פרומפטים הם הבסיס לתקשורת שלנו עם כמעט כל טכנולוגיית בינה מלאכותית, וככל שטכנולוגיה זו ממשיכה להתקדם, הביקוש למיומנויות פרומפט רק יגדל. כולם מנסים למצוא דרכים לשפר את יכולתם לתקשר עם מערכות בינה מלאכותית, ובפוסט הזה בבלוג, אנחנו רוצים לשתף מתודולוגיה שיכולה לעזור לכם להבין את התאוריה של פרומפטים דרך מושג פשוט. על ידי שימוש בשיטה זו, תוכלו לגשת לפרומפטים מפרספקטיבה שונה ולשפר את יכולות הפרומפט שלכם.
63aeb082d94154376e91f71a_PizzaMethod.png



המתודה:​


השיטה
כדי לשפר את התמונות המופקות שלנו, חשוב להבין מהו פרומפט. במקום להציף אתכם בנוסחאות טכניות, אנחנו רוצים להמחיש את המושג הזה באמצעות השיטה הבאה.
תחשבו על זה כמו להזמין פיצה:
הדרך הראשונה להזמין פיצה היא להתקשר לפיצרייה ולומר, "אני רוצה להזמין פיצה טעימה בבקשה." זה בהחלט יביא לכם פיצה, אבל מכיוון שהתיאור כללי כל כך, אתם עלולים לקבל אפשרויות רבות ושונות בהתאם לאופן שבו הפיצרייה מפרשת "פיצה טעימה".

לחלופין, אתם יכולים לתאר כל מרכיב בפיצה שלכם כך: "אני רוצה פיצה עם:
  • בצק מלא עבה גבינת מוצרלה 37% שומן
  • רסק עגבניות ממותג מוטי
  • פטריות שפרוסות באופן דק
  • עגבניות קצוצות
  • שוליים מעט שרופים עם קריספיות מוגברת

על ידי מתן תיאור מפורט יותר, סביר יותר שתקבלו את הפיצה שאתם באמת רוצים.

63ae1752973800b444dd9d70_Pizza.png




עכשיו, איך זה קשור אלינו?​


תאמינו או לא, להזמין פיצה דומה להזנת הפרומפטים. כשאנחנו מזמינים פיצה בדרך הזו, אנחנו ממפים את הפיצה לכל הרכיבים השונים שלה ומפרטים בצורה ספציפית איך אנחנו רוצים כל רכיב.
אנחנו יכולים להשתמש באותה לוגיקה כשאנחנו מזינים את הפרומפטים שלנו.

עיצוב ממשקים לפי מתודת הפיצה:​


סוג / נושא: מסחר אלקטרוני, נסיעות, היכרויות, חדשות, כספים, אופנה, ספורט, כושר, משחקים, מזג אוויר, הזרמת מוסיקה, חברתי רשת
ממשק: אפליקציה, אתר, לוח מחוונים, אפליקציית טלוויזיה, מציאות מדומה, שעון חכם.
ערכת צבעים: צבעים חמים, צבעים קרים, חי, רוויה גבוהה, ניאון, sRGB, Pantone, גוון, הדרגתי, צבעים טונאליים.
פריסה: פריסת עמוד בודד, פריסת רשימה, פריסת ניווט תחתונה, פריסת כרטיסיות, פריסת ניווט צדדי, פריסת רשת, פריסת פרטי אב.
סגנון: מינימליסטי, שטוח, עיצוב חומרים, מופשט, מסורתי, גראנג', מצב אור, מצב כהה, וקטור, תלת מימד, מלוטש, מורכב, עתידני, ניגודיות גבוהה.
טיפוגרפיה: Serif, Sans-serif, סקריפט, כתב יד, גופן מודרני, דקורטיבי, Blackletter, Slab serif, משקל גופן, טקסטים גדולים, טקסטים קטנים.
סמלים: צבעוני, דואוטון, מתאר, מלא, אוניברסלי, גליף, 3D, מערכת, iOS, עיצוב חומרים
רקע: רקע מופשט, צבעוני, רקע מבוסס תמונה,
תצוגה: מבט קדמי, מבט צדדי, מבט מלמעלה, מבט איזומטרי, נקודת מבט של משתמש, תקריב, מבט זוויתי, מבט ממעוף הציפור, מבט על חתך רוחב.
תוכנה: עיצוב ע"י פיגמה, פוטושופ, אילוסטרייטור, מאיה תלת מימד, סינמה 4D, Webflow


טיפ למתקדמים​


אתם יכולים להוסיף הקשר לפרומפטים שלך כדי לעזור לבינה המלאכותית להבין את עולם התוכן שבו אתם רוצים שהתמונה שלכם תיהיה. חלקכם אולי כבר יודעים שהוספת מילים כמו ביהאנס או דריבל לפרומפטים שלכם יכולה לשפר את התוצאות. אבל אתם יכולים גם לקחת את זה לרמה הבאה על ידי כתיבת פרומפטים הקשר ששואבות השראה מהתחומים המושכים ביותר, לדוגמה:
״פופולרי ב-Behance, אפליקציית היום, זוכת Awwwards 2022, בחירת העורך ב-App Store"


לסיכום​


תבניות פרומפטים יכולות להיות נקודת התחלה טובה, אבל הן לא כלי שניתן להסתמך עליו לטווח הארוך. כל הרעיון של הדיסציפלינה החדשה הזו שנקראת 'עיצוב בעזרת בינה מלאכותית' הוא שינוי בצורת החשיבה שלנו.- וזו הסיבה שעדיף להבין מה אנחנו עושים ואת דרך החשיבה החדשה שאנחנו מפתחים, במקום להסתמך על פרומפטים או תבניות וקיצורי דרך. זה יעזור לנו לשפר את העיצובים שלנו בטווח הקצר והארוך.