בשבוע האחרון, במהלך התרגולים בקורס מד"א, נפל בחלקי הכבוד למדוד לחץ דם. פשוט, נכון? מלפפים שרוול, לוחצים על הכפתור – והנה, המספרים זורמים. אז בחרתי את הבחור שנראה הכי בריא – שרירי כמו מתאמן אולימפי, נראה כמו הגדרה חיה למונח "בריאות". מדדתי פעם אחת – לחץ דם בשמיים. מדדתי שוב – גבוה אפילו יותר. הזיעה התחילה לזלוג, כי בתור טירון ברור לי שזה לא יכול להיות. אז מדדתי שוב, והתוצאה זהה. קראתי למדריך במבוכה: "אני עושה משהו לא נכון". המדריך, במבט של מי שראה כבר הכול, מודד בעצמו – והתוצאה? שוב, אותו לחץ דם מטורף.

הבחור, כולו בטוח בעצמו, אומר: "מה פתאום! אני בריא כמו שור, בחיים לא הייתי אצל רופא." המדריך מחייך ועונה: "חביבי, זה בדיוק הרוצח השקט. אתה לא מרגיש את זה – עד שזה מאוחר מדי."

אז מה אנחנו לוקחים מזה לעולם העסקים? בדיוק כמו בלחץ דם גבוה, לפעמים יש בעיות שמתפתחות בעסק בצורה שקטה. דמיינו תקשורת חלשה בין הצוותים או ניהול לקוחות לא עקבי – דברים שנראים קטנים ולא מזיקים בהתחלה, אבל לאט לאט מצטברים.
בסופו של דבר, כשלא מטפלים בהם, הם מתפוצצים והופכים לנזק עצום – ללקוחות שמאבדים אמון, לשחיקה אצל העובדים, או אפילו לכישלון במכירה.

אז כמו עם לחץ דם, שימו לב לסימנים הקטנים לפני שיהיה מאוחר מדי!

הרוצח השקט.... ברררר....