בן אדם עובד בבית.jpg

כשראיתי תמונה אחת שרצה ברשת, על עובדת מהבית שכדי להצליח לעבוד פשוט קשרה את כל הילדים, סתמה לה פיות והתיישבה לעבוד ;)
מיד נזכרתי שפעם רציתי לכתוב פוסט על עבודה מהבית, יש כאלה שרלוונטי להם כל השנה ויש כאלה שרלוונטי להם רק בשעת חירום (נקווה שמצב החרום ייגמר מהר מהר בביאת גואל ובנית בית המקדש!) ויש כאלה שכמו לקוחה שהגיעה אלי שבוע שעבר, היא רוצה לקחת את ההזדמנות ולהתחיל את העסק שלה הפרטי שלה מהבית, מי יודע, אולי היא כבר לא תחזור להיות שכירה.

אלישבע היא ממדלת וגרפיקאית שבאיזה שהוא שלב התחילה לעבוד מהבית, בין הדרישות היה דרישה ליצירת אזור עבודה מופרד לגמרי מהבית, כשבחנו את הנתונים של הדירה עם שאר הצרכים גילינו אפשרות להשתמש בנישה של הארון בחדר שינה, תכננו ארון חדש (במקום ארונות הכתר שהיו עד אז) והמעבר לפינת עבודה עובר דרך הארון שחלקו משמש כאחסון לחדר שינה וחלקו כמשרד, ואם היא תרצה היא תוכל להשתמש בכל הארון לאחסון של החדר שינה.


חדר אוליש- הורים.jpg


חדר אוליש- משרד.jpg




או לקוח אחר שעד היום יצא מהבית למשרד לעבוד, ולרגל המצב העביר את השולחן עבודה הביתה והיה צריך למצוא מקום ריאלי לעבוד בלי להרגיש שהוא באמצע הג'ונגל הזמני שהילדים פתחו :]

יש גם אופטמטריסט שלרגל המצב לפני פסח פנה בבהילות אם אפשר לפתוח מיני אופטמטריה בבית, בתמונות ניתן לראות איך החדר של הבנים (והאורחים) הופך להיות דו שימושי, את המיטה היקפנו עם וילון, ובארון יצרנו אופטמטריה קומפקטית, משקפיים לבחירה במגרות ושולחן נפתח עם הציוד שמור בתוך הארון.


חדר אופטמטריסט.jpg


אופטמטריסט חדר אורחים.jpg




בשביל לתכנן אזור עבודה ביתי הולכים לפי מודל – מי?- מה?- כמה?- למה?

ועכשיו נפרט:

מי? מי צריך לעבוד, האם זה לבד או עם עובדת נוספת? מי עוד אמור לצאת ולבוא? אני עובדת פרילנס למישהו? עורך ספרים או כל עבודה שזה רק אני עם עצמי או אולי יש לי קליניקה? סלון פאות? תופרת? אולי זו מכירה ללקוחות?

מה? מה העבודה שלי? משרדית? טיפולית? מכירה?

מתי? מתי אני עובדת? ואל תקפצו לי שכל היום, כולנו יודעים שזה לא מצב בריא שאין הפרדה בין העבודה לבית וחשוב בתכנון של האזור עבודה לתמוך בהפרדה בין בית לעבודה. אז תחשבו מתי הזמן שלכם, בוקר? ערב? צהוריים?

למה? למה אתם עובדים מהבית? למה דוקא בעבודה הזו?

סיימתם לענות? עכשיו אפשר לעבור לתכנון מעשי.

כל התשובות אמורות להוביל לסוג האזור שאתם זקוקים לו, האם הוא צריך להיות ייצוגי? שקט? מופרד מאזור הבית? יכול להיות בחדר שינה? צריך למצוא דרך לכניסה ויציאה נפרדים?

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, ממש חשוב להשקיע בסביבה ארגונומית נכונה, בעבודה על כיסא פשוט ליד השולחן עם מחשב (אם זה נייד, אז זה בכלל גרוע-- ), אתם מקבלים במתנה גב תפוס, כאב ראש טורדני ותפוקת עבודה נמוכה.
קנו כיסא משרדי מותאם למידות והצרכים ושולחן מחשב בגובה הנכון, סדרו תאומה מתאימה, אם צריך- תוסיפו מנורת לילה או תאורת קיר שתקל עליכם, מומלץ לארגן גם הדום קטן לרגליים (שרפרף, או קופסת נעליים בגודל מתאים), זה לא פינוק! זה השקעה נכונה בעסק.

אם אתם בעלי מכירה ביתית תדאגו שמקום האחסון של הפרטים יהיה נגיש, מאורגן, תוסיפו תאורה בארון כדי לראות ברור יותר הכל.
אם אתם צריכים תצוגה יש אפשרות למדף נשלף עם חלוקה פנימית ומשטח שקוף מעל שאפשר להוריד ולהניח בהתאמה אליכם. ככה בשעת הצורך שולפים את המדפים מהארון וללא צורך בעבודה נוספת התצוגה מוכנה במיוחד ללקוחות שלכם, המכירה נסגרה? גם המדפים נכנסו פנימה ללא עקבות חשודים בשטח...

צריך לוודא שפינת העבודה לא מגיעה על חשבון פונקציות חשובות בבית, כשאתם יודעים מתי זמני העבודה שלכם אתם יכולים להחליט איפה למקם את פינת העבודה, אם זה עלול להפריע לשינה של הילדים, יצא שכרכם בהפסד... ואולי בבוקר החדר ישמש כחדר עבודה ובערב כחדר שינה של הבחור, או פינת אוכל שבבוקר היא פינת עבודה לכל דבר ובזמן הארוחות העבודה יוצאת להפסקה :)

לא משנה אם יש לך קליניקה, משרד, אתה עובד יחיד, או שאתה הבוס ויש לך כמה עובדים, ואולי אפילו העובדים כולם עובדים מהבית אבל אתה רוצה לתת להם עדיין את תחושת הצוות... לקיר שמול העיניים (או כל קיר אחר שהמיקום שלו מרכזי) יש שימוש חשוב להשראה, תמריצים הרפיה לעיניים, הוא קיר כח! תטפלו בו בחכמה, שימו בו את צבעי העסק, משפטי השראה, לוגו, תמונה טובה וכל מה שעושה לכם אנרגיה והשראה לעבודה כשאתם רואים את זה.

שיהיה לכם עבודה פוריה ופרנסה בשפע!
עשירה.
BIZZARC-אדריכלות לעסקים מצליחים