כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!
חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.
ישנן שתי אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
- המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.
- המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.
רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.
על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
בדף ההזמנה מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:
לגשת לפרטי ההזמנה ולנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר :
לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'. (כמובן שרק בתקופת ההגנה, אחרי זמן זה לא לסמוך בשופו"א).
באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך לפתיחת מחלוקת:
ישנן שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
- החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.
- החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.
במקרה שהפריט לא הגיע.
לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':
במקרה שהפריט כן הגיע, אבל פגום או חסר:
לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':
סוג הבקשה (החזר כספי):
או בהחזרת המוצר:
ואז נחלק לשניים באם זכאי לשילוח חינם או לא ואז זה על חשבונך.. (לא שווה בדרך כלל).
- יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
לאחר אישור המוכר :
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.
2. במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר השילוח על חשבונך ופשוט לשלוח בדואר.
השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...).
ומומלץ לפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:
אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.
שלב הראיות:
מומלץ במקרה של תלונה על מוצר תקול, להוסיף ראיה לתלונתכם,
תמונה או סרטון של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.
ולסיום:
לחצו שלח.
* * *
מעקב אחר המחלוקת
החזרות/החזרים כספיים
www.aliexpress.com
ניתן למצוא בפרטי ההזמנה תחת לשונית מחלוקות בהתקדמות:
במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על ביטול בקשה ולפתוח שוב מח'.
במקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ניתן רק אחרי תשובה משופטי אלי או אחרי הצעה חדשה מהמוכר בלחיצה על פתרונות.
אם סכום ההחזר מספק אותכם לחצו עליו, ושלח.
תוכלו לראות כל ההיסטורייה ומצב המחלוקת.
במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, תוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.
במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על איני מסכים ומומלץ לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
לאחר מכן יסופק שוב פתרונות וכנ"ל.
חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 3 ימים.
במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.
במקרה שהמוכר מגיב: 'נא לסגור את הסכסוך ואני ישלח שוב את הפריט התואם'
בשום פנים ואופן לא לסגור את הסכסוך...
מכיון שאין אח"כ שום בטחונות, באם הוא לא ישלח את החב'.
טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.
לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...
וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!