אפשר לומר שכמעצבים אנחנו מחולקים לשתי קבוצות:

קבוצת העובדים:

כמו שאומרים- החיים היפים.. זו באמת הקבוצה הטובה, בין אם זה עצמאי או שכיר, הסדר יום פחות או יותר קבוע.

יש מישהו בצד השני שלוחץ לקבל את העבודה עד סוף שבוע, הטלפונים זורמים, פה ושם ביקורות מחברים טובים לעבודה, כסף שברוך השם סוגר פינות שצריך, מדי פעם שיתופי פעולה טובים, לפעמים ככה איזה פרוייקט שמתיש את הכוחות, אבל בנינו זה כמו הטיולים הטובים, אלה שמפרקים את הגוף אבל נותנים המון כוח וכיף..

המסודרים יותר מחזיקים אתר עבודות חי ונושם, אבל החלק הגדול כבר כמה שנים "בדרך" להקים אתר לתיק עבודות.


ומצד שני יש את קבוצת השואפים:

הם בלטו במכללה בזמן הלימודים, נתנו שיעורי בית בזמן, קיבלו המון מחמאות והרגישו שזהו הם שם, זה הכיוון ואליו הם חותרים להגיע..

אבל אז מייד אחרי הגשת הגמר, נדמה כאילו לא רק הכיתה התפזרה אלא גם הראש קצת..

כל התכניות והשאיפות כאילו נגנזו עמוק איכן שהוא, כל חבילות העיצוב הפונטים והמנויים שנרכשו בהתלהבות עוד רגע מאבדים את התוקף..

כמובן שהם הגרפיקאים של המשפחה, לכל מי שסביבם הם עזרו לפחות פעם אחת באיזה לוגו מגניב, הם אחראיים להזמנות המשפחתיות, וגם יוצא פה ושם להוציא איזה מודעה מושקעת לאיזה שכנה.


הבעיה האמיתית

אבל מי שמכיר את התחושות יודע שזה לא זה. זה לא מה שבאמת היינו רוצים להיות.

אנחנו מרגישים שזה נמצא אצלנו בידיים, אנחנו יודעים המון, רוצים לגדול בתחום חולמים על איזה סטודיו צנוע, אבל בפועל מבלים שעות של שוטטות בבלוגים, או מדריכים כאלה ואחרים,

מוצאים את עצמינו מתלבטים בפעם המי יודע כמה לאיזה קורס נוסף אפשר להירשם ואולי בשקט מחפשים כמה אשמים בכך שאנחנו נשארים באותו מקום כל כך המון זמן.

אם נבדוק את הנקודות העיקריות שהשתנו מאז סיום הלימודים נמצא שההתקדמות שלנו בזמן הלימודים הייתה מורכבת משלושה שלבים.


  • למידה ותרגול
  • אתגר לשיעורי בית
  • הצגת העבודה וביקורת.
וכך שלושה שלבים אלו חזרו על עצמם משיעור אחד לשני, כל שבוע מחדש כשכל פעם לומדים עוד ועוד נושאים, לוקחים אתגר ומפצחים אותו בהצלחה, מקבלים פידבקים מחכימים ולומדים אחד מהשני.

הבעיה התחילה כשכל זה נגמר כשכבר לא היה אתגר חדש, שלא היה מול מי להתחרות, שלא כל כך היה עם מי לשתף את העבודה ולקבל עליה ניתוח מעמיק.


אז מה הפתרון

וכאן בא איזשהו רעיון שעלה לי אמנם קצת נועז..

הרעיון הוא להקים צוות. כן. צוות של מעצבים שבאים מאותו כיוון אבל לא זהים ממש באותה התמחות, בדומה לחלוקת התפקידים במשרד פרסום.

אחד יהיה אסטרטג תוכן, אחד יהיה מעצב גרפי אחד יהיה בונה אתרים וכן על זה הדרך,


קבו.JPG


"https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background"



כל אחד מחברי הצוות יהיה אחראי על חלק אחר שהוא יותר מתמחה בו ויחד יגדירו יעדים משותפים כשכל אחד יהיה אחראי על חלקו באותו הפרוייקט.

אפשר שבהתחלה אלו יהיו פרוייקטים רק עבור התיק עבודות, אחר כך אולי אפשר להציב יעדים של לקוחות אמיתיים אפילו ללא תשלום או תשלום סמלי, ובסוף אפשר להגיע אפילו ללקוחות שמשלמים.


מה הרווח?

ברור. קודם כל העבודה המשותפת שיכולה לתת דימוי של התנהלות מול לקוח אמיתי, כמו גם האתגר שבעבודת צוות משותפת.

רווח גדול יותר הוא התיק עבודות העשיר שיכול לצאת מפרוייקטים שכאלה תוך זמן קצר, כיוון שהעבודה הכללית מתחלקת לכמה חלקים קטנים.

ומי יודע אולי בעתיד הרווח האמיתי יהיה המשרד המשותף שיתחיל לקרום לו עור וגידים לאט לאט אבל בטוח..


מה עכשיו

מי שרוצה להתקדם ולאמץ את השיטה הזו מוזמן.. אין לי עליה זכויות יוצרים (:

מה אומרים?