כלכלי מס השתיה המתוקה חוזר

אבי01

משתמש פעיל
אבי גרינצייג: ‏בניגוד לדברי בן כספית באולפן, במשרד האוצר מבהירים שהמס על משקאות ממותקים לא חזר עדיין. פורסמה טיוטה לדיון והערות הציבור וזה לא כולל את משקאות הדיאט, התירוש והמיצים הטבעיים. מס ליברמן זה לא.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גלגל חוזר בעולם:
המס על משקאות ממותקים יחזור?
כמה ימים לפני חג הפסח, במרץ 2023, חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על צו שפירסם עם כניסתו לתפקיד, ובכך ביטל את מס הסוכר על המשקאות הממותקים. אלא שאותו צו נקבע רק כהוראת שעה עד סוף שנת 2023 ואם סמוטריץ' לא יעשה דבר בעניין, בעוד פחות מחודש המס יחזור.
האפשרות של חזרת המס, שבוטל לאור דרישות החרדים, מקבלת עתה רוח גבית לאור הצורך בכיסוי העלויות הכבדות של המלחמה.
(ציטוט מהיכן שהוא)
המס חוזר על 'משקאות עתירי סוכר' מלבד הדיאט:

רגע לפני כניסת השבת: סמוטריץ' מחזיר את המס על משקאות ממותקים​

הצעת האוצר כוללת החזרה חלקית של המס, ללא מיסוי משקאות "דיאט" • המס המקורי הכניס למדינה כ-800 מיליון שקלים תוך שנה, הרבה יותר ממה שציפו באוצר​

בשעות הצהריים (ו'), זמן קצר לפני כניסת השבת, פרסם משרד האוצר טיוטת צו שמחדשת את רוב מס הסוכר שנחקק בממשלה הקודמת ובוטל בתחילת כהונתה של הנוכחית.
השינוי בין המס שהוצע היום למס המקורי הוא שבעבר הוטל המס, באופן מופחת, גם על משקאות "דיאט", אך בחקיקה הנוכחית שמציעים באוצר, הטלת מס היא על משקאות עתירי סוכר בלבד.

בין הסיבות לחקיקה המחודשת: מימון המלחמה​

המס מ-2021 הוטל על משקאות עתירי סוכר (מעל 5 גרם לליטר) בשיעור של שקל לליטר, ועל משקאות "דיאט" המשתמשים בממתיק אחר, בשיעור של 70 אגורות לליטר. אך "לנוכח ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו על רקע הקמת הממשלה ה-37" הותקן צו זמני ש"ביטל את מס הקנייה על משקאות מתוקים במסגרת הוראת שעה שתוקפה עד סוף שנת 2023". כעת, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל והצורך לצמצם הוצאות ולהעלות מיסים כדי לממן את הוצאות המלחמה ושיקום העורף, דוחפים באוצר להחזיר אחורה את המס - לפחות עבור משקאות עתירי סוכר.
המס הכניס בזמנו תוך שנה כ-800 מיליון שקלים למדינה, הרבה יותר ממה שציפו באוצר. אך כעת, לא ברור כמה הוא יכניס בפועל. מצד אחד, רוב שיעור המס ממילא מוטל על משקאות עתירי סוכר שהאוצר מעוניין לחזור ולמסות. אך מצד שני, משקאות אלו יוכלו להפחית את כמות הסוכר במתכון מתחת ל-5 גרם לליטר, ובכך להימנע לחלוטין מהמיסוי.

בתקופה בה הוטל מיסוי, חלה ירידה בצריכת המשקאות​

האוצר מנמק את ההחלטה בכך ש"מניתוח ראשוני של נתוני הצריכה בפועל על ידי גורמי המקצוע במשרד האוצר עולה כי מאז ביטול המס חלה עליה משמעותית ברכישת משקאות ממותקים, זאת לאחר שבתקופה המקבילה בשנת 2022 בה הוטל מיסוי, חלה ירידה בצריכת המשקאות. עליה חדה יותר נרשמה בקרב המשקאות במיסוי הגבוה, ובהתאם בשנת 2022 ניכרת ירידה משמעותית ביותר בצריכתם". כלומר, לדברי האוצר המס השפיע בפועל על התנהגות הצרכנים ובכל מילא את יעודו למנוע צריכת סוכר מופרזת.
אך לעומת זאת "לאחר ביטול המס רמות המחירים של המשקאות המתוקים לא חזרו לרמתן המקורית מהתקופה שלפני הטלת המס, כך שהירידה בהכנסות המדינה ממס לא התגלגלה במלואה לצרכן". כלומר, הורדת המס לא הקלה על יוקר המחיה כפי שקיוו אז בממשלה. ייתכן גם שהדבר הגיע יחד עם העלאות מחיר שחברות המשקאות ממילא התכוונו לעשות.
 

yehudam

משתמש מקצוען
פרשננו הפוליטי איתי גדסי לקאהן במהדורת הבוקר ב'קול חי': "פרסום הטיוטה להטלת מס על משקאות ממותקים זה איתות מצדו של סמוטריץ' לדרעי וגפני להסתדר על מועד הבחירות המוניציפליות. התקשורת הכללית עוד לא החליטה אם היא בצד של סמוטריץ' או של החרדים, כשנתניהו יתערב ויביע עמדה היא תתייצב בצד שכנגד".
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
@הכלבויניק
אולי כדאי לאחד אשכולות?
אין קשר בין אשכול פטפוטים, עצבים, ברכות ומחאות, לאשכול עדכוני חדשות.
אם יש מי שאינו מבדיל, הוא יצטרך להמשיך את פטפוטיו באא"ר.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
שינוי עמדות? בש"ס נערכו מראש למיסוי משקאות ממותקים
יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ושר הבריאות ממפלגתו אוריאל בוסו ביקשו כבר בשבוע שעבר מח"כים מיהדות התורה לתמוך בהטלת מס על משקאות ממותקים, לצד הארכת הפטור ממס על משקאות דיאט, מיצים טבעיים ויין תירוש המשמש לקידוש. כך נודע ל"כלכליסט".
בכנסת מסבירים את התפנית בעמדת דרעי בכך שמדובר במהלך שעלול לפגוע בציבור, גם החרדי, שצורך את המשקאות. בנוסף, מסבירים שם, הארכת הפטור ממס גורעת 850 מיליון שקל בשנה מהכנסות המדינה, ודרעי חושש שהארכתו תעורר ביקורת ציבורית כלפי המגזר החרדי לנוכח המחסור במשאבים למימון המלחמה, במיוחד לאחר שכבר הוקצו כ־5 מיליארד שקל של כספים קואליציוניים ב־2023.
בלשכת סמוטריץ' אמרו אתמול, כי לא ידעו על הפניות של דרעי ובוסו לחרדים, וכי השר טרם קיבל החלטה סופית בנוגע לפטור. האפשרויות שנבחנות כעת על ידי סמוטריץ' הן לקדם את התזכיר כפי שהוא, או להאריך את הביטול של המס על כל המשקאות כהוראת קבע, או כהוראת שעה למשך שנה או כמו שמוצע בצו להטיל בהוראת שעה מיסוי גבוה ביותר על המשקה הממותק ביותר.
הצו יוגש עוד שבועיים לוועדת הכספים. בדיון בדצמבר 2021, שבו אישרה הוועדה את המס, היו החרדים באופוזיציה והתנגדו לו. כעת רק נשאר לראות אם השתנו עמדותיהם.
מלשכת דרעי נמסר שהוא לא מטפל בנושאים שאינם המלחמה. בוסו וגפני סירבו להגיב.
 

יוסי1234

משתמש מקצוען
במהלך ישיבת הממשלה אמש שר הבינוי והשיכון גולדקנופף הבהיר לשר האוצר כי הוא מתנגד להעלאה המסתמנת "אני עומד על קיום ההסכם הקואליציוני, סעיף 87 שקובע כי מס השתייה המתוקה יבוטל לגמרי", הבהיר
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
‏מכתב מעניין וטרי של שר הבריאות בוסו לשר האוצר סמוטריץ׳.
- מתנגדים להחזרת המס על השתיה מתוקה אבל לא נלחמים. מרככים את הביקורת אחרי שנה של מאבק נגד ליברמן.
- דרישה שהכסף יילך למלחמה בהשמנה.
- במילים אחרות: אם זה תלוי בש״ס, המס על השתיה מתוקה יחזור, לפחות חלקית, לצד הסברה.
ישי כהן
 

קבצים מצורפים

  • 20231218_155002.jpg
    20231218_155002.jpg
    KB 148.2 · צפיות: 11

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סיבוב פרסה: שר האוצר סמוטריץ' התנער היום מכוונת אנשי משרדו להחזיר את המס על המשקאות הממותקים החל מ1.01 סמוטריץ אמר כי הצו על חזרת המס יצא בטעות ולא על דעתו, והדברים ייעשו בתיאום עם השותפים הקואליציוניים.
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
ארליך בטוויטר: אדוני השר סמוטריץ', אני מבקש ממך: אל תתרגש מאף שר חרדי שלוחץ עליך לבטל את המיסוי על משקאות ממותקים! בציבור החרדי מסתובבים אנשים קטועי גפיים על כיסאות גלגלים בגלל צריכה של הרעל הזה. יש ילדים עם שיניים שבורות ורקובות בגלל ההתמכרות לקולה. תהיה תקופה של מתקפות, אבל אני אעשה הכל כדי לייצר כמה שיותר גיבוי ציבורי לזה ומקווה לגייס לכך חברים נוספים .
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
שר הבריאות בוסו ב'קול חי': כשליברמן הטיל מס על שתייה מתוקה וח"פ זעקנו נגד וביטלנו אותו. מס לא יכול לבוא כענישה. צריך לעשות את זה נכון ושהכסף יחזור לציבור ולא יעשיר את האוצר.
 

רוגעל'ה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי

סמוטריץ' מתקפל: "המס על הסוכר פורסם בטעות"​

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען בישיבת הסיעה כי המס שפורסם לפיו המס על משקאות ממותקים עתירי סוכר יוחזר, פורסם בטעות. לדבריו, "אם ירצו להחזיר תהיה הידברות עם החרדים"​

אביחי חבר | פוליטי18.12.2023 | 16:54


שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען היום (שני) בישיבת הסיעה כי המס שפורסם ביום שישי ולפיו המס על משקאות ממותקים עתירי-סוכר יוחזר - פורסם בטעות.
סמוטריץ' הוסיף: "אם ירצו להחזיר את המס לקראת תקציב 2024 - זה יהיה בהידברות עם רה"מ והסיעות החרדיות".

ההודעה של סמוטריץ' מגיעה אחרי שביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, משרד האוצר פרסם טיוטת צו שמבקשת לחדש את רוב המס על הסוכר, שאושר בממשלת ליברמן ובוטל עם תחילת כהונתה של הממשלה הנוכחית.
סיעת יהדות התורה הודיעה היום כי בנושא המס על השתיה המתוקה, עמדתה שיש לקיים חינוך והסברה בציבור, אך לא דרך מיסוי שלא מועיל וגורם נזק.

מקור
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה