שוק ההון - סיכונים לעומת סיכויים | #2

מה זה ריבית דריבית? מהן שתי צורות ההשקעה האפשריות בשוק ההון? ויש גם תכנית השקעה במניות לחתונת הילדים...
מה הסיכון הכי גדול בהשקעה במניות? למה לא 100% מניות? על כך ועוד במאמר שלפניכם.




אז לפני שאני מרחיבה על איך ההשקעה מתבצעת בפועל, אני רוצה במאמר הזה להרחיב יותר בדבר הסיכויים שיש בשוק ההון, וגם בדבר הסיכונים שיש בשוק ההון, ושאין להתעלם מהם אלא לדעת איך להישמר מהם.



הסיכויים שיש בהשקעה במניות

ריבית דריבית - יש משפט ידוע של אלברט אינשטיין: "הכוח העוצמתי ביותר ביקום הוא כוחה של ריבית דריבית". והוא הגדיר אותה כ"פלא השמיני בתבל"

אז מהו אותו כוח מסתורי של ריבית דריבית? מה זה אומר תכלס על הכסף שלנו?

ריבית דריבית היא פשוט ריבית מצטברת, המחושבת גם על הקרן (סכום החיסכון) וגם על הריבית/תשואה שהצטברה בתקופה הקודמת. (כך זה מוגדר בויקיפדיה.)

נבין את זה יותר טוב עם דוגמה קטנה: שמתם בצד 2000 ש”ח ואתם מקבלים עבורם ריבית/תשואה של 10% בשנה. כמה כסף יהיה לכם לאחר שנתיים?
נכון…יפה מאוד, התשובה היא 2420 ש”ח.

איך?

בסוף השנה הראשונה יש לכם כבר 2200 ש”ח ובסוף השנה השניה יש בידכם 220 שקלים נוספים (10% מ-2200), כך שהסכום הסופי הוא 2420 ש”ח.

עכשיו, זה ברור שלתקופה כה קצרה זה חסר משמעות, אבל אתם יודעים מה קורה כשמריצים את החישוב הזה על פני שנים?


%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-191218_23.jpg

דוגמה להבדל בין השקעה עם ריבית על הקרן בלבד, לבין השקעה עם ריבית דריבית.

בשביל להבין זאת, נחשב זאת בתשואה של 7% לשנה, לתקופה של 20 שנה בשנתי אפשרויות השקעה שונות: באחת מהן יש תשואה גם על הריבית, [ריבית דריבית] ובאחת התשואה היא רק על קרן ההשקעה.

ולצורך הדוגמה נגיד שאנחנו משקיעים 100,000 ₪

אז בהשקעה ללא ריבית דריבית, [התשואה מחושבת רק על קרן ההשקעה] הסכום שיהיה לנו אחרי 20 שנה הוא 240,000 ₪, שזה אומר רווח של 140,000 ₪.

לעומת זאת בהשקעה עם ריבית דריבית, [התשואה מחושבת כל שנה מחדש גם על הריבית/התשואה של שנה שעברה] הסכום שיהיה לנו אחרי 20 שנה הוא 386,968 ₪, שזה אומר רווח של 286,968 ₪.

זאת אומרת שבהשקעה עם ריבית דריבית, ב20 שנה, התשואה הוכפלה ביותר מפי שתיים!!


עכשיו אני רוצה להראות לכם מה קורה בדוגמה שלנו כשטווח ההשקעה היא ל 30 שנה.

בהשקעה ללא ריבית דריבית, [התשואה מחושבת רק על קרן ההשקעה] הסכום שיהיה לנו אחרי 30 שנה הוא 310,000 ₪, שזה אומר רווח של 210,000 ₪.

לעומת זאת בהשקעה עם ריבית דריבית, [התשואה מחושבת כל שנה מחדש גם על הריבית/התשואה של שנה שעברה] הסכום שיהיה לנו אחרי 30 שנה הוא 761,225 ₪, שזה אומר רווח של 661,225 ₪.

זאת אומרת שבהשקעה עם ריבית דריבית, ב30 שנה, התשואה הוכפלה ביותר מפי 3!!

עכשיו אתם מבינים את כוחה של ריבית דריבית? ולמה אינשטיין אמר את מה שאמר?

ולחישוב ריבית דריבית אתם יכולים להיעזר במחשבון הזה

http://www.moneychimp.com/calculator/compound_interest_calculator.htm



מה קורה בשוק ההון

נחזור לשוק ההון. כשאנחנו משקיעים בשוק ההון בצורה נכונה ולא מושכים את הכסף באמצע, אז יש לנו ריבית דריבית על הכסף.

בשונה למשל מדירה להשקעה שקנינו עם משכנתא, שגם אחרי שהחזרנו כבר חצי מהמשכנתא, עדיין אנחנו לא מקבלים יותר שכירות. [חוץ מעליית מחירי השכירות שלא קשורה לאחוזי המימון מהבנק]

למה נתתי בדוגמה תשואה ממוצעת של 7% בשנה?

אני לא רוצה לחזור למאמר הקודם, אבל מי שלא קרא אותו אז כדאי ורצוי שיקרא אותו פה: https://www.prog.co.il/articles/שוק-ההון-סיכונים-לעומת-סיכויים-מאמר-ראשון.987/

לצורך העניין, אני מדברת על השקעה במניות בצורה חכמה, שלכאורה אמורה להניב תשואה של מינימום 7% לשנה בממוצע רב שנתי.

שתי אפשרויות השקעה במניות , וההבדלים ביניהם:

יש שתי אפשרויות להשקיע במניות [וגם בכל שוק ההון].

  • השקעה חודשית שאנחנו משקיעים במניות. [אפשר להשקיע במניות וגם בכל שוק ההון גם בסכומים נמוכים]
  • השקעה של סכום ח"פ שאנחנו משקיעים במניות.
ונביא דוגמה כדי שנבין את ההבדלים ביניהם:
  • השקעה חודשית של 1000 ₪ לחודש למשך 10 שנים, סה"כ השקענו 120,000 ₪. בהשקעה הזאת אחרי 20 שנה מיום ההפקדה הראשונה, [בחישוב 7% תשואה לשנה עם ריבית דריבית] הסכום שיהיה לנו יהיה סה"כ 348,978 ₪, שמתוך זה הרווח נטו הוא 228,978 ₪.
  • השקעה ח"פ של 120,000 ₪ . בהשקעה הזאת [שזה אותו סכום של קרן ההשקעה], אחרי 20 שנה יהיה לנו סה"כ 464,362 ₪, שמתוך זה הרווח נטו הוא 344,362 ₪,
זאת אומרת, שהכנסת אותו סכום רק מההתחלה ולא בתשלומים, תגרום שההשקעה תניב לנו הפרש גדול בתשואה בסופו של דבר, אז למי שיש אפשרות, כדאי לדעת שזו האופציה המועדפת. אבל גם למי שאין כרגע כסף גדול להשקיע, עדיין יכול מחסכון של סכום מסוים כל חודש, להגיע לתשואות יפות מאד.



תוכנית השקעה לחתונות הילדים

אני רוצה להביא לכם אפשרות להשקעה בצורה שתעזור לנו מאד בחתונת הילדים, ונמשיך עם הדוגמה שהבאתי קודם, שאחרי 20 שנה יש לנו 464,362 ₪, ועכשיו בשעה טובה הבן שלנו התארס, ואנחנו זקוקים ל250,000 ₪ [לצורך הדוגמה בלבד] במקום למכור מניות בכזה סכום, יש אפשרות שהיא לכאורה הרבה יותר טובה.

שימו לב בחישוב שנעשה ע"י כלכלנים בכירים, הגיעו למסקנה שכשמשקיעים במניות, ומושכים כל שנה 4% מהכסף - סכום הקרן לא יקטן, ולשמרנים 3%, ובדוגמה שלנו קרן ההשקעה שלנו אחרי 20 שנה היא 464,362 ₪, ובמשיכה של 3% בשנה מהסכום הזה, נוכל למשוך 13,930 ₪ כל שנה מבלי שהקרן תפחת, ובחישוב חודשי זה יוצא 1160 ₪ לחודש, ואם נחשב משיכה של 4% לשנה נוכל למשוך 18,574 ₪ כל שנה מבלי שהקרן תפחת, ובחישוב חודשי זה יוצא 1547 ₪ לחודש.

עכשיו מה שנעשה, זה לקחת הלוואה - או מהבנק או משכנתא, או מהקרן השתלמות וכדו' של 250,000 ₪ ועם ה3-4% האלו נחזיר את ההלוואה, מה שנרוויח מזה, זה לחתן את הילדים מבלי שקרן ההשקעה תקטן.

כמובן שלא תמיד זה אפשרי, תלוי בסכום החיסכון שיש לנו, בגובה העזרה שאנחנו מביאים לילדים שלנו, וכו', אבל זה בהחלט יכול לעזור בחתונת הילדים, ואתם גם יכולים לחשב זאת לפי סכומים אחרים שמתאימים לנתונים שלכם.

עד כאן כדי שנבין את הסיכויים הגדולים שיש בשוק ההון.


OGMT7S0_cut-36i23wnr8er0x26ndi2v40.png


הסיכונים שיש בהשקעה במניות

מייד נשאלת השאלה: למה המלצת במאמר הקודם לשים חלק מהכסף באג"ח, ולא 100% במניות? הרי אמרת שהסיכון הוא ממש אפסי?

על הסיכונים שיש בהשקעה במניות כדאי קודם לקרוא את המאמר הקודם שלי, כדי לדעת איך מקטינים את הסיכונים שיש בהשקעה במניות לכמעט כלום, אבל פה אני רוצה להרחיב יותר על הסיכונים שיש גם בהשקעה בצורה בה דיברנו במאמר הקודם.

הסיכון הכי גדול

הסיכון הגדול ביותר שיש בהשקעה בשיטה הזאת, זה מהמשקיע עצמו!!
כן קראתם נכון, המשקיע לעצמו הוא הסיכון הגדול ביותר שיש.

כבר הבנו [במאמר הקודם] ששוק המניות הוא שוק מאד תנודתי לטווח הקצר, שזה אומר שיכול להיות שיום אחד יהיו עליות בבורסה, ויום אח"כ יהיו ירידות בבורסה וחוזר חלילה. וכן יכולות להיות שנה שבה עליות גדולות בבורסה, ולעומת זאת שנה אח"כ יהיו ירידות חדות בבורסה. אבל כבר הבנו שמשקיעים לטווח ארוך, אז מה זה משנה?

מכירה מתוך לחץ נפשי

אז כבר הבנו שלא מוציאים את הכסף בזמן משבר בשוק, אלא מחכים בסבלנות שהשוק יתאושש בחזרה, כפי שקרה תמיד מאז קום הבורסה לפני כ 150 שנה. העניין הוא שכל זה טוב בתאוריה, אבל מה יקרה באמת בשעת משבר עולמי כשכל הבורסות בעולם יחוו ירידות קשות מאד??

לדוגמה נניח של 50% ירידות בבורסה, וכל העולם יחווה טלטלה עזה, בנקים ענקיים קורסים, חברות ענק פושטות את הרגל, מלא אנשים מפוטרים, וכל יום שומעים על עוד ועוד דברים קשים שטרם היו מעולם, וכל מי שאנחנו מכירים שהשקיע בבורסה כבר הוציא את הכסף, כדי שלא להפסיד יותר, ועכשיו מתפרסמים כתבות בתקשורת שמשבר כזה בבורסות טרם היה, ואין סיכוי שהשוק יחזור למה שהיה, וכו' וכו',

בן אדם שהשקיע את כל הכסף שרק היה יכול להשקיע, למשל 400,000 ₪, במניות, ועכשיו אחרי שהבורסה צנחה ב50% הסכום שיש לו כרגע זה רק 200,000 ₪, אמנם אותו מספר מניות, אבל מחירם צנח בחצי, האם הוא יוכל לעמוד בלחצים כאלו ולא למכור כלל מניות?

אפי' בן אדם שחושב שהוא חזק ואין סיכוי שהוא ימכור - המחשבות האלו יחלפו בראשו בוודאות!!

תחשבו שהבורסה צנחה לא ב50% אלא ב90% כמו שהיה בשנת 1929, ובמקום 400,000 ₪ שהיה לו לפני המשבר, יש לו רק 40,000 ₪ בלבד, מה יעשה האדם בכזה מצב??

הסיכון הגדול ביותר שיש למשקיעים הפרטיים, שהם מעריכים את חוזקם הנפשי יותר ממה שזה במציאות ואח"כ בשעת משבר פשוט נכנעים ללחץ ומוכרים את המניות, ובזה הם נועלים את ההפסד שלהם, וברגע שכל הכסף מושקע במניות - הלחץ הנפשי רק עולה.

מכירה מתוך הכרח


תוסיפו לזה את העובדה שגם אותו אדם פוטר מעבודתו, שזה חשש סביר בזמן כזה משבר. הוא זקוק לכסף כדי לחיות, ולקבל הלוואה - לא שייך, כי אין מי שייתן הלוואות - מה שיכריח אותו למכור מניות, כי כל כספו מושקע במניות. בכך הוא יגרום שהוא נועל את ההפסד שלו, כי לא חיכה שהבורסות יעלו בחזרה.

חוסר בפיזור מספק

ישנו עוד חשש, גם אם אפסי, בהשקעה במניות, וזה שבאמת יקרה משהו שלא קרה מעולם, והבורסות יקרסו לבלתי קום... אז נכון שהסיכון הזה הוא ממש אפסי, אבל הוא קיים, וכשכל הכסף מושקע רק במניות, זה סיכון על כל הכסף.


fdgfd800x392.20181224T154452.jpg

אז מה עושים כדי להפחית את הסיכונים?

פיזור נכון של ההשקעות


דבר ראשון לא משקיעים את כל הכסף רק במניות, אלא בעוד דברים! ולכן ההמלצה של האיגוד למשקיע הפרטי - הנה לשים אחוזים מסוימים מהכסף באגרות חוב [כגון אג"ח ממשלתי] שזה גורם לכך ש א. בזמן הירידות החדות בבורסה, לא נהיה באותו לחץ נפשי כמו אחד שהשקיע את כל כספו במניות, ועקב כך החשש שנעשה טעות - קטן.
ב. גם במידה שאותו משקיע יהיה חייב למכור חלק מהשקעותיו כדי לחיות, הוא יוכל למכור את האג"ח וכך הוא לא יצטרך למכור את המניות.

אם אתם שואלים אותי, אני חושבת שפיזור בתוך שוק ההון לבד - הוא לא מספק. אני חושבת שעדיף להשקיע חלק מהכסף גם בהשקעות אלטרנטיביות, ויש אינספור השקעות כאלו, זה יכול להיות דירה להשקעה, משרד או חנות. אחוז מסוים שיש לי בבית אבות, וכן נדל"ן בחו"ל, הלוואות P2P, חנות באמזון, נכס אינטרנטי, סטארטפים, וכו' וכו'.


כמובן שכל תחום שנכנסים אליו צריך ללמוד ולדעת מה הסיכויים שיש בתחום, ומה הסיכונים שיש בתחום, או להתייעץ עם יועץ השקעות אובייקטיבי ואמין, ולא לעשות זאת בפזיזות. וכשעושים פיזור כזה, אפשר גם חלק מהכסף להשקיע בתחום שנחשב כיותר מסוכן [כמו מניות] וחלק מהכסף בתחום פחות מסוכן.


אז מה החלוקה הנכונה?

אין לי תשובה מדויקת, אבל אני דוגלת בפיזור כמה שיותר רחב, על פני כמה שיותר תחומי השקעה.

היתרונות שבזה הם ברורים, שגם בזמן הירידות החדות שיהיו בבורסה - רק חלק מהכסף שלי שם ועל חלק אחר שמושקע בצורה אחרת, אני מקבלת תשואה, וכך בזמן שהשקעה אחת הולכת פחות טוב, השקעה אחרת מחפה עליה.

וכן, נגיד שאני צריכה כסף בעוד 15 שנה, אבל בדיוק באותו זמן שוק המניות נמצא בשפל, אז יש לי השקעות אחרות שאני יכולה לממש.

בקיצור זה מביא איזון לתיק ההשקעות, וגם איזון לנפש בזמני משבר.



אז איך את המלצת על קרן השתלמות שמשקיעה רק במניות?

אחרי שקראתם את כל זה, וגם קראתם קצת בפורום ששם כתבתי שכשיש את הנתונים הנכונים אז כדאי להשקיע בקרן השתלמות או בקופת גמל להשקעה שמשקיעה רק במניות, אז כנראה אתם שואלים את עצמכם איך זה מסתדר אחד עם השני?

אז פה אני רוצה להסביר כמה דברים חשובים:



  1. לא מסתכלים על קרן ההשתלמות בתור תיק ההשקעות היחידי שלנו, שאז צריך לעשות בו את כל הפיזור הזה, אלא מסתכלים על כל ההשקעות שלנו בתור תיק השקעות אחד גדול. חלק מהתיק ההשקעות שלנו מושקע דרך הקרן השתלמות, חלק מושקע דרך קרן הפנסיה וחלק מושקע דרך קופת הגמל. חלק מושקע בתיק ההשקעות בבנק, וחלק מושקע בדירה להשקעה, וחלק נוסף מושקע בהלוואות P2P וכו'.
  2. במקרה של סכום קטן להשקעה, בדר"כ טכנית, אפשר לעשות פיזור פחות רחב, מה גם שהסיכון הוא סה"כ קטן, כי לא מדובר על סכומים גדולים.
לסרטון שמסביר היטב את הסיכונים הללו, ובהתאם למצב הנוכחי בשוק ההון, וכן על פתרונות לזה תראו את הסרטון שפרסמתי פה.




עד כאן למאמר הזה,
אז איך עושים זאת בפועל? איפה קונים את זה? מה הכי מומלץ? מה עם מסים? ומה עם כשרות?
על כך ועוד בעז"ה במאמרים הבאים.



למאמר הקודם

https://www.prog.co.il/articles/שוק-ההון-סיכונים-לעומת-סיכויים-מאמר-ראשון.987/

ועד למאמר הבא, אתם יכולים להרחיב את ידיעותיכם בנושא, גם בפורום הכלכלי שלנו.
https://www.prog.co.il/forums/על-המחיה-והכלכלה.313/
  • תמונות-191218_23.jpg
    תמונות-191218_23.jpg
    KB 656.3 · צפיות: 173
על המחבר
מקצועי בלבד
אזהרה: אני משקיעה חובבת. אינני בעלת רישיון ייעוץ השקעות, או כל רישיון פיננסי אחר. התכנים שאני כותבת אינם מהווים ייעוץ מקצועי, או המלצה לביצוע פעולה בנייר ערך, ואין לראות בהם תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו הייחודיים של כל אדם. כל המסתמך על המידע שאני כותבת מבלי להיוועץ באיש מקצוע, עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

ובקיצור: לא יועצת, ולא ממליצה, אין לי רישיון ייעוץ.

תגובות

מה הכי נראה לך?
(דרך אגב- אשמח לקבל מידע לגבי הבורסה למה היא עולה יורדת איך עובד כל הסיפור שם, מי יכול להימכר בבורסה?)
אני לא נותנת פה ייעוציים אישיים.
לא יועצת, לא ממליצה, אין לי רישיון ייעוץ.
 
שימו לב בחישוב שנעשה ע"י כלכלנים בכירים, הגיעו למסקנה שכשמשקיעים במניות, ומושכים כל שנה 4% מהכסף - סכום הקרן לא יקטן, ולשמרנים 3%, ובדוגמה שלנו קרן ההשקעה שלנו אחרי 20 שנה היא 464,362 ₪, ובמשיכה של 3% בשנה מהסכום הזה, נוכל למשוך 13,930 ₪ כל שנה מבלי שהקרן תפחת, ובחישוב חודשי זה יוצא 1160 ₪ לחודש, ואם נחשב משיכה של 4% לשנה נוכל למשוך 18,574 ₪ כל שנה מבלי שהקרן תפחת, ובחישוב חודשי זה יוצא 1547 ₪ לחודש. .
זה ללא מס, אם נחשבן 25% מס אז זה פחות 386 ש"ח לחודש,
וגם זה נכון שהבורסה בעליה אז יש רווח כל שנה 7% אחוז ואפשר לקחת 4% אבל בשנים שלא אז אי אפשר
 
זה ללא מס, אם נחשבן 25% מס אז זה פחות 386 ש"ח לחודש,
וגם זה נכון שהבורסה בעליה אז יש רווח כל שנה 7% אחוז ואפשר לקחת 4% אבל בשנים שלא אז אי אפשר
בדר"כ לא משלמים 25% מס.
או כלום או פחות מ25%.
ו7% זה הממוצע הנמוך ביותר לתקופה כזאת וכולל שנים של ירידות חדות!!!
 
למה בדרך כלל לא משלמים מס של 25 אחוז?
א. יש שיטות וצורות השקעה להיפטר לגמרי מתשלום מס. [זה נושא למאמר שלם]
ב. גם אלו שמשלמים מס, אז ה25% מס זה מהרווח הריאלי, זאת אומרת אחרי ניכוי אינפלציה והוצאות.
 
א. יש שיטות וצורות השקעה להיפטר לגמרי מתשלום מס. [זה נושא למאמר שלם]
ב. גם אלו שמשלמים מס, אז ה25% מס זה מהרווח הריאלי, זאת אומרת אחרי ניכוי אינפלציה והוצאות.
עד שהמאמר יעלה אם אפשר שאלה
יש לי קופת גמל להשקעה באיפיניטי על שמי וגם משלם הרבה מיסים בתלוש, אפילו אחרי נקודות זיכוי וסעיף 46.
  1. האם כדי למשוך את הכסף, ולהעביר על שם הבת זוג לפוליסת חיסכון (גם על שמה יש קופת גמל להשקעה והפקדתי את המקסימום להשנה) .
  2. או השקעה ישירה בבורסה על שם הבת זוג (קצת בעייתי בשבילי לא מבין בזה וגם הבעיה ההלכתית) .
  3. או לפתוח על שם הילדים קופת גמל להשקעה.
  4. או לחכות לזמן של הפסד ואז להעביר.
 
רציתי לשאול פה לגבי השקעה בשוק ההון.
משפחה שהשנה בע"ה מסיימת לשלם את רוב המשכנתא (יש עוד חלק של כ-70000 במסלול פריים בהחזר של כ-400 ש"ח לחודש שימשיך).
האם כדאי למכור דירה (צפי כ-1000,000), לקנות דירה אחרת (רוצים קצת גדולה יותר) בכ-1200000 עם הון עצמי של 600,000 ומשכנתא של 600,000 (עד עכשיו החזר המשכנתא היה כ-3300 לחודש ), ו-400,000 הנוספים להשקיע בשוק ההון. המטרה היא לחתונות ילדים (הבכורה בת 12).
האם זה רעיון טוב או שאני מפספסת משהו?
תודה רבה מראש!
 
זה מחשבה מצוינת וחכמה והרבה אומץ
אם אתם יכולים לקחת משכנתא יותר גדולה ולעמוד בהחזרים בצורה סבירה (שזה הכי חשוב) אז אין טוב מי זה
ואני מנמק
למה זה טוב
א. נגיד שקניתם דירה ב1.2 מליון וההון עצמי שלכם הוא 300 אלף אז אתם יוצרים מצב שרוב הסיכויים שתרוויחו הרבה בשנים הקרובות בגלל שהדירות עולות בממוצע 2 אחוז שנתי וזה אומר שמהסכום 300 אלף שלכם עולה באמת בהתחלה 8 אחוז בגלל שזה רק רבע מהסכום שזה שלכם ההון העצמי זה מעשה חכם במיוחד במיוחד שכמעט שאין סיכון (שהמחיר של הדירות ירדו) ואם למשל ההון העצמי שלכם הוא 600 אלף כמו שכתבתם אז הרווח השנתי שלכם יהיה 4 אחוז וזה קצת חבל לדעתי אבל בסוף זה תלוי ביכולות שלכם וברצון שלכם לקחת סיכונים בשביל לחתן בכבוד
ב. שוק ההון יש מסלולים סולידים לטווח הארוך שמגיעים בערך ל8 אחוז תשואה שנתי שאם קצת הבנה בחישוב זה ממש עוזר לחתן ילדים
ג. הרווחים על הדירה שלכם אם אתם גמישים בהמשך למכור שוב בשביל לחתן אז אין מס זה מעלה מדרגה ראשונה

למה זה רע
יש סיכון לגבי הדירה שהמחיר ירד בין 1997 ל2007 מחיר הדירות לא עלה ואפילו קצת ירד ביחס לתשואה ריאלית (בניקוי אינפלציה)
לגבי ההשקעה בשוק ההון גם אם תשקיעו באס אנד פי 500 שזה מאוד פופולרי בשנים האחרונות יש סיכון הכל זה בסוף סטטיסטיקות ואף אחד לא מבטיח כלום

אבל בסוף צריך לדעתי לעשות חישוב בגלל שיש לנו ילדים ואנחנו חייבים להשיג סכומים גדולים ואם לא נשיג אז לכאורה לא יהיה כל כך טוב (שזה סיכון גדול כי אנחנו חוששים לעתיד ילדינו) אז אנחנו צריכים להשקיע במקומות כמו דירות או מסלולים בשוק ההון אפילו שיש סיכון מסוים אבל הסיכויים גוברים על הסיכון
במיוחד שהסיכון יחסית לסיכון (שאם לא נשיג כסף) יותר גדול (לפחות בעיני)
 
@מקצועי בלבד, ידוע לי שבגמל להשקעה בהרבה קופות נותנים הלוואות עד 80% מהסכום (בד"כ לא במנייתי)
האם יש גם מסלולי הלכה שאפשר ללות בכזה שיעור (הלוואת בלון)?

תודה
 
יודעת לכוון אותי לאיזה?
והאם שייך גם במסלולים עם חוזים על מדד?

(לפי הידוע לי בקרנות סיכון גבוה שמשקיעות במניות בג"כ אין הלוואה או שבאחוז נמוך - בגלל הסיכון, בכשרים כפי שדובר כאן נכנסו לאחרונה כמה מסלולים מחקים עם תשואות יפות יותר ממה שהיה בעבר השאלה באיזה מהכשרים יש אפשרות להלוואות של עד 70-80%)

תודה
 
יודעת לכוון אותי לאיזה?
והאם שייך גם במסלולים עם חוזים על מדד?

(לפי הידוע לי בקרנות סיכון גבוה שמשקיעות במניות בג"כ אין הלוואה או שבאחוז נמוך - בגלל הסיכון, בכשרים כפי שדובר כאן נכנסו לאחרונה כמה מסלולים מחקים עם תשואות יפות יותר ממה שהיה בעבר השאלה באיזה מהכשרים יש אפשרות להלוואות של עד 70-80%)

תודה
למשל בכלל, מגדל, ובמיטב דש.
 
ציטוט: שלכאורה אמורה להניב תשואה של מינימום 7% לשנה. המשפט הזה הוא הטעיה. ממוצע זה לא מינימום זה בסך הכול ממוצע.

ציטוט: עכשיו מה שנעשה, זה לקחת הלוואה - או מהבנק או משכנתא, או מהקרן השתלמות וכדו' של 250,000 ₪ ועם ה3-4% האלו נחזיר את ההלוואה, מה שנרוויח מזה, זה לחתן את הילדים מבלי שקרן ההשקעה תקטן.

לדעתי את לא כל כך יודעת איך עובד הלוואת שפיצר, תעשי במחשבון של ריבית דריבית ותכניסי את התשלום של ההלוואות החודשיות ופתאום תראי שההבדל בין התשואה שאת מצפה מההשקעה להלוואה בריבית ממוצעת 3.5 אחוז. זה לא יהיה 50 אחוז מ7 אחוז תשואה אלא זה יהיה..... והאם בשביל זה שווה לעשות את מה שאת מציעה, כאן צריך לחשוב ולהבין ולא רק לכתוב.
 
ציטוט: שלכאורה אמורה להניב תשואה של מינימום 7% לשנה. המשפט הזה הוא הטעיה. ממוצע זה לא מינימום זה בסך הכול ממוצע.
בטווח השקעה של 20 שנים הממוצע תשואה לשנה זה באזור ה10%!!
7% ממוצע לשנה ב20 שנה זה באזור המינימום שהשקעה כזאת מניבה.
ציטוט: עכשיו מה שנעשה, זה לקחת הלוואה - או מהבנק או משכנתא, או מהקרן השתלמות וכדו' של 250,000 ₪ ועם ה3-4% האלו נחזיר את ההלוואה, מה שנרוויח מזה, זה לחתן את הילדים מבלי שקרן ההשקעה תקטן.

לדעתי את לא כל כך יודעת איך עובד הלוואת שפיצר, תעשי במחשבון של ריבית דריבית ותכניסי את התשלום של ההלוואות החודשיות ופתאום תראי שההבדל בין התשואה שאת מצפה מההשקעה להלוואה בריבית ממוצעת 3.5 אחוז. זה לא יהיה 50 אחוז מ7 אחוז תשואה אלא זה יהיה..... והאם בשביל זה שווה לעשות את מה שאת מציעה, כאן צריך לחשוב ולהבין ולא רק לכתוב.
מצטערת, אבל אתה כנראה לא הבנת את הנכתב.

שוב, אם רוצים לשמור את הקרן כמו שהיא במשך השנים בלי שהיא תגדל ובלי שהיא תקטן, אפשר למשוך כל שנה 3-4% וכך גם נהנה באופן קבוע מההשקעה, וגם הקרן לא תקטן.
ואני ממש לא מצפה מההשקעה להניב 3.5% בשנה, אלא אני מצפה שבסך הכלל של השנים כולל אלו שיש בהם ירידות בשוק, בכל אופן הקרן לא תקטן, וודאי לא בצורה מדי משמעותית.
ואם שווה לעשות כך או לא? זה כל אחד יעשה את הבדיקות שלו.

ומשכנתא של 250,000 ש"ח אפשר לשלם בקלות עם 1547 ש"ח בחודש.
 
בטווח השקעה של 20 שנים הממוצע תשואה לשנה זה באזור ה10%!!
7% ממוצע לשנה ב20 שנה זה באזור המינימום שהשקעה כזאת מניבה.
בממוצע תמיד חשוב לבדוק איזה שנים את בודקת וזה ממש לא מקצועי לומר שהממוצע הוא 10 אחוז לשנה....

אם יש 2 אנשים שהשקיעו לשנה אחת אחד הרוויח 10 אחוז ואחד לא הרוויח כלום, גם תגידי למי שרוצה להיכנס להשקעה שהרווח שיהיה לו זה מינימום 5 אחוז....
שוב, אם רוצים לשמור את הקרן כמו שהיא במשך השנים בלי שהיא תגדל ובלי שהיא תקטן, אפשר למשוך כל שנה 3-4% וכך גם נהנה באופן קבוע מההשקעה, וגם הקרן לא תקטן.
גם זה לא מדוייק הסטטיסטיקות האלו הם על השוק האמריקאי בלבד וגם בזה חשוב לא לשכוח שזה סטטיסטיקה.
ואני ממש לא מצפה מההשקעה להניב 3.5% בשנה, אלא אני מצפה שבסך הכלל של השנים כולל אלו שיש בהם ירידות בשוק, בכל אופן הקרן לא תקטן, וודאי לא בצורה מדי משמעותית.
את לא הבנת מה שכתבתי אם תקראי שוב אולי תביני
ומשכנתא של 250,000 ש"ח אפשר לשלם בקלות עם 1547 ש"ח בחודש.
אפשר גם הרבה פחות מה זה קשור לדיון
 
נערך לאחרונה ב:
בממוצע תמיד חשוב לבדוק איזה שנים את בודקת וזה ממש לא מקצועי לומר שהממוצע הוא 10 אחוז לשנה....
ממוצע זה ממוצע!!
שזה אומר כל ה20 שנה שהם אם לוקחים את הממוצע זה התוצאה.
אם יש 2 אנשים שהשקיעו לשנה אחת אחד הרוויח 10 אחוז ואחד לא הרוויח כלום, גם תגידי למי שרוצה להיכנס להשקעה שהרווח שיהיה לו זה מינימום 5 אחוז....
לא!!!!
ממליצה לך לקרוא את שני המאמרים שלי בנושא שוב, ובייתר שימת לב ותראה שאני לא זורקת פה סתם נתונים.
גם זה לא מדוייק הסטטיסטיקות האלו הם על השוק האמריקאי בלבד וגם בזה חשוב לא לשכוח שזה סטטיסטיקה.
זה מדויק.
ב3% משיכה שנתית אין חשש לאבדן הקרן!

ואם בדקת ויצא לך לא ככה נשמח לראות נתונים.
 
  • תודה
Reactions: szn
שזה אומר כל ה20 שנה שהם אם לוקחים את הממוצע זה התוצאה.
טעות.
ממליצה לך לקרוא את שני המאמרים שלי בנושא שוב, ובייתר שימת לב ותראה שאני לא זורקת פה סתם נתונים.
זה לא זריקת נתונים אלא זה חוסר הבנה.... אני אשמח להפנות אותך אם את רוצה הסבר מה זה ממוצע ולמה הממוצע זה לא מינימום.
ב3% משיכה שנתית אין חשש לאבדן הקרן!
תעשי חיפוש בגוגל למשל מדד נייקי 225 (מדד יפן) על בריטניה משנות ה2000 גם אפשר לבדוק ולא חסר מדדים שאכזבו, ארה"ב היא הכלכלה הכי חזקה במשק ועליה עשו את החישובים הנ"ל בבדיקה קטנה תוכלי לבדוק אין עניין להתווכח.
 
טעות.

זה לא זריקת נתונים אלא זה חוסר הבנה.... אני אשמח להפנות אותך אם את רוצה הסבר מה זה ממוצע ולמה הממוצע זה לא מינימום.
אין לי טעם להתווכח פה כשזה נראה שבכלל אתה לא מבין מה אני כותבת ויש לך רק עניין להתווכח.
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

More from מקצועי בלבד

שתף את המאמר

למעלה