להזמין מה? האמת היא שאם תשאלו מעסיקים, ועדי עובדים ומנהלי כוח אדם בארגונים, תגלו שהם הזמינו מזמן. אבל אם עדיין לא הזמנתם "שי לחג" עבור העובדים שלכם, כדאי לכם להזדרז. המחירים עולים והמוצרים אוזלים ככל שמתקרבים לחגים, כך שנה אחר שנה. שיהיה לכם חג פסח כשר, שמח ומפנק לפחות כמו המתנה שנתתם לעובדים שלכם
הסמיכות של פורים לפסח מטשטשת מהר מדי את הטעם המתוק של הרעשנים ואת הרעש באוזני ההמון. אבל יש מי שלא מחכים לשלושים יום לפני החג (הפסח) כדי להתארגן על מתנתא דפסחא. הרבה מאוד מבעלי העסקים והארגונים, מנהלי כוח אדם, יושבי ראש ועדי עובדים וכל מי שאמונים על ה"שי לחג" של העובדים, נערכים בדרך כלל הרבה זמן לפני החג ולא רק בגלל שהמחירים נוחים יותר בעיתוי הזה, אלא בעיקר בגלל שהם מעדיפים לרכוש מתנה ייחודית שהושקעה בה מחשבה יצירתית ולא מתנה גנרית שממתגים בלוגו ותו לא.
ויש גם את אלה של "הרגע האחרון" שגם הם (או לפחות רובם) רוצים לבלוט בקרב נותני המתנות עם מתנה שונה, אחרת, שנונה, קולעת ובזמן האחרון אף אינדיבידואלית. התופעה הזאת אמנם אינה נפוצה כל־כך, אך לדבריהם של אנשי המקצוע ב'גיל גיפט', זרוע המתנות היצירתית והמבריקה של קבוצת הפרסום הגדולה 'גיל גרופ', אפשר לזהות מגמה של פרסונליזציה ב"שי לחג".
"בעבר ניתן היה למצוא את התופעה הזאת אצל עסקים שפינקו את הלקוחות במתנה לחג והתאימו לכל אחד את המתנה ב'תפירה אישית'. דוגמה בולטת לכך הייתה בחירת אלמנטים שמתאימים לאורח חייו של הלקוח. היום ניתן להבחין בתופעה הזאת גם בהזמנות של מתנות לעובדים", אומרים בגיל גיפט ומוסיפים: "מטבע הדברים, מתנה אינדיבידואלית יקרה יותר ודורשת זמן ייצור ארוך יותר ולכן אנחנו ממליצים למנהלים שרוצים לפנק את העובדים שלהם בשי פרסונאלי וייחודי, להקדים את ההזמנה כמה שיותר ולא לחכות לרגע האחרון".
הדבר נכון גם לרוב רוכשי המתנות לחג, גם אלו שרוכשים לכל העובדים מתנה זהה כדי לא ליצור קנאה ואווירה לא נעימה. "כשמחכים לרגע האחרון, קורה שנאלצים לעשות פשרות. לדוגמה, רצינו לתת לכל עובד סט סירים זהה לכבוד החג אבל בגלל שהגענו ברגע האחרון נותרה כמות שלא מספיקה לכל העובדים ואנחנו נאלצים להתפשר על מוצר אחר או על סטים לא זהים. אנחנו ב'גיל גיפט' ערוכים לכל גחמה של לקוח ובנויים לתת שירות גם כשהתנאים האובייקטיביים לא מוצלחים. עם זאת אנחנו ממליצים לרוכשי המתנות לא לחכות", אומרים האנשים שמבינים במתנות.
הסמיכות של פורים לפסח מטשטשת מהר מדי את הטעם המתוק של הרעשנים ואת הרעש באוזני ההמון. אבל יש מי שלא מחכים לשלושים יום לפני החג (הפסח) כדי להתארגן על מתנתא דפסחא. הרבה מאוד מבעלי העסקים והארגונים, מנהלי כוח אדם, יושבי ראש ועדי עובדים וכל מי שאמונים על ה"שי לחג" של העובדים, נערכים בדרך כלל הרבה זמן לפני החג ולא רק בגלל שהמחירים נוחים יותר בעיתוי הזה, אלא בעיקר בגלל שהם מעדיפים לרכוש מתנה ייחודית שהושקעה בה מחשבה יצירתית ולא מתנה גנרית שממתגים בלוגו ותו לא.
ויש גם את אלה של "הרגע האחרון" שגם הם (או לפחות רובם) רוצים לבלוט בקרב נותני המתנות עם מתנה שונה, אחרת, שנונה, קולעת ובזמן האחרון אף אינדיבידואלית. התופעה הזאת אמנם אינה נפוצה כל־כך, אך לדבריהם של אנשי המקצוע ב'גיל גיפט', זרוע המתנות היצירתית והמבריקה של קבוצת הפרסום הגדולה 'גיל גרופ', אפשר לזהות מגמה של פרסונליזציה ב"שי לחג".
"בעבר ניתן היה למצוא את התופעה הזאת אצל עסקים שפינקו את הלקוחות במתנה לחג והתאימו לכל אחד את המתנה ב'תפירה אישית'. דוגמה בולטת לכך הייתה בחירת אלמנטים שמתאימים לאורח חייו של הלקוח. היום ניתן להבחין בתופעה הזאת גם בהזמנות של מתנות לעובדים", אומרים בגיל גיפט ומוסיפים: "מטבע הדברים, מתנה אינדיבידואלית יקרה יותר ודורשת זמן ייצור ארוך יותר ולכן אנחנו ממליצים למנהלים שרוצים לפנק את העובדים שלהם בשי פרסונאלי וייחודי, להקדים את ההזמנה כמה שיותר ולא לחכות לרגע האחרון".
הדבר נכון גם לרוב רוכשי המתנות לחג, גם אלו שרוכשים לכל העובדים מתנה זהה כדי לא ליצור קנאה ואווירה לא נעימה. "כשמחכים לרגע האחרון, קורה שנאלצים לעשות פשרות. לדוגמה, רצינו לתת לכל עובד סט סירים זהה לכבוד החג אבל בגלל שהגענו ברגע האחרון נותרה כמות שלא מספיקה לכל העובדים ואנחנו נאלצים להתפשר על מוצר אחר או על סטים לא זהים. אנחנו ב'גיל גיפט' ערוכים לכל גחמה של לקוח ובנויים לתת שירות גם כשהתנאים האובייקטיביים לא מוצלחים. עם זאת אנחנו ממליצים לרוכשי המתנות לא לחכות", אומרים האנשים שמבינים במתנות.