרדה שם: "כשאמרתי שחסרות לי תרופות, זה קצת עצבן את השובים שלי. הם צעקו, נתנו פחות שעות של אור, לא נתנו לנו להפעיל מאווררים"​

נילי מרגלית נחטפה לעזה במהלך ה-7 באוקטובר, אבל למזלה, היא למדה מקצוע שהציל שם חטופים אחרים – היא אחות. העובדה שמדובר במקצוע שלמדה הסמיך אותה, מבחינת חמאס, לעשות את "העבודה השחורה" – לטפל בחטופים שנפצעו. בעומק 40 מטר מתחת לאדמה, נילי מצאה את עצמה מעניקה טיפול רפואי לשכנים שלה מקיבוץ ניר עוז.

"המקצוע הזה שמר עלי. אני כבר 12 שנים אחות, וזה קצת מי שאני. זה חלק משמעותי בזהות שלי – לעזור לאנשים ולטפל באנשים. אני אוהבת את זה", אמרה בתכנית "עובדה".

נילי נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז, ומצאה את עצמה עמוק במנהרה. היא פגשה חטופים נוספים. "ביקשו לעשות רשימה של התרופות של האנשים שנמצאים שם", היא משחזרת. "וכבר אז, מההתחלה, אני התנדבתי, אמרתי: 'אנא, אנא, אנא מומרדה', כלומר – אני אחות. אמרתי: תנו לי את הדף ואת העט ואני אעשה את הרשימה".

מהר מאוד היא מצאה את עצמה עוברת ביניהם וממלאת דף עם שמות תרופות שהם מבקשים. זאת הייתה הפעם האחרונה שראתה אותם. הם חולקו למתחמים והיא מצאה את עצמה במתחם אחד עם האנשים המבוגרים שבהם טיפלה. במהלך השבי היא מדדה לחץ דם, החדירה אינפוזיה כשהיה צורך בכך, ופשוט הצילה אותם.

"באיזשהו שלב הגיע מד לחץ דם, אז עשיתי מדידות. אמרתי שאני חייבת דף ועט ובעצם תיעדתי כל אחד ובבוקר ובערב, ומה הייתה המדידה שלו", סיפרה. "בהתחלה לחצי הדם היו מאוד גבוהים, לחץ דם של חדר הלם, השתמשתי במדידות האלה כדי להראות להם כמה זה דחוף שיגיעו התרופות.

"עשיתי משטר כזה. אני עוקבת אם התרופה מתאימה או לא מתאימה, אם אני צריכה לתת כדור אחד בבוקר או להוסיף בערב. היה לי סטרייפ אחד של אנטיביוטיקה והחלטתי שאני נותנת את זה לתמי (מצגר) כי היא זו שהייתה צריכה, לתמי היו הרבה פצעים מהאופנוע, היא נפלה מהאופנוע, והפצעים שלה הזדהמו, אז היא לקחה כדורים וזה לא עזר."


ומה קרה כשהאנטיביוטיקה לא עזרה? "ראיתי בארון דבש", הוסיפה. "נזכרתי שיש חבישה כזו, חבישת דבש, שהיא עושה איזה תהליך כימי שמושך את כל הזיהום של הפצע. אז אמרתי 'אוקיי, יש פה דבש, בואי ננסה, אני לא יודעת מה יקרה בסוף, אין לי משהו אחר', וזה עבד, זה היה כמו קסם. כשאזלו התרופות התרעתי מראש: 'אין לי תרופות, אני חייבת תרופות', ואני מתעקשת, אני אוכלת להם את הראש, כאילו הפחדתי 'מה, אתה רוצה שהוא ימות לך עכשיו?'. אמרתי להם הרבה פעמים שחסר לי תרופות, זה קצת עצבן את השובים שלי. הם צעקו, נתנו פחות שעות של אור, לא נתנו לנו להפעיל מאווררים, ולא להפעיל מאוורר במקום הזה, זה לא פשוט, זה קשה. הם התעצבנו עלי למה אני הולכת לבכירים ואומרת שחסר תרופות".

מי ששהה איתה הוא ירדן ביבס הצעיר. "הם לקחו רק את ירדן. התקווה שלנו הייתה שלא לקחו את שירי והילדים כי הם לקחו כבר את ירדן - אז מי ייקח ילד בן 10 חודשים?", מציינת נילי. "את התמונה של שירי לא ראינו, לא ידענו, לא היה לנו מושג. ירדן לא ידע. הוא רוצה לקוות שהם לא נפלו בשבי, והוא חושב עליהם המון. אנשי חמאס אמרו לו שראו אותם בתל אביב. הוא שאל אותם איך הם נראים, והם אמרו לו, 'הם ילדים ג'ינג'ים'" - לא חשבנו שיש סרטון שלהם, שכולם יודעים איך הם נראים".
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
רועי קייס:

‏יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, האשם ספי א-דין, אומר היום באירוע בלבנון כי תקיפת הבסיס בהר מירון היא לא כל התגובה על תקיפת הדאחיה וחיסולו של אל-עארורי: "זה אומר שיהיו תגובות נוספות ועל האויב לצפות להן"

‏עוד אמר ספי א-דין באשר לתגובה הראשונית של הארגון, תקיפת הבסיס בהר מירון, כי יש לכך משמעות כיוון שמדובר בנקודה הגבוה ביותר בישראל ובישראל חשבו שהאזור הזה מוסתר, לא גלוי ולא מוכר: "לתקיפה בהר מירון יש כמה מסרים ובראש ובראשונה שמדובר באתר להכוונת המטוסים. יש בו מכ"מים וסיוע לחיל האוויר הישראלי שהפציץ את הדאחיה ולכן התקיפה במירון היא תקיפה נגד חיל האוויר. זהו מסר ישיר"

‏ספי א-דין גם העביר מסר לישראל: "אם אתם חושבים שיש בסיסים מוסתרים ושאנחנו לא יכולים לפגוע בהם, אז אנחנו אומרים לכם שאין כזה דבר אל מול הטילים והיכולות של חיזבאללה ולכן כל האתרים בישראל נמצאים בטווח הטילים של חיזבאללה. אלה מטרות שאנחנו יכולים להגיע אליהן"

‏בכיר חיזבאללה כי היה טבעי וחובה להגיב על מה שהיה בדאחיה כיוון שאם לא היינו מגיבים, ישראל הייתה מסיקה שחיזבאללה מורתע, חלש ולא מסוגל להתעמת ואז היא הייתה מגבירה את התוקפנות שלה ולכן כדי להגן על בני עמנו ועל מדינתנו וכדי לשמר את המשוואות שהקרבנו דם בעבורן, התגובה הייתה נחוצה
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ראובן וינברג, בעל בית המלון 'אלסקה אין' במטולה שספג פגיעה ישירה, לזיגמן ב'קול ברמה': ״בשנות השבעים המלון ספג פגיעה ישירה מפצצת מרגמה ואני נפצעתי אז. בעבר, המלון אירח נשיאים וראשי ממשלות ויש לו היסטוריה חשובה. כרגע מטולה כולה היא שטח צבאי סגור - משהו שלא קרה מעולם״.
 

05 תקשורת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
בלינקן: לאחר שישראל עברה ללחימה בעצימות נמוכה בצפון הרצועה, יש לארה"ב תפקיד על מנת לאפשר לפלסטינים לחזור הביתה. והפלסטינים צריכים לחזור בהקדם לבתים שלהם. הממשל דוחה אמירות של בכירים ישראלים הקוראים לגרש פלסטינים מהרצועה.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
בלינקן: צריך לאפשר לאזרחים פלסטינים שרוצים בכך לחזור לבתיהם בצפון רצועת עזה בהקדם האפשרי. אסור ללחוץ עליהם לעזוב את עזה. אנחנו דוחים את ההצהרות של שרים ישראלים שקוראים להגירת פלסטינים מחוץ לעזה. אלה הצהרות חסרות אחריות.
 

05 תקשורת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
מתכונן לוועדת החקירה? אבישי גרינצייג מפרסם כעת במהדורת כאן 11: אלוף פיקוד הדרום דאז אליעזר טולדנו המליץ בדיון צבאי סגור לפני כשנה לצאת ל״מתקפת מנע״ כדי לבלום את חמאס.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
ראש ממשלת קטר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ האמריקני בלינקן: "חיסול סאלח אל-עארורי בביירות השפיע על מאמצי המשא ומתן של קטר בין חמאס וישראל, אך אנחנו ממשיכים בתיווך".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
בצלאל שניידר דודם של משפחת ביבס החטופים בעזה בראיון ל'קול חי' על היוזמה להשבית את המשק למען החטופים: "לא זו הדרך ולא זה יועיל לחטופים. אני פועל במגוון דרכים סודיות למענם. מה מאה דקות של שביתה יועיל לחטופים? גם כך חסר כל כך הרבה כוח אדם במשק בגלל גיוס המילואים הרחב. אם הם רוצים לסייע לחטופים שיאמרו מאה פרקי תהילים".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
מוריה אסרף: ראש הממשלה נתניהו הביע את מורת רוחו בנושא התקדמות עסקת ההחטופים והתפקוד הקטרי בנושא. בדיון שהתקיים בימים האחרונים נתניהו הביע את הביקורת הזו והנחה להגביר לחץ על הקטרים.
כאשר במקביל, ובמגבלות הצנזורה, אנחנו יכולים לומר שראש הממשלה גם ביקש לבדוק התקדמות בציר של תיווך מצרי, אם הלחץ על הקטרים לא יסייע.
האמירה הזו של נתניהו הגיעה לפני פגישת נציגי משפחות חטופים עם הקטרים, אך לאחר חיסול אל ערורי.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה