בעלת עסק שלא מכירה את canva שתרים יד.
לא מזמן, תוכנת canva כבשה את שוק העיצוב החופשי והנגישה את אפשרויות הגרפיקה להמונים לגמרי בחינם.
מה אין שם?! איורים, תמונות, אלפי פונטים, דיאגרמות. אפילו הבינה המלאכותית הגיעה לשם!
על פניו, כל מה שבעלת עסק צריכה מבחינת העיצוב נמצא ממש בהישג ידה בלחיצת כפתור! איזה מהמם!!
עכשיו תרשי לי לספר לך על אפרת.
כבר שבוע שהיא מתהלכת ברחובות כאובה ולא רגועה, בחצי צליעה, כי יש לה ציפורן חודרנית.
אוח, כמה כואב…
באחד משיטוטיה במרכז קניות מוכר היא נתקלה בחנות למוצרי קוסמטיקה במחירים עממיים שמונגשים לכל נפש חפצה.
היא נכנסה פנימה, ומיד פנתה אליה אשת מכירות מתוקה ומתחשבת ושאלה כיצד ניתן לעזור. היא ציינה שראתה מרחוק את אפרת צולעת ושאלה לסיבת הצליעה.
אפרת שיתפה אותה בבעיה ממנה היא סובלת, ומיד אשת המכירות (המתוקה…) הציעה לה לרכוש ערכת פדיקור לשימוש עצמי במחיר מציאה!
אפרת לא היססה לרגע. אם המתוקה אומרת שבערכה יש כלים לטיפול בציפורן החודרנית, היא קונה ואומרת די לצרתה!
אפרת הגיעה הביתה עם הרכישה החדשה, חיפשה בגוגל קצת הדרכות על טיפול עצמי בציפורן חודרנית, צפתה בשני סרטונים לדוגמה והחלה לטפל בעצמה.
הטיפול היה קשה וכואב, אבל המטרה מצדיקה את הדרך, היא חשבה לעצמה…
תכף תיפטר מהציפורן החודרנית ומהכאבים הנוראים הנלווים אליה.
אבל המציאות טפחה בפניה. היא אמנם הצליחה לחלץ את הציפורן החודרנית, אך בגלל חוסר המיומנות שלה, אפרת פצעה את עצמה ולאחר יום כבר הבחינה במוגלה חדש ומכאיב במקום הטיפול… הכאב רק התעצם ונעשה נזק משמעותי שכבר הצריך טיפול אנטיביוטי יסודי.
עד כאן הסיפור של אפרת…
עכשיו דמייני שנכנסת לcanva, מיד הבנת איך עובדת התוכנה, הכל כל כך אינואיטיבי ונוח, יש אחלה של היצע בחינם, ואת מתחילה לעצב לעצמך לוגו חדש…
את מעצבת ומוחקת, מנסה ובודקת, מחליפה צבעים ומשחקת עם הגדלים עד שאת מגיעה לתוצאה שאת שלמה איתה. מה זה שלמה? אופפת אותך ממש תחושת גאווה! הנה הצלחת לעצב לעסק שלך, הבייבי שלך, לוגו חדש בעצמך, וחסכת הוצאה של מאות שקלים!
בחזה נפוח את מורידה את הקובץ למחשב ומתחילה להפיץ לכל המשפחה והחברות, שיראו כמה את מוכשרת.
"וואו!! מהמם!!" – החברות אומרות לך, ואת נשענת לאחור בסיפוק… כמה נחת.
למחרת את מחליטה לעצב פלאייר למבצע חדש שאת יוצאת איתו. עכשיו כשאת מכירה את התוכנה הכל כל כך פשוט.
לוגו כבר יש לך, ובcanva יש כל כך הרבה תבניות לפלאיירים מוכנים! את רק צריכה לבחור אחת שמתאימה לך, לשנות בה את הטקסט ולהדביק את הלוגו שעיצבת! כמה קל ונגיש!
ושוב את מעצבת, ושוב את גאה, ושוב את מפיצה לכל עבר… אבל פתאום- אף אחת כבר לא עונה… מה? זה לא מהמם???
את שואלת ומתעניינת ורק החברה האמיתית, ההיא שיש לה אומץ להגיד לך את האמת כי היא רוצה בטובתך, מעיזה להגיד לך ש…….
"תשמעי, הלוגו מהמם אבל איך המודעה קשורה? כאילו, עיצבת לוגו ממש יוקרתי עם כל הזהב והעלים הדקיקים מסביב לשם שלך והכל, אבל זה לא מסתדר עם העיצוב של הפלאייר… והאמת גם חשבתי על זה… איך בכלל הלוגו הזהוב עם העלים הדקיקים קשור לזה שאת מוכרת שניצל בחלה בכל יום חמישי?".
עכשיו, אחרי שסיימת לדמיין (ואולי אפילו לגחך טיפה…), את בוודאי כבר מבינה.
זה נכון שגרפיקה כל אחת יכולה ליצור, אבל עיצוב גרפי זה כבר סיפור אחר.
מעצבת גרפית, לא עוסקת רק בשירבוט קווים והתאמת צבעים.
מעצבת גרפית לומדת וחוקרת וחופרת לעומק של העסק שלך, מכירה אותך ואותו מכל זווית אפשרית,
לומדת על מטרות העסק, תכונות העסק, הלקוחות של העסק- ואז, במחשבה עמוקה ובתכנון אסטרטגי מדויק- היא מתאימה לך שפה מותגית שלמה שתשדר את כל מה שהעסק שלך צריך כדי להיות מותג.
כי עיצוב גרפי אמיתי לא מוצאים בשיטוט על הדרך…
ואם עדין לא מסתדר לך למה לשלם כסף על מה שיש בחינם, אני אשמח לדבר איתך עד שתתרצי
לא מזמן, תוכנת canva כבשה את שוק העיצוב החופשי והנגישה את אפשרויות הגרפיקה להמונים לגמרי בחינם.
מה אין שם?! איורים, תמונות, אלפי פונטים, דיאגרמות. אפילו הבינה המלאכותית הגיעה לשם!
על פניו, כל מה שבעלת עסק צריכה מבחינת העיצוב נמצא ממש בהישג ידה בלחיצת כפתור! איזה מהמם!!
עכשיו תרשי לי לספר לך על אפרת.
כבר שבוע שהיא מתהלכת ברחובות כאובה ולא רגועה, בחצי צליעה, כי יש לה ציפורן חודרנית.
אוח, כמה כואב…
באחד משיטוטיה במרכז קניות מוכר היא נתקלה בחנות למוצרי קוסמטיקה במחירים עממיים שמונגשים לכל נפש חפצה.
היא נכנסה פנימה, ומיד פנתה אליה אשת מכירות מתוקה ומתחשבת ושאלה כיצד ניתן לעזור. היא ציינה שראתה מרחוק את אפרת צולעת ושאלה לסיבת הצליעה.
אפרת שיתפה אותה בבעיה ממנה היא סובלת, ומיד אשת המכירות (המתוקה…) הציעה לה לרכוש ערכת פדיקור לשימוש עצמי במחיר מציאה!
אפרת לא היססה לרגע. אם המתוקה אומרת שבערכה יש כלים לטיפול בציפורן החודרנית, היא קונה ואומרת די לצרתה!
אפרת הגיעה הביתה עם הרכישה החדשה, חיפשה בגוגל קצת הדרכות על טיפול עצמי בציפורן חודרנית, צפתה בשני סרטונים לדוגמה והחלה לטפל בעצמה.
הטיפול היה קשה וכואב, אבל המטרה מצדיקה את הדרך, היא חשבה לעצמה…
תכף תיפטר מהציפורן החודרנית ומהכאבים הנוראים הנלווים אליה.
אבל המציאות טפחה בפניה. היא אמנם הצליחה לחלץ את הציפורן החודרנית, אך בגלל חוסר המיומנות שלה, אפרת פצעה את עצמה ולאחר יום כבר הבחינה במוגלה חדש ומכאיב במקום הטיפול… הכאב רק התעצם ונעשה נזק משמעותי שכבר הצריך טיפול אנטיביוטי יסודי.
עד כאן הסיפור של אפרת…
עכשיו דמייני שנכנסת לcanva, מיד הבנת איך עובדת התוכנה, הכל כל כך אינואיטיבי ונוח, יש אחלה של היצע בחינם, ואת מתחילה לעצב לעצמך לוגו חדש…
את מעצבת ומוחקת, מנסה ובודקת, מחליפה צבעים ומשחקת עם הגדלים עד שאת מגיעה לתוצאה שאת שלמה איתה. מה זה שלמה? אופפת אותך ממש תחושת גאווה! הנה הצלחת לעצב לעסק שלך, הבייבי שלך, לוגו חדש בעצמך, וחסכת הוצאה של מאות שקלים!
בחזה נפוח את מורידה את הקובץ למחשב ומתחילה להפיץ לכל המשפחה והחברות, שיראו כמה את מוכשרת.
"וואו!! מהמם!!" – החברות אומרות לך, ואת נשענת לאחור בסיפוק… כמה נחת.
למחרת את מחליטה לעצב פלאייר למבצע חדש שאת יוצאת איתו. עכשיו כשאת מכירה את התוכנה הכל כל כך פשוט.
לוגו כבר יש לך, ובcanva יש כל כך הרבה תבניות לפלאיירים מוכנים! את רק צריכה לבחור אחת שמתאימה לך, לשנות בה את הטקסט ולהדביק את הלוגו שעיצבת! כמה קל ונגיש!
ושוב את מעצבת, ושוב את גאה, ושוב את מפיצה לכל עבר… אבל פתאום- אף אחת כבר לא עונה… מה? זה לא מהמם???
את שואלת ומתעניינת ורק החברה האמיתית, ההיא שיש לה אומץ להגיד לך את האמת כי היא רוצה בטובתך, מעיזה להגיד לך ש…….
"תשמעי, הלוגו מהמם אבל איך המודעה קשורה? כאילו, עיצבת לוגו ממש יוקרתי עם כל הזהב והעלים הדקיקים מסביב לשם שלך והכל, אבל זה לא מסתדר עם העיצוב של הפלאייר… והאמת גם חשבתי על זה… איך בכלל הלוגו הזהוב עם העלים הדקיקים קשור לזה שאת מוכרת שניצל בחלה בכל יום חמישי?".
עכשיו, אחרי שסיימת לדמיין (ואולי אפילו לגחך טיפה…), את בוודאי כבר מבינה.
זה נכון שגרפיקה כל אחת יכולה ליצור, אבל עיצוב גרפי זה כבר סיפור אחר.
מעצבת גרפית, לא עוסקת רק בשירבוט קווים והתאמת צבעים.
מעצבת גרפית לומדת וחוקרת וחופרת לעומק של העסק שלך, מכירה אותך ואותו מכל זווית אפשרית,
לומדת על מטרות העסק, תכונות העסק, הלקוחות של העסק- ואז, במחשבה עמוקה ובתכנון אסטרטגי מדויק- היא מתאימה לך שפה מותגית שלמה שתשדר את כל מה שהעסק שלך צריך כדי להיות מותג.
כי עיצוב גרפי אמיתי לא מוצאים בשיטוט על הדרך…
ואם עדין לא מסתדר לך למה לשלם כסף על מה שיש בחינם, אני אשמח לדבר איתך עד שתתרצי