הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל...

פרחוני

משתמש מקצוען

הפלסטינים מדווחים על מותו של המבוקש הבכיר עבד אלפתאח מעאלי בתקיפה בעזה.​

מעאלי, יליד סלפית שבגדה, נחשב ליד ימינו של יחיא עיאש “המהנדס” הראשון של הזרוע הצבאית של חמאס.
מעאלי סייע לעיאש בפיגוע התופת הראשון שלו – מכונית תופת ברמת אפעל בשנת 1992.
ע”פ הפלסטינים מעאלי הצליח לברוח מידי כוחות הביטחון הישראלים והתניידות בין סוריה, תימן וסודאן עד שהשתקע בעזה בשנת 2006.
בשל הרקורד שלו וקרבתו ליחיא עיאש הוא זכה למעמד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס.
אבו עלי
 

תהילים

בואו נקרא יחד!
פרוג-בוט
מנוי פרימיום


תהילים פרק מג

א שָׁפְטֵנִי אֱלֹהִים וְרִיבָה רִיבִי מִגּוֹי לֹא חָסִיד מֵאִישׁ מִרְמָה וְעַוְלָה תְפַלְּטֵנִי:ב כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי מָעוּזִּי לָמָה זְנַחְתָּנִי לָמָּה קֹדֵר אֶתְהַלֵּךְ בְּלַחַץ אוֹיֵב:ג שְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ הֵמָּה יַנְחוּנִי יְבִיאוּנִי אֶל הַר קָדְשְׁךָ וְאֶל מִשְׁכְּנוֹתֶיךָ:ד וְאָבוֹאָה אֶל מִזְבַּח אֱלֹהִים אֶל אֵל שִׂמְחַת גִּילִי וְאוֹדְךָ בְכִנּוֹר אֱלֹהִים אֱלֹהָי:ה מַה תִּשְׁתּוֹחֲחִי נַפְשִׁי וּמַה תֶּהֱמִי עָלָי הוֹחִילִי לֵאלֹהִים כִּי עוֹד אוֹדֶנּוּ יְשׁוּעֹת פָּנַי וֵאלֹהָי:
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עוד מהתחקיר של "ניו יורק טיימס" על מחדלי ה'7 באוקטובר':

ממתחקיר מטריד מאוד של ניו יורק טיימס עולה כי צה"ל היה סדר כוחות חסר בשביעי באוקטובר, לא פרוס כהלכה ובמצב ארגוני גרוע. כך, למשל, הכוחות תקשרו בזמן המתקפה בקבוצות וואטסאפ מאולתרות, והסתמכו על פוסטים ברשתות החברתיות; יחידות קומנדו הסתערו בקרבות עם כלי נשק ותחמושת שהספיקו רק ללחימה קצרה; וטייסי מסוקים הונחו לחפש מטרות בדיווחים בתקשורת ובערוצי טלגרם.

יתרה מכך, לצה"ל לא היתה כל תוכנית תגובה למתקפה נרחבת של חמאס על אדמת ישראל — כך עולה מדבריהם של חיילים וקצינים בעבר ובהווה. גם אם היתה תוכנית כזו, אומרים החיילים, היא לא תורגלה באימונים ואיש לא פעל על פיה. למעשה, לדבריהם, חיילים אלתרו בשטח כמיטב יכולתם.

"בפועל, הצבא לא נערך להגנה נכונה, לא הצטייד, לא ביצע אימונים ולא בנה כוח למבצע שכזה", אומר אלוף פיקוד הדרום לשעבר, האלוף במילואים יום טוב סמיה. "לא היתה תוכנית הגנה מפני מתקפת פתע מהסוג שהתבצע ב-7 באוקטובר", הוסיף תת-אלוף במילואים אמיר אביבי, לשעבר סגן מפקד אוגדת עזה.
בתגובה לשאלות של ניו יורק טיימס, בין היתר לגבי הטענות על היעדר תוכנית פעולה, השיב הצבא: "צה"ל מתמקד כעת בחיסול האיום הנשקף מארגון הטרור חמאס. שאלות מסוג זה ייבדקו בשלב מאוחר יותר".

התחקיר התבסס על מסמכים ממשלתיים ועל בדיקה של מאגר חומרים בשם "פנדורה", שמכיל עשרות אלפי סרטונים, בהם חומרים שצולמו במצלמות גוף שנשאו מחבלים ובמצלמות במעגל סגור. במסגרת התחקיר רואיינו עשרות קצינים, חיילים ועדי ראייה, שחלקם התנו את דבריהם בשמירה על אנונימיות בשל האיסור להתראיין על פעולות צבאיות.
במסמכים ובריאיונות התגלו פרטים חדשים על המתקפה, ובהם הערכות ופקודות מבצעיות דוגמת הפקודה שפרסם הבור בשעות הבוקר המוקדמות. מהתחקיר עולה כי חלק גדול מהכישלון נבע מהיעדר תוכנית פעולה לצד סדרת טעויות מודיעיניות בשנים שקדמו למתקפה.
צה"ל וגופי הביטחון פרסמו הערכות חוזרות ונשנות על כך שחמאס אינו מעוניין ואינו מסוגל לבצע פלישה מסיבית. הרשויות דבקו בגישה אופטימית זו גם לאחר שהגיעו לידי מערכת הביטחון מערכי קרב שחשפו את תוכניות הפלישה המדויקות של הארגון. הרעיון שחמאס יוכל לבצע פיגוע בכזה סדר גודל נתפס כתרחיש כל כך לא סביר, עד שאגף המודיעין צמצם את ההאזנות לרשת הקשר של הארגון.

אף אחד מהמרואיינים, בהם כאלה ששירתו או משרתים לאורך הגבול, לא הצליח להיזכר בדיונים או אימונים המבוססים על תוכנית להדוף מתקפה כזו. "למיטב זכרוני, לא היתה תוכנית כזו", אומר האלוף במילואים יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל. "הצבא לא מכין את עצמו לדברים שהוא מעריך כי הם בלתי אפשריים".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
חבר הפרלמנט המצרי, מוסטפא בכרי, תקף בחריפות את נתניהו בעקבות אמירתו על ציר פילדלפי:״זוהי התקפה בוטה על הסכם השלום. תיזהר שלא להתקרב. הגבול המצרי הוא קו אדום, נתניהו נראה שאתה לא מכיר את האומץ של הצבא שלנו ואת היכולת של עמנו״ (רועי קייס)
 

י"כ

משתמש מקצוען
בעקבות חיסול יד ימינו של יחיא עיאש - חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזאת אל-רישק (חבר הלשכה המדינית וראש המשרד ליחסים ערבים ואיסלאמיים של חמאס) מאיים: "ראש ממשלת הכיבוש ממשיך להילחם עם צבא מובס שטועם את צורות המוות בכל רגע, וציבור שפנה נגדו לאחר שאינו סובל עוד את שקריו המתמשכים. לנתניהו שתי אפשרויות: או שהוא נכנע לנו ונשפט על ידי בני עמו, או שהוא ממשיך במלחמה ואנשי אל-קסאם יעמידו אותו למשפט".:)
 

דסיג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
בוקר קשה וטראגי בטבריה: שני חיילים תושבי העיר נהרגו הלילה במהלך הלחימה ברצועת עזה

העיר טבריה קמה לבוקר קשה במיוחד, לאחר ששתי משפחות התבשרו שיקיריהן נפלו הלילה ברצועת עזה.

בינתיים פורסמה הלוויתו של אלירז גבאי ז''ל , שתיערך היום בחלקה הצבאית בבית העלמין בשעה 15.00.

הלוויתו של החייל הנוסף תפורסם בהמשך.

תושבי טבריה מצדיעים לשני הגיבורים שנפלו הלילה, יהי זכרם ברוך.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
מכת שושנת יריחו בצה"ל: עשרות חיילים בעזה אובחנו בנגעי עור החשודים לטפיל הלישמניה הגורם למחלת שושנת יריחו, זאת בעקבות עקיצות של זבוב החול. בשנים האחרונות נרשמה עלייה במקרי ההדבקה בכל רחבי הארץ, ככל הנראה בעקבות האצת הבנייה. הנגע מכאיב מאוד, נמשך שבועות ארוכים - וללא טיפול הנגע הזה מותיר לרוב צלקות על העור. כך דווח במעריב.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
׳גל״צ׳: צה״ל מעריך שהמלחמה לא תצליח לצמצם לאפס את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל. גם אם המלחמה תסתיים בהצלחה ישראלית בהשגת יעדיה - ההערכות הן שמתווים של ״מפגע בודד״ שישגר פצמ״רים לעבר העוטף עדיין יוכלו לצאת לפועל.
 

Sara Rivka

משתמש מקצוען
הוול סטריט ג'ורנל: בפרקליטות בישראל מרכיבים כתב אישום חמור נגד מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, בדומה לטענות שהושמעו במשפט אייכמן. בדרך זו, יהיה אפשר לבסס את העונשים הכבדים שיוטלו על משתתפי הטבח שנותרו בחיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  12  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה