איך מזמינים ילדים למסע? | איור קומיקס ל"משמרת השלום"

שלום לכולם. היום אני רוצה לשתף ביצירת 2 עמודי קומיקס לארגון משמרת השלום.

הוא מספר על הרב קלמן וחברו שלומי. הם יוצאים ביחד למסע, וסיפור הקומיקס בעצם תופס את העין ומזמין את ילדי ישראל לתוכנית מסע השלום. עם המחנך הנודע רבי קלמן רונזגרטן. התוכנית הזו כוללת שאלות טריוויה, סיפורים, פרסים והפתעות. הכל דרך הקו הטלפוני.

חייבת להגיד שיצירת עמוד קומיקס היא עבודה רבה, אבל היא גם מהנה מאוד. בואו נראה איך זה נעשה, שלב אחר שלב.

קבלת התסריט​

הדבר הראשון שאני עושה הוא לקרוא את התסריט, ולהתחיל לדמיין איך הכל משתלב.

תכנון הפריסה​

כשאני מתחילה לתכנן את הפריסה לעמוד קומיקס, אני חושבת על איך לסדר את הפאנלים כך שהסיפור יזרום היטב. ראשית, אני משרטטת סקיצות גסות כדי לראות איפה כל סצנה תמוקם. אני מוודאת שיש מספיק מקום לכל הפעולה והדיאלוג של הטקסט- שבהרבה מקומות עמוס מלל.
אני גם מתחשבת באופן שבו העיניים של הקוראים ינועו על פני העמוד. ויהיה הכי קל לקריאה לילדים הצעירים.
לפעמים אני מנסה סידורים שונים וזוויות שונות עד שאני מוצאת את השילוב הטוב ביותר.
אני חייבת לציין שמי שצייר קומיקס בעבר יודע- שזה השלב הכי משמעותי. וגם שלוקח הכי הרבה זמן ומחשבה.
כי אני לא רוצה לשלוף את אותן זוויות אוטומטיות ומשעממות כל הזמן. וצריך "לפרוס" נכון את ההתרחשות.

1.JPG

יצירת סקיצות ראשוניות​

אני מתחילה ביצירת סקיצות ראשוניות. זה השלב שבו הרעיונות מקבלים חיים על הנייר. אני מציירת קווים יותר מדויקים כדי להראות את הדמויות הבסיסיות של הרב קלמן ושלומי וההתרחשות שלהם. הרקעים יחסית פשוטים בשלב זה, רק מספיק כדי להראות היכן יהיו הדברים. עם רמז לפרטים שיבואו אחר כך. הסקיצות האלו עוזרות לי לראות איך העמוד ייראה ואם הסיפור הגיוני. זה כמו מפה לציור הסופי. אני לא מתעכבת על פרטים כרגע, רק על התמונה הגדולה. השלב הזה עוסק כולו בלקבל את התחושה הנכונה של הסיפור לפני המעבר לעבודה מפורטת יותר.
3.JPG

רישומי אינק סופיים​

לאחר הסקיצות הראשוניות, אני מתחילה עם האינק הסופי. שזה לאייר מחדש הכל בקו יציב. בהוספת פרטים ובשיפור המראה של הדמויות והרקעים. אני מקפידה שלרבי קלמן ושלומי יהיו הבעות פנים ברורות. הבגדים שלהם והסצנות סביבם צריכים להיות מוגדרים יותר. אני משתמשת במברשת יציבה ודקה כדי לעבור על הסקיצות, לתקן טעויות ולגרום לכל דבר להיראות מסודר.
5.jpg

צביעה​

עכשיו, כשסיימתי את האינק, הגיע הזמן להוסיף צבעים. הצביעה מחייה את עמוד הקומיקס. קודם כל לצביעה השטוחה אני בוחרת צבעים שמתאימים לאווירת הסצנה. אני אוהבת צבעים בהירים לרגעים נלהבים, כהים יותר לחלקים מסוימים. אבל עדיין צביעה נעימה במבט כללי.
בשלב ההצללות וההארות אני מוסיפה עומק. לפעמים אני מוסיפה הצללה והדגשות כדי לגרום לדמויות לבלוט יותר. זה כיף לראות איך העמוד משתנה עם כל צבע שאני מוסיפה.
ג.jpg

טקסט​

לאחר שהצביעה הושלמה, זה השלב בו אני מוסיפה את הבועות הסופיות בהתאם לתוכן, ושולחת לגרפיקה.

לסיכום- כיף לראות איך באמת הקומיקס עושה את הפעולה שלו אחרי שמתפרסם, ותמיד אני נהנית לגלות עד כמה ילדים אוהבים איורים ומתחברים אליהם.
והמון ילדים באמת מתקשרים כל יום לקו, שומעים את הסיפורים ופותרים את החידות.

קומיקס דאבל למשמרת השלום- אלישבע גוהר.jpg



תהליך קומיקס אלישבע גוהר.gif
על המחבר
אלישבע גוהר
קצת עלי:
אלישבע גוהר, עוזרת למפיקי תוכן, מול"ים ועיריות להעביר מסרים באמצעות איור אסטרטגי, מלמדת קורסים וסדנאות איור דיגיטלי.
לעבודות נוספות -לאתר שלי
לקבלת שיתופים טריים משולחן העבודה שלי כאן | תוכן שווה למאיירים/ות כאן

תגובות

וואו! מדהים!
בחיים לא הייתי חולמת שדף של קומיקס שאני קוראת בחצי דקה, עובדים עליו לפחות חצי יום...
 
הקו שלך זורם מדהים! והצבעים שאת בוחרת נעימים ואופטימיים!! מיוחד!!
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

עופות בצבעי מים • אתגר 109

לוח מודעות

More from אלישבע גוהר

שתף את המאמר

למעלה