פתיחת סכסוך // מדריך אלי-אקספרס // 5

מאמר זה הוא חלק מהסדרה: מדריך אלי-אקספרס
AliExpress.png

הזמנתם מוצר מהאתר אלי אקספרס ולא קיבלתם אותו במשך תקופת ההגנה, או שקיבלתם מוצר פגום או לא תקין, או שבכלל קיבלתם מוצר שונה ממה שהזמנתם...
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!


חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.


ישנן שתי אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
  1. המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.

  2. המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.

רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.

1633297355985.png



על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
1633297377010.png



בדף ההזמנה מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
1661821845155.png

1661822010467.png

1661822411666.png


דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:

לגשת לפרטי ההזמנה ולנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר :
1661822176266.png


לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'. (כמובן שרק בתקופת ההגנה, אחרי זמן זה לא לסמוך בשופו"א).

באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך לפתיחת מחלוקת:

1661822294899.png



ישנן שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
  1. החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.

  2. החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.


במקרה שהפריט לא הגיע.
1661822599818.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':

1661822822541.png


במקרה שהפריט כן הגיע, אבל פגום או חסר:
1661822960376.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':
1661823052256.png


סוג הבקשה (החזר כספי):
1661823088374.png


או בהחזרת המוצר:
1661823298127.png



ואז נחלק לשניים באם זכאי לשילוח חינם או לא ואז זה על חשבונך.. (לא שווה בדרך כלל).
  1. יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
1640034844294-png.1027442

לאחר אישור המוכר :
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.

2. במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר השילוח על חשבונך ופשוט לשלוח בדואר.
1661823933864.png


השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...).
1661823380928.png


ומומלץ לפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:

1661823405793.png



אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.

שלב הראיות:
מומלץ במקרה של תלונה על מוצר תקול, להוסיף ראיה לתלונתכם,
תמונה או סרטון של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
1661823481460.png



במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.


ולסיום:
לחצו שלח.

* * *

מעקב אחר המחלוקת

ניתן למצוא בפרטי ההזמנה תחת לשונית מחלוקות בהתקדמות:

1661824100621.png

1661824495289.png


במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על ביטול בקשה ולפתוח שוב מח'.
1661824345267.png


במקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ניתן רק אחרי תשובה משופטי אלי או אחרי הצעה חדשה מהמוכר בלחיצה על פתרונות.
1661855286443.png


אם סכום ההחזר מספק אותכם לחצו עליו, ושלח.
1661855341871.png


תוכלו לראות כל ההיסטורייה ומצב המחלוקת.
1661855644291.png


במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, תוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.

במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על איני מסכים ומומלץ לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
1661855400535.png


לאחר מכן יסופק שוב פתרונות וכנ"ל.

חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 3 ימים.

במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.

במקרה שהמוכר מגיב: 'נא לסגור את הסכסוך ואני ישלח שוב את הפריט התואם'
בשום פנים ואופן לא לסגור את הסכסוך...
מכיון שאין אח"כ שום בטחונות, באם הוא לא ישלח את החב'.


טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.

לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...


וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!
Previous article in the series 'מדריך אלי-אקספרס': השגת קופונים // מדריך אלי-אקספרס // 4
על המחבר
rabin
אוטומציה חכמה - המפתח להצלחת העסק שלך

בעידן התחרותי של ימינו, אוטומציה איננה עוד נחלתם של גופים גדולים בלבד. היא הפכה להיות כורח עבור כל בעל עסק השואף לצמיחה והתייעלות. בואו והצטרפו למהפכת האוטומציה - והשילו מעליכם את הנטל של המטלות החוזרות והשגרתיות.

חיסכון בזמן ובמשאבים יקרים
פתרונות האוטומציה המתקדמים שלנו יאפשרו לכם לרכז את מירב המאמצים בפיתוח העסק ובמוקדי הצמיחה המרכזיים, תוך שחרור זמנכם היקר מפעילויות שוטפות בלתי יעילות. התייעלו, חסכו וראו את העסק צומח בקצב מסחרר.

דמיינו עולם בו משימות שגרתיות מבוצעות באופן אוטומטי,
משחררות את זמנכם היקר לחשיבה יצירתית ומוקדי צמיחה חדשים. כזה הוא כוחה של האוטומציה - להפוך חלומות למציאות.

הגיע הזמן לשנות את הגישה!
האם אתם עדיין מבזבזים שעות ארוכות על משימות שגרתיות ומייגעות? האם העסק שלכם צמח לממדים שקשה לנהל ידנית? הפתרון נמצא באוטומציה!

תגובות

ככה זה, אין שום אחריות באליאקספרס? אז מה ימנע ממוכר למכור מוצר דפוק, רק חוות דעת לא טובות?
יש אחריות ועוד איך--- אבל במיקרה שלך כתבת שעבר 3 חודשים אחרי הקניה (שזה אחרי הזמן של הגנת הקונה) ובמקרה כזה א"א כבר לפתוח סכסוך.
 
פתיתי סכסוך על משלוח שהגיע למקום שגוי,
אחרי שהם דחו לי, כתבתי שוב עם הוכחות
למה כותב לי ממתין לתגובתך, אחרי שכבר הגבתי והעלתי הוכחות?
 
אני לא מוצאת מקום שכתוב בו לפתוח סיכסוך או מחלוקת.
במקום של ההזמנה כתוב לי: אישור משלוח ומתחת מעקב אחר ההזמנה.
גם בקשר עם המוכר לא מצאתי כזה סעיף. ולפני חודש היה התאריך האחרון... יכול להיות שבגלל המלחמה, אבל עדיין....
אם מישהו יוכל לעזור לי- ממש אשמח.
תודה
 
אני באמצע תהליך סכסוך....
והמוכר רוצה לדחות את הסכסוך ויש לו סיבה וכן ראיות.......
אני לא מסכים לדבריו ויש לי ראיות הפוכות הבעיה שיש לי רק קבל/דחה אין לי אופציה להגיב וכ"ש להביא תמונות....
האומנם?
 
מישהו הצליח לאחרונה לפתוח מחלוקת?
נראה שאין אפשרות עכשיו...

אשמח לעזרה - תודה
 
גם אני מנסה לפתוח מחלוקת ולא מוצאת איפה פותחים.
מישהו יודע?
 
@TTTBBB @משה חיים הלוי @:):):)
מצאתי איפה פותחים מחלוקת
נכנסים להזמנות, בצד שמאל רשום הזמנה פרטית, ללחוץ על זה ואז מגיעים לפרוט של ההזמנה, ושם רואים אופציה של פתיחת מחלוקת.
לי אישית קיבלתי החזר דקה אח"כ בפייפאל.
בהצלחה.
 
@TTTBBB @משה חיים הלוי @:):):)
מצאתי איפה פותחים מחלוקת
נכנסים להזמנות, בצד שמאל רשום הזמנה פרטית, ללחוץ על זה ואז מגיעים לפרוט של ההזמנה, ושם רואים אופציה של פתיחת מחלוקת.
לי אישית קיבלתי החזר דקה אח"כ בפייפאל.
בהצלחה.
אני לא מוצא את האופציה מחלוקת בדף הנ'ל
אפשר צילום מסך
 
מה זה הגרף שכתוב יום ושעות שעד אז אני יכולן להגיב או שעד אז הם יתנו פתרון?
 
אודה לעזרתך:
המוצר הגיע שבור ובטעות במקום לפתוח סכסוך , הגשתי בקשה להחזר.
המוכר שלח לי תוית להחזרה חינם וכך אקבל את הכסף חזרה
אבל אני רוצה בלי להחזיר ת'מוצר לקבל החזר.
האם לסגור את הפניה ולפתוח מחלוקת חדשה?
 
@rabin
כתוב לי ככה
ממתין למשלוח
אם ההזמנה לא תתקבל אצלך תוך 35 ימים , באפשרותך לפתוח מחלוקת.


הכוונה ל35 אחרי תאריך האספקה המשוער או מתאריך ההזמנה?
 
אם כתוב לי "סיים", כאשר לא קיבלתי את המוצר. במעקב כתוב שהמוצר נמסר כבר ב-26/12 - יש לי מה לעשות?
 
הזמנתי ב 13.2.24 ורשום שההזמנה עדיין לא יצאה ואין מעקב דואר איך אני פותחת מחלוקת רשום לי הוספה לעגלה ומתחת החזרה
 
זה קרא לי גם
את צריכה לפתוח בפרטי הזמנה (זה אמור להיות מעל הוספה לעגלה בצד שמאל(פשוט אני לא מצליח להעלות לכאן את התמונה...))
ושם אמור להופיע טקסט כזה-
''למטרות אבטחה, הזמנה זו נסגרה והתשלום עבורה הוחזר בשל מספר מעקב לא חוקי שהמוכר סיפק. אתם תקבלו את ההחזר הכספי תוך 3 עד 20 ימי עסקים. אנחנו מצטערים על אי הנוחות שייתכן שנגרמה לכם והמוכר יקבל אזהרה בהתאם לתקנות הפלטפורמה.''
וזה מה שהופיע לי...
 
מישו הצליח לפתוח סכסוך לאחרונה? זה לא נותן לי בפרטי הזמנה
 
תודה על השרשור המחכים
גם אני מנסה לפתוח מחלוקת על חבילה שקיבלתי הודעה שנמסרה אך לא הגיעה בכלל ולא מצליחה
משהו יכול לעזור?
תודה רבה והמשך יום מבורך
 
הזמנתי בגד מעליאקספרס והגיע לי צבע אחר
התכתבתי עם המוכר והוא שלח לי תוית החזרה כמו החזרה רגילה
אבל אני לא רוצה להחזיר את הפריט רק לקבל החזר כספי
הבנתי שאפשר לפתוח מחלוקת אבל אני לא מוצאת איפה אפשר לעשות את זה
מישהו יודע לעזור לי?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

More from rabin

שתף את המאמר

למעלה