כשהתחלתי לעבוד בתור מעצבת גרפית כל עולם העיצוב היה נראה לי עצום, לא הבנתי איך אפשר לתמצת עולם שלם בצורה כל כך מדויקת, הבנתי שעם הניסיון מגיע גם הידע, זה אמנם נשמע מוזר אבל ככה זה.

כל המידע שאתם צריכים לדעת נמצא ממש כאן.... איך להפוך למעצב גרפי על חלל!

עכשיו הוא הזמן שלכם לתת בראש ולהפוך למעצבים גרפיים שעובדים. והרבה. להיות מעצב טוב זה לא מספיק. כתבתי כאן במאמר חמישה טיפים שלדעתי כל מעצב גרפי חייב לדעת.

1.תיק עבודות מרשים

דבר ראשון, בין אם אתמול סיימתם לימודי עיצוב גרפי, או לפני 3 שנים - עכשיו אתם מחכים "לתפוס" את הלקוח - הדבר הראשון שהלקוח ירצה זה לראות איזה עבודות עשיתם. תיק העבודות שלכם הוא הרושם הראשוני הכי חזק שתעשו אי פעם. יכול להיות שיש לכם רעיונות מעולים, אבל אם תיק העבודות שלכם נראה לא טוב לא ייקחו אתכם לעבודה.

אז, איך עושים תיק עבודות טוב?


שאלו את עצמכם,

האם העבודות האלו נראות מקצועיות?
איפה תיק העבודות שלכם מוצג? בקובץ PDF או באתר מסודר?

האם יש מגוון עבודות או שיש לכם שם רק שני כרטיסי ביקור ולוגו אחד?
ובאותה המידה - האם יש שם עומס של עבודות? עדיף שיהיו מעט עבודות טובות מאוד מאשר הרבה בינוניות ומטה, יחד עם זאת - אם כל העבודות שאתם באמת מרוצים מהם מסתכמים ב-3 קבצים - הגיע הזמן לייצר עבודות חדשות. אפשר להתחיל בלקוחות פקטיביים לצורך התרגול, רק אל תשכחו למחוק אותם כשיש לכם מספיק עבודות אמיתיות.

2. הלקוח תמיד צודק?

כן.
ולפעמים גם לא.
אני מאוד מאמינה בלתת שירות טוב ללקוח, הרי הלקוח משלם לכם את מיטב כספו, לא פעם זה עסק מתחיל ולכמה מאות שקלים שהוא משלם לכם יש משמעות רבה. הלקוח רוצה להרגיש שהוא השתמש בכסף שלו בחוכמה.
הוא צריך לצאת מרוצה. זה הלוגו שלו. זה סימן ההיכר שלו מעכשיו.

אם הוא לא ייצא מרוצה הוא פשוט לא ישתמש בלוגו. ואז לא רק שלא תקבלו את ההמלצה שלו הוא עלול "להזהיר" את המכרים שלו, יחד עם זאת אתם מעצבים גרפיים ויש חוקים שצריך לשמור. המליצו ללקוח לפי חוקי העיצוב והדפוס ולא לפי טעמכם האישי. מותר לכם להגיד גם את דעתכם האישית אבל לזכור שההחלטה הסופית היא של הלקוח.

3. להשתדרג, יחד עם התוכנות (להישאר מעודכן)

אני מעל 7 שנים בתחום ולומדת כל הזמן, עוד מדריך, עוד פיצ'ר עוד אפקט.
כל תוכנות העיצוב האלו מלאות בכל כך הרבה בפיצ'רים ומתעדכנות כל הזמן. גם אתם צריכים להיות כאלו.
בגרסאת אדובי 2020 הוסיפו פיצ'רים חדשים - אם לא תלמדו אותם פשוט תספספו.

4. ה-80-20 של עסק מתחיל.

שלא תטעו, ה80% הם בכלל לא לטובתכם.
כדי להיות בעל עסק שעובד אתם חייבים להשקיע הרבה בפרסום ושיווק. וכשאני אומרת הרבה אני מתכוונת שבשנה הראשונה אתם תעבדו בערך 80% על פרסום ושיווק ורק 20% על עיצוב גרפי.

ככה זה, אם אתם רוצים לקוחות אתם צריכים לעבוד קשה כדי להשיג אותם ויש המון תחרות בחוץ. ה-מ-ו-ן. כולל ילדים שסיימו אתמול פוטושופ בתיכון, קוראים לעצמם מעצבים ומציעים לוגו ב50 ש"ח תוך 3 שעות. לוגו מקצועי זה בטוח לא אבל זה שובר את השוק.

יש המון מעצבים, יחד עם זאת יש המון לקוחות וכל לקוח פוטנציאלי יכול להזמין אצלך את הלוגו או אצל כל אחד אחר ולכן אתם צריכים לעבוד קשה כמעצבים ולתת בראש.

5. לעשות גם מה שאתם לא אוהבים.

דבר אחרון והכי חשוב לדעתי: עסק הוא עבודה קשה ולא תמיד עושים מה שאוהבים לעשות. יש הרבה התעסקות עם בק אופיס, ניירת, פרסום ומכירות.

יש הרבה מאוד התעסקות עם החלק הכי פחות יצירתי שיש אבל זה חלק בלתי נפרד מהעסק. קבלו את זה כעובדה. אל תתבאסו מזה. ככל שיש לכם יותר מה לעשות ככה העסק יותר יעיל ומשתפר כל פעם.
תאמינו לי, העבודה הזו מגיעה בכמויות, הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים.
אל תמשכו את העבודה כי אין לכם כוח אליה ואל תוותרו על כתיבת חוזה כי אתם לא מבינים בזה (אוכל להרחיב על כתיבת חוזה במאמר אחר אם תהיה דרישה לזה), להיות בעל עסק כולל בתוכו הרבה יותר מלעצב לוגואים בכייף שלכם וזה בסדר.
תתכוננו נפשית "לעבודה השחורה" והיא תבוא בקלות.