מי אמר שהעסק שלי צריך לוגו??

תהליך מיתוג עסקי ועיצוב נראות לעסק אינו דבר של מה בכך, הוא שלב מכריע בהתפתחות העסקית שלכם, בהגעה אל המטרות הכלכליות בעזרת ה'.

אנשים אומרים לי למה שאני לא אקנה לוגו מוכן ב5$,בשביל מה כל הכאב ראש הזה וזאת גם הוצאה לא קטנה, קודם תני לנו להרוויח ואז נעשה לוגו, אז למה באמת? בואו נלך לפי הסדר ונענה על השאלה.

נקודת פתיחה גבוהה – דבר ראשון צריך להבין שכשעושים מיתוג לעסק חדש, זהו רושם ראשוני שאין לו הזדמנות שניה, פתחתם עסק חדש? מזל טוב! ברור לכל שהמטרה הראשונית של העסק הינה למכור, להגדיל מכירות ולשפר מאזן שנתי, בואו תראו מקצועיים, תתחילו במיצוב גבוה, הפעם הראשונה שהלקוח הפוטנציאלי יראה אתכם היא המכריעה! אם הוא ידפדף הלאה או ייעצר לבדוק אתכם, זה מה שישנה בסופו של דבר את המאזן העסקי ויגרור הצלחה או כשלון.

בדר"כ מה שתופס את הלקוח זה המבט הראשוני, המפגש עם החנות בהשקה, המבט המרפרף במקומון העירוני, כדי שהלקוח יעצור ויסתכל וירצה לקנות מכם, הוא צריך להתמגנט, להמשך קודם כל לנראות הכללית שלכם, שבסופו של תהליך יגרום לו לקנות מכם דווקא.

אם הצלחתם להתמקם בשוק כעסק מבודל, שירותי ויעיל עבור קהל היעד שלכם – ניצחתם את הקושי הראשון, התחלתם בנקודה הכי טובה שיכלתם!

זכירות – כדי שהלקוח יזכור אתכם בתת מודע שלו, וייזכר בכם כשהוא יצטרך את השירות או המוצר שלכם אתם חייבים נראות מדויקת, עיצוב מבודל ייחודי וזכיר. זאת גם הסיבה שלקנות לוגו ב5$ לא יעשה עבורכם את העבודה כי לרוב מדובר בלוגואים סינטטיים, תעשייתיים שיש עוד מיליון כמוהם ברחבי הגלובוס, ואין סיבה שיזכרו דווקא אתכם אם אתם נראים כמו כולם.

אורך חיי המותג – גם אם אתם עכשיו עסק קטן וחדש שנפתח, אתם הולכים לגדול ולהיות ענקיים יותר ויותר, תמיד כדאי לחשוב צעד אחד (או 10) קדימה. לוגו, מיתוג עסקי ושפה עיצובית אלו הדברים שילוו אתכם תמיד לאורך כל הדרך וחשוב להשקיע בהם מההתחלה כדי לא להגיע למצב של "הלקוחות מזהים אותי עם הלוגו הזה, אבל הוא לא נראה טוב" צרו את המוניטין שלכם עכשיו!

יש כאלה שאומרים לי, מה הבעיה, נתחיל בלוגו שהשכנה תעשה לנו וכשנגדל, נחליף אותו אצל איש מקצוע מה שנקרא "מיתוג מחדש"-

זה נכון ולא נכון. זה נכון למי שכבר נמצא במצב הזה ולא נכון לעסק חדש לחתור לסיטואציה כזאת.

למה? כי לא טוב להחליף נראות ויזואלית, זה משדר חוסר יציבות וחוסר אמינות אצל הלקוחות ("אה זה אותו אחד? אתמול היה נראה שונה") מה שבהכרח ישפיע על המכירות של העסק. לעסק שכבר נמצא שם ברור שאמליץ לו להתמתג מחדש ולספוג את המחיר הזמני של חוסר היציבות בעיני הלקוח, זה עדיין שווה לטווח הרחוק.

חיבור ומשמעות – כשמעצבים לוגו מדויק לערכי המותג שלכם, הלקוחות מרגישים את זה! קל להם להתחבר אליכם ואל העסק שלכם, הם ירצו לקנות מכם, יהיה להם כיף לעבוד אתכם הם יבואו אליכם ממקום של ביטחון בתמורה שהם מקבלים, בלוגו מוכן אין שום משמעות וחיבור לערכי המותג הספציפי שלכם, לנשמה שהכנסתם בעסק.

לסיום, במילים הכי פשוטות: תעשו טובה לעסק שלכם, תתמתגו אצל איש מקצוע שיעיף את העסק קדימה, ישווק אתכם הכי מדויק שאפשר, ישקף את ערכי המותג אצל הלקוח הפוטנציאלי וילווה אתכם עד להצלחה ולהגדלת הכנסות בעזרת ה' יתברך!
על המחבר
ברכי פוזנר
ברכי פוזנר בעלת סטודיו בי-פוזנר
ממתגת אמנית ומעיפה עסקים גבוה כבר קרוב לעשור, בסטודיו שלי תקבלו כל מה שצריך כדי להגדיל את רווחיות העסק שלכם, אם זה מיתוג אומנותי בליגה או פרסום אסטרטגי שמרגש ומגדיל מכירות.

בעלת עסק קטן? מחפשת זינוק והגדלת מכירות?
צרו קשר במייל: pozner456 # gmail.com | בנייד: 0583239320 | טעימה מעבודות

תגובות

במחילה ממך גב' פוזנר אחוס על ממונן של ישראל ולכן אגיב קצת בחריפות. זה לא אישי אליך, אלא לכל המושג של ייעוץ עסקי ומיתוג.
הלב דואב על סכומי העתק הנשפכים במרזב ה"מיתוג" ה"בידול" וה"זכירות".
אלפי עסקים הפכו לחורבות ואודים עשנים, כשהם מותירים אחריהם משפחות של פושטי רגל המתקשות במשך שנים להיחלץ מתוצאות של עסק כושל, והרבה בגלל הררי כסף שנשפכו על יועצים עסקיים שלא הקימו מעולם עסק חי משלהם (חוץ מעסקי הייעוץ) ובגלל כל ה"ממתגים" למיניהן.
לפי הכמות של מאות ואלפי העסקים לקידום עסקים היו אמורים להיות בציבור שלנו עשרות אלפי עסקים מצליחים ברמות הזויות!
הצלחה בעולם העסקים הקטנים לא קשורה בכלל לעולם ה"מיתוג" וה"זכירות".
בניית תודעת מותג לא קשורה לעסקים קטנים ואין לעסקים קטנים מרווח נשימה גדול מספיק בשביל להשקיע בזה.
לעסקים קטנים יש רזרבות כספיות מצומצמות ביותר, אם בכלל ולכן חייב להיות תאימות מלאה ומיידית בין עלות רכישת לקוח (CAC- Customer Acquisition Cost) לבין גובה ההכנסה נטו שהוא מייצר באופן מיידי.
רווח נקי (נטו) אינו גבוה מ 15% אז אם לדוגמא, עמוד פרסום במקומון עולה 1300 ש"ח הוא חייב לייצר הכנסות של לפחות 9000 ש"ח מכל מודעה.
86% מההכנסות של עסקים קטנים נוצרים מלקוחות "פה לאוזן".
לפני שאתם שופכים אלפים על מיתוג שאולי יביא לכם 14% מהלקוחות שלכם כדאי לקרוא את הספר הנפלא של אלן דיב - The 1 Page Marketing Plan וללמוד איך מגייסים במינימום הוצאה את אותם 86% לקוחות שלא מתעניינים בכלל במיתוג שלכם.
 
קראתי את דבריך בכאב, אתה משקף מציאות קיימת.
המצב לגמרי לא מזהיר. אבל צריך להזהר לא לעוות את התמונה.

ראשית, מיתוג זה לא לוגו.
מיתוג זה קודם כל תהליך מדהים שכיף לעבור
שכולל שיחות עומק, שיחת אסטרטגיה, בדיקת קהל יעד ועוד..

כל אחד רוצה לעבוד עם האנשים שהוא אוהב. אבל איך נדע מי קהל היעד שלנו
אם אף פעם לא בדקנו את זה? ויותר מזה, כל אחד רוצה לעבוד במה שהוא אוהב.
איך בן אדם ידע במה הוא רוצה לעבוד אם הוא לא ישב למקד את תחומי העניין שלו?

בתהליך אמיתי(!)
בונים אסטרטגיה חכמה ובידול טוב לעסק, זו הדרך התקינה לעבוד ולתת שירות.
לעבוד עם מי שאוהבים, עם מה שאוהבים, ולהרוויח כמו שאוהבים :)

גם אם שכנה שלך הלכה לקבוצת נטוורקינג ''מכלום למיליארד''
וחוץ מלהוציא מיליארד היא לא הרוויחה כלום, זו טעות חמורה להשליך את המקרה הזה
לכל המפתחות העסקיות שעושות עבודה מעולה.

והלקוחות שלי יעידו על כך : )

והכי חשוב לזכור שהכל בידי שמים.
בעיני, תהליך של מיקוד ומיתוג עסקי זה לא בשביל הכסף,
כמו שזה בשביל לעבוד במשהו שאתה אוהב!
להרוויח ממה שאתה אוהב! בעיני זה המוטו.

פרנסה - משמים. אם אתה בכל מקרה עובד, ואם בכל מקרה הכסף משמים,
לפחות תעשה את זה ממשהו שנותן לך סיפוק וסיבה טובה לקום בבוקר...

הרבה מאוד הצלחה לכל עמ''י!
 
ואגב,
אפשר לראות תהליך מאוד מעניין בלקוח שמגיע עם לוגו מוכן
ואומר שהוא רוצה שדרוג.
ומעט שאלות מביאות לכך שהוא לא מרוצה מהצורה שבה העסק שלו נוסע,
ומישהו \ יועץ עסקי אמר לו שהוא צריך לשדרג את הלוגו.

ואחרי שהוא עובר תהליך אסטרטגיה ומיקוד ואנחנו ניגשים לשדרוג של הלוגו,
בתכלס הלוגו משתנה ממש שינוי מינורי. חוץ מעדכון גרפי על מנת שיהיה עדכני יותר - לא באמת שינינו משהו בלוגו.
כי לא הוא העיקר.
העיקר זה מה שיש מאחורה.

(כמובן שהתאם למה שאמרה ברכי, הלוגו צריך להיות מבוצע במקצועיות ובהתאם לכללי העיצוב.
אבל לא על זה הדגש המרכזי)
 
שני הצדדים שנאמרו כאן נכונים, לכן:
עסק קטן צריך לוגו שיראה מקצועי ומותאם לעסק, ולא יותר מכך.
(מכירים את הפרסומות הקוראות לך להשקיע במיזם "חדש ומהפכני רק שעתיים עבודה ביום, משכורות של 6000 ללא מאמץ"? חוץ מהטקסט המגוחך, תמיד מדהים לראות איך העיצוב נראה חובבני כאילו נעשה בוורד 95... לכן עסק קטן צריך לוגו + עיצוב מקצועי בלבד בלי כל מיני תוספות עם מילים מפוצצות. כך נראה לענ"ד).
 
וואוו, הצצתי לרגע בפרוג ונבהלתי מהחריפות:)
קודם כל תודה על התגובה @nphoto
ולנושא הנידון: אני חושבת שערבבת כאן 2 מושגים דומים אך שונים: 1. ייעוץ עסקי 2. מיתוג עסקי או איך שקראת לזה תודעת מותג.

לגבי ייעוץ עסקי לצערי אתה צודק, ישנם עשרות יועצים, ייעוצים, קורסים, קידום אישי, מנטורים, קאוצ'רים וכו' וכו' ורובם לא באמת מקדמים את העסק קדימה אלא לוקחים המון כסף ונותנים תובנות וכלים מעורפלים ובעיקר סיסמאות כמו "מכשרון ליתרון" או "מאפס למליון" ולא תוכנית עבודה מסודרת מותאמת לעסק שאכן מקדמת עסקית. (לא כולם! אבל הרבה)

לגבי מיתוג, או תודעת מותג כמו שקראת לזה, אני לא מסכימה ויעידו לקוחותי,
א. לקוח פוטנציאלי בהחלט מתרשם בתת מודע מהנראות הויזואלית של המותג.
ב. בתהליך אסטרטגיה עסקית מזקקים בדיוק למי פונים ובהתאם מכוונים פרסום מותאם קהל יעד, מהם הערכים של העסק שהכי ידברו על לב הלקוח הפוטנציאלי, מה שמהנסיון שלי, חוסך הרבה כסף לבעל העסק ומגדיל הכנסות - מוכח. במקום לירות לכל הכיוונים, ולפרסם במקומות לא רלוונטיים, מתמקדים, מתבדלים ומציבים יעד ריאלי.
ג. ועוד נקודה לסיום, מי אמר שתהליך מיתוג צריך לעלות סכומי עתק והררי כסף? אצלי ואצל הרבה קולגות המחירים לא מכוונים לשם.

אתה כמובן לא צריך להסכים איתי, אבל התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן.

מאחלת הרבה הצלחה ושפע פרנסה לכולם.
 
לגבי מיתוג, או תודעת מותג כמו שקראת לזה, אני לא מסכימה ויעידו לקוחותי,
א. לקוח פוטנציאלי בהחלט מתרשם בתת מודע מהנראות הויזואלית של המותג.
אני חוזרת ואומרת- שום עסק קטן לא "עף קדימה" מבניית מותג!
אפשר תמיד לברוח מעובדות - לעבוד על "נראות" במקום על גיוס לקוחות, אבל, סטטיסטית 86% מהלקוחות של העסק הקטן לא יגיעו אליו מחשיפה לנראות הויזואלית של המותג אלא יגיעו מפה לאוזן.
צריך לחשוב טוב לפני שמשקיעים סכומים בשביל אותם 14% לקוחות בספק.
מחקרית, בניית מותג לעסק קטן לא בונה זכירות, ולא בונה ביטחון ברכישה. למעלה מ 90% מהרכישות נעשות על בסיס נסיון קודם או המלצה של אדם נאמן על הקונה.
אם אתם רוצים שהעסק "יעוף קדימה" כדברי גב' פוזנר, תלמדו איך מפתחים את ה"מפה לאוזן". יש על כך המון מידע חינמי באינטרנט ושוב אני מפנה לספר של אלן דיב.
אין צורך לחשוש מ"מיתוג מחדש". אפילו החברות שמשקיעות מאות מליונים בבניית מותג משדרגות אותו כל כמה שנים.
מה שקריטי להשקיע בו זה בניית תוכנית עסקית - מספיק עמוד אחד, שבו מקים העסק עונה לעצמו בכנות על השאלות המהותיות ביותר בהחלטה על הקמת העסק או המשך הפעלתו. יש כלים אינטרנטיים מעולים והמון מנטורים בעלי נסיון עסקי מוכח שמוכנים לתרום מזמנם ללוות בעלי עסקים בראשית דרכם או כאלו באובדן דרך.
 
אני חוזרת ואומרת- שום עסק קטן לא "עף קדימה" מבניית מותג!
אפשר תמיד לברוח מעובדות - לעבוד על "נראות" במקום על גיוס לקוחות, אבל, סטטיסטית 86% מהלקוחות של העסק הקטן לא יגיעו אליו מחשיפה לנראות הויזואלית של המותג אלא יגיעו מפה לאוזן.
צריך לחשוב טוב לפני שמשקיעים סכומים בשביל אותם 14% לקוחות בספק.
מחקרית, בניית מותג לעסק קטן לא בונה זכירות, ולא בונה ביטחון ברכישה. למעלה מ 90% מהרכישות נעשות על בסיס נסיון קודם או המלצה של אדם נאמן על הקונה.
אם אתם רוצים שהעסק "יעוף קדימה" כדברי גב' פוזנר, תלמדו איך מפתחים את ה"מפה לאוזן". יש על כך המון מידע חינמי באינטרנט ושוב אני מפנה לספר של אלן דיב.
אין צורך לחשוש מ"מיתוג מחדש". אפילו החברות שמשקיעות מאות מליונים בבניית מותג משדרגות אותו כל כמה שנים.
מה שקריטי להשקיע בו זה בניית תוכנית עסקית - מספיק עמוד אחד, שבו מקים העסק עונה לעצמו בכנות על השאלות המהותיות ביותר בהחלטה על הקמת העסק או המשך הפעלתו. יש כלים אינטרנטיים מעולים והמון מנטורים בעלי נסיון עסקי מוכח שמוכנים לתרום מזמנם ללוות בעלי עסקים בראשית דרכם או כאלו באובדן דרך.
מה זה בניית מותג אם לא גיוס לקוחות?
למה את קוראת לזה "נראות"??

נכון שבסופו של דבר התוצר הוא ויזואלי, אבל עוברים תהליך אסטרטגי מדויק, מגדירים קהל יעד ספציפי, פונים אליו בשפה שלו, מדברים על ה"כאב" של הלקוח, מגדילים מעגלי לקוחות, ו...כן לקוח פוטנציאלי בהחלט מתרשם בתת מודע מהנראות הויזואלית של המותג.

אל תחברי בין חברות שמשקיעות מאות מליונים ועורכות שינויים כמעט קוסמטיים בלבד ללוגו שלהם לבעל עסק קטן שהיה נראה X ופתאום נראה Y, הוא בהחלט יאבד חלק מהלקוחות הקיימים שלו, אבל כמו שכתבתי זה עדיין כדאי לשלם את המחיר הזמני ולעלות על מסלול המראה.

זה פשוט לא נכון לומר שאף עסק לא עף קדימה מבניית מותג נכון שיושב על אסטרטגיה עסקית ומוגדרת.
אני לא יודעת מי את, מה הניסיון שלך, ובאיזה תחום את עוסקת
אבל יש לי הוכחות בשטח של לקוחות שגדלו וצמחו מאוד ב"ה.

בלי קשר לזה תמיד טוב ונכון ללמוד עוד על שיווק עסקי, להתייעץ, ללכת ללמוד מאנשי מקצוע אמיתיים.

ולגבי זה:
יש כלים אינטרנטיים מעולים והמון מנטורים בעלי נסיון עסקי מוכח שמוכנים לתרום מזמנם ללוות בעלי עסקים בראשית דרכם או כאלו באובדן דרך.

כתבת בעצמך קודם שצריך להיזהר כי:

אלפי עסקים הפכו לחורבות ואודים עשנים, כשהם מותירים אחריהם משפחות של פושטי רגל המתקשות במשך שנים להיחלץ מתוצאות של עסק כושל, והרבה בגלל הררי כסף שנשפכו על יועצים עסקיים שלא הקימו מעולם עסק חי משלהם (חוץ מעסקי הייעוץ) ובגלל כל ה"ממתגים" למיניהן.

הרבה הצלחה
 
מאמר מעניין ברכי, לגבי דברייך הנ"ל:
דבר ראשון צריך להבין שכשעושים מיתוג לעסק חדש, זהו רושם ראשוני שאין לו הזדמנות שניה, פתחתם עסק חדש? מזל טוב! ברור לכל שהמטרה הראשונית של העסק הינה למכור, להגדיל מכירות ולשפר מאזן שנתי, בואו תראו מקצועיים, תתחילו במיצוב גבוה,
אני חייבת מעט לחלוק על העניין...
לא לכל עסק מתחיל כדאי להתחיל במיתוב ובמיצוב גבוה על מנת להראות מקצועיים, ממש לא. ולא דווקא מהסיבה הכלכלית (שהיא גם חשובה) אלא כי די למתג עסק - צריך להכיר אותו קודם, לאן הם שאיפותי ומהם החוזקות שלו. תתחילי לעשות דבר כזה עם עסק שקם לפני שבועיים- תצטרכי למלא לו תוכנית מיתוג המבוססת אסטרגיה על "פרש" ובעל העסק המסכן בינתיים משלם לך אלפי שקלים על דבר שלא מקדם אותו ממש, כי ממתג הוא לא נביא שיודע לאן פני העסק הולכים וכיצד כדאי ללוגו לייצג אותו בשלב הזה.
בקיצור-
אני לא בעד זה שעסקים חדשים ירוצו מהר לשפוך כסף אצל ממתגים יקרים, כי יתכן ובעוד חודשים ספורים העסק שלהם יתפוס נישה שאין בינה ובין המיתוג קשר, וזה קרה לי עם מספר לא קטן של לקוחות (להם, אגב, הצעתי לוגו "זמני" במחיר סביר וזה היה נכון לשעתו).
 
בעולם העסקי כשאת אומרת שיש לך "הוכחות בשטח" ישאלו אותך האם יש לך תימוכין של רואה החשבון של החברה על השינוי לטובה שחל לפני ואחרי המיתוג?
אני מסכימה איתך לחלוטין שתהליך מיקוד של בעל עסק, בו הוא מכיר את קהל היעד שלו ומציע לטפל ב"כאב" שלהם, הוא קריטי להצלחה של עסק, אבל לא זה כותרת המאמר שלך.
את דיברת על הלוגו ו"רושם ראשוני" של חנות בהשקה ו"זכירות" ו"הזדהות עם העיצוב" שזה לחלוטין נראות וזניח לחלוטין בבניית עסק חדש.
אני מציעה לך לערוך פעם ניסוי השוואתי בין עסק שעובר תהליך מיקוד ודיוק של קהל היעד שלו ועם זאת מוותר על פרסום ופונה אל קהל היעד שלו בערוצים של פה לאוזן (תוך שהוא משתמש בלוגו של 5$) לבין עסק שעבר תהליך מיתוג והשקיע בפרסום (כן..כמובן פרסום מכוון לקהל היעד שהחלטתם עליו) ותגלי מי מהם "עף קדימה" (רמז: לא מי שעסק במיתוג....)

ובעניין ההמלצה שלי לפנות לעזרה, קראי טוב את מה שכתבתי:
המלצתי לפנות ל "מנטורים (=אנשים בעלי נסיון עשיר בתחום ההתמחות) בעלי נסיון עסקי (ולא נסיון "ייעוצי") מוכח (= הקימו עסק מצליח שמגלגל מליונים) שמוכנים לתרום (ללא תשלום) מזמנם" לא כתבתי יועצים עסקיים אלא אנשי עסקים שהצליחו להניף עסק ריווחי מאד ועכשיו מוכנים להחזיר לקהילה ולעזור מהנסיון שלהם.

באשר להסתפקותך בנוגע לידע שלי - אמנם הניק שלי משנת 2009 קשור לצילום, שזה עולם שאני עדיין מאד מחוברת אליו, אבל מזה שנים העבודה שלי היא בעולם הסטרטאפים, אז יש לי אי איזה ידע כלשהו....
 
מאמר מעניין ברכי, לגבי דברייך הנ"ל:
דבר ראשון צריך להבין שכשעושים מיתוג לעסק חדש, זהו רושם ראשוני שאין לו הזדמנות שניה, פתחתם עסק חדש? מזל טוב! ברור לכל שהמטרה הראשונית של העסק הינה למכור, להגדיל מכירות ולשפר מאזן שנתי, בואו תראו מקצועיים, תתחילו במיצוב גבוה,
אני חייבת מעט לחלוק על העניין...
לא לכל עסק מתחיל כדאי להתחיל במיתוב ובמיצוב גבוה על מנת להראות מקצועיים, ממש לא. ולא דווקא מהסיבה הכלכלית (שהיא גם חשובה) אלא כי די למתג עסק - צריך להכיר אותו קודם, לאן הם שאיפותי ומהם החוזקות שלו. תתחילי לעשות דבר כזה עם עסק שקם לפני שבועיים- תצטרכי למלא לו תוכנית מיתוג המבוססת אסטרגיה על "פרש" ובעל העסק המסכן בינתיים משלם לך אלפי שקלים על דבר שלא מקדם אותו ממש, כי ממתג הוא לא נביא שיודע לאן פני העסק הולכים וכיצד כדאי ללוגו לייצג אותו בשלב הזה.
בקיצור-
אני לא בעד זה שעסקים חדשים ירוצו מהר לשפוך כסף אצל ממתגים יקרים, כי יתכן ובעוד חודשים ספורים העסק שלהם יתפוס נישה שאין בינה ובין המיתוג קשר, וזה קרה לי עם מספר לא קטן של לקוחות (להם, אגב, הצעתי לוגו "זמני" במחיר סביר וזה היה נכון לשעתו).
היי נועה
תודה על התגובה
אני לא מדברת על עסק שנפתח לפני שבועיים...
נדיר למצוא מישהו שלפני שבועיים היה אצל הרואה חשבון לפתוח תיק של עוסק פטור ותוך שבועיים אוחז במיתוג עסקי.
לרוב, עסקים קטנים שנפתחים באים (אלי לפחות) להתמתג לאחר כ 3 חודשים- חצי שנה על הכביש.
שאז כבר בהחלט יש תוכנית אסטרטגית, מטרות עסקיות, קהל לקוחות כלשהו וכו'

בעולם העסקי כשאת אומרת שיש לך "הוכחות בשטח" ישאלו אותך האם יש לך תימוכין של רואה החשבון של החברה על השינוי לטובה שחל לפני ואחרי המיתוג?
אני מסכימה איתך לחלוטין שתהליך מיקוד של בעל עסק, בו הוא מכיר את קהל היעד שלו ומציע לטפל ב"כאב" שלהם, הוא קריטי להצלחה של עסק, אבל לא זה כותרת המאמר שלך.
את דיברת על הלוגו ו"רושם ראשוני" של חנות בהשקה ו"זכירות" ו"הזדהות עם העיצוב" שזה לחלוטין נראות וזניח לחלוטין בבניית עסק חדש.
אני מציעה לך לערוך פעם ניסוי השוואתי בין עסק שעובר תהליך מיקוד ודיוק של קהל היעד שלו ועם זאת מוותר על פרסום ופונה אל קהל היעד שלו בערוצים של פה לאוזן (תוך שהוא משתמש בלוגו של 5$) לבין עסק שעבר תהליך מיתוג והשקיע בפרסום (כן..כמובן פרסום מכוון לקהל היעד שהחלטתם עליו) ותגלי מי מהם "עף קדימה" (רמז: לא מי שעסק במיתוג....)

ובעניין ההמלצה שלי לפנות לעזרה, קראי טוב את מה שכתבתי:
המלצתי לפנות ל "מנטורים (=אנשים בעלי נסיון עשיר בתחום ההתמחות) בעלי נסיון עסקי (ולא נסיון "ייעוצי") מוכח (= הקימו עסק מצליח שמגלגל מליונים) שמוכנים לתרום (ללא תשלום) מזמנם" לא כתבתי יועצים עסקיים אלא אנשי עסקים שהצליחו להניף עסק ריווחי מאד ועכשיו מוכנים להחזיר לקהילה ולעזור מהנסיון שלהם.

באשר להסתפקותך בנוגע לידע שלי - אמנם הניק שלי משנת 2009 קשור לצילום, שזה עולם שאני עדיין מאד מחוברת אליו, אבל מזה שנים העבודה שלי היא בעולם הסטרטאפים, אז יש לי אי איזה ידע כלשהו....
כשאני מדברת על הוכחות בשטח, הכוונה למאזן עסקי. כמובן.
אכן, במאמר המיקוד היה על שפה ויזואלית, שבנויה על תהליך אסטרטגי, שיווק ממוקד לקהל היעד והשגת מטרות עסקיות.

לגבי זה:

את דיברת על הלוגו ו"רושם ראשוני" של חנות בהשקה ו"זכירות" ו"הזדהות עם העיצוב" שזה לחלוטין נראות וזניח לחלוטין בבניית עסק חדש.
אני מציעה לך לערוך פעם ניסוי השוואתי בין עסק שעובר תהליך מיקוד ודיוק של קהל היעד שלו ועם זאת מוותר על פרסום ופונה אל קהל היעד שלו בערוצים של פה לאוזן (תוך שהוא משתמש בלוגו של 5$) לבין עסק שעבר תהליך מיתוג והשקיע בפרסום (כן..כמובן פרסום מכוון לקהל היעד שהחלטתם עליו) ותגלי מי מהם "עף קדימה" (רמז: לא מי שעסק במיתוג....)

אחזור ואומר שוב, בעיני זה לא עניין זניח, כי כדי שקהל היעד יתחבר לנראות הויזואלית של העסק יש להגדיר מיהו קהל היעד, איפה הוא מסתובב בעיקר, מהו הכאב שלו ומה מעניין אותו, ברגע שמפצחים את זה היטב וקולעים ללקוח פוטנציאלי מוצר/שירות שתואם לכאב ולצורך שלו, אזי התוצאה היא הגדלת מכירות.

מבחינתי פרסום בערוצים של פה לאוזן זה אופציה אחת מתוך רבות, שמתאימה מאוד לעסק אחד ולא מתאים לחלוטין לעסק אחר, הכל בהתחשב בפיצוח האסטרטגי השל העסק.
לא נכון בעיני להמליץ על זה ככלל גורף לכל עסק שהוא.

אל תשווי בין עסק שבוחר לקנות לוגו ב5$ ולפרסם אותו מפה לאוזן לעסק שבוחר לעבור תהליך אסטרטגי מדויק וקולע, עיצוב נראות ויזואלית תואמת את ערכי העסק שלו ושיווק מותאם לקהל היעד.

בעניין ההמלצה לגבי מנטורים, אדרבה אני חושבת שהרבה פה ישמחו לקבל שמות של כאלה תותחים בעלי ניסיון עסקי שמוכנים בחינם ללא מטרות רווח לתרום עצה והכוונה לציבור.
 
ואגב,
אפשר לראות תהליך מאוד מעניין בלקוח שמגיע עם לוגו מוכן
ואומר שהוא רוצה שדרוג.
ומעט שאלות מביאות לכך שהוא לא מרוצה מהצורה שבה העסק שלו נוסע,
ומישהו \ יועץ עסקי אמר לו שהוא צריך לשדרג את הלוגו.

ואחרי שהוא עובר תהליך אסטרטגיה ומיקוד ואנחנו ניגשים לשדרוג של הלוגו,
בתכלס הלוגו משתנה ממש שינוי מינורי. חוץ מעדכון גרפי על מנת שיהיה עדכני יותר - לא באמת שינינו משהו בלוגו.
כי לא הוא העיקר.
העיקר זה מה שיש מאחורה.

(כמובן שהתאם למה שאמרה ברכי, הלוגו צריך להיות מבוצע במקצועיות ובהתאם לכללי העיצוב.
אבל לא על זה הדגש המרכזי)
יפה מאוד.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

שתף את המאמר

למעלה