רפורמת "דרך שווה", של שרת התחבורה לשעבר מירב מיכאלי, קבעה מחיר אחיד לפי קילומטרים.
כלומר - לא משנה באיזה איזור בארץ אני נוסע ועם איזה חברה - יש מספר דרגות תשלום אחידות, לפי מרחק.
1717010049871.png

צילום מסך https://pti.org.il/DerekhShava
נניח שאני רוצה לסוע ממצפה רמון לבית וגן
1716841389177.png


נראה, שבגלל שהמרחק הוא 134 ק"מ בערך,
המחיר לנסיעה אמור להיות 27 שח.
ותעריף יומי 54 - צריך לקנות את החופשי היומי למרחק 225 ק"מ.

אבל אם מבינים נכון איך מערכת החישוב עובדת, אפשר לחסוך קצת כסף.
בפועל, מניסיון (נסיעה של מרחק דומה, לא חשפתי את המסלול האמיתי שלי) בגלל חילופי האוטובוסים,
זה יעלה 37.5.
כמובן, עדיין לכאורה לא משתלם לעשות חופשי יומי.
אבל...
נזין במחשבון את נקודות חילופי האוטובוסים שלנו.
והופ! פתאום נהיה יותר יקר המחיר לנסיעה (כי הוא מחשב את חילופי האוטבוסים) אבל החופשי יומי נהיה יותר זול...
1717010235358.png



פה מגיע הקאצ'.
בגלל שאף אחד מהאוטובוסים בהם ניסע לא עושה מסלול של למעלה מ75 ק"מ (גם אם המסלול שלנו הוא יותר מ120 ק"מ),
אז אנחנו צריכים לעשות חופשי יומי של 75 ק"מ.
ושם, כבר חסכנו 5.5 שח.
ואם אנחנו נוסעים על הקו הזה הרבה - כמוני...
זה משמעותי.
קישור למחשבון