דרוש מידע להעלות לכיתה א' או להשאיר עוד שנה בגן?

LCES

משתמש חדש
ביתי קטנה בשנתון ואני לא יודעת אם כדאי להשאיר עוד שנה בגן או כן להעלות לכיתה א'
מבחינה קוגנטיבית היא מצויינת ב"ה וגם מבחינה רגשית
אשמח אם יש לכם מידע על מאבחנת שתדע להגיד מה כדאי לעשות...
 

לאה הההה

משתמש פעיל
מניסיון אישי.
ביתי קטנה בשנתון ולאחר התייעצויות ואבחון שעשינו החלטנו להעלות אותה, מה כדאי לבדוק?
דעת הגננת- היא מכירה את הילדה ביחס לבנות גילה ותדע להגיד אם יש בעיה.
חברה -כיצד הילדה מסתדרת עם הילדות בשנתון הגדולות, כמו כן מאיזה שנתון יש ילדות בשכונה/ בבניין שילמדו איתה.
במקרה לילדה שלי יש המון חברות בכיתה מהשכונה ורק 2 מהשנתון הנמוך יותר.
מבנה משפחתי- אנחנו גבוהים יחסית, הילדה בכיתה ה' כבר הייתה ממש גבוהה ומפותחת (יותר מילדות שגדולות ממנה) ושמחתי שהעליתי אותה, בהשוואה לילדות בשנתון מתחת היא הייתה נראית אימא שלהן.
 

LCES

משתמש חדש
ואיך היא מסתדרת מבחינה לימודית?
כולם אומרים שהקטנות בכיתה יותר קשה להן וצריכות יותר עזרה..
ואם משאירים עוד שנה זה ממש חיים קלים בשביל הילדה
 

לאה הההה

משתמש פעיל
הסתדרה ממש
בהשוואה לגדולה ממנה (ילידת שבט- גדולה) הייתה הרבה יותר עצמאית .נראה לי שיותר קשור ליכולות האישיות ולרמה הקוגנטיבית
 

LCES

משתמש חדש
הגננת בעד להשאיר, אם יש אפשרות למה לא...
אני רוצה לדעת מה באמת טוב בשביל הילדה
כן הייתי שמחה לשמוע דעה מקצועית ולקבל החלטה טובה בעז"ה
 

טעות לעולם חוזרת

משתמש סופר מקצוען
אנחנו התלבטנו רבות בענין,
הגננת עצמה הייתה בעד להשאיר, אבל בתוך מסגרת הגן היו כמה נשות מקצוע,
אחת מהן שהייתה מיקצועית בתחום אבחון וכדומה, נתנה לנו סיוע והמליצה במקרה שלנו להעלות,
היה משתלם.

כדאי לבדוק בכל צוות הגן האם יש מישהי מקצועית שמגיעה, יש לעירייה כל כך הרבה תוכניות, שמישהי מהן כנראה מקצועית.
 

אפרת נועה

משתמש רשום
ואיך היא מסתדרת מבחינה לימודית?
כולם אומרים שהקטנות בכיתה יותר קשה להן וצריכות יותר עזרה..
ואם משאירים עוד שנה זה ממש חיים קלים בשביל הילדה
זה מאוד מאוד ספציפי לילד,
יש לי ילד כזה וילד כזה.
(ילד שדחפתי לשנתון כשהוא ממש מהפיצים רק אחד במחזור של כמה כיתות יותר קטן ממנו)
וילד שנשאר ,
שניהם מבחינה לימודית הסתדרו,
השאלה היא מבחינה ריגשית, ופיזית.
 

ספרינגית

משתמש מקצוען
מניסיון אישי.
ביתי קטנה בשנתון ולאחר התייעצויות ואבחון שעשינו החלטנו להעלות אותה, מה כדאי לבדוק?
דעת הגננת- היא מכירה את הילדה ביחס לבנות גילה ותדע להגיד אם יש בעיה.
חברה -כיצד הילדה מסתדרת עם הילדות בשנתון הגדולות, כמו כן מאיזה שנתון יש ילדות בשכונה/ בבניין שילמדו איתה.
במקרה לילדה שלי יש המון חברות בכיתה מהשכונה ורק 2 מהשנתון הנמוך יותר.
מבנה משפחתי- אנחנו גבוהים יחסית, הילדה בכיתה ה' כבר הייתה ממש גבוהה ומפותחת (יותר מילדות שגדולות ממנה) ושמחתי שהעליתי אותה, בהשוואה לילדות בשנתון מתחת היא הייתה נראית אימא שלהן.
ואיך היא מסתדרת מבחינה לימודית?
כולם אומרים שהקטנות בכיתה יותר קשה להן וצריכות יותר עזרה..
ואם משאירים עוד שנה זה ממש חיים קלים בשביל הילדה
מאד מאד משמעותי הענין של הגובה וההתפתחות. מאד!
במקרה כזה הייתי מעלה את הילדה גם אם יהיה לה קצת קשה או שתצטרך יותר עזרה
 

דבורה חזקיה

משתמש מקצוען
כמו שכתבו למעלה יש כמה היבטים שצריך להתייחס אליהם.
תחום קוגניטיבי, תחום חברתי ותחום רגשי.
אם הילדה מצוינת בכל התחומים, ורק קטנה בשנתון- אז לא משאירים!
צריך גם לחשוב על השיעמום שהילדה תחווה במשך שנה שלמה.

מניסיון של שנים בתחום הוצאתי אבחון לימודי קצר,
שהאמא עורכת לילד/ה בבית
ניתן להירשם מפה לקבלת האבחון
 

joelly

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לסיים לימודים בגיל צעיר זה בונוס רציני. תחשבו גם על זה.
 

אמ123

משתמש צעיר
השירות הפסיכולוגי האזורי מבצע הערכת בשלות לקראת המעבר לכיתה א' ללא עלות.
בכל מקרה, אם אין סיבה להשאיר- אז אין סיבה.
הגיל לא משמעותי בכלל.
כמו שאמרו פה- היכולות הן אישיות ולא תלויות גיל.
 

ספרינגית

משתמש מקצוען
ואיך היא מסתדרת מבחינה לימודית?
כולם אומרים שהקטנות בכיתה יותר קשה להן וצריכות יותר עזרה..
ואם משאירים עוד שנה זה ממש חיים קלים בשביל הילדה
הגננת בעד להשאיר, אם יש אפשרות למה לא...
אני רוצה לדעת מה באמת טוב בשביל הילדה
כן הייתי שמחה לשמוע דעה מקצועית ולקבל החלטה טובה בעז"ה
אתן את השנקל שלי. יש לי 2 ילידות תשרי. אחת השארתי- היתה עדינה ושקטה והשנה הזו נתנה לה בהחלט עוד חוזק. מה גם שהשנה שלה בגן חובה לא היתה משהו (התחלפות גננות, מילויי מקום, גננות לא מוצלחות)
השניה לא השארנו.
ילדת תחילת כסליו שהגננת והמאבחנת בבית ספר היו חד משמעיות להעלות אותה. והשארתי בכל זאת. (עולה שנה הבאה) לא מתחרטת. היא לא ילדה שתפריע אם תשתעמם. למה שתהיה הקטנטונת של הכיתה???
אגב מבחינת הגננת היא לדעתי בסגנון שלה מאד ממוקדת בביצועים של הילדה ופחות בענין הרגשי. ממש לא בראש שלה.
בנוסף יש לי בן שהשארנו עוד שנה. בעצם יצא שעבר מגן עם רב'ה לגן עם גננת!! כך שיהיה הכי גדול בכיתה במקום הכי קטן. והוא היה ספץ' עם האותיות והכל. ובכל זאת השארנו. אנחנו לא רוצים את הילדים שלנו הקטנים של הכיתה. לא מאמינה בזה
ובגדול- למעט הסתייגויות של התפתחות יותר מוקדמת, ילד גבוה , וילד חזק שינצל את העליונות הזו בהתנהגות, חוצפה וכו'
למעט מקרים כאלה אני בטוחה שרוב גדול מהמקרים יש הרבה יותר סיכוי שתתחרטי אם העלית מאשר שתתחרטי עם השארת
 

ספרינגית

משתמש מקצוען
כמו שכתבו למעלה יש כמה היבטים שצריך להתייחס אליהם.
תחום קוגניטיבי, תחום חברתי ותחום רגשי.
אם הילדה מצוינת בכל התחומים, ורק קטנה בשנתון- אז לא משאירים!
צריך גם לחשוב על השיעמום שהילדה תחווה במשך שנה שלמה.

מניסיון של שנים בתחום הוצאתי אבחון לימודי קצר,
שהאמא עורכת לילד/ה בבית
ניתן להירשם מפה לקבלת האבחון
הבת שלי עכשיו שנה שניה בגן חובה (אחר כמובן) ונהנית ומפיקה תועלת מכל יום !! ממש !!
והיתה המלצה חד משמעית להעלות אותה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה