פתיחת סכסוך // מדריך אלי-אקספרס // 5

מאמר זה הוא חלק מהסדרה: מדריך אלי-אקספרס
AliExpress.png

הזמנתם מוצר מהאתר אלי אקספרס ולא קיבלתם אותו במשך תקופת ההגנה, או שקיבלתם מוצר פגום או לא תקין, או שבכלל קיבלתם מוצר שונה ממה שהזמנתם...
כדאי שתשקלו לפתוח תלונה בכדי לקבל החזר כספי על ההזמנה!


חשוב להבין שאנחנו לא מעודדים לפתוח תלונה על כל דבר קטן שלא נראה לכם, ואנו גם מאוד ממליצים להתאזר בסבלנות בנושא של זמני הגעת החבילות.
ואל תשכחו שלפעמים ההזמנות שלכם מתעכבות בדואר ישראל, לא באשמת הסינים.


ישנן שתי אופציות לפתיחת סכסוך (דיספיוט) באלי-אקספרס:
  1. המוצר לא הגיע, וזמן הגנת הצרכן עומד להסתיים.

  2. המוצר הגיע פגום או שלא כפי התיאור/ תמונה באתר.

רוב מוחלט של המוצרים זכאים לתקופת הגנה 75 יום (יש מוצרים עם פחות זמן הגנה) מהזמנת המוצר + 15 יום, מסומן בתחתית דף המוצר.
ניתן תמיד להאריך את הגנת המוצר בהסכמת המוכר.

1633297355985.png



על כל מוצר נכתב תוך כמה ימים נשלח אליכם:
1633297377010.png



בדף ההזמנה מצוין תוך כמה זמן נגמר תקופת ההגנה של ההזמנה:
1661821845155.png

1661822010467.png

1661822411666.png


דבר ראשון יש לפתוח את דף ההזמנות:

לגשת לפרטי ההזמנה ולנסות ליצור קשר קודם כל עם המוכר :
1661822176266.png


לפעמים הוא יכול לעדכן על מספר מעקב חדש, וכדו'. (כמובן שרק בתקופת ההגנה, אחרי זמן זה לא לסמוך בשופו"א).

באם אין תגובה או שלא מרוצים מתשובת המוכר להמשיך לפתיחת מחלוקת:

1661822294899.png



ישנן שתי אפשרויות לבחירה בפתיחת המחלוקת:
  1. החזר כספי ללא החזרת המוצר במקרה שההזמנה לא התקבלה ומגיע לי החזר מלא או שההזמנה הגיעה פגומה ומגיע לי החזר חלקי.

  2. החזר כספי אחרי החזרת המוצר במקרה שאני לא מרוצה ומעוניין להחזיר את המוצר.


במקרה שהפריט לא הגיע.
1661822599818.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':

1661822822541.png


במקרה שהפריט כן הגיע, אבל פגום או חסר:
1661822960376.png


לאחר שנלחץ נבחר שוב בסיבת המח':
1661823052256.png


סוג הבקשה (החזר כספי):
1661823088374.png


או בהחזרת המוצר:
1661823298127.png



ואז נחלק לשניים באם זכאי לשילוח חינם או לא ואז זה על חשבונך.. (לא שווה בדרך כלל).
  1. יש חלק גדול מהמוצרים שזכאים למשלוח חינם (תלוי בבחירת המוכר להשתתף בתכנית זו), בדקו אם מסומן בתחתית דף המוצר Free Return:
1640034844294-png.1027442

לאחר אישור המוכר :
יינתן ברקוד (לשמור את המס' בכדי לעקוב אחר החבילה) להדביק על החבילה ולהעביר אותה לנקודת שירות לאיסוף חבילות חוזרות.

2. במקרה שלא, ניתן לבקש גם החזרת מוצר, ולאחר שהמוכר אישר השילוח על חשבונך ופשוט לשלוח בדואר.
1661823933864.png


השלב הבא:
תתבקשו למלאות את הסכום (המרבי כמובן...).
1661823380928.png


ומומלץ לפרט מדוע מגיע לכם החזר, ניתן גם בעברית אבל מומלץ באנגלית:

1661823405793.png



אם יש לכם הודעת שגיאה על מחסור במילים, תנסו לכתוב עוד כמה (או למחוק קצת אם הארכתם מידי), ובדקו שלא הכנסתם תווים מיוחדים שאינן אותיות ומספרים.

שלב הראיות:
מומלץ במקרה של תלונה על מוצר תקול, להוסיף ראיה לתלונתכם,
תמונה או סרטון של המוצר הפגום/ לא כפי התיאור, וכו'.
1661823481460.png



במקרה שהמוצר לא הגיע, וזמן ההגנה הסתיים או עומד להסתיים, מומלץ להוסיף צילומסך מאתר טראק17 המראה שאין מידע לאחרונה על מיקומה של החבילה. או אישור מדואר ישראל על אי קבלת החבילה. הדבר יעזור לסיים את הסכסוך כשידכם על העליונה.


ולסיום:
לחצו שלח.

* * *

מעקב אחר המחלוקת

ניתן למצוא בפרטי ההזמנה תחת לשונית מחלוקות בהתקדמות:

1661824100621.png

1661824495289.png


במקרה שרוצים לשנות את סיבת המחלוקת, ללחוץ על ביטול בקשה ולפתוח שוב מח'.
1661824345267.png


במקרה שרוצים לענות למוכר או להוסיף הוכחות ניתן רק אחרי תשובה משופטי אלי או אחרי הצעה חדשה מהמוכר בלחיצה על פתרונות.
1661855286443.png


אם סכום ההחזר מספק אותכם לחצו עליו, ושלח.
1661855341871.png


תוכלו לראות כל ההיסטורייה ומצב המחלוקת.
1661855644291.png


במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, תוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.

במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על איני מסכים ומומלץ לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
1661855400535.png


לאחר מכן יסופק שוב פתרונות וכנ"ל.

חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 3 ימים.

במידה ויש בעיה, או שהמחלוקת נסגרה שלא לשביעות רצונכם, תמיד ניתן לפנות לשירות לקוחות המענה אוטומטי בצ'אט, לכתוב קצת מלל שוב ושוב באנגלית עד שתועברו לנציג שירות אנושי.

במקרה שהמוכר מגיב: 'נא לסגור את הסכסוך ואני ישלח שוב את הפריט התואם'
בשום פנים ואופן לא לסגור את הסכסוך...
מכיון שאין אח"כ שום בטחונות, באם הוא לא ישלח את החב'.


טיפ:
תמיד עדיף לשלם בpaypal ובמקרה של בעיה במוצר יש אחריות + החזרה בחינם.

לשאלות נוספות, הארה והערה ניתן להעלות כמובן בהמשך האשכול ונשתדל לענות...


וכמובן איך לא? תודה מיוחדת ל @הכלבויניק על העזרה וההכוונה!
Previous article in the series 'מדריך אלי-אקספרס': השגת קופונים // מדריך אלי-אקספרס // 4
על המחבר
rabin
אוטומציה חכמה - המפתח להצלחת העסק שלך

בעידן התחרותי של ימינו, אוטומציה איננה עוד נחלתם של גופים גדולים בלבד. היא הפכה להיות כורח עבור כל בעל עסק השואף לצמיחה והתייעלות. בואו והצטרפו למהפכת האוטומציה - והשילו מעליכם את הנטל של המטלות החוזרות והשגרתיות.

חיסכון בזמן ובמשאבים יקרים
פתרונות האוטומציה המתקדמים שלנו יאפשרו לכם לרכז את מירב המאמצים בפיתוח העסק ובמוקדי הצמיחה המרכזיים, תוך שחרור זמנכם היקר מפעילויות שוטפות בלתי יעילות. התייעלו, חסכו וראו את העסק צומח בקצב מסחרר.

דמיינו עולם בו משימות שגרתיות מבוצעות באופן אוטומטי,
משחררות את זמנכם היקר לחשיבה יצירתית ומוקדי צמיחה חדשים. כזה הוא כוחה של האוטומציה - להפוך חלומות למציאות.

הגיע הזמן לשנות את הגישה!
האם אתם עדיין מבזבזים שעות ארוכות על משימות שגרתיות ומייגעות? האם העסק שלכם צמח לממדים שקשה לנהל ידנית? הפתרון נמצא באוטומציה!

תגובות

אם אפשר לכתוב בפירוט איך מגיעים למענה אנושי
אני ניסיתי כמה וכמה פעמים וכל הזמן זה רובוט שנותן לי תגובות אוטוטיות
ניסיתי אפילו לכתוב להם קטעים ממשניות וזה לא הצליח....
 
אם אפשר לכתוב בפירוט איך מגיעים למענה אנושי
אני ניסיתי כמה וכמה פעמים וכל הזמן זה רובוט שנותן לי תגובות אוטוטיות
ניסיתי אפילו לכתוב להם קטעים ממשניות וזה לא הצליח....
האמת שכבר כתבתי מלא פעמים וכל פעם השתנה אחרי תקופה..

בדרך כלל אחרי שחוזרים על תהליך פעמיים.

אמור להיפתח קובייה למטה עם אפשרות לנציג אנושי.

דוגמא:
לחיצה על -Order not received או להקליד למטה - I have not received my goods, what can I do
יקפוץ חלון עם ההזמנות -ללחוץ על איקס..
שוב יקפוץ חלון וללחוץ על - I can't find the order
לחזור שוב על התהליך.
יפתח קובייה למטה עם המילים - chat with an agent now
ותועברו לנציג אנושי.

ההתכתבות רק באנגלית, מומלץ לעבוד עם תרגום גוגל צמוד.
 
אחרי שאליאקספרס דחו את התביעה למרות שהגשתי פעמיים הוכחות והסרטות
האם ניתן לבטל את הקניה ולקבל החזר דרך פייפאל?
 
אחרי שאליאקספרס דחו את התביעה למרות שהגשתי פעמיים הוכחות והסרטות
האם ניתן לבטל את הקניה ולקבל החזר דרך פייפאל?

בדקתם כבר שאי אפשר להגיש שוב עירעור?

כמובן,
לפתוח מח' דרך פייפאל ומומלץ להעלות את הראיות.
 
אם אני הזמנתי מוצר מסוים ואחר שהגיע כתבתי חוות דעת ובסוף התברר שיש כשל במוצר האם אני יכול עדיין לפתוח סכסוך? [השאילה היא כיון שאני כבר לא רואה את המוצר ברשימת ההזמנות]
 
אם אני הזמנתי מוצר מסוים ואחר שהגיע כתבתי חוות דעת ובסוף התברר שיש כשל במוצר האם אני יכול עדיין לפתוח סכסוך? [השאילה היא כיון שאני כבר לא רואה את המוצר ברשימת ההזמנות]
עד 15 יום מאישור הזמנה ( שלך או שלהם)

תבדוק כאן.
1662704254370-png.1205037
 
לפעמים הזמן שצריך להשקיע בשביל לקבל החזר כספי עולה יותר מהמוצר ואני אומר את זה מנסיון מר...
מעניין.
פתחתי המון מח' ותמיד אושר לי...
בתהליך די מהיר.

קורה שיש חריג ויוצא דופן.
 
אני פתחתי מח' בשל כשל במוצר ואושר לי החזר כספי אפי' שלא שלחתי תמונה
ואושר לי ללא כל וויכוח ומהר מאוד [תוך יום אחד]
 
פתחתי מחלוקת על מוצר שעלה 18 דולר בטענה שהמוצר מזוייף,בהתחלה הוא הצי החזר של 8 דולר וסירבתי כעת הוא מציע החזר מלא והחזר הסחורה. על מי יהיה עלות המשלוח עלי או עליו? איך כדאי להתקדם?
 
פתחתי מחלוקת על מוצר שעלה 18 דולר בטענה שהמוצר מזוייף,בהתחלה הוא הצי החזר של 8 דולר וסירבתי כעת הוא מציע החזר מלא והחזר הסחורה. על מי יהיה עלות המשלוח עלי או עליו? איך כדאי להתקדם?
באם מופיע החזרה בחינם - על חשבונו.
אם לא - על חשבונך.
אבל מומלץ לשאול זאת בבירור אולי בכל אופן יציע על חשבונו.( אבל שזה יהיה כתוב בהכרעת המח', ולא בהודעה פרטית)
1640034844294-png.1027442
 
הפריט הוסר מעלי אקספרס אז אין לי איך לראות.
בכל אופן לא דחיתי וגם לא אישרתי ומצד שני ביקשתי מאלי להתערב. נעדכן בהתפתחות.מקווה שלא עשיתי טעות
 
קניתי כמה מוצרים ושלחו לי את כל המשלוח במשלוח משולב
וכאשר המשלוח הגיע לארץ כתבו שצריך לשלוח בקשה לקבלת רשיון ייבוא (ניתקע מוצר אחד מהחבילה במכס)
אם משהו יודע כיצד משחררים את המוצרים מהמכס
ועוד שאילה האם כאשר יעבור 90 יום מקניית המוצר אני יקבל החזר על המוצרים או לא
 
כיצד משחררים את המוצרים מהמכס
תלוי כל מוצר לגופו או לשלם ואם צריך להגיש טפסים למשרד התקשורת וכו'.
בדרך כלל חשבונית מפרט של המוצר ושטר מטען מחברת שילוח (יש חברות שמטפלות בזה לבד)

אני יקבל החזר על המוצרים או לא
בדרך כלל כן אבל לאחרונה הם מקשים על כך ודורשים שתשחרר את המוצר.
(כל מוכר בדרך כלל כותב שהוא לא אחראי אם נתקע במכס.)
 
פתחתי מחלוקת, ואני לא מוכנה להצעת המוכר ומעונינת בהצעה שאני ביקשתי להחזר כספי מלא.
כיוון שאני פעם ראשונה בתהליך אני צריכה הדרכה כדי לא לטעות (התרגום לפעמים לא מדויק, או נתון לפרשנות)
בשלב זה שאני דוחה את ההצעה, עולה לי הכיתוב הזה:

האם ברצונך לשנות את ההצעה שלך?
1. כן בטוח
2.לא, השאר את ההצעה המקורית שלי

מה אני בוחרת פה? אם אבחר את ההצעה המקורית מסוגלים להעיף אותי ולא לתת לי כלום?
(המוצר עלה $32.5 כולל משלוח עלי. נטו עלות המוצר 23.76$, ביקשתי החזר מלא, 32.5$, המוכר מסכים להחזיר 6.45$)

ומה יהיה הצעד הבא בסכסוך,
כיצד לנהוג שם.

תודה רבה!
 
פתחתי מחלוקת, ואני לא מוכנה להצעת המוכר ומעונינת בהצעה שאני ביקשתי להחזר כספי מלא.
כיוון שאני פעם ראשונה בתהליך אני צריכה הדרכה כדי לא לטעות (התרגום לפעמים לא מדויק, או נתון לפרשנות)
בשלב זה שאני דוחה את ההצעה, עולה לי הכיתוב הזה:

האם ברצונך לשנות את ההצעה שלך?
1. כן בטוח
2.לא, השאר את ההצעה המקורית שלי

מה אני בוחרת פה? אם אבחר את ההצעה המקורית מסוגלים להעיף אותי ולא לתת לי כלום?
(המוצר עלה $32.5 כולל משלוח עלי. נטו עלות המוצר 23.76$, ביקשתי החזר מלא, 32.5$, המוכר מסכים להחזיר 6.45$)

ומה יהיה הצעד הבא בסכסוך,
כיצד לנהוג שם.

תודה רבה!

במידה והמוכר הסכים לקבל את הסכום שדרשתם, תוכלו לראות את ההחזר תוך כמה ימים בחשבון.

במקרה שהמוכר לא מסכים להצעה (מציע החזר 0.00 $) או הסכים על סכום נמוך יותר (במקרה ששווה אז לאשר כנ"ל), לחצו על איני מסכים ומומלץ לערוך את הטענה שלכם, ולהסביר מדוע אינכם מסכימים להצעת המוכר או העלו ראיות נוספות, וחכו ששופטי אלי-אקספרס יכנסו לתמונה ויתנו את פסקם אם כהצעתכם או כהצעת המוכר או על סכום באמצע...
1661855400535.png



לאחר מכן יסופק שוב פתרונות וכנ"ל.

חשוב לדעת! גם אחרי ההחלטה הסופית, ניתן לפתוח ערעור תוך 3 ימים.
 
דחיתי את הצעת המוכר ולא קבלתי אפשרות לערוך את הבקשה שלי ,להסביר שוב, או להוסיף משהו.
בהסטוריה אני רואה שזה העתיק שוב את הבקשה המקורית כתגובה לדחיית ההצעה של המוכר וזהו.
 
דחיתי את הצעת המוכר ולא קבלתי אפשרות לערוך את הבקשה שלי ,להסביר שוב, או להוסיף משהו.
בהסטוריה אני רואה שזה העתיק שוב את הבקשה המקורית כתגובה לדחיית ההצעה של המוכר וזהו.
לחצתם על ספקו מידע?
בכל אופן זה גם טוב..
באם ידחה יהיה ניתן לדחות ולספק שוב מידע( למרות שאם זה באמת סיבה מוצדקת, אין סיבה שידחה).
 
בצ'אט של המוכר , היום, אחרי שדחיתי את ההצעה שלו, נכנסה הודעה כדלהלן:

לקוח יקר ברוכים הבאים לחנות החיים של Vava. מאחל לך יום נעים וקניות מהנות. אם ברצונך לשנות את ההזמנה ששילמת (כתובת, צבע וכו'), נא לבטל אותה ולבצע הזמנה חדשה, צוות המחסן שלנו ישלח את ההזמנה שלך לפי פרטי ההזמנה. בדרך כלל, אנו נשלח את ההזמנה תוך 48 שעות. אבל בגלל ההשפעה של COVID-19, הלוגיסטיקה הבינלאומית עשויה להתעכב. אנחנו באמת מקווים שאתה יכול להבין. אנו מצפים להערותיך הטובות לאחר קבלת הסחורה, אם יש בעיות עם הסחורה, אנא צור איתנו קשר תחילה, אנו נוודא בזהירות וניתן לך תשובה מספקת. אנחנו תמיד איתך! ייתכן ששירות הלקוחות הידני שלנו לא יענה לך בזמן. אנא תאר את שאלתך בפירוט רב ככל האפשר. כדי שנוכל לפתור את הבעיה שלך בזמן. איחולים לבביים

מה זה אומר? ואיך להתייחס /לא להתייחס לזה?

אציין שבמחלוקת כתוב נותרו 5 שעות וארבעים דקות...
מה יקרה לאחריהם?:oops:
 
בצ'אט של המוכר , היום, אחרי שדחיתי את ההצעה שלו, נכנסה הודעה כדלהלן:

לקוח יקר ברוכים הבאים לחנות החיים של Vava. מאחל לך יום נעים וקניות מהנות. אם ברצונך לשנות את ההזמנה ששילמת (כתובת, צבע וכו'), נא לבטל אותה ולבצע הזמנה חדשה, צוות המחסן שלנו ישלח את ההזמנה שלך לפי פרטי ההזמנה. בדרך כלל, אנו נשלח את ההזמנה תוך 48 שעות. אבל בגלל ההשפעה של COVID-19, הלוגיסטיקה הבינלאומית עשויה להתעכב. אנחנו באמת מקווים שאתה יכול להבין. אנו מצפים להערותיך הטובות לאחר קבלת הסחורה, אם יש בעיות עם הסחורה, אנא צור איתנו קשר תחילה, אנו נוודא בזהירות וניתן לך תשובה מספקת. אנחנו תמיד איתך! ייתכן ששירות הלקוחות הידני שלנו לא יענה לך בזמן. אנא תאר את שאלתך בפירוט רב ככל האפשר. כדי שנוכל לפתור את הבעיה שלך בזמן. איחולים לבביים

מה זה אומר? ואיך להתייחס /לא להתייחס לזה?
זה הודעה אוטומטית לכל מי שמבקר אותו.. לא להתייחס.

אציין שבמחלוקת כתוב נותרו 5 שעות וארבעים דקות...
שופטי אלי אקספרס יתערבו, ויפסקו את פסיקתם.
 
שופטי אלי אקספרס יתערבו, ויפסקו את פסיקתם.
שלחו לי הצעה חדשה שאני לא מסכימה , שם יש לי להוסיף מידע.
יש מקום לתמונות וסרטונים, האם צריך לשלוח תמונות חדשות ממה ששלחתי בפתיחת הסכסוך? או שלהעלות שוב את אותם התמונות?
המוצר שלי הוא מדפים עם עמודים תומכים וחסרים עמודים, האם למלא את המדפים מוצרים ולהוכיח להם שזה נופל, או שעלולים לומר שהשתמשתי במוצר?
 
נערך לאחרונה ב:
לאחר שלא קיבלתי מוצר הובטח לי החזר כספי
עברו מס' ימים ולא קיבלתי את הכסף
למישהו יש נסיון במצב כזה?
מה עלי לעשות?
 
לאחר שלא קיבלתי מוצר הובטח לי החזר כספי
עברו מס' ימים ולא קיבלתי את הכסף
למישהו יש נסיון במצב כזה?
מה עלי לעשות?
איך הובטח? פתחתם מח'?

לוקח בין 3-7 ימי עסקים.
 
איך הובטח? פתחתם מח'?

לוקח בין 3-7 ימי עסקים.
כן, וקיבלתי הודעה שיחזור הכסף עד לתאריך מסוים
עבר מאז כבר כמעט שבוע ואין כלום...

האם אפשר לדרוש מהם פיצוי נוסף חוץ מהחזר הכספי של המוצר
מדובר על סיפור ארוך של כ4 חודשים:cry:
 
שאלה:
החזר חינם, זה גם על סתם או רק עם סיבה משמעותית?

והאם צריך בשביל זה לפתוח סכסכוך, ומה לכתוב שם?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

More from rabin

שתף את המאמר

למעלה