גיפט.jpeg


קרה לך פעם, שהשקעת את הנשמה באירוע או פעילות מוצלחת ואף אחד לא ממש זוכר את זה? תהית לעצמך מדוע? אולי שכחת משהו קטן אך משמעותי? אין ספק, מזכרת שניתנה במתנה לאחר הפעילות, מעצימה את החוויה פי כמה והכי חשוב נצרבת בתודעה לזמן רב. מהי הנוסחה המנצחת להתאמת מזכרת לפעילות? כל הפרטים בכתבה הבאה



מתנות עם מיתוג, מתאימות לציבורים שונים ולמטרות שונות: הן למטרות עסקיות הן לאנשים פרטיים.

היתרון הנעוץ במתנה ממותגת היא היכולת להתאים את המיתוג באופן אישי לכל צורך או אירוע. בזכות זה, מתנות ממותגות מתאימות במקרים רבים: כאמצעי פרסום לעסק או למוצר ובאירועי קידום מכירות, מתנות ממותגות לעובדים לפני החגים, מזכרות לאירועים, בכנסים מקצועיים או ירידים. ללא ספק, מתנות ממותגות הן המענה המושלם לכל המעוניינים להעניק במתנה דבר, המעיד על השקעה וחשיבה, בצורה אסתטית רבת רושם.

לא מעט ארגונים עורכים פעילויות שונות בתחומים מגוונים, עם מגוון אוכלוסיות. ידוע שהזיכרון של אנשים קצר ביותר, חוויה עוצמתית ככל שתהיה, לא תיחרט בזיכרון זמן רב. הבעיה מתעצמת בפעילות המבוססת על ערכים, שחשוב למארגנים להטמיע לטווח ארוך והפעילות לעצמה משיגה את המטרה, באופן חלקי בלבד. הפתרון הטוב ביותר להשלמת החוויה ולהטמעת הערכים הנלווים אליה, הוא ללא ספק מזכרת המחולקת כמתנה במהלך או לאחר הפעילות.


נראה פשוט! בוחרים, מזמינים ומחלקים. במציאות זה טיפה יותר מורכב. בסקרים שנערכו לאחרונה, בקרב מארגני כנסים ואירועים שונים, שבחרו מזכרת בחכמה, עולה כי, על מנת להגיע למטרה בצורה מיטבית ,הם היו צריכים לשאול את עצמם המון שאלות כגון:

  • איזה פרמטרים צריך לקחת בחשבון: גיל? מצב משפחתי? סוג קהל?
  • איך מתאימים מזכרות לכל אירוע?
  • איך המזכרת קשורה לנושא הפעילות ולמטרות הכנס?
  • מהו היעד?
  • מה עושים עם קהל מעורב (כאלה שקיבלו כזאת מתנה בעבר וכאלה שלא)
  • איך מארגנים את לוח הזמנים לביצוע?
  • איך קובעים תקציב ללא חריגות?
  • מה לכלול במתנה: אוכל? מוצרי משרד? גאדג'טים?
  • מה עם האריזה? איך מעצבים?

בקיצור: איך לבחור בחכמה מזכרת מנצחת, כזאת שתמלא את המטרות בשלמות?

גיפט 2.jpeg

ככה תבחרו נכון מתנות ממותגות

השוק מציע כיום מגוון מוצרים שניתן לחלק כמזכרות . מה שהופך את משימת הבחירה למאתגרת מאד.

אם כל השאלות ששאלנו קצת מבלבלות, הבה נעשה קצת סדר…


מהי המטרה: זהו הדבר הראשון שיש להגדיר בתחילת התהליך. איזה אפקט רוצים להשיג? לעורר רגשות? לקבע מסר מסוים? להזכיר למקבל את תוכן האירוע או הכנס עצמה? ברגע שיודעים את הנתון החשוב הזה קל יותר לבחור מוצר מתאים ולכתוב עליו סלוגן ממוקד שעושה את העבודה.

קהל היעד: התאמה לקהל היעד חשובה ביותר. אם הפעילות מכוונת לטווח גילאים רחב, עדיף לחלק את הרכישה לפי קבוצות גיל: ילדים\נוער\מבוגרים\גיל הזהב. דבר נוסף, חשוב לתת מוצר אהוב ככל האפשר על רוב המקבלים. לדוגמה: ערכת צביעה לילדים, אוזניות לנוער, מטען לנייד למבוגרים, מסגרת לתמונה לגיל הזהב. יש לעשות סקר מקדים ולברר האם קהל היעד קיבל מוצר מסוים בעבר ואז כמובן לחלק לו מוצר שונה.

התאמת מזכרת לארוע: ככל שמכירים יותר את אופי הפעילות, מטרות האירוע ואת הערכים המתלווים לה, נדע להעניק מוצר מתאים. לחשוב להפקיד את הזמנת המתנות לגוף שמכיר היטב את הפעילות או את מהות האירוע המדובר או במקביל לתת לו כמה שיותר פרטים בצורה מסודרת. לדוגמה אם הפעילות היא לקראת חגים תמיד יהיה טוב לקשר בין המוצר לערכי החג ומנהגיו. אם הכנס הוא בנושא זהירות בדרכים ניתן לתת חוברות הדרכה או מוצרי בטיחות לרכב ולמתג עם לוגו מתאים או סלוגן קליט בנושא.

לוגיסטיקה: לעיתים דווקא הפרטים שנראים לנו טכניים ושוליים יכולים לעשות הבדל עצום. נתחיל קודם כל בתקציב. חשוב לדעת מראש בדיוק מהו התקציב שמכסה את כל המרכיבים מא' ועד ת'. צריך לפרוט למרכיבים בודדים את עלויות המתנה וכל הכרוך בה על מנת שלא יהיו הפתעות שעלולות להביא לחריגה בתקציב. יש לזכור שעלויות האריזה והמשלוח הן חלק בלתי נפרד מהמתנה עצמה ויש לקחת אותן בחשבון הכולל.

כמו כן חשוב ביותר לפרק לשלבים את כל התהליך ולקבוע זמן לביצוע לכל שלב. החל משלב התכנון ועד לשלב הסופי של קבלת המתנה. יש לקחת בחשבון גם גורמים בלתי צפויים שעלולים לעכב את הביצוע ולתת זמן סביר לביצוע. בדיוק מהסיבה הזאת פחות מומלץ להפיק מזכרות כאלה מהיום להיום.

מה לכלול במתנה? לאחר שיש בידינו תשובות לכל השאלות עד כה, יהיה לנו קל יותר להחליט איזה מוצרים לשים. למוצרי מזון יש יתרון: כולם אוהבים לאכול ורוב הילדים שמחים לקבל פינוקים מתוקים וגם המבוגרים לא יתנגדו לקבל שמן איכותי או יין משובח. החיסרון שזוהי מזכרת לטווח קצר ביותר וצריך לברר היטב היבטים שונים הקשורים למזון, כגון כשרות ואלרגיות למרכיבים מסוימים. מוצרים שונים העשויים מחומר עמיד, יחזיקו לטווח ארוך ואם יהיו שימושיים ביום יום זה יגביר את החשיפה למוצר.

אריזת המוצרים: לא דבר שניתן להקל בו ראש. אנשים רבים מתייחסים למתנה לפי האריזה. לעיתים הם רואים את המוצר רק אחרי שפתחו את העטיפה. לכן אם רוצים לעשות רושם ולשדר יוקרה, יש להתאים את האריזה ולהשקיע עד כדי כך, שהאריזה תהפוך חלק בלתי נפרד מהמזכרת ואנשים ירצו להשתמש בה ולא לזרוק אותה.

לילדים, יש לשקול עטיפה פשוטה יותר ושקופה, כי הם נוטים לפתוח מהר את העטיפה, על מנת להגיע למתנה. זאת הסיבה לשימוש בעטיפה שקופה, על מנת שהילד יראה מיד מה הוא מקבל, בשונה ממבוגרים הניחנים ביכולת איפוק והם נוטים לשמור אריזות.

הובלה: נראה שולי ולא כל כך חשוב, אבל זאת טעות לחשוב כך! מאוד חשוב להקפיד על הובלה נכונה ובטוחה של המוצר ולא להפקיר את המזכרות יקרות הערך, לחסדי מוביל לא מקצועי וחסר אחריות, שהרי מה שווה מתנה מעוכה ושבורה המגיעה בנוסף, באיחור רב עקב תקלות שונות ומשונות.

גיפט 12.20.png

חברת הפקה תמיד עדיפה

כמו בכל דבר בחיים תמיד ניתן לעשות את בחירת המתנות ואת ביצוע המשימה לבד ללא עזרה. בדרך כלל שמדובר בהפקה גדולה ומורכבת, הכוללת מרכיבים רבים ולביצועה נדרשת יכולת מקצועית ,נסיון ותיאום בין ספקים שונים, שיטת "עשה זאת בעצמך", פחות מומלצת. מאות ארגונים ועסקים כבר הגיעו למסקנה שאם רוצים מזכרת מנצחת, כזאת שיזכרו לשנים רבות עדיף להשאיר את המלאכה ביד מומחים בתחום.

חברת הפקות מקצועית יודעת לצעוד יד ביד עם הלקוח ולהשיג תוצאה מרשימה תוך חיסכון רב במשאבים, מזומנים וטרחה.

לצוות 'גיל גיפט' ניסיון עשיר בהתאמה נכונה של מזכרות ומתנות לכל פעילות, קמפיין ולכל מטרה וקהל. אין תחליף למקצועיות ושירות של חברה אמינה ויצירתית במיוחד. הצוות שלנו דואג לכל התהליך החל משלב התכנון ועד למכתבי תודה הרבים המציפים את הלקוח.

מארגנים פעילות? רוצים להתאים מזכרת שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנה? דברו עם המומחים שלנו ונשמח להתאים לכם – 077-996-5853, או כנסו לאתר 'גיל גיפט'