2222222222222.png

ללא ספק המדיה הזאת כבשה בסערה את הרחוב החרדי. מאות אלפי מודעות רחוב, פליירים ותלי דלת מופצים מדי יום, בכל פינה ותחת כל עץ רענן. הפרסום אמור להגיע לכל דלת ולכל תיבה. למה רק אמור? כי לא תמיד זה מבוצע! קורה לא אחת שמחלק או מפיץ מפספס, ולא תמיד מודעים לזה. איך מפקחים בצורה חכמה על מלאכת ההפצה? זאת ועוד בכתבה הבאה.

למגזר החרדי יש חלופות ייחודיות לפרסום. בעוד שהעולם מעביר את מוקד פעילותו לזירה הדיגיטלית, המפרסמים בציבור החרדי מודעים לכך שחלקים גדולים מתוכו לא נגישים לרשת, ולכן מצאו דרכים חלופיות.

יותר מ־120 מדיות מודפסות בשבוע בתוככי הערים החרדיות: עשרות מקומונים שמחולקים לתיבות הדואר, פשקווילים מחולקים בבתי כנסת ומקוואות וחוברות פרסומיות מופצות במרכזים קהילתיים.

ההפצה בפועל מתרחשת בכמה דרכים (לעיתים במקביל):

  • הפצה בתיבות דואר - להפצת עלונים או מעטפות המכילים את החומר השיווקי בצורה מושכת הגורמת ללקוח לעיין בו.
  • הפצה במקומות מרכזיים רלוונטיים - הגברה של החשיפה במיקומים מרכזיים בהם נמצא רוב הקהל הרלבנטי ללקוח.
  • הפצה עד לדלת הלקוח - מעטפה, עלון או כל מוצר אחר במסגרת הפרויקט השיווקי שנעשה עבור הלקוח.
  • הפצה עד למקום העבודה של הלקוח - למקסם את אפקט ההפתעה וההשקעה של המותג בלקוח.
  • תלייה של בלונים/עלונים עם הפרסום על מראות של מכוניות - עוד הפתעה נהדרת שמשמחת כמעט כל לקוח ועוזרת להפיץ את הפרסום לגבי שירות או חיזוק של מותג קיים.

ביצוע ההפצה נעשה בצורה ידנית על ידי בני אדם ולא על ידי מכונות. עבודת ההפצה לא קלה כלל וכלל. מדובר בצוות שעובד שעות ארוכות תוך מעמסה פיזית, בכל מזג אויר וצריכים לנווט את דרכם בעיר ולהגיע לכל פינה, משימה לא פשוטה, שעלולה לגרום לעובדים לוותר מדי פעם על תיבת דואר או לדלג פשוט לבניין הבא.

עסקים רבים מדפיסים מודעות, השאלה הגדולה איך מבצעים פיקוח ומוודאים שמלאכת ההפצה נעשית בצורה מקצועית ויעילה? איך יודעים שהפלייר אכן הגיע ליעדו ותלי הדלת אכן מונח על ידית הדירה?


מאחורי הקלעים של עולם הפיקוח

על מנת להבין איך מצליחים חברות הפצה לעמוד בכבוד ביעדים שמציבים להם, שאלנו את המומחים של חברת 'גיל סטריט', הידועה זה שנים באמינות שלה בקרב המפרסמים, בציבור החרדי וקיבלנו תשובות מקצועיות השופכות אור על מלאכת הפיקוח.


איך מבצעים מעקב נכון אחרי ההפצה?

ברור שאי אפשר לבדוק ולעקוב אחר כל בית כל תיבת דואר וכל פרסום. דבר ראשון בודקים את דו''ח ההפצה ורואים האם יש אזורים שאמורים להופיע בו ולא מופיעים. יש לערוך בדיקה מדוע זה קרה? מה התפספס?

על מנת לעקוב ביעילות ולא לבזבז זמן מיותר נערכות בדיקות מדגמיות על ידי הפקחים. אבל גם זה לא פשוט לחסרי ניסיון בתחום, צריכים לדעת מה בדיוק לבדוק! כלל הברזל הוא: לזהות את נקודות התורפה ואת המקומות שבהם יש סיכויים גדולים שבהם המחלקים עלולים לפספס או להתרשל בחלוקה מהסיבות שהזכרנו לעיל.

בודקים בדרך כלל: קומות אחרונות בבניין (בעיקר קומות גבוהות), בניין פנימי, פינתי, גישה לא נוחה, כלב בחצר, מוגן ושמור עם קוד כניסה לבניין ועוד. ברגע שיש מעקב חכם ומסודר ניתן לזהות עוד ועוד נקודות ולשפר את רמת המעקב והפיקוח.



איך מבצעים בדיקות בביצוע הפצה?

"אין חכם כבעל ניסיון" המקצוענים בתחום מכירים כבר את כל השיטות ויודעים בדיוק מה לבדוק ואיפה ולא חסרות דוגמאות.

בנוסף, בדיקה של תיבות הדואר המלאות בחומר ישן תיתן אינדיקציה מעולה לגבי החומרים החדשים שחולקו שם.

תשאול הדיירים האם הם זוכרים את הפלייר, מתוך בניין שלם תמיד יהיו כאלו שהחומר שהופץ נגע אליהם במיוחד והם מיד יאשרו שהם קיבלו אותו, לחילופין בניין שלם שלא קיבל את החומר מעלה חשד באשר לחלוקת החומר, ומקרה כזה ממשיכים לבניין הבא בכדי לקבל תמונת מצב רחבה יותר על הרחוב ועל האזור.

מה כלול בדו''ח המסכם?

כל לקוח שהזמין עבודת הפצה אצל חברה אמינה ומקצועית צריך לקבל דיווח מלא וברור על ביצוע החלוקה. מעבר לדו''ח ההפצה הקבוע לעיתים נשלח ללקוח גם דו''ח מעקב ובקרה הכולל:

  • פרטים מלאים של הנכסים שנבדקו
  • מה בדקו בדיוק? תיבות דואר, דלתות, לוחות וכו'
  • מה איכות החלוקה \ ההדבקה? האם הלוגו של השקית שחולקה כוון כלפי חוץ כמו שצריך, או לכיוון הדלת?
  • האם התלי דלת היה תלוי על הדלת כמו שצריך או מונח ברישול על הרצפה
  • תיעוד! לפעמים על ידי הקלטת הדיירים הנשאלים, צילום או וידאו של העבודה.
  • דוח סיכום מפורט של כל אזורי החלוקה, וסטטיסטיקות מתבקשות.

מצורף כאן דו''ח לדוגמה>>>>
אקסל.png


לבחור נכון חברת הפצה

חברות פרסום וקידום מכירות רבות במגזר החרדי, מכירות היטב את הכוח הגדול הטמון בפרסום על ידי הפצת פרסום אישי לקהל היעד. ממש כמו הפקת הפרסומת עצמה שבה נעזרו בחברה מקצועית, גם את השלב השני והחשוב כל כך של הפצת החומרים, הם נעזרים באופן תדיר בחברות הפצה.

ולא בכדי, מערך ההפצה עשוי להיות הגורם העיקרי להצלחה או לכישלון של פרסום מוצר או שירות כלשהו.

כאשר ניגשים לבחירת חברת הפצה, מומלץ לערוך סקר שוק ולעבוד רק עם חברה אמינה, מקצועית בעלת ותק וניסיון המבצעת פיקוח ובקרה מתמדת אחר ביצועי הצוות המפיץ. איכות, שירות ובקרה זה שם המשחק!

גיל סטריט מספקת שירותי פיקוח על הפצה לעסקים וארגונים גדולים, המעוניינים בפיקוח חיצוני מקצועי על ביצוע עבודות שהוזמנו על ידם.

אנחנו נפיץ את הבשורה שלך באחריות מלאה! רוצים לקבל את התפוצה המקסימלית להפצה שלכם?

נסו אותנו גיל סטריט ;)

111111.png