בס"ד

מהפכת השמחה מתרחבת:
העיתונאים הכלכליים מעריכים: "בעוד שנתיים יהיו לפחות חמש 'קרנות תשרי'"


העיתונאים הרבים שזרמו בזה אחר זה למשרדי חברת 'קרנות תשרי' במתחם העסקים שעל גבול העיר בני ברק ורמת גן, נראו דרוכים ומרוגשים. לא בכל יום עומדים להציג בפניהם מיזם מהפכני שמתיימר לחולל דרמה של ממש בשוק הדיור החרדי, ובפרט בקרב הזוגות הצעירים.

בקרב העיתונאים הללו, אין אחד שלא מכיר ומסקר את הבעיה המורכבת והסבוכה של תהליכי חיתון הילדים במגזר. העול הכלכלי הבלתי אפשרי, הוא נושא כאוב במשך שנים רבות, ועד כה לא נמצאה הדרך לפתרון. בסייעתא דשמיא , לכל משפחה, ילדים רבים לחתן, ומחירי הדירות רק נוסקים ומאמירים. חברה ששמה לה למטרה, את הטיפול בסוגיה זו, מושכת באופן טבעי את כל העיניים העיתונאיות החקרניות.

הכנס המרשים נפתח בשיח עיתונאים על הבעיה העמוקה והמושרשת. לאחר מכן הוצגה לעיתונאים מצגת המתארת בסגנון מיוחד את הבעיה לענפיה השונים. את העול הבלתי נתפס, ואת המועקה של האבות שמחתנים ילדים, שהם עצמם מסתובבים בחתונת ילדיהם כאשר חיוך מתוח על שפתותיהם אך ליבם מכווץ מדאגה.

ראשונת הדוברים הייתה הגב' א. קולדצקי מנכ"לית חברת קרנות תשרי. במהלך דבריה הציגה מצגת מפורטת של התכנית אותה מובילה חברת 'קרנות תשרי': הלוואה לדירה עד 86.5 אחוזים משווי הדירה! תוך הכרה של ההכנסה הפוטנציאלית של בני הזוג בעוד חמש שנים. המנכ"לית סיפרה גם על תהליכי הקמת החברה, ועל החזון הגדול של מקימיה. עוד פרטה על האמון הרב שהביעו הגופים המממנים החשובים: הראל, מנורה ולאומי פרטנרס, במגזר החרדי ובהנהלת החברה.


לאחר מכן פירט הרב משה מונטג ממייסדי החברה את הרעיון התודעתי העמוק של הלוואה לחמש שנים, מתוך הבנה שאת החמש שנים הראשונות יכולים לשאת ההורים, ולאחר מכן בני הזוג שכבר התבססו ועמדו על הרגליים, יקחו את הנטל מההורים. "במצב כזה", הסביר מונטג, "ההורים יוכלו להתפנות לחתונה של הילד הבא, וכן הלאה". מונטג הסכים עם העיתונאים שמדובר בתהליכים לטווח ארוך, שזקוקים להפנמה והכרה של השוק, אבל כבר כעת, היתרונות הנוספים של 'קרנות תשרי' מעניקים להורים את האפשרות לחתן את הילדים מתוך שמחה ושלווה.

מר תור רוזנברג, ממייסדי החברה, הכניס את העיתונאים הכלכליים להליך הבירוקרטי המאוד מורכב של גיוס הגופים המוסדיים למהלך. חברת קרנות תשרי פועלת בשיתוף עם הגופים הגדולים במשק. מטבע הדברים גופים אלו מבקשים לקבל תכנית עסקית מדוקדקת ויעילה על מנת שיממנו סכומי עתק במיזם המהפכני. "אם הם השקיעו את הכסף בחברה, זה אומר שהם מאמינים בדרך שלה, ובמוסר התשלומים הגבוה מאוד של החברה החרדית"

העיתונאים ששמעו את הדברים במשך שעה ארוכה, סיכמו בהתפעמות שזו הדרך הנכונה והיחידה כיום לחיתון ילדים ללא עול כלכלי שמעיק על הלב. כמה מהם העריכו בזהירות שבעוד שנתיים יהיו כבר לפחות חמש חברות קרנות תשרי. לאחר האירוע קיבלו העיתונאים שי מיוחד, בקבוק יין יוקרתי המסמל ביהדות את השמחה וטוב לבב.

IMG-20240617-WA0103.jpg


IMG-20240617-WA0223.jpg