הפעילות האחרונה של פנינה שחורה

  • פ
    השאלה שאני הייתי שואלת: האם את מתחתנת אותה לצורך העלילה, הספר עצמו דורש את זה, או שאת רוצה לחתן אותה ללא קשר לעלילה עצמה? כי אם הצורך הוא העלילה, תבדקי מה הצורה שבה החתן הכי משרת אותך. אם יש לו תפקיד לפני השידוך או שלא, עד כמה התפקיד שלו כנשוי...
  • פ
    פנינה שחורה סימנ/ה תודה תודה להודעה של שמואל י באשכול דיון סקר- ספרי המשך.
    אז לדעתך אין עניין בשאלה "מה עושה ספר המשך רע/טוב" אלא צריך להתמקד בשאלה "מה עושה ספר רע/טוב" ? הייתי צריך להוסיף אופציה כזאת, אני רואה שכמה הגיבו ככה. בדוגמא שהבאת העדפה שלי ממש בדעת מיעוט
  • פ
    פנינה שחורה סימנ/ה תודה תודה להודעה של Chaya Lea באשכול דיון סקר- ספרי המשך.
    דווקא בסדרות של ספרים שקראתי הספר הכי טוב לאו דווקא היה הראשון... יכול להיות שלא תמיד זה ככה או שזה רק לפי דעתי.
  • פ
    פנינה שחורה סימנ/ה תודה תודה להודעה של נ. גל באשכול דיון מספר זירות בסיפור ארוך..
    בואו נעשה רגע סדר: המושג "זירה" לקוח בהשאלה, מעולם הספורט. אי אז, בימי היוונים, נוצרו זירות ספורט. סביב להן יושבים הצופים, ומריעים לגיבורים המתמודדים בתוך הזירה. ההקבלה ברורה מאוד: אנחנו הסופרים תוחמים זירה, בתוכה משתוללים הגיבורים, וסביב עומד...
  • פ
    פנינה שחורה סימנ/ה חחח חחח להודעה של Tamarit באשכול דיון מספר זירות בסיפור ארוך..
    יהיה, במידה ומישהו יתנדב לכתוב אותו
  • פ
    פנינה שחורה סימנ/ה תודה תודה להודעה של Tamarit באשכול דיון מספר זירות בסיפור ארוך..
    לא לא לא, חלילה יש איזה שלב שהכל מסתבךךךך ונהיה עסק למומחי משפחולוגיה פסיכולוגיה וכיוצ"ב. (או כמו שכבר אמרתי, לכאלו הבולעים במסירות נפש כדור נחמד שמפקסס להם את השכל) זה קורה בערך בעמוד השני, כשאפרים הבן של מיכל ויונה הוניגקווצ'ער ונכדם של קדושי...
  • פ
    פנינה שחורה סימנ/ה תודה תודה להודעה של הפצחן באשכול דיון מספר זירות בסיפור ארוך..
    אני ככלל מבכר להתייצב על זירה אחת נאמנה, ובמסגרתה להעביר גילויים אל הקורא. הקורא אף פעם לא מתרגז ששמו לו קליף האנגר רגע לפני שהוא חוזר לבעלזא 1997 למשך שבעה פרקים. כנ"ל, הוא לא מתייאש מעומס מידע וחומר. וזה גם בשביל הספורט. צורה כזו היא מאתגרת...
  • פ
    לי כקורא זה נחמד מי פעם לדפדף אחורה, לגלות 'רמזים מטרימים', להבין איזה פרט כבר נכתב ורק עכשיו אני מבין את משמעותו. לי כקורא לא נחמד לדפדף אחורה כדי למצוא ידיים ורגליים בהמון דמויות, או בנידון דידן, לדפדף אחורה כדי לאחוז ראש בזירות. בסרט זה משהו...
  • פ
    זה ברור שאם חושבים על סגנון הספרים היום - שב"כ ומוסד וריגול וכו' שהם נושאים כל כך רחוקים מהחיים החרדיים זה מעורר גיחוך. בדיוק את זה מביאים לציבור שלא קשור לזה משום כיוון. אבל נראה שמה שעומד מתחת זה שיש דמות שהקוראים - קהל היעד הרי הם בני נוער -...
  • פ
    לא להגזים. עדיין, כילד ידעתי על השואה הרבה יותר מילד חילוני ממוצע, הרבה בזכות הספרים האלו. וגם על סטאלין. והק.ג.ב. והקנטוניסטים. ובוגדן חמלניצקי (לא יודע איך הוא נתקע לי בראש פתאום). ואל קאעידה. והמיסיונרים.
  • פ
    וגם סיפורי שואה לילדים . זו סוגה שמכילה כל כך הרבה אקשן, הו! יש גטו עם שלל דרכים לברוח ממנו בנועזות, נאצים שהם הרי כל כך מטופשים וחסרי בינה בסיסית כך שאפשר לעולל להם כל תעלול שהסופר תמיד חלם לעשות בגיל ארבע וחצי ולא יכל, מחנות למיניהם עם 5000...
  • פ
    אני מקדים מראש שאני לא מבין מספיק בספרות על כל סוגיה וגווניה (ולכן כנראה מה שאני אומר הוא לא פופולרי), אבל אני כן מבין בחרדים ובמה הם יכולים וצריכים לקרוא. הרבה אנשים טוענים שהספרות החרדית אינה פתוחה מספיק לז׳אנרים שונים, והז׳אנרים היחידים...
  • פ
    הכי קל לכתוב אקשן. גם לא צריך לדעת מידי עובדות. יש סוכן מוסד שהוא סוג של כל יכול שחזר בתשובה והרב מהצד מייעץ לו מה לעשות וזהו.
  • פ
    מותחן הוא בדרך כלל סיפורו של חכוך בין טוב ורע, כשהטוב בסכנה ולבסוף מנצח. אצלנו החרדים תמיד נבחרים הטוב והרע האולטימטיביים, הם ואנחנו. הערבים והיהודים או החילוניים והדתיים. רק שחור ולבן בוהקים אמת ושקר מוגדרים. כל חיטוט בתחומים יותר אפורים ייתקל...
  • פ
    גילוי נאות - זו פעם ראשונה שאני מעלה דיון בעצמי, אז אני לא בטוחה אם זה הקונספט אבל איך אומרים? אם לא תנסה איך תדע? אז יאלה, מנסה;) יצא ועלה הנושא בדיון אחר וחשבתי שיהיה מקום להעלות את הדיון לבמה אחרת, נפרדת. הדיון עסק בכך שמירב המותחנים...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה