היהודים הם אחוזון קטן מאוכלוסיית העולם. בינה מלאכותית היא גם עולם והיהדות מקבלת יחס מתאים.
בתחילת דרכה הייתה הבינה מלאכותית מנוכרת לגמרי לעולם היהודי. כשאני אומר יצירה יהודית אני מתכוין למכלול של אלמנטים שכל אחד ש"מגיע מהשטח" יבחין בהם מיד. זה לא כולל רק כיפה או כובע, זה גם קוד לבוש כללי, רקע, תווי פנים, הבעה, וקומפוזציה. בתחילת דרכה הייתה הבינה מלאכותית חסרת הבנה בסיסית, בהמשך הדרך כשהתחרות בין החברות גדל החלו לצוץ שדרוגים ושיפורים.
רק לשם ההמחשה אני מסתכל אחורה לאחת מהעבודות הראשונות שעלו לכאן, תמונה בטכניקת שמן:
ציורי שמן סוריאליסטים הרבה יותר מאפשרים מתמונות ריאליסטיות, בעוד שהצופה מחפש בתמונה את הדמות שהוא מכיר, בציור יש מקום רב לרעשי רקע וסטיה מהדמות לצורך הצללות או טכניקות קלאסיות אחרות. לכן היצירה הזו היא לא מדד להבנת הדמות.
אולי מתאימה יותר הדוגמה הבאה, סקר שהתפרסם כאן שאל מי הכי דומה לחפץ חיים, הנה התמונה:
ובכן, אף אחד לא ממש דומה לחפץ חיים. אבל יותר מכך, אף אחד לא ממש נראה יהודי. זה נראה כמין הדבקה של כיפה ופיאות לפנים זרות. הזקן נראה ומסודר להפליא, ההבעה מנותקת וקצת זועמת.
בהמשך עלה שיתוף נוסף שכבר השתדרג, שימו לב לתמונה הבאה:
ביצירה זו יש כבר התקדמות, הפרטים הרבה יותר מדוייקים, ויש כבר משחק של צבע ופוקוס. אבל זה רחוק מלהיות מוצר מוגמר. ברמת הדמות אפשר לראות שההבעה מאוד נוקשה ולא מתאימה לתווי פניו הקדושים של החפץ חיים. הפיאות לא אמינות והכיפה נראית כמו קסדה. הקמטים בפנים משנים לגמרי את אופי הדמות, כך שזה עדיין רחוק.
הבעיה של ה"בינה" מתחילה מכיון אחר ולא צפוי הנקרא "שפה". כל מודל בינה מלאכותית מאומן על תמונות וטקסטים, בעוד שכמות הטקסטים כפולה פי 1,000 מכמות התמונות. השפה היא החלק הדומיננטי ביצירת התמונה, וכל עוד והשפה של המודל לא מבינה לעומק את אופי החיים היהודי, היא תתקשה ליצור משהו דומה.
לאחרונה פנתה אלי חברה העוסקת בתחום המחזיקה בכמה כלים חזקים בתחום, ולאחר בקשה הם איפשרו לי ליצור כמה יצירות כדי להמחיש את השיפור שהטכנולוגיה הזו התקדמה. שימו לב לתמונה הבאה:
חדי עין בודאי הבחינו באגודל שקצת יוצאת מפרופורציה, אבל חוץ מזה יש כאן התקדמות משמעותית בהבנת הדמות, ונכון שיש עוד מה לדייק בדמות, אבל ההתקדמות נאה במיוחד. והנה עוד כמה:
אני מזמין אתכם לראות עוד כמה יצירות נחמדות בעמוד הזה: יצירות נוספות
וזהו להפעם.
מקווה לעדכן אתכם בהתפתחות חדשה בתחום.
בתחילת דרכה הייתה הבינה מלאכותית מנוכרת לגמרי לעולם היהודי. כשאני אומר יצירה יהודית אני מתכוין למכלול של אלמנטים שכל אחד ש"מגיע מהשטח" יבחין בהם מיד. זה לא כולל רק כיפה או כובע, זה גם קוד לבוש כללי, רקע, תווי פנים, הבעה, וקומפוזציה. בתחילת דרכה הייתה הבינה מלאכותית חסרת הבנה בסיסית, בהמשך הדרך כשהתחרות בין החברות גדל החלו לצוץ שדרוגים ושיפורים.
רק לשם ההמחשה אני מסתכל אחורה לאחת מהעבודות הראשונות שעלו לכאן, תמונה בטכניקת שמן:
ציורי שמן סוריאליסטים הרבה יותר מאפשרים מתמונות ריאליסטיות, בעוד שהצופה מחפש בתמונה את הדמות שהוא מכיר, בציור יש מקום רב לרעשי רקע וסטיה מהדמות לצורך הצללות או טכניקות קלאסיות אחרות. לכן היצירה הזו היא לא מדד להבנת הדמות.
אולי מתאימה יותר הדוגמה הבאה, סקר שהתפרסם כאן שאל מי הכי דומה לחפץ חיים, הנה התמונה:
ובכן, אף אחד לא ממש דומה לחפץ חיים. אבל יותר מכך, אף אחד לא ממש נראה יהודי. זה נראה כמין הדבקה של כיפה ופיאות לפנים זרות. הזקן נראה ומסודר להפליא, ההבעה מנותקת וקצת זועמת.
בהמשך עלה שיתוף נוסף שכבר השתדרג, שימו לב לתמונה הבאה:
ביצירה זו יש כבר התקדמות, הפרטים הרבה יותר מדוייקים, ויש כבר משחק של צבע ופוקוס. אבל זה רחוק מלהיות מוצר מוגמר. ברמת הדמות אפשר לראות שההבעה מאוד נוקשה ולא מתאימה לתווי פניו הקדושים של החפץ חיים. הפיאות לא אמינות והכיפה נראית כמו קסדה. הקמטים בפנים משנים לגמרי את אופי הדמות, כך שזה עדיין רחוק.
הבעיה של ה"בינה" מתחילה מכיון אחר ולא צפוי הנקרא "שפה". כל מודל בינה מלאכותית מאומן על תמונות וטקסטים, בעוד שכמות הטקסטים כפולה פי 1,000 מכמות התמונות. השפה היא החלק הדומיננטי ביצירת התמונה, וכל עוד והשפה של המודל לא מבינה לעומק את אופי החיים היהודי, היא תתקשה ליצור משהו דומה.
לאחרונה פנתה אלי חברה העוסקת בתחום המחזיקה בכמה כלים חזקים בתחום, ולאחר בקשה הם איפשרו לי ליצור כמה יצירות כדי להמחיש את השיפור שהטכנולוגיה הזו התקדמה. שימו לב לתמונה הבאה:
חדי עין בודאי הבחינו באגודל שקצת יוצאת מפרופורציה, אבל חוץ מזה יש כאן התקדמות משמעותית בהבנת הדמות, ונכון שיש עוד מה לדייק בדמות, אבל ההתקדמות נאה במיוחד. והנה עוד כמה:
אני מזמין אתכם לראות עוד כמה יצירות נחמדות בעמוד הזה: יצירות נוספות
וזהו להפעם.
מקווה לעדכן אתכם בהתפתחות חדשה בתחום.