פתיחת סכסוך // מדריך אלי-אקספרס // 5

מאמר זה הוא חלק מהסדרה: מדריך אלי-אקספרס
AliExpress.png

הזמנתם מוצר מהאתר אלי אקספרס ולא קיבלתם אותו במשך תקופת ההגנה, או שקיבלתם מוצר פגום או לא תקין, או שבכלל קיבלתם מוצר שונה ממה שהזמנתם...
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!


חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.


ישנן שתי אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
  1. המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.

  2. המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.

רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.

1633297355985.png



על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
1633297377010.png



בדף ההזמנה מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
1661821845155.png

1661822010467.png

1661822411666.png


דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:

לגשת לפרטי ההזמנה ולנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר :
1661822176266.png


לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'. (כמובן שרק בתקופת ההגנה, אחרי זמן זה לא לסמוך בשופו"א).

באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך לפתיחת מחלוקת:

1661822294899.png



ישנן שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
  1. החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.

  2. החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.


במקרה שהפריט לא הגיע.
1661822599818.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':

1661822822541.png


במקרה שהפריט כן הגיע, אבל פגום או חסר:
1661822960376.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':
1661823052256.png


סוג הבקשה (החזר כספי):
1661823088374.png


או בהחזרת המוצר:
1661823298127.png



ואז נחלק לשניים באם זכאי לשילוח חינם או לא ואז זה על חשבונך.. (לא שווה בדרך כלל).
  1. יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
1640034844294-png.1027442

לאחר אישור המוכר :
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.

2. במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר השילוח על חשבונך ופשוט לשלוח בדואר.
1661823933864.png


השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...).
1661823380928.png


ומומלץ לפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:

1661823405793.png



אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.

שלב הראיות:
מומלץ במקרה של תלונה על מוצר תקול, להוסיף ראיה לתלונתכם,
תמונה או סרטון של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
1661823481460.png



במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.


ולסיום:
לחצו שלח.

* * *

מעקב אחר המחלוקת

ניתן למצוא בפרטי ההזמנה תחת לשונית מחלוקות בהתקדמות:

1661824100621.png

1661824495289.png


במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על ביטול בקשה ולפתוח שוב מח'.
1661824345267.png


במקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ניתן רק אחרי תשובה משופטי אלי או אחרי הצעה חדשה מהמוכר בלחיצה על פתרונות.
1661855286443.png


אם סכום ההחזר מספק אותכם לחצו עליו, ושלח.
1661855341871.png


תוכלו לראות כל ההיסטורייה ומצב המחלוקת.
1661855644291.png


במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, תוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.

במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על איני מסכים ומומלץ לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
1661855400535.png


לאחר מכן יסופק שוב פתרונות וכנ"ל.

חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 3 ימים.

במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.

במקרה שהמוכר מגיב: 'נא לסגור את הסכסוך ואני ישלח שוב את הפריט התואם'
בשום פנים ואופן לא לסגור את הסכסוך...
מכיון שאין אח"כ שום בטחונות, באם הוא לא ישלח את החב'.


טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.

לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...


וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!
Previous article in the series 'מדריך אלי-אקספרס': השגת קופונים // מדריך אלי-אקספרס // 4
על המחבר
rabin
אוטומציה חכמה - המפתח להצלחת העסק שלך

בעידן התחרותי של ימינו, אוטומציה איננה עוד נחלתם של גופים גדולים בלבד. היא הפכה להיות כורח עבור כל בעל עסק השואף לצמיחה והתייעלות. בואו והצטרפו למהפכת האוטומציה - והשילו מעליכם את הנטל של המטלות החוזרות והשגרתיות.

חיסכון בזמן ובמשאבים יקרים
פתרונות האוטומציה המתקדמים שלנו יאפשרו לכם לרכז את מירב המאמצים בפיתוח העסק ובמוקדי הצמיחה המרכזיים, תוך שחרור זמנכם היקר מפעילויות שוטפות בלתי יעילות. התייעלו, חסכו וראו את העסק צומח בקצב מסחרר.

דמיינו עולם בו משימות שגרתיות מבוצעות באופן אוטומטי,
משחררות את זמנכם היקר לחשיבה יצירתית ומוקדי צמיחה חדשים. כזה הוא כוחה של האוטומציה - להפוך חלומות למציאות.

הגיע הזמן לשנות את הגישה!
האם אתם עדיין מבזבזים שעות ארוכות על משימות שגרתיות ומייגעות? האם העסק שלכם צמח לממדים שקשה לנהל ידנית? הפתרון נמצא באוטומציה!

תגובות

פתחתי מחלוקת, ואני לא מוכנה להצעת המוכר ומעונינת בהצעה שאני ביקשתי להחזר כספי מלא.
כיוון שאני פעם ראשונה בתהליך אני צריכה הדרכה כדי לא לטעות (התרגום לפעמים לא מדויק, או נתון לפרשנות)
בשלב זה שאני דוחה את ההצעה, עולה לי הכיתוב הזה:

האם ברצונך לשנות את ההצעה שלך?
1. כן בטוח
2.לא, השאר את ההצעה המקורית שלי

מה אני בוחרת פה? אם אבחר את ההצעה המקורית מסוגלים להעיף אותי ולא לתת לי כלום?
(המוצר עלה $32.5 כולל משלוח עלי. נטו עלות המוצר 23.76$, ביקשתי החזר מלא, 32.5$, המוכר מסכים להחזיר 6.45$)

ומה יהיה הצעד הבא בסכסוך,
כיצד לנהוג שם.

תודה רבה!
גם לי היה את הסיטואציה הזאת ובחרתי את ההצעה מס' 2
2.לא, השאר את ההצעה המקורית שלי
ואחרי יום אחד התקבל הודעה שהבקשה שלי התקבלה וקיבלתי החזר כספי מלא!
(ואני בשונה ממך המוכר הציע לי לחכות למוצר ולא לקבל שום החזר כספי ואפי' הכי קיבלתי בסוף החזר מלא)
 
פתחתי מחלוקת על מוצר שלא הגיע, זה מה שהמוכר כותב לי, "ידידי, אנו מצטערים בכנות על הצרה. אנו מקווים שתוכל לבטל את המחלוקת, אנו נחזיר לך. אבל ההזמנה השנויה במחלוקת, איננו יכולים לבצע פעולות החזר כספי. נא להאמין, אנו נחזיר את הכסף בפעם הראשונה כאשר כפתור הערעור יהיה זמין" לדחות את ההצעה ולחכות להערבות של אלי?
 
בטעות לחצתי על "קבל הצעת המוכר", האם זהו, הלך המחלוקת, ואין לי איך להגיש אותו שוב?
 
בטעות לחצתי על "קבל הצעת המוכר", האם זהו, הלך המחלוקת, ואין לי איך להגיש אותו שוב?
תוכל לנסות לפתוח מח' שוב או אם יש אפשרות לעירעור עד 3 ימים מהפסיקה.
 
איך מחזירים על חשבוני?
לקבוע תור בדואר והם כבר יודעים לאן לשלוח, או שאני צריכה להביא להם את הכתובת שהמוכר שלח לי (בסינית)?
לפתוח מח' ועליכם לספק את הכתובת שאתם מקבלים מאלי אקספרס.
 
תוכל לנסות לפתוח מח' שוב או אם יש אפשרות לעירעור עד 3 ימים מהפסיקה.
זה לא עוזר, כיון שזה לה החלטה שלהם, אלא אני (בטעות) הסכמתי לוותר למוכר, הם כותבים לי שעבר הזמן שאני יכול להגיש מחלוקת.

בכל אופן, פניתי להם דרך צ'ט. והם עזרו לי והחזירו לי את הכסף.
 
יש מה לעשות אם עבר האחראיות של אלי אקספרס [ עברו 60 ימים] אבל המוכר התחיב לשנתים אחריות ???
[נסיתי לכתוב לו בצאט.. לא מגיב בכלל רק הודעות אוטומתיות...]
 
יכול להיות ששינו כבר את המיקום של פתיחת מחלוקת?
כי עשיתי ממש לפי ההוראות פה ואני לא רואה שיש פתיחת מחלוקת...
כתוב לי במקום זה עקוב אחר סדר..
 
כדי להגיע למיקום של פתיחת מחלוקת-
נכנסים ל"ההזמנות שלי" בתפריט "חשבון"
ואז כאשר רואים את ההזמנה שרוצים לפתוח מחלוקת
לוחצים על "פרטי הזמנה"-
ובדף שנפתח לוחצים על-"החזר/החזרה" ויפתח דף הסכסוך...
(הייתי מעלה תמונות שיראה יותר ברור אבל לא הצלחתי להעלות לכאן תמונות)
מקווה שזה ברור...
 
יכול להיות ששינו כבר את המיקום של פתיחת מחלוקת?
כי עשיתי ממש לפי ההוראות פה ואני לא רואה שיש פתיחת מחלוקת...
כתוב לי במקום זה עקוב אחר סדר..
התצוגה השתנה מאז.. מקווה בקרוב לעדכן את המאמר..
 
כדי להגיע למיקום של פתיחת מחלוקת-
נכנסים ל"ההזמנות שלי" בתפריט "חשבון"
ואז כאשר רואים את ההזמנה שרוצים לפתוח מחלוקת
לוחצים על "פרטי הזמנה"-
ובדף שנפתח לוחצים על-"החזר/החזרה" ויפתח דף הסכסוך...
(הייתי מעלה תמונות שיראה יותר ברור אבל לא הצלחתי להעלות לכאן תמונות)
מקווה שזה ברור...
ניסיתי דרך שם וזה לא הולך
 
@rabin איך אני פותחת סכסוך אם המוצר כבר לא קיים ובפרטי הזמנה אין לי אופציה של 'פתיחת מחלוקת'?
תודה
 
@rabin איך אני פותחת סכסוך אם המוצר כבר לא קיים ובפרטי הזמנה אין לי אופציה של 'פתיחת מחלוקת'?
תודה
דבר ראשון יש פה "תרתי דסתרי" כי אם המוצר לא קיים אי אפשר להגיע לפרטי הזמנה...
ודבר שני אם יש אופציה של פרטי הזמנה אז נכנסים לשם והאופציה של 'פתיחת מחלוקת' מוגדרת כ-'החזר/החזרה'
אז נכנסים לשם ושם מופיע הפרטים של פתיחת מחלוקת...
בהצלחה.
 
איך פותחים מחלוקת???
אני לא מצליחה להגיע לזה.
כדי להגיע למיקום של פתיחת מחלוקת-
נכנסים ל"ההזמנות שלי" בתפריט "חשבון"
ואז כאשר רואים את ההזמנה שרוצים לפתוח מחלוקת
לוחצים על "פרטי הזמנה"-
ובדף שנפתח לוחצים על-"החזר/החזרה" ויפתח דף הסכסוך...
(הייתי מעלה תמונות שיראה יותר ברור אבל לא הצלחתי להעלות לכאן תמונות)
מקווה שזה ברור...
מה לא ברור פה?
 
דבר ראשון יש פה "תרתי דסתרי" כי אם המוצר לא קיים אי אפשר להגיע לפרטי הזמנה...
ודבר שני אם יש אופציה של פרטי הזמנה אז נכנסים לשם והאופציה של 'פתיחת מחלוקת' מוגדרת כ-'החזר/החזרה'
אז נכנסים לשם ושם מופיע הפרטים של פתיחת מחלוקת...
בהצלחה.
הכוונה שאם אני לוחצת על הפריט זה נותן לי עמוד לא נמצא, אבל זה קיים לי ברשימת הזמנות.
וכאשר אני על פרטי ההזמנה אין לי שום אפשרות החזר י שלי משו שנקרא 'החזר מידע' ושם נראה כאילו קבלתי החזר על הפריט לפני כמה חד' בעוד שאני לא קבלתי את ההחזר. איך ניתן בכל אופן לפתח סכסוך?
 
קיבלתי משלוח של דיסק און קי בלי לוגו,
לבקש ממנו שישלח לי עם לוגו
או להחזיר לו את כל המשלוח..?
בעקרו ן אפשר פה לשלוח להדפסה, אז מה לעשות?
וכן חלק מהקופסאות הגיעו מקומטות לגמרי

לא מצאתי סכסוך
 
הכוונה שאם אני לוחצת על הפריט זה נותן לי עמוד לא נמצא, אבל זה קיים לי ברשימת הזמנות.
וכאשר אני על פרטי ההזמנה אין לי שום אפשרות החזר י שלי משו שנקרא 'החזר מידע' ושם נראה כאילו קבלתי החזר על הפריט לפני כמה חד' בעוד שאני לא קבלתי את ההחזר. איך ניתן בכל אופן לפתח סכסוך?
מצטער...
אני לא מכיר את הסיטואציה הזאת...
מה שכן אפשר במקרה שאי אפשר לפתוח סכסוך זה - ליצור קשר עם המוכר(עד כמה שזה יעזור...)
ואולי באמת בכל אופן כבר ניפתח סכסוך בעבר כי כפי מה שניראה לי אם לא נפתח סכסוך תמיד יישאר האופציה של החזר...
 
קיבלתי משלוח של דיסק און קי בלי לוגו,
לבקש ממנו שישלח לי עם לוגו
או להחזיר לו את כל המשלוח..?
בעקרו ן אפשר פה לשלוח להדפסה, אז מה לעשות?
וכן חלק מהקופסאות הגיעו מקומטות לגמרי

לא מצאתי סכסוך
פשוט תפתח סכסוך ותבקש החזר כספי (מה שאני עושה בד"כ)
זה בד"כ עובד והמוכר נותן החזר כספי מלא (אם סיבת המחלוקת מוצדקת)
וככה פותחים סכסוך-
כדי להגיע למיקום של פתיחת מחלוקת-
נכנסים ל"ההזמנות שלי" בתפריט "חשבון"
ואז כאשר רואים את ההזמנה שרוצים לפתוח מחלוקת
לוחצים על "פרטי הזמנה"-
ובדף שנפתח לוחצים על-"החזר/החזרה" ויפתח דף הסכסוך...
(הייתי מעלה תמונות שיראה יותר ברור אבל לא הצלחתי להעלות לכאן תמונות)
מקווה שזה ברור...
 
אם קניתי מוצר חשמלי ב40$ ואחרי כחודש וחצי הוא עובד בצורה לקויה (ברמה שאני לא יכולה להשתמש בו), עכשיו כמעט 3 חודשים אחרי הקניה. יש מה לעשות? או שכפרת עוונות?
 
פתחתי סכסוך שהתקבל

לא הבנתי עם מה אני הולך לדואר, אין לי ברקוד

המוכר נתן מספר מעקב
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

More from rabin

שתף את המאמר

למעלה