אל תרתמו את העגלה לפני הסוסים - איך משביחים לדפוס? מאמר למעצבים ולחובבי השוונצונעס…

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
תשמע זה אירוע נדיר, אין סיכוי שמישהו לא מגיע… אני רוצה שתעצב את ההזמנה שהיא תהיה וואו וואו וואו… אוקיי?
כן, שומע, בסדר גמור, לא לדאוג אני על זה…


אני מנתק את השיחה, ולראשונה אני מבין שזאת מגמה שלא הולכת אחורה!
עיצוב הזמנה לאירוע זה לא רק גרפיקה, לא רק טקסט מרגש, הזמנה היא הרבה יותר מזה, הזמנה היא התדמית הראשונית לעולם של חוויות וריגושים שאנחנו רוצים להכניס את קהל היעד, זה חלון הצצה לדמיון מתקתק שגורם למקבל להשתכנע ולבוא לאירוע, לכן הוא צריך להיות מושלם, הוא חייב להיות וואו, בעצם שלוש פעמים וואו וואו וואו
[קצת מזכיר לי את קולקציות של הבעקיטשעס החסידי שהולכות ומשתבחות עם מרקמים, צורות וטקסטורות (אגב בצבע אין התקדמות, עדיין הכל שחור…:)] בשביל זה יש את עולם השבחות דפוס, חיתוכים מיוחדים, הברקות, הטבעות זהב ועוד כיד הדמיון הטובה.

בשנים האחרונות בתי הדפוס התקדמו עם מכונות שיודעות לתת עבודה, היום יותר קל לעשות חיתוך צורני בלייזר והדפסה דיגיטלית של פויל זהב, שכבות של לכה סלקטיבית, הדור מתקדם והיכולות שהיו פעם לבתי דפוס יחידי סגולה הולכים ומתרבים. נותנים את האפשרות להמון העם ליהנות מרמה גבוהה של תוצרים מעוצבים בטעם משובח…

אז איך עושים את האפקט המדהים הזה?
איך מעצבים הזמנה יצירתית שתרגש את המוזמן עד לשד עצמותיו?


רגע לפני שנעבור לעצם העניין, חשוב לי שתבינו:
בסטודיו שלי ניתן דגש לעיצוב עוצמתי שמיועד בול לקהל היעד, בשונה ממיתוג עסקים שם בדרך כלל השפה היא פשטנית נקייה ומודרנית. כשעושים פרויקטים חסידיים עם נשמה, צריך לתת דגש על עיצוב אריסטוקרטי מסולסל ומרגש, (כמובן בגבול הטעם הטוב) שם יש משמעות גבוהה מאוד לרגש ולתחושת השייכות, ואת זה אני עושה באמצעות עיצוב חסידי יהודי מוקפד ברמת גימור עדכנית ועכשווית. עכשיו אפשר לעבור לנושא שלשמו התכנסנו.


לטובת אלו שלא מכירים, עשיתי מקרא של מושגי יסוד רלוונטיים:

השבחות דפוס
- הדפסות מעבר לסטנדרט הרגיל של נייר מודפס
פויל - הטבעה בצבע זהב, כסף או נחושת
לכה סלקטיבית UV - חומר שקוף שנותן אפקט מבריק ומדליק
חיתוך צורני - חיתוכים שהם לא קו ישר בריבוע רגיל


ארבעת השלבים לביצוע מושלם:
  1. תכנון נכון - שרטוט
  2. עיצוב ראשוני
  3. עיצוב מדויק והדמיה
  4. ביצוע לדפוס
1. תכנון נכון
לפני שניגשים לעיצוב מעמיק של פרויקט כזה חשוב מאוד לתכנן את האפקט שאנחנו רוצים ליצור, אם אנחנו רוצים להפתיע ולשבח את התוצר הגרפי שלנו כדאי וחשוב לתכנן את חווית המשתמש מה הוא יראה ראשון בהתחלה מה יקרה כשהוא פותח ומה יקרה כשהוא מסובב לשים לב שהאלמנטים לא מתפזרים וכל המידע החשוב נמצא במקום אחד מסודר ומרוכז , בחיים לא לנסות להתחכם עם חווית השימוש הבסיסית.

לאחר שהחלטנו מה אנחנו רוצים לעשות, מכינים שרטוט בסיסי ביותר על הקובץ, מסגרת, כותרות ואיורים קלים. העניין בשרטוט הזה הוא לתת לנו את הקווים הכללים של איך זה הולך להיראות וחשוב מכל זה שהלקוח יקבל מושג ממשי איך זה הולך להופיע, בשלב זה מומלץ לקבל אישור עקרוני מהלקוח ורק אז ניתן לעשות את כל הדרך לעיצוב המושלם.

פה לדוגמה הרעיון היה לשים צמד סוסים שעומדים ברקע יפיפה, וכשפותחים את ההזמנה רואים שבעצם מחובר אליהם כרכרה מפוארת, השליפה של ההזמנה הוא בכיוון התנועה של התקדמות הסוסים.
את השרטוט הדפסתי בשחור לבן על דף A4 רגיל, גזרתי והדבקתי, בשביל לראות שזה עובד טוב.
שרטוט 1.jpg



2. עיצוב ראשוני
בשלב זה אחרי שיש לנו שרטוט , נכנס לאינדיזיין ונפתח קובץ בהתאם לגודל הסופי שנרצה. לזכור להוסיף שטח לעיטורים שהם בחיתוך צורני, בדרך כלל אני מנסה להיצמד לצדדים הקבועים והריבועיים בפרויקט, בדרך כלל אני יוצר ריבוע בצבע אפור שלא קשור לעיצוב, שלנו נותן לו את המידות שאני רוצה, ואז יש לי את הבסיס שעליו אפשר להתחיל לעצב, לדוגמה עם בסיס ההזמנה הוא 15 על 15 אז זה יהיה הגודל של הקובייה שלי, ורק אח"כ מתייחסים לתוספות העיצוביות. הריבוע עוזר גם לנו כמעצבים לראות פרספקטיבה איך זה הולך להיראות, וגם מבחינה טכנית שיש לנו בסיס למרכז עליו את הטקסטים וכל האלמנטים.

תוך כדי העיצוב הראשוני מומלץ להדפיס שוב לניסוי, כמעט תמיד מגלים איזה משהו שלא חשבנו עליו בהתחלה
שרטוט 2.jpg


3. עיצוב סופי והדמיה
בשלב זה אנחנו מעצבים עד הסוף עם כל הלב, נותנים את הטאצ' העיצובי שמייחד אותנו כמעצבים או מעצבות, פה צריך לתכנן איזה השבחות מתאים לפרויקט שלנו גם מבחינת צבעוניות ועיצוב ההזמנה, אבל גם מהפן התקציבי של הלקוח, לא נרצה לעבוד שעות על קובץ ולגלות שללקוח יש תקציב רק להשבחה אחת בלבד...

את סוגי ההשבחות כדאי כבר לעצב עכשיו בגוון מתאים להשבחה, לדוגמה אם החלטתם ללכת על פויל זהב למשל שימו משהו בצבע צהוב כהה רק כדי לקבל מושג מה הולך להיות כאן (תקראו עד הסוף, אחרי זה זה משתנה).

בגמר העיצוב מייצאים את הקובץ כתמונה ומעבירים לפוטושופ ליצור הדמיה, פה כדאי לשים לב לייצר את ההדמיה בצורה חכמה, (איך עושים א"ז? אולי במאמר עתידי בל"נ...) בכדי שאחר כך כשיהיה תיקונים תוכלו להחליף בקלות את הקובץ הישן לקובץ עדכני ומתוקן אחרי הערות לקוח.

שימו לב על אף הפיתוי, לעולם לא שולחים ללקוח מוצר גולמי בלי הדמיות, תמיד כדאי להראות איך זה הולך להיראות. כח הדמיון של מעצבים ומעצבות מפותח עשרת מונים מהאדם הפשוט, אל תצפו מאף אחד להבין את מה שהתכוונתם.

אלו הדמיות שהכנתי:
הזמנה.jpg

הזמנה פנימי.jpg



4. ביצוע לדפוס
אל תתקמצנו על האחסון מחשב, תפתחו תיקייה שקוראים לה 'ביצוע', שם תשכפלו את קובץ המקור, ועכשיו עוברים לעבוד במתכונת סופית, פה כדאי לשים לב לכמה דברים קודם כל השוליים שתמיד אתם רגילים לתת לקובץ פה זה משתנה כי יש קו חיתוך ולכן חובה למלא צבע צמוד לקו החיתוך מכל כיווני המוצר בנוסף חשוב עכשיו שימו לב קובץ של השבחה, צריך להכיל עמוד זהה לכל שכבת הדפסה, יש את שכבת ההדפסה הרגילה ששם יופיע רק העיצוב שעשינו, יש את שכבת הזהב, יש את שכבת הלכה סלקטיבית ואחרון חביב את שכבת קו החיתוך.

עצרו רגע:
אין להתחיל שלב זה מבלי לקבל אישור סופי סופי מהלקוח, להבהיר שלאחר ביצוע שלב זה לא יהיו יותר שינויים, וכל שינוי יתומחר מהתחלה.

בשביל שיהיה קל לדפוס להבין מה אנחנו רוצים, נדאג שכל שכבה תהיה בצבע יסוד אחד, לדוגמה שמתי את צבע ציאן הבסיסי לטובת הלכה סלקטיבית, ואת מג'נטה לטובת הזהב, לאחר השליחה אומרים לדפוס מהו כל שכבה.

את קו החיתוך נעשה קו רציף ושלם בצבע שחור, ואם ישנם קיפולים נעשה אותם בצבע מג'נטה
כשצריך הדבקה בדבק דו"צ (למשל במעטפות) נסמן קובייה אפורה באזור המיועד.

הזמנה לדפוס (1).jpg


הזמנה לדפוס (2).jpg



הזמנה לדפוס (3).jpg


הזמנה לדפוס (4).jpg


יש עוד כמה קבצים בהזמנה הספציפית הזו, יש חלק פנימי חלק חיצוני ומעטפה, אבל העיקרון ברור, לכל חלק במוצר צריך לתת את מלוא תשומת הלב ולחשב שוב ושוב את הגדלים והחיתוכים, אחרת בית הדפוס ישלח אליכם עשרות סבבי תיקונים שיצליחו לשגע אתכם...

כך נראית התוצאה הסופית
הפסגה (1).jpg

הפסגה (2).jpg


ועכשיו כמה טיפים לקינוח:
  1. העלות של ההשבחות מכפילים ומשלשים את מחיר ההדפסה, לכן כדאי לתכנן נכון ולפעמים מספיק לשים רק בצד אחד של ההדפסה (מי שיש לו תקציב, שיתפרע...)
  2. מבחינה עיצובית, נגיעות קטנות של זהב נותנות אפקט יותר יוקרתי מאשר שתמרחו את כל הדף בזהב... לפעמים פחות זה יותר...
  3. טקסטים ששמים בהם פויל, מומלץ למחוק אותם משכבת הדפסת הצבע, זה גורם למראה מדויק יותר
  4. יש להרחיק את ההשבחות, מקצה הדף ב4 מ"מ - גם ממקום הקיפול לשמור על המרחק, אחרת יהיו סדקים בפויל והצבע יתקלף
  5. אפשר לשים לכה סלקטיבית גם אין עיצוב מודפס מתחת, זה נראה טוב בעיקר על שטחים כהים, לדוגמא רקע שחור וקווים או עיטורים שקופים, זה נותן מראה מתחכם ויוקרתי.
  6. לגבי תמחור גרפיקאים וגרפיקאיות שימו לב ששלב ההורדה לדפוס ייקח מכם משאבים רבים הרבה יותר ממה שזה נראה בהתחלה ולכן כל שכבת השבחה מייקרת את העיצוב (אין לי מחיר מדוייק, אבל בסביבות 20 או 30% לכל שכבת השבחה) אל תעשו הנחות שיגרמות לכם וללקוח לצאת מתוסכלים...:)

סוף דבר קיבלתי טלפון נוסף עם פידבק שכיף לשמוע...
... מטורף מטורף, אנשים השתגעו על זה, פשוט וגאוני אין דברים כאלה, ראיתי מישהו שלא מפסיק לפתוח ולסגור את ההזמנה שוב ושוב...
פידבק.jpeg



תודה לך שקראת עד לפה, אם זה החכים אתכם אשמח שתכתבו לי.

על המחבר
משולש ▲
"אנשים עם מטרות - מצליחים, כי הם יודעים לאן הם הולכים"

מיתוג טוב הוא מיתוג נכון, כזה שבונה תדמית מדויקת לעסק שלך!
בסטודיו שלי אני יוצר תדמית עיצובית מבריקה, רק אחרי שאני ממקד את הלקוח למטרות העסקיות שהכי חשובות בעיניו!

ואני אגלה לכם סוד:
בעלי העסקים שעבדתי איתם סיפרו לי, שה'מיתוג' היה החלק הכי מהנה בהקמת העסק, בנוסף לכך שלראשונה הם הבינו מה הם באמת רוצים למכור...
תראו כאן

חוצמזה סטודיו משולש נותן מענה עיצובי מדהים לפרויקטים רחבים, כמו קמפיינים, מסעות קודש או אירועי גיוס כספים פה יש מלא דוגמאות

דברו איתי
אברימי

תגובות

תוצאה מדהימה וביצוע לא פחות מגאוני.
המאמר היפה שופך אור על מלאכת האומן המיוחדת שנדרשת כדי להגיע לתוצאות כאלו.
אגב, עבדתי בעבר עם משולש והעבודות שלו באמת נדירות.

מחכים למאמרים מחכימים נוספים
 
וואאאוו...
אני לא מבין בחיתוך צורני אבל אתה רוצה להגיד לי שאם אני שולח קובץ להדפסה
מספיק לשלוח עוד קובץ עם קו איפה יחתך וזה מספיק..
אין צורך להגדיר משהו על קובץ העיצוב?!
 
וואאאוו...
אני לא מבין בחיתוך צורני אבל אתה רוצה להגיד לי שאם אני שולח קובץ להדפסה
מספיק לשלוח עוד קובץ עם קו איפה יחתך וזה מספיק..
אין צורך להגדיר משהו על קובץ העיצוב?!
שולחים קובץ אחד עם עמודים זהים ומשוכפלים, עמוד אחד עם ההדפסה, עמוד שני עם קו חיתוך בלבד. ללא שום עיצוב נוסף.
למעט קוי קיפולים (ביגים בלע"ז) וסימוני דבק.
את קו החיתוך בצבע אחד, ואת הקיפולים בצבע שונה.
 
תודה על הפרוט, ההשראה, ההסבר המדויק..
ממש אליפות.

רציתי לשאול אם תוכלו לכוון אותי איך אני עושה גלישות צבע לחיתוך צורני?

הכנתי את הדמות, עשיתי לה חיתוך, כעת צריך גלישה,
איך? זה לא רקע למרוח אותו מעבר לגלישה
איך עשיתם גלישה לסוסים?

תודה מראש!
 
גלישות צבע בחיתוך צורני, צריך לחשב שגם אם הקו יזוז ב 2 מ''מ עדיין העיצוב ייראה טוב.
שימי לב ברגלי הסוס שמתי רקע לבן, כי זה הכי דומה לרגל של הסוס, בחלק התחתון השארתי אדמה שייראה טבעי על מה הוא עומד, ואיפה שבאים עיטורים כחולים שמתי רקע כחול.

טיפ: תעתיקי את קו החיתוך עצמו לתוך העיצוב, לנעול אותו בקונטרול L לראות על מה הוא יושב ולשחק עם הרקע לפי העין, בסיום לא לשכוח למחוק את הקו.
 
טיפ: תעתיקי את קו החיתוך עצמו לתוך העיצוב, לנעול אותו בקונטרול L לראות על מה הוא יושב ולשחק עם הרקע לפי העין, בסיום לא לשכוח למחוק את הקו.

אנסה לעשות זאת
ראיתי שעם הסוס הסתדרתם יופי, לא היה מדי מאתגר
לי כעת יש ילד עם מלא צבע..

תודה רבה רבה!!!
 
דבר ראשון - WOW!.
לפני העיצוב והמידע, כתיבה קולחת שכיף לקרוא!.
אני בורה לגמרי בתחום כך למשל אני תוהה למה צריך להגיד לדפוס איזה צבעים השתמשת, מה, הם לא רואים לבד?🤨
ועדיין - חווית קריאה מעניינת במיוחד. נשמח לעוד סיפורי משתמש שכאלו :)

ואגב, נכנסתי לקישור ששמת בחתימה וגיליתי שם פרוייקט מוכר מהשכונה :sneaky: -.
התגובות ברחוב היו באמת מאד מאד חיוביות, (וגם המטרה הושגה ;) שזו ההוכחה הכי טובה..)
 
נערך לאחרונה ב:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

More from משולש ▲

שתף את המאמר

למעלה