תהליך מיתוג עסקי ועיצוב נראות לעסק אינו דבר של מה בכך, הוא שלב מכריע בהתפתחות העסקית שלכם, בהגעה אל המטרות הכלכליות בעזרת ה'.
אנשים אומרים לי למה שאני לא אקנה לוגו מוכן ב5$,בשביל מה כל הכאב ראש הזה וזאת גם הוצאה לא קטנה, קודם תני לנו להרוויח ואז נעשה לוגו, אז למה באמת? בואו נלך לפי הסדר ונענה על השאלה.
נקודת פתיחה גבוהה – דבר ראשון צריך להבין שכשעושים מיתוג לעסק חדש, זהו רושם ראשוני שאין לו הזדמנות שניה, פתחתם עסק חדש? מזל טוב! ברור לכל שהמטרה הראשונית של העסק הינה למכור, להגדיל מכירות ולשפר מאזן שנתי, בואו תראו מקצועיים, תתחילו במיצוב גבוה, הפעם הראשונה שהלקוח הפוטנציאלי יראה אתכם היא המכריעה! אם הוא ידפדף הלאה או ייעצר לבדוק אתכם, זה מה שישנה בסופו של דבר את המאזן העסקי ויגרור הצלחה או כשלון.
בדר"כ מה שתופס את הלקוח זה המבט הראשוני, המפגש עם החנות בהשקה, המבט המרפרף במקומון העירוני, כדי שהלקוח יעצור ויסתכל וירצה לקנות מכם, הוא צריך להתמגנט, להמשך קודם כל לנראות הכללית שלכם, שבסופו של תהליך יגרום לו לקנות מכם דווקא.
אם הצלחתם להתמקם בשוק כעסק מבודל, שירותי ויעיל עבור קהל היעד שלכם – ניצחתם את הקושי הראשון, התחלתם בנקודה הכי טובה שיכלתם!
זכירות – כדי שהלקוח יזכור אתכם בתת מודע שלו, וייזכר בכם כשהוא יצטרך את השירות או המוצר שלכם אתם חייבים נראות מדויקת, עיצוב מבודל ייחודי וזכיר. זאת גם הסיבה שלקנות לוגו ב5$ לא יעשה עבורכם את העבודה כי לרוב מדובר בלוגואים סינטטיים, תעשייתיים שיש עוד מיליון כמוהם ברחבי הגלובוס, ואין סיבה שיזכרו דווקא אתכם אם אתם נראים כמו כולם.
אורך חיי המותג – גם אם אתם עכשיו עסק קטן וחדש שנפתח, אתם הולכים לגדול ולהיות ענקיים יותר ויותר, תמיד כדאי לחשוב צעד אחד (או 10) קדימה. לוגו, מיתוג עסקי ושפה עיצובית אלו הדברים שילוו אתכם תמיד לאורך כל הדרך וחשוב להשקיע בהם מההתחלה כדי לא להגיע למצב של "הלקוחות מזהים אותי עם הלוגו הזה, אבל הוא לא נראה טוב" צרו את המוניטין שלכם עכשיו!
יש כאלה שאומרים לי, מה הבעיה, נתחיל בלוגו שהשכנה תעשה לנו וכשנגדל, נחליף אותו אצל איש מקצוע מה שנקרא "מיתוג מחדש"-
זה נכון ולא נכון. זה נכון למי שכבר נמצא במצב הזה ולא נכון לעסק חדש לחתור לסיטואציה כזאת.
למה? כי לא טוב להחליף נראות ויזואלית, זה משדר חוסר יציבות וחוסר אמינות אצל הלקוחות ("אה זה אותו אחד? אתמול היה נראה שונה") מה שבהכרח ישפיע על המכירות של העסק. לעסק שכבר נמצא שם ברור שאמליץ לו להתמתג מחדש ולספוג את המחיר הזמני של חוסר היציבות בעיני הלקוח, זה עדיין שווה לטווח הרחוק.
חיבור ומשמעות – כשמעצבים לוגו מדויק לערכי המותג שלכם, הלקוחות מרגישים את זה! קל להם להתחבר אליכם ואל העסק שלכם, הם ירצו לקנות מכם, יהיה להם כיף לעבוד אתכם הם יבואו אליכם ממקום של ביטחון בתמורה שהם מקבלים, בלוגו מוכן אין שום משמעות וחיבור לערכי המותג הספציפי שלכם, לנשמה שהכנסתם בעסק.
לסיום, במילים הכי פשוטות: תעשו טובה לעסק שלכם, תתמתגו אצל איש מקצוע שיעיף את העסק קדימה, ישווק אתכם הכי מדויק שאפשר, ישקף את ערכי המותג אצל הלקוח הפוטנציאלי וילווה אתכם עד להצלחה ולהגדלת הכנסות בעזרת ה' יתברך!
אנשים אומרים לי למה שאני לא אקנה לוגו מוכן ב5$,בשביל מה כל הכאב ראש הזה וזאת גם הוצאה לא קטנה, קודם תני לנו להרוויח ואז נעשה לוגו, אז למה באמת? בואו נלך לפי הסדר ונענה על השאלה.
נקודת פתיחה גבוהה – דבר ראשון צריך להבין שכשעושים מיתוג לעסק חדש, זהו רושם ראשוני שאין לו הזדמנות שניה, פתחתם עסק חדש? מזל טוב! ברור לכל שהמטרה הראשונית של העסק הינה למכור, להגדיל מכירות ולשפר מאזן שנתי, בואו תראו מקצועיים, תתחילו במיצוב גבוה, הפעם הראשונה שהלקוח הפוטנציאלי יראה אתכם היא המכריעה! אם הוא ידפדף הלאה או ייעצר לבדוק אתכם, זה מה שישנה בסופו של דבר את המאזן העסקי ויגרור הצלחה או כשלון.
בדר"כ מה שתופס את הלקוח זה המבט הראשוני, המפגש עם החנות בהשקה, המבט המרפרף במקומון העירוני, כדי שהלקוח יעצור ויסתכל וירצה לקנות מכם, הוא צריך להתמגנט, להמשך קודם כל לנראות הכללית שלכם, שבסופו של תהליך יגרום לו לקנות מכם דווקא.
אם הצלחתם להתמקם בשוק כעסק מבודל, שירותי ויעיל עבור קהל היעד שלכם – ניצחתם את הקושי הראשון, התחלתם בנקודה הכי טובה שיכלתם!
זכירות – כדי שהלקוח יזכור אתכם בתת מודע שלו, וייזכר בכם כשהוא יצטרך את השירות או המוצר שלכם אתם חייבים נראות מדויקת, עיצוב מבודל ייחודי וזכיר. זאת גם הסיבה שלקנות לוגו ב5$ לא יעשה עבורכם את העבודה כי לרוב מדובר בלוגואים סינטטיים, תעשייתיים שיש עוד מיליון כמוהם ברחבי הגלובוס, ואין סיבה שיזכרו דווקא אתכם אם אתם נראים כמו כולם.
אורך חיי המותג – גם אם אתם עכשיו עסק קטן וחדש שנפתח, אתם הולכים לגדול ולהיות ענקיים יותר ויותר, תמיד כדאי לחשוב צעד אחד (או 10) קדימה. לוגו, מיתוג עסקי ושפה עיצובית אלו הדברים שילוו אתכם תמיד לאורך כל הדרך וחשוב להשקיע בהם מההתחלה כדי לא להגיע למצב של "הלקוחות מזהים אותי עם הלוגו הזה, אבל הוא לא נראה טוב" צרו את המוניטין שלכם עכשיו!
יש כאלה שאומרים לי, מה הבעיה, נתחיל בלוגו שהשכנה תעשה לנו וכשנגדל, נחליף אותו אצל איש מקצוע מה שנקרא "מיתוג מחדש"-
זה נכון ולא נכון. זה נכון למי שכבר נמצא במצב הזה ולא נכון לעסק חדש לחתור לסיטואציה כזאת.
למה? כי לא טוב להחליף נראות ויזואלית, זה משדר חוסר יציבות וחוסר אמינות אצל הלקוחות ("אה זה אותו אחד? אתמול היה נראה שונה") מה שבהכרח ישפיע על המכירות של העסק. לעסק שכבר נמצא שם ברור שאמליץ לו להתמתג מחדש ולספוג את המחיר הזמני של חוסר היציבות בעיני הלקוח, זה עדיין שווה לטווח הרחוק.
חיבור ומשמעות – כשמעצבים לוגו מדויק לערכי המותג שלכם, הלקוחות מרגישים את זה! קל להם להתחבר אליכם ואל העסק שלכם, הם ירצו לקנות מכם, יהיה להם כיף לעבוד אתכם הם יבואו אליכם ממקום של ביטחון בתמורה שהם מקבלים, בלוגו מוכן אין שום משמעות וחיבור לערכי המותג הספציפי שלכם, לנשמה שהכנסתם בעסק.
לסיום, במילים הכי פשוטות: תעשו טובה לעסק שלכם, תתמתגו אצל איש מקצוע שיעיף את העסק קדימה, ישווק אתכם הכי מדויק שאפשר, ישקף את ערכי המותג אצל הלקוח הפוטנציאלי וילווה אתכם עד להצלחה ולהגדלת הכנסות בעזרת ה' יתברך!