5 טיפים בקידום אורגני לבעלי עסקים עסוקים

קידום-אורגני-בגוגל.png


אני יודע, אני יודע – חשוב לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל ולייצר נוכחות גבוהה באינטרנט, אבל פשוט אין לכם זמן וכולם אומרים לכם שמדובר בעניין רציני ושצריך להשקיע בזה כדי להצליח.

אני לא אומר שזה לא נכון – גם אם אתם לא מקדמי אתרים מקצועיים אבל רוצים להצליח בקידום אורגני, חשוב להשקיע זמן ומחשבה במה שעושים. אבל מצד שני לעשות פעולות כלשהן עדיף בהרבה מלא לעשות כלום, ולמרות שצריך להשקיע בקידום אורגני כדי לקבל תוצאות טובות, יש הרבה פעולות שלא אורכות זמן רב ובהחלט מספקות תמורה נהדרת.

והפעולות האלו? הן ממש לא מורכבות. אז הנה, במיוחד בשבילכם 5 טיפים לבעלי עסקים עסוקים שלא מוכנים לוותר ורוצים להעלות מעלה את מיקום האתר שלהם בדפי התוצאות של גוגל.


1. אל תקדמו אתר ישן ולא מושקע

תנו לי להפוך לכם את החיים לקלים יותר – אם האתר שלכם לא משדר רצינות ואמינות, לא מותאם לנייד או במילים אחרות אם האחיין שלכם בנה אותו ב – 2011 ומאז לא עדכנתם אותו, חבל שתבזבזו זמן על קידום אורגני.

מה, לא לקדם את האתר? אבל הבטחתי שאתן לכם טיפים שיעזרו לכם לעשות קידום אורגני! מבחינתי, להבין שאין טעם לזרוק משאבים על ספינה טובעת זה טיפ לא פחות חשוב משאר הטיפים עליהם נדבר בהמשך.

אז בשורה התחתונה - החליטו מראש אם אתם מוכנים להשקיע באתר איכותי שנראה טוב ומספק חוויה טובה למשתמש. יש לכם אתר ששווה לקדם? בואו נמשיך לטיפים הבאים.


2. העלו את התוכן שבאמת יקדם אתכם בגוגל


תוכן הוא כנראה הכלי הכי מוצלח שעומד לרשותכם כשאתם נכנסים לתהליך קידום אתר לבד ובכוחות עצמכם.
תוכן גורם לגוגל לדרג אתכם גבוה יותר, מושך גולשים אל האתר שלכם וגם יוצר אמון ביניכם לבין הקוראים.

השאלה היא - איזה תוכן להעלות?

כשאנחנו עובדים במסגרת זמנים מוגבלת יש להתמקד בתכנים החשובים ביותר שיספקו את התמורה הגבוהה ביותר וידרשו מכם הכי פחות זמן ומאמץ. במקביל, יהיה קריטי להימנע מלשרוף זמן על יצירת תכנים בעלי תמורה לא משמעותית שדורשים המון זמן והשקעה, וגם מהשקעה בתכנים שאמנם דורשים מכם מעט זמן ומאמץ - אבל לא באמת מספקים תמורה.

אז הנה, דרך מעולה ליצור אסטרטגיית תוכן אפקטיבית באמת כך שלא תצטרכו בכל פעם שאתם מתיישבים לכתוב לשבור את הראש ולחשוב על נושאים חדשים - הכינו רשימה אחת עם הנושאים עליהם הכי קל לכם לכתוב ואלו שאתם הכי נהנים לכתוב עליהם, ורשימה נוספת עם נושאים שיאפשרו לכם למשוך הכי הרבה גולשים. בשביל ליצור את הרשימה השנייה, אני ממליץ להסתמך על מחקר מילים. וכן, אפשר לעשות את זה גם לבד.


3. שלבו תמונות - ואל תשכחו לכווץ אותן

תמונות נותנות לאתר שלנו חיים, בין אם מדובר בצילום כל אחד מהשלבים של המתכון החדש בבלוג שלנו, ובין אם אלו תמונות ממאגרים חינמיים שפשוט נועדו להשרות אווירה כלשהי בזמן הקריאה.

אז איך עושים את זה נכון? קודם כל, כדאי לזכור שאף אחד לא מצפה מאיתנו להיות צלמים מקצועיים. יש מאגרי תמונות חינמיים עם מיליוני תמונות מצוינות, כמו Unplash ו-pixabay ששווה לשמור אותם שם למעלה במועדפים.

איך עושים את זה אפילו יותר נכון? מכווצים את התמונות שמעלים לאתר. כיווץ התמונות באמצעות כלים אוטומטיים מאפשר להן להישאר באיכות גבוהה, ובמקביל להקטין את המשקל שלהן, לעיתים ב-50% ואפילו יותר. התוצאה של הכיווץ היא אתר שנטען מהר יותר, מה שמעלה את הדירוג בגוגל ומשפר את חווית הגולשים באתר.

כלים מעולים לכיווץ הם TinyPng שמאפשר לכווץ עד 20 תמונות במקביל, Squoosh שמכווץ בצורה איכותית יותר אבל דורש לכווץ כל תמונה בנפרד, והכי נוח - תוספי וורדפרס שעושים את זה בצורה אוטומטית כמו - Imagify.


4. שיפור כותרות ותיאורי מטא

כותרות ותיאורי מטא הם הדבר הראשון שגולשים רואים כשהם נתקלים באתר שלכם בעמוד התוצאות. איך אומרים? אין שני לרושם ראשוני. תסלחו לי על הקלישאה, אבל אם אתם רוצים לגרום לגולשים להקליק דווקא על האתר שלכם ולא על אתרים אחרים, כדאי מאוד שתדעו למשוך אותם כשהם נתקלים באתר שלכם בתוצאות החיפוש מבין כל שאר האתרים.

אז איך משפרים כותרות ותיאורי מטא?
  • הלו! לא לחפור - הכותרת והתיאור של כל עמוד ועמוד צריכים להיות מתומצתים וקצרים. הסבירו בצורה ברורה במה עוסק העמוד ומה הוא מציע לגולשים.
  • מילות מפתח הן המפתח – שלבו מילות מפתח בכותרות ובתיאורים שלכם, זה גם עוזר למשוך גולשים וגם מעלה את הדירוג שלכם בגוגל.
עכשיו, כמה מילים לגבי מילות מפתח.
קידום אורגני בגוגל דורש מאיתנו להשתמש במילות מפתח רלוונטיות שעוזרות לגוגל להבין במה עוסק תוכן העמוד שאליו אנחנו מפנים.
בשביל לעזור לגוגל להבין את זה בצורה הטובה ביותר, חשוב לשלב את מילות המפתח שרלוונטיות לאתר שלכם גם בתכנים שאתם מעלים לאתר, וגם בתיאורים ובכותרות של כל עמוד באתר.

זכרו שגם מבחינת הגולשים וגם מבחינת גוגל, עמוד הבית הוא העמוד שמייצג אתכם וזה שיש לו הכי הרבה משקל בכל האתר. זה אומר שאם הכותרת והתיאור של העמוד לא עוזרים לגוגל ולגולשים להבין במה האתר שלכם עוסק - אתם יורים לעצמכם ברגל.


5. השתמשו בקישורים פנימיים

רוצים להשאיר את הגולשים באתר שלכם כמה שיותר זמן? רוצים לעזור לגוגל להבין באילו תחומים כל עמוד ועמוד באתר שלכם עוסק כדי שהוא יציג אתכם בפני כמה שיותר גולשים? קישורים פנימיים יעזרו לכם להשיג את שתי המטרות האלו – במקביל.

קישורים פנימיים הם קישורים שמפנים בין עמודים שונים באתר שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לסמן את המילים מהם תרצו לקשר ולהכניס את כתובת ה- URL של העמוד אליו אתם רוצים להפנות את הגולשים שלכם. בוורדפרס זה אפילו יותר קל, אתם רק צריכים לכתוב את שם העמוד והוא כבר יקפוץ, כך שכל מה שיישאר לכם הוא לבחור את העמוד הנכון.

לא רק שזה עוזר להסביר לגוגל באילו תחומים העמודים באתר שלכם עוסקים,, אם עושים את זה בצורה טבעית ונכונה, זה גם מעלה בצורה משמעותית את משך השהייה של הגולשים באתר.

עכשיו כשאתם מצוידים במספר טיפים קריטים לקידום האתר שלכם בגוגל, אני בטוח שתצליחו להשיג תוצאות טובות יותר ולמקם את האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מעוניינים שאכתוב על נושא מסוים? מוזמנים לכתוב לי בתגובות.
בהצלחה!
על המחבר
נ
ניר אזולאי - מקדם אתרים משנת 2012, בעל ניסיון רב בפיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

תגובות

מעולה! קצר וענייני! תודה!
אני הייתי רוצה לשמוע על קישורים חיצוניים. מדברים עליהם הרבה. למעשה, קשה להשיג זאת. האם זה עדין באופנה? איך למעשה מממשים זאת? (האם ליצור קשר עם חברות דומות, שיש להם ענין בתכנים שלי וכד'?)
 
מעולה! קצר וענייני! תודה!
אני הייתי רוצה לשמוע על קישורים חיצוניים. מדברים עליהם הרבה. למעשה, קשה להשיג זאת. האם זה עדין באופנה? איך למעשה מממשים זאת? (האם ליצור קשר עם חברות דומות, שיש להם ענין בתכנים שלי וכד'?)

היי צפורה, תודה על הפרגונים :)
האמת שקישורים חיצוניים הוא נושא מעניין מאוד ומרכיב משמעותי בקידום האתר בגוגל, כתבתי מדריך מפורט שכולל 19 דרכים להשיג קישורים חיצוניים לאתר שלך.
במידה ואת לא מעוניינת להשיג קישורים בעצמך אני מציע שירות קניית קישורים בתשלום.

בהצלחה!
 
קראת את המאמר על קישורים חיצוניים. הוא ממש טוב ומעשי! החזרת לי את האנרגיות לעשות זאת!
נהניתי לראות ולהבין איך אתה עושה זאת הלכה למעשה, במאמר הזה בפרוג :)
בהזדמנות אקרא את שאר החומר המעולה שכתבת באתרך!
הרבה הצלחה!
 
קראת את המאמר על קישורים חיצוניים. הוא ממש טוב ומעשי! החזרת לי את האנרגיות לעשות זאת!
נהניתי לראות ולהבין איך אתה עושה זאת הלכה למעשה, במאמר הזה בפרוג :)
בהזדמנות אקרא את שאר החומר המעולה שכתבת באתרך!
הרבה הצלחה!


איזה כיף, שמח לשמוע :)
תודה רבה! ובהצלחה גם לך
 
מחמאות ניר על המאמר על קידום אורגני רציני ומקצועי. אחת הבעיות הגדולות היא העלאת תוכן לא מקצועי או מצומצם מידי. אני חושב שזאת אחת הבעיות המרכזיות מול הלקוחות. בקשר לתמונות הם מאסט ב-2020. בעולם הפרסום לדוגמא' כשמרימים קמפיין התמונות נמצאות בכל מקום: במודעות, באתר וגם בשלטי פרסום. הקו המיתוגי שהחברה רוצה לשדר ללקוח נשלט על ידי התמונות והן חייבות להופיע בצורה נכונה וטבעית.
 
מחמאות ניר על המאמר על קידום אורגני רציני ומקצועי. אחת הבעיות הגדולות היא העלאת תוכן לא מקצועי או מצומצם מידי. אני חושב שזאת אחת הבעיות המרכזיות מול הלקוחות. בקשר לתמונות הם מאסט ב-2020. בעולם הפרסום לדוגמא' כשמרימים קמפיין התמונות נמצאות בכל מקום: במודעות, באתר וגם בשלטי פרסום. הקו המיתוגי שהחברה רוצה לשדר ללקוח נשלט על ידי התמונות והן חייבות להופיע בצורה נכונה וטבעית.

תודה רבה על המילים החמות :)
נכון, גוגל יותר ויותר נותן משקל משמעותי לאיכות התוכן (גם בגוגל ישראל בשפה העברית ולא רק באנגלית), אני רואה את זה בעדכוני האלגוריתם מפעם לפעם באופן רוחבי באתרים שלי ובאתרי הלקוחות.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

More from ניר אזולאי

שתף את המאמר

למעלה