שאומר לכם את האמת? איפשהו מרגיש לי שלעסקים פשוט נח להאשים את הקורונה בהכל, כן כמה שזה נשמע קריפי זה אמת, הרי אי אפשר להוכיח אחרת, וכולם מקבלים את הבידוד ואת החיובי ואת כל המילים הנודניקיות האלה כמשהו שזה המצב ואויש ואין מה לעשות ומרחמים ומשתתפים וזה טעותתתתתתתת.

כי בעל העסק שמרגיש שמזדהים איתו והוא מסכן הוא מתחפר עוד הרבה יותר בתוך המסכנות כי זה עושה נעים ומייתר את האחריות ועוד מילים כאלה ממוסדות. אחרי חקירות רבות קבלו את הטעויות הגדולות ביותר שעסקים עושים במגמה ברורה לאבד את העסק. לא כיף לשמוע אני יודעת, אבל תתנחמו אני מדברת גם לעצמי.

1. לא מקשיבים לאף אחד-
מכירים את אלו שיודעים הכי טוב ואף אחד שלא יתערב להם באופן בו הם מנהלים את העסק? לפעמים הם צודקים אבל לפעמים קצת הקשבה ורצון לשינוי יכולים לחולל פלאים ואפילו להציל את העסק מקריסה. לא שווה? (טוב יש גם את ההפוך, אלה שמקשיבים לכולם כולל שכנים ויודעי דבר חוצ מלעצמם)

2. סומכים על אחרים יותר מדי -
לסמוך על מישהו זה נהדר ואפילו רצוי מאד, אבל לעולם חשוב שבעל העסק יהיה מעורב פעיל ויודע את התהליך ואת מה שעושים אלו שתחתיו, לסמוך על אחרים יותר מדי ולשחרר ולחשוב שלאחרים יהיה אכפת יותר מבעל העסק זה אחד הגורמים הגדולים לכישלון, אוף כמה זה כואב.

3. קוקטייל עסק-בית -
מאפיין עסקים קטנים (ולא רק) שחיים עם העסק בתוך הבית, הלקוחות משלמים עבור מוצרים ובאותה נשימה הכסף נלקח להוצאות הבית השוטפות, קוראים לזה במילה אחת א ס ו ן

4. לא למכירה -
לידיעתכם, צמיחת העסק תלויה ביכולת המכירה של בעל העסק, כלומר בעל עסק שלא אוהב למכור ולא חושב שבסוף היום הוא צריך גם למכור הסיכוי שהעסק יגדל ויתרחב הוא מינורי, למכירות יש חלק משמעותי בהצלחת העסק וקידומו.

slip-up-709045_960_720.jpg
slip-up-709045_960_720.jpg


5. מודעות עצמית -

כשבעל העסק סוחב את הבעיות האישיות שלו לתוך העסק זה יכול להיות הרה גורל, התנהלות אישית לא נכונה, אי עמידה ביעדים ומשימות, חוסר אימון עצמי ומורל גרוע וכו' עלולים להיות עקב אכילס בעסק.

6. רק בגלל המתחרים -
טעויות בלי מחשבה, זריקת 'ימבה' כסף על מדיה שאין אפשרות להוכיח את יעילותה רק בשביל לבלוט, לקיחת סיכונים ומהלכים שווקיים רק בגלל שהמתחרים עשו ככה, ובעל העסק לחוץ, יכולים בשורה התחתונה לגרום למפלת העסק.

7. עשה לך יועץ -
מחד מרבה יועצים מרבה דאגה, מאידך יועץ חף מאינטרסים שמסתכל על העסק ממקום אובייקטיבי לחלוטין רואה דברים רבים שבעל העסק מתקשה לראות מבפנים, ויכול להציל ולשנות דברים אקוטיים שחשובים להצלחת העסק, יועץ טוב דומה למנתח, הוא חותך ומאחה, מנקה ומחטא עד ההחלמה המלאה.

8. שיטת החאפר -
בחירת ספקים שהמודעה שלהם מנצנצת צבעונית ומושכת או הם נראים זולים משמעותית יכולים להתברר כיקרים במיוחד, ולהפיל את העסק בלי למצמץ. ז ה י ר ו ת

9. גאנט שנתי -
לא מדובר במילה גסה או כזו שיצאה כבר מהמילון האבן שושני , תכנון נכון של פעולות בעסק או לחילופין אי תכנון בכלל יכול להוות טריגר משמעותי לנפילת עסק, מניעת הפתעות או לפחות לקיחתם בחשבון והכנה מתאימה.

10. קארמה דפוקה-
יהיו שיקראו לזה קארמה או מזל, תכלס' זה נקרא 'סיעתא דשמיא' שכשיש מחסור ממנו לא יעזור בית דין והעסק ייכנס לסטטיסטיקה של "שמונים אחוז מבתי העסק נסגרים בשנה הראשונה לחייהם."

טוב ויש גם חוסר תכנון, ואי חישוב מסלול מחדש ועקשנות שאינה במקומה ושירות גרוע ועוד מליון, מצד שני מודעות לדברים, שימת לב, יכולת הקשבה וכניעה, מעורבות בפרטים ואימון במוצר ובדרך הם כלים טובים שישאירו את העסק ובעליו בחיים דקה לפני שנתלה השלט למכירה.

מוזמנים להוסיף מנסיונכם, לטפוח לעצמכם על השכם שאתם שורדים יום יום כעצמאים , כיזמים, כבעלי עסקים, מי אמר שהחיים האלה קלים??


מרגישים קושי?
מוזמנים לכתוב לי כאן.