בעיצוב ותכנון אפשר לנצל את הנגרות לא רק עבור עיצוב ייחודי אלא גם ליצירת פתרונות טכניים, נקודתיים והתמודדות עם אילוצי שטח - כל פרויקט מזמן אתגרים אחרים.
גם אם מדובר בחלל בעייתי, צורך באחסון רב או כל אילוץ שטח אחר - תמיד ניתן לבצע פתרונות יצירתיים עם נגרות מותאמת אישית שמאפשרת לבצע רעיונות מחוץ לקופסה. לדוגמא, נגרות שמסתירה מעבר, נגרות דו כיוונית ופתרונות יצירתיים נוספים.
על אף שיש היום הרבה יותר פתרונות מוכנים, חלק מהם מגיעים ברמה מאוד גבוהה. עדיין, ישנם מקרים רבים בהם אנחנו מגלים שאין תחליף לתכנון מותאם של הנגרות.
כשבקשה ממני אלישבע יונה לבוא לראות את הסלון פאות שלה ולחשוב מה ניתן לעשות מהחלל - הגעתי לראות את השטח ונפגשתי עם אלישבע האלופה. לאלישבע היה חלום והיא ביקשה ממני להגשים לה אותו:
"החלל הנתון שמוקדש עבור הסלון פאות אמור להכיל בתוכו גם את ייצור הפאות וגם את קבלת הקהל ובנוסף שהמקום יהפוך למסודר מאורגן ומזמין."
בשלב הראשון ישבנו על יצירת קונספט, לוח השראה וסקלת צבעים
ולאחר מכן תכננתי את הנגרות שהובילה לתוצאה המושלמת.
כדי להגשים לאלישבע את החלום להפוך את המקום למאורגן ומזמין, החלטתי שהדבר הנכון הוא לבדל את אזור המכונות על ידי נגרות.
ואכן, בתוך הארון יושבות להם בנחת שתי מכונות ענק.
המכונות כפי שהיו לפני העיצוב:
המכונות בתוך הארון:
ארון במצב פתוח ימין /שמאל לפי הצורך
כפי שניתן לראות בתמונה יצרנו ארון נגרות מובנה סביב 2 מכונות תפירה תעשייתיות שמשמות את אלישבע לשזירת הפאות.
עבור הביצוע גייסנו נגר שהסכים לבנות ארון המורכב על מסילה של דלת מיוחדת ולהתאים את המסילה לארון.
גם המידוף בפנים קיבל חלוקה מדויקת עבור כל מוצר לפי גודל ומידה מדוייקת משלו.
לאחר מכן עסקתי בגורם נוסף למראה המבולגן - ערימת הכבלים של המכשור החשמלי.
יצרתי פריסת נגרות מדוייקת עבור שידה מסודרת שתרכז את כל האביזרים הללו.
הסברתי לנגר בדיוק מה שנדרש ואפילו הצגתי לו תלת מימד
את המגירה העליונה התאמתי לגובה המכשור שאלישבע משתמשת איתו
ואילו החלק האחורי של השידה פתוח בחלקו העליון עבור מעבר לכבלי חשמל בצורה מוסתרת מאחורי השידה.
השידה מיוצרת עם גלגלים כך שהיא עומדת באופן רגיל צמודה לקיר מאחורי שקעי החשמל ובשעת שימוש אלישבע גוררת את השידה לכיוונה והכבלים נפתחים לפי האורך שנצרך
ובנוסף, התאמנו את המגירה להתקנה של מעמיד לפן ולשאר הדברים
והנה התוצאה - כל כך נקי, נעים ומסודר
ולא שכחנו את אזור ההמתנה שהוחלף בפינה אלגנטית
וכמובן שאי אפשר לדלג על המיתוג שקיבל את מקומו בכבוד
לפני:
אחרי:
אז אם אתם רוצים לתכנן נגרות
בשלב הראשון תשאלו את עצמכם - למה הוא משמש? מה הוא אמור להכיל?
כדאי למדוד את הגודל המדויק, על מנת שלא נגלה אח"כ שהרהיט לא תואם את תפקידו.
בשלב השני תבדקו מה הקו העיצובי או סגנון החלל בו הוא עתיד להיות.
השלב השלישי צריך לבדוק - סנכרון בין התכנון של הפריט לבין מה שקורה או נמצא מסביבו. אי אפשר לתכנן פריט נגרות כאילו הוא יחידה אוטונומית. מאוד חשוב להתייחס לכל מה שעשוי להשפיע על הפונקציונליות שלו.
ובשלב הרביעי והאחרון - לבחור בעלי מקצוע טובים.
קרדיט צילום:א.אפשטיין
גם אם מדובר בחלל בעייתי, צורך באחסון רב או כל אילוץ שטח אחר - תמיד ניתן לבצע פתרונות יצירתיים עם נגרות מותאמת אישית שמאפשרת לבצע רעיונות מחוץ לקופסה. לדוגמא, נגרות שמסתירה מעבר, נגרות דו כיוונית ופתרונות יצירתיים נוספים.
על אף שיש היום הרבה יותר פתרונות מוכנים, חלק מהם מגיעים ברמה מאוד גבוהה. עדיין, ישנם מקרים רבים בהם אנחנו מגלים שאין תחליף לתכנון מותאם של הנגרות.
כשבקשה ממני אלישבע יונה לבוא לראות את הסלון פאות שלה ולחשוב מה ניתן לעשות מהחלל - הגעתי לראות את השטח ונפגשתי עם אלישבע האלופה. לאלישבע היה חלום והיא ביקשה ממני להגשים לה אותו:
"החלל הנתון שמוקדש עבור הסלון פאות אמור להכיל בתוכו גם את ייצור הפאות וגם את קבלת הקהל ובנוסף שהמקום יהפוך למסודר מאורגן ומזמין."
בשלב הראשון ישבנו על יצירת קונספט, לוח השראה וסקלת צבעים
ולאחר מכן תכננתי את הנגרות שהובילה לתוצאה המושלמת.
כדי להגשים לאלישבע את החלום להפוך את המקום למאורגן ומזמין, החלטתי שהדבר הנכון הוא לבדל את אזור המכונות על ידי נגרות.
ואכן, בתוך הארון יושבות להם בנחת שתי מכונות ענק.
המכונות כפי שהיו לפני העיצוב:
המכונות בתוך הארון:
ארון במצב פתוח ימין /שמאל לפי הצורך
כפי שניתן לראות בתמונה יצרנו ארון נגרות מובנה סביב 2 מכונות תפירה תעשייתיות שמשמות את אלישבע לשזירת הפאות.
עבור הביצוע גייסנו נגר שהסכים לבנות ארון המורכב על מסילה של דלת מיוחדת ולהתאים את המסילה לארון.
גם המידוף בפנים קיבל חלוקה מדויקת עבור כל מוצר לפי גודל ומידה מדוייקת משלו.
לאחר מכן עסקתי בגורם נוסף למראה המבולגן - ערימת הכבלים של המכשור החשמלי.
יצרתי פריסת נגרות מדוייקת עבור שידה מסודרת שתרכז את כל האביזרים הללו.
הסברתי לנגר בדיוק מה שנדרש ואפילו הצגתי לו תלת מימד
את המגירה העליונה התאמתי לגובה המכשור שאלישבע משתמשת איתו
ואילו החלק האחורי של השידה פתוח בחלקו העליון עבור מעבר לכבלי חשמל בצורה מוסתרת מאחורי השידה.
השידה מיוצרת עם גלגלים כך שהיא עומדת באופן רגיל צמודה לקיר מאחורי שקעי החשמל ובשעת שימוש אלישבע גוררת את השידה לכיוונה והכבלים נפתחים לפי האורך שנצרך
ובנוסף, התאמנו את המגירה להתקנה של מעמיד לפן ולשאר הדברים
והנה התוצאה - כל כך נקי, נעים ומסודר
ולא שכחנו את אזור ההמתנה שהוחלף בפינה אלגנטית
וכמובן שאי אפשר לדלג על המיתוג שקיבל את מקומו בכבוד
לפני:
אחרי:
אז אם אתם רוצים לתכנן נגרות
בשלב הראשון תשאלו את עצמכם - למה הוא משמש? מה הוא אמור להכיל?
כדאי למדוד את הגודל המדויק, על מנת שלא נגלה אח"כ שהרהיט לא תואם את תפקידו.
בשלב השני תבדקו מה הקו העיצובי או סגנון החלל בו הוא עתיד להיות.
השלב השלישי צריך לבדוק - סנכרון בין התכנון של הפריט לבין מה שקורה או נמצא מסביבו. אי אפשר לתכנן פריט נגרות כאילו הוא יחידה אוטונומית. מאוד חשוב להתייחס לכל מה שעשוי להשפיע על הפונקציונליות שלו.
ובשלב הרביעי והאחרון - לבחור בעלי מקצוע טובים.
קרדיט צילום:א.אפשטיין