מי שעוקב אחריי, מדי שנה אני מעלה עיצוב מדי יום בעומר. בשנים מסוימות זה הסברים על מושגים בעיצוב, שנה אחת זה היה שירים (פיוטים, מזמורים וגם שירים אחרים), והשנה, בשיתוף עם איתיאל אטלו, שמשרת היום באותו מדור שאני שירתתי (הסטודיו לעיצוב של הרבנות הצבאית, מי שעושה מילואים ורוצה לעבור אלינו - מוזמן.) - אני עושה מדי יום בעומר כתיבה על פונט אחר. כל הפרויקט זמין באתר פרוג, בקישור הזה:
(1) שיתוף - קצת הרבה על פונטים-מאת יצחק למפרט ואיתיאל אטלו | פרוג - דף הבית של היוצרים החרדים (prog.co.il) , וכן ברשתות חברתיות על מנת להגיע לקהל נוסף שאינוקהל סופרי העומר הרגילים. כאן המקום להודות לאדל מצוות פרוג שמעלה כל יום בשרשור הקבוע,.

Untitled-1.gif

לסיום הספירה, חשפתי פונט חדש של בן נתן - פונט פרמטרי.

פרדוקה וואן (Fredoka one) הוא פונט של גוגל פונטס - שעוד לא נמצא בגוגל פונטס. גוגל פונטס, כזכור, הוא פרויקט פונטים של גוגל - חלקם בתרומה וחלק נעשו בתשלום במיוחד עבור גוגל. אחד מאלה שנעשו במיוחד עבור הפרויקט הוא 'פרדוקה וואן' של בן נתן. אות מסך דו לשונית באינסוף משקלים.

רגע מה. אינסוף? איך אינסוף?


ובכן, האות מאפשרת שינוי של המשקל שלה -קל, דק, רגיל, עבה או שמן - לפי מספרים בטווח מסוים, וכן של רוחב האות - מהכי צר, דרך חצי צר (Condemsed) , רגיל, חצי רחב, ורחב מאוד. זה נעשה על ידי נוסחה מתמטית שמצטרפת לקובץ האות ומראה מה אפשר לשנות באות. אותיות כאלה נקראות אותיות 'פרמטריות' - ניתן להזין לפונט פרמטרים (בתוכנות התומכות בכך) ולקבל צורות שונות של אות מאותו קובץ פונט - לאורך, לרוחב וגם לפעמים בצורת האות עצמה (כמה היא מרובעת או עגולה). פרדוקה וואן מכיל אפשרות לשנות את רוחב האות ואת עובי האות (משקל)

1621109563219.png

משקלים מוזנים מראש, פרדוקה וואן

האות מנסה לשלב בין ריבוע לעיגול (כמו כמעט כל אות מסך...) לצד העיגולי, מה שמוסיף לה חן ושמחה - ולא רק אות מסך 'יבשה', והיא תעבוד טוב במגוגון רחב של אתרים.

האות נגישה (פירוט על נגישות האותיות, בעז"ה, בפוסט נפרד) בחלק ניכר מאוד מהמשקלים שלה (כמובן, לא בצרים ביותר ולא ברחבים ביותר), וניתן לעשות איתה מלא דברים מגניבים באנימציה ובכלל בהופעות דיגיטליות.


1621109731980.png

עריכת משקל פרמטרי בפוטושופ.

הכנו אנימיצה קצרה להראות את המגוון המטורף של משקלים באות, וצירפנו גם קישור להורדה שלה מ-GitHub, עד שהצוות של גוגל יעלה אותה לשם.

תודה שספרתם איתנו!

*עקב באג מוזר בתוכנת האנימציה, המרווח בין האותיות (קרנינג) לא מושלם בכל המשקלים בתוכנה הזו. עובד תקין בתוכנות אחרות ככה שכנראה זה לא בעיה בפונט...