הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמח

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֶת יְהוָה מִן הַשָּׁמַיִם הַלְלוּהוּ בַּמְּרוֹמִים:ב הַלְלוּהוּ כָל מַלְאָכָיו הַלְלוּהוּ כָּל (צבאו) צְבָאָיו:ג הַלְלוּהוּ שֶׁמֶשׁ וְיָרֵחַ...

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען

החות'ים מיואשים: הגנת הברזל של ישראל וארה"ב עובדת​

פעולות ישירות של החות’ים נגד ישראל ממשיכות, אך תדירותן התמעטה משמעותית ככל הנראה עקב כישלונם של החות'ים לחדור את ההגנה האווירית של צה"ל ושל צבא ארה"ב​

מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, הלכה והסלימה המערכה במרחב הים האדום בה פתחה תנועת החות'ים, וגררה אליה שחקנים רבים, שהעיקריים בהם ארה"ב, בריטניה ואיראן, שהעמיקו את מעורבותם בה. דפוס הפעולה של החות'ים שהתאפיין בתחילת המלחמה בשיגור טילים וכלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) לעבר שטח ישראל השתנה בהדרגה לניסיונות לפגוע בכלי שיט המזוהים על ידם כ"קשורים לישראל" המשייטים במרחב הים האדום ובסמוך לחופי תימן.
דוברים חות'ים ואיראנים מודים שאיראן תומכת בפעולות החות'ים ואף סייעה להתעצמות כוחם, אך שני הצדדים מכחישים שאיראן מעורבת ישירות במערכה בים האדום. האיראנים טוענים שהחות'ים מקבלים החלטות ונוקטים בפעולות באופן עצמאי ועל בסיס שיקולים עצמאיים משלהם. דברים אלה מנוגדים לדיווחים ולהצהרות דוברים אמריקאים ואירופים כי איראן אכן מעורבת ישירות במערכה בים האדום וכי היא מסייעת לחות'ים מבצעית ומודיעינית באמצעות סיוע בתכנון פעולות החות’ים. העברת אמצעי לחימה מתקדמים לתימן, אימון כוחות חות’ים וסיוע מודיעיני לצורך תקיפות חות’יות נגד ספינות במרחב. להערכתנו, איראן אכן מעורבת בצורה ישירה בפעולות החות’ים במערכה ומסייעת להם בדרכים שונות.

פעולות ישירות של החות’ים נגד ישראל כמו שיגורי טילים וכטב"מים לעבר שטחה ממשיכים, אך תדירותן התמעטה משמעותית ככל הנראה עקב כישלונם של החות'ים לחדור את ההגנה האווירית של צה"ל ושל צבא ארה"ב ולפגוע במטרות על אדמת ישראל, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.
להערכת מומחי מרכז המידע למודיעין, המערכה במרחב הים האדום צפויה להימשך כל עוד נמשכת המלחמה ברצועת עזה. בתקופה האחרונה נוצרת ככל הנראה משוואה של תגובות ותגובות-נגד בין הצדדים שקשה יהיה לעצור אותה ללא התערבות גורמים אשר ישכנעו את החות'ים להסיר את דרישתם להפסקת הלחימה ברצועת עזה כתנאי להפסקת תקיפותיהם. ללא התערבות חיצונית זו (במיוחד מאיראן ישירות, אך ייתכן שגם מרוסיה וסין בעקיפין ודרך איראן), סביר להניח שהחות'ים ימשיכו בתקיפותיהם כל עוד המלחמה ברצועת עזה נמשכת, היות ופעולותיהם מעניקות להם לגיטימציה ומוניטין ככוח משמעותי באזור אשר לו מנופי לחץ משמעותיים לצורך השגת יעדיו במאבקו בתוך תימן ואל מול יריבותיו האזוריות סעודיה ואיחוד האמירויות.

בתגובה למהלכי החות'ים, הודיע לויד אוסטין, מזכיר ההגנה של ארה"ב, על תחילת מבצע "שומר השגשוג" (Prosperity Guardian) להגנה על נתיבי הסחר בים האדום ובמפרץ עדן. בהודעה צוין שהמדינות שייקחו חלק במבצע הן: בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, איי סיישל וספרד וכי מדובר בכוח רב-לאומי והוא נועד להתמודד במשותף מול אתגרי הביטחון בדרום הים האדום ובמפרץ עדן, במטרה להבטיח חופש ניווט לכל המדינות וחיזוק הביטחון והשגשוג באזור. יש לציין, כי מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות לא לוקחות חלק בכוח, ככל הנראה, כדי להימנע מעימות עם החות’ים ואיראן.

בתגובה להכרזה, הודיעו גורמים שונים בהנהגה החות'ית כי הם ימשיכו בפעולותיהם נגד ספינות השטות לישראל ויגיבו על כל תוקפנות נגדם. מחמד נאצר אלעאטע’י, שר ההגנה בממשלת החות’ים, אף טען כי בידי הכוחות החות’ים כל האמצעים להטביע את הספינות, הצוללות, ונושאות המטוסים שיאיימו עליהם, ואיים כי הים האדום יהפוך עבורן לבית קברות.

בנוסף, אמר עבד אלמלכ אלחות’י, מנהיג התנועה החות'ית, כי פעולותיהם מכוונות רק לישראל ולקשורים אליה וכי ספינות אחרות אינן נמצאות בסכנה. הוא טען כי ארה"ב מנסה לבצע מיליטריזציה של הים האדום וסביבתו ולצרף אליה גורמים נוספים. הוא המליץ לכל המדינות לדחות ניסיונות אלה ואיים כי אם ארה"ב תתקוף את החות'ים תהפוכנה גם הספינות האמריקאיות למטרה.

בחדרי חרדים
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
חיילים בחאן יונס: "תספרו על הניצחון שלנו כאן"
העיתונאי אריאל שנבל מ'מקור ראשון', פרסם היום בצהריים "‏תמצות מסרים מעשרות שיחות עם חיילים אתמול בלב חאן יונס"
המסרים של החיילים
המסר הראשון: "תנו לנו להכריע את חמאס, אנחנו מתקרבים".

המסר השני של החיילים הוא: "חושבים כל הזמן על החטופים ואיך להגיע אליהם".

המסר השלישי והחשוב, הינו: "תספרו על הניצחון שלנו כאן, שהולך ומתגבר, על הרוח העוצמתית, על ההקרבה והחברות".

והמסר הרביעי והאחרון, נוגע לכולנו: "תהיו מאוחדים בעורף כמו שאנחנו כאן".

מסרים בכוח זו, העבירו אנשי תקשורת רבים ששוחחו עם חיילים בימים האחרונים.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען

תחקירים בתקשורת הבינלאומית חשפו את ממדי הנזק עצום ברצועת עזה בעקבות המלחמה, והציגו כי כל בית שני ברצועה נפגע או נחרב. צה"ל: "חמאס פועל ליד, מתחת ובתוך אזורים מאוכלסים בצפיפות כחלק משיטת הלחימה שלו"


ב-BBC וב"גרדיאן" פורסמו תחקירים נרחבים שחשפו את היקף ההרס ברצועת עזה באמצעות לו, בהתבסס על ניתוח צילומי לוויין. לפי אחד התחקירים, חצי מהבניינים ברצועה נפגעו או נחרבו מתחילת המלחמה כ-144 אלף מבנים.
בחאן יונס ניזוקו או נחרבו 38 אלף בתים,
קרוב למחצית מהסך הכולל, כאשר 1,500 מהם בשבועיים האחרונים.
אחת החוקרות אמרה: "ניתחנו בעבר תמונות מאוקראינה, מחלב שבסוריה ומאזורים אחרים, אבל ההיקף והמהירות של הנזק יוצאי דופן. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה נזק שמתרחש כל כך מהר".

בין היתר הוצגו בתחקירים תמונות של הרס רב בשטחים חקלאיים ברחבי הרצועה. בצה"ל הסבירו כי באותם שטחים השתמשו מחבלים: "הצרכים המבצעיים מחייבים לתקוף או להשמיד את המקומות הללו. ייתכן שהנזק הסביבתי הוא תוצאה של לחימה או חילופי אש".

יחד עם זאת בתחקיר הוצגה אף עיר האוהלים בו שוכנים בימים אלו פליטי עזה, בגודל של 3.5 קמ"ר.
בתגובה לתחקירים אמרו בצה"ל: "חמאס פועל ליד, מתחת ובתוך אזורים מאוכלסים בצפיפות כחלק משיטת הלחימה שלו. אנחנו תוקפים מטרות צבאיות, ומשמידים תשתיות כשהדבר הכרחי על מנת להשיג את מטרות המלחמה".




בחדרי חרדים
 
נערך לאחרונה ב:

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
פרטים חדשים על מתווה העסקה: ראש המוסד הקריא לשרי קבינט המלחמה מסמך בן 9 נקודות. במתווה: שחרור בשלב הראשון של 35 חטופים חיים. ההפוגה שהוצגה: 35+7, קרי יום הפוגה על כל חטוף ושבוע למו"מ נוסף. גורם בכיר: הוויכוח לא יהיה בהכרח על מספר האסירים אלא על "איכותם". (חדשות 12).
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
לאחר שחסמו במשך מספר ימים את מעבר משאיות הסיוע לעזה במעבר 'כרם שלום', בארגון 'צעדת אימהות הלוחמים' ו'תורת לחימה' מסמנים את היעד הבא. מאות צפויים להגיע מחר בשעות הבוקר המוקדמות לנמל אשדוד לחסום את המשאיות שיעשו את דרכן לרצועת עזה.

המארגנות הסבירו כי מאות משאיות החמאס העוברות בכרם שלם כל יום יוצאות מנמל אשדוד, ולכן הוחלט להגיע דווקא ליעד זה.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
דפנה ליאל ב׳ערוץ 12׳: משפחות החטופים ביקשו היום מנתניהו לקדם עסקה גם במחיר פירוק הממשלה וכך השיב: ״אם תהיה עסקה שטובה למדינת ישראל ולהחזרת החטופים ולהשגת יעדי המלחמה - אני אעשה אותה, זה לא מעניין אותי. שאלתם על הקואליציה - אין קואליציה״.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך את צוות השגרירות בשוודיה ומשטרת שוודיה על העירנות והטיפול המהיר בניסיון לפגוע בשגרירות בשטוקהולם.

"הדיפלומטים המצויינים שלנו ברחבי העולם נתונים לסכנה ואיומים מצד תומכי הטרור האיסלאמי. אמרתי את זה לכל עמיתי - צריך לגדוע את הטרור האיסלאמי בכל מקום. בעזה ובאירופה. תגנו על המדינות שלכם".
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגש היום עם לוחמי מילואים מחטיבת יפתח, אשר שבו מהלחימה ברצועת עזה, במסגרת יום עיבוד והכנה לחזרה לשגרה.

אורי, אחד הלוחמים בחטיבה, הציג לנשיא כרזה שמצא בתוך בית מגורים בשג׳אעיה ובה רואים את מגדל אייפל כשבקצהו צריח מסגד מוסלמי ותחתיו מופיע תיאור המסביר כיצד החמאס יגיע לכל בית ולכל אור – מסמך מלחמה נוסף, שמציג שוב את כוונותיו הנרחבות של ארגון הטרור חמאס.
 

05 תקשורת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
סולימאן מסוודה: חמאס דורש מישראל לשחרר את כל פעילי יחידת העלית שלו (הנוח'בה), שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, כחלק מעסקת שחרור החטופים שמתגבשת. גורמים המעורבים במו״מ אמרו כי הדרישה עלתה כבר במהלך הפסגה בפריז מצד קטר ומצרים.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
לא לעסקה מופקרת: סמוך לכניסה לירושלים מפגינים הערב מאות תושבים, ביניהם נציגי פורום תקווה של משפחות החטופים, נגד העסקה שפורסמה אתמול.

גשר המיתרים נחסם לתנועה המשטרה פינתה את המפגינים מהכביש, והם המשיכו להפגין מתחת לגשר.
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
מיה ואיתי רגב, ששוחררו משבי חמאס ברצועת עזה, השתתפו היום במפגש עם שגרירי האו"ם, שהגיעו לישראל יחד עם השגריר גלעד ארדן, וסיפרו להם על מה שעברו בשבי.

מיה רגב תיארה בין היתר בפני השגרירים את האכזריות הבלתי נתפסת של מחבלי החמאס כלפיה; כיצד הם התעללו בה באמצעות פגיעה ברגלה הפצועה, לעגו וצחקו.

״המחבל שהשגיח עליי אמר לי כל יום שאם צה"ל יבוא להציל אותי אז הוא יירה בי מייד ולא ימות לבד", סיפרה. "זו אחריותכם להחזיר את כל החטופים הביתה עכשיו. הזמן שלהם אוזל״.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה