לא תאמינו למה לכל הגברים החרדים כואבות העיניים מידי יום בשעה אחת בצוהריים

השאלה בכותרת לא באמת שאלה, שתדעו.
כולנו יודעים את התשובה:
כי אף אחד מתוכנו לא מעז ללכת עם משקפי שמש.
וכשאין לכם כאלו - כואבות לכם העיניים. לא רק בשעה אחת, אלא לאורך כל היום. פשוט, לא?

בואו נדבר על זה רגע.
anton-be-ODhxNCO8XHY-unsplash.jpg

למה אנחנו לא אוהבים משקפי שמש? אפילו שונאים אותם? מתביישים בהם?
זה מוזר, באמת.
מישהו החליט משקפי שמש הם מחוץ לגדר, לא יראה ולא יימצא. ס'פאסט נישט כזה. געוואלד. אסור!

חרדי נורמטיבי, הגון וישר, כזה שהולך בתלם, לא חס וחלילה מקולקל או נצר למשפחה שהסבא של הסבא היה פעם דתי לאומי רחמנא ליצלן - לא יהין לעולם להימצא ברשות הרבים עם הבושה השחורה על אפו.
נשים חרדיות עוד איכשהו מרשות לעצמן. וויבער'ס חסרות כבוד. אבל גברים? לא ולא ולא ולא!
לא, רק לא זה בבקשה, ילל האברך לאדון אופטומטריסט. אני מוכן לעשות ניתוח לייזר שיעלה עוד אלפיים שקלים, רק ותר לי על חובת החבישה של המשקפיים בימים שלאחר מכן.

איש לא מעז.
ולא רק ראשי ישיבות בפונוביז' או חכמת שלמה או תורת מתיתיהו.
אפילו אברכים רגילים, כאלו שלומדים בכוללים בקראוונים במודיעין עילית וחיים בניסי ניסים ממלגה פתטית של אלפיים מאה שקלים בחודש וממשכורת מצומקת של שלושת אלפים שלוש מאות שהאשה מקבלת עבור מילויי מקום בסמינר אוהל יענטי.
כן, גם אותה שכבת אוכלוסיה - לא מרשה לעצמה להשתמש במשקפי השמש.
נו, תאמרו, אלו העוסקים בתורה. אבל העובדים לפרנסתם - וודאי מרשים לעצמם. מה, השמש מסנוורת. איה. אח. זה מציק.
לא היא!
גם בקרב אלו שיוצאים לשוק העבודה, אין בהם את אומץ הלב להסתובב עם משקפי השמש.

תשאלו:
מה אתה רוצה, נודניק. מה העניין. מי צריך בכלל משקפי שמש? למי הם חסרות?

שאלה טובה.
מזכיר לי סיפור נהדר על רבי יהושע העשיל מאפטא זצ"ל, שישב אל שולחן המטבח ואכל דייסה, בילדותו.
ודייסה, כמו שיודעים קוראינו דוברי האידיש, נקראת גם 'קאשע'.
טפח אביו על שכמו הצנום של הינוקא הממולח, ואמר בבידחותא: יהושעק'ה, מה התירוץ על ה'קאשע'?
נשא הילד עיניו ואמר: תיכף אגמור ואענה.
אכל, גמר, ואמר: עכשיו כבר אין 'קאשע'...

ומהמשל - לנמשל.
אחרי שפעם אחת, פעם אחת בלבד! תרכיבו על אפכם את משקפי השמש המביכים, לא תוכלו עוד לעולם להסירם מפניכם. הם ייצמדו לאפכם כמו פלומפה, כמו עלוקה לדם, כמו עיתונאי ללשון הרע, כמו כוס קפה לשולחן הבוס. קשר בל יינתק.
וכן - לנצח נצחים לא תצליחו ללכת עוד ברחובה של עיר בשעת צהרים קייצית לוהטת, כאשר עיניכם אינן מוגנות על ידי משקפי הזהב.
לא תצליחו, זהו, אתם מהמכורים.

כי באמת, הבעיה עם משקפי שמש, על יד על הלב - שהן ממכרות.
אחרי שפעם אחת מניחים אותם על האף, ורואים את העולם דרכם - כבר אי אפשר לסגת, אין שום דרך.
פתאום אפשר ללכת בצוהריים בלי למצמץ... בלי לסבול... ימות משיח של ממש.

ועכשיו הדרא קושיא לדוכתא.
אם המוצר הנ"ל כה מועיל, וכה מקסים, וכה משפר את איכות החיים, ולא קשור כלל למראה רחובי, אלא סתם קיבל סטיגמה מעליבה של 'ספאט נישט' - מדוע למען השם הוא מודר מציבורינו?
למה איש מאיתנו, איש נורמלי, לא איזה גייס חמישי או גייס לצבא הרשעים עם אייפון בגודל של שולחן - לא שובר את האופנה המטופשת?
אה?

*

pineapple-supply-co-NgDapgpAiTE-unsplash.jpg


ובזמן שאתם חושבים, הנה תגובה שכתב תלמיד חכם אחד שעבר על השורות לפניכם:
"נכון מאוד. עברתי כעת ניתוח להסרת משקפיים ואני חייב לצאת עם משקפי שמש, לא מסוגל לעשות את זה!
לי אישית אין בעיה (ביומיים הראשונים שלא הייתי מסוגל, כן הלכתי), אני לא יכול לעשות את זה לאשה ולילדים שלי..."

הבנתם?
על המחבר
Natan Galant

תגובות

"אני לא יכול לעשות את זה לאשה ולילדים שלי..."
לפעמים נדמה לי שהאישה והילדים קיימים רק כדי לשמש תירוץ לכל העניינים המביכים...
 
אם עוד לא הבנת, אז דרך הכותב היא להקצין בהומור ובציניות מצבים מגוונים: סאטירה בלע"ז. כדוגמת הסופרת לאה מייזל והספר "ברצינות ו"עוד קצת ברצינות" שנכתב ע"י "עליזה" (שאני חושד שהיא לאה מייזל בעצם...).
לצערי לא הצלחתי לזהות שום ציניות בפוסט הזה.
ואם יש כאן ציניות, היא הוחבאה עמוק עמוק, עד כדי שאיש כמעט לא הבין זאת, הוכחה לכך היא כמות התגובות והאנשים שענו לפוסט הזה ברצינות גמורה.
ואם בכל זאת כוונת הכותב היתה הומוריסטית לחלוטין, אני מודה שיצאתי "אהבל" ואני מבקש את סליחתו.
 
לצערי לא הצלחתי לזהות שום ציניות בפוסט הזה.
ואם יש כאן ציניות, היא הוחבאה עמוק עמוק, עד כדי שאיש כמעט לא הבין זאת, הוכחה לכך היא כמות התגובות והאנשים שענו לפוסט הזה ברצינות גמורה.
ואם בכל זאת כוונת הכותב היתה הומוריסטית לחלוטין, אני מודה שיצאתי "אהבל" ואני מבקש את סליחתו.
זה בין לבין גם ציניות וסאטירה זו הבעת עמדה כלשהי ועל כן הדיון
 
לצערי לא הצלחתי לזהות שום ציניות בפוסט הזה.
ואם יש כאן ציניות, היא הוחבאה עמוק עמוק, עד כדי שאיש כמעט לא הבין זאת, הוכחה לכך היא כמות התגובות והאנשים שענו לפוסט הזה ברצינות גמורה.
ואם בכל זאת כוונת הכותב היתה הומוריסטית לחלוטין, אני מודה שיצאתי "אהבל" ואני מבקש את סליחתו.

אומר את דעתי

@Natan Galant העלה בצורה הומוריסטית ומשעשעת תופעה מעניינת בציבור שלנו, לא 'מתוך שהכותב ממורמר משהו על הציבור החרדי בו הוא חי ועניין הדיון על משקפי השמש הוא רק סימפטום שמצביע על מחלה כוללת (או שמא הוא מגיע מהד"לים ומנסה לשנות דפוסי התנהגות אצלנו...).' כפי שאני מכיר את ר' נתן (ואת געציל...) מהכתיבה המשובחת שלו כאן בפורום, וממקומות נוספים...
זה לא הכיוון בכלל.

יש כאן מציאות משעשעת.
אף אחד נורמטיבי בציבור שלנו לא הולך כרגע עם משקפי שמש.
למה?
אין לזה הסבר הגיוני אמיתי.

ההסבר האמיתי הוא - שאנחנו ציבור שמרני, וממילא דברים מהסוג הזה ייקח להם זמן לחלחל, כמו למשל - רכיבה על אופניים ככלי תחבורה זול ונוח, שגם הוא בהתחלה היה 'ספאסט נישט', וגם היום לא נראה ראש כולל או ראש משפחה מכובד עם אופניים, אבל זה כן נכנס אצל ה'עולם'.

העלאת התופעה הזו והצגתה באור סאטירי ומבדח לא צריכה לעורר אי נוחות אצל אף אחד... אין כאן התקפה על אורח החיים החרדי. לא על זה עומד היהדות, וההשוואה לסמארטפון קוממה אותי...

אני הקטן סבור בהחלט שאין שום בעיה רוחנית להסתובב עם משקפי שמש.
אבל מה - כמו שכתב @ecf הסבל כרגע הוא לא כ"כ נורא כדי לשמש סיבה להראות חריג ומשונה...
 
אבל זה דוגמה להרבה דברים שיש חולק על היותם טובים או רעים, ויש הרבה צדדים לכאן ולכאן.
אין שום מקום להשוואה.
בסמאטרפון מוגן - אין חולק שיש צדדים לא טובים, שלדעתי גוברים על ה'צדדים הטובים'.
אבל משקפי שמש?
איזה צד שלילי אמיתי יש בהם?
לעתים אנשים מאבדים לגמרי את הפורפורציות...
 
אבל משקפי שמש?
איזה צד שלילי אמיתי יש בהם?
עצם העובדה שברוב המקרים הם פריט אופנתי (למעט מקרים של אנשים הרגישים לשמש או בעיות רפואיות שונות), יש בהם כדי לוותר עליהם כחרדי.
זה בדיוק כמו שחרדי לא הולך עם נעליים חומות, למרות שאין כל רע בכך.
 
עצם העובדה שברוב המקרים הם פריט אופנתי (למעט מקרים של אנשים הרגישים לשמש או בעיות רפואיות שונות), יש בהם כדי לוותר עליהם כחרדי.
זה בדיוק כמו שחרדי לא הולך עם נעליים חומות, למרות שאין כל רע בכך.
ישנם חרדים ההולכים עם נעליים חומות. אבל די, לעסתם את הנושא, דשתם בו, חקרתם אותו. המסקנות ברורות וסוכמו אלף פעם. אני ברגע זה מסיר את המעקב מעל נושא זה. שלום!
 
זה בדיוק כמו שחרדי לא הולך עם נעליים חומות, למרות שאין כל רע בכך.
לא דומה.
אין שום סיבה פרקטית ללכת עם נעליים חומות, אלא רק סיבה אופנתית. למשקפי שמש יש כן סיבה פרקטית להרכבתם.
אני גם חולק עליך שמשקפי שמש הם פריט אופנתי.
אם כן מדוע בחורף אנשים לא הולכים איתם?
 
לצערי לא הצלחתי לזהות שום ציניות בפוסט הזה.
ואם יש כאן ציניות, היא הוחבאה עמוק עמוק, עד כדי שאיש כמעט לא הבין זאת, הוכחה לכך היא כמות התגובות והאנשים שענו לפוסט הזה ברצינות גמורה.
ואם בכל זאת כוונת הכותב היתה הומוריסטית לחלוטין, אני מודה שיצאתי "אהבל" ואני מבקש את סליחתו.
במקומך הייתי מדגיש את המשפט האחרון במקום את המשפט האמצעי... ;)
 
  • תודה
Reactions: ecf
לא דומה.
אין שום סיבה פרקטית ללכת עם נעליים חומות, אלא רק סיבה אופנתית. למשקפי שמש יש כן סיבה פרקטית להרכבתם.
אני גם חולק עליך שמשקפי שמש הם פריט אופנתי.
אם כן מדוע בחורף אנשים לא הולכים איתם?
זו כבר פחות טענה, בגלל שכידוע יש פריטים אופנתיים לקיץ ויש לחורף.
אבל מה שאני לא מבין זה, האם בגלל שיש פריט כלשהו שהוא אופנתי, זה אומר שיש לאופנה בלעדיות עליו? הוא רק אופנתי?
 
זו כבר פחות טענה, בגלל שכידוע יש פריטים אופנתיים לקיץ ויש לחורף.
אבל מה שאני לא מבין זה, האם בגלל שיש פריט כלשהו שהוא אופנתי, זה אומר שיש לאופנה בלעדיות עליו? הוא רק אופנתי?
השאלה היא האם אתה הולך איתו כי הוא אופנתי או מסיבה אחרת, ולבוש זה ממחיש מה זה האדם
 
מר @Natan Galant
כמי שנהנית בד"כ מהחומר שלך וגם מהפעקלה המושקע והמשובח...
הפעם חייבת לומר שאכזבת :(
ממש לא אהבתי את הזלזול והתיאור הקיצוני של אברכים יקרים וחשובים - גם להומור יש גבול!
בטוחני שלא היה כאן שמץ של כוונה רעה, ובכל זאת, מחכים להתנצלות.
 
כל הכבוד לנתן גלנט על העלאת נושא מאוד חשוב,
חשוב מאין כמותו,
בצורה הומריסטית, משעשעת, ונעימה לקריאה.

ולמה זה נושא כל כך חשוב?
משני סיבות:
1. עצם הנושא, אנשים אולי לא מודעים, אבל מחלות עיניים רבות, בעיקר בגיל המבוגר יותר
נגרמות כתוצאה ישירה מאי שמירה (פיזית) על העינים.
נכון שבגיל צעיר כמעט לא שומעים על בעיות,
אולי לפעמים העינים עיפות או שורפות קצת, אבל אנחנו בטוחים שזה בגלל קריאת יתר בפרוג..
ולא בגלל אי הזהירות מקרני השמש הלוהטות,
אבל כן, תבררו, ותאו שזה לגמרי מסוכן,
כולנו בעזר"ה נגיע לגיל זקנה ושיבה, ואז אנו עלולים להצטער על כל פעם שיצאנו לרחוב בלי משקפי שמש
(רק בקורונה יש מצוות ונשמרתם?
נעים להכיר, שמירת העינים. כן, זה גם מצווה.)


2. כי משקפי שמש זה אכן רק סימפטום,
לדברים שכולנו, כולל הקיצוניים שבאנשי ההשקפה כאן, היו רוצים שיראה אחרת, אבל מה לעשות
שאנחנו חיים בעולם של סטיגמות שלפעמים ממש משבשות את הלך החיים התקין
הרי הנושא חתונות הקורונה כולנו הסכמנו שהלוואי שיתחולל שינוי, ושנפסיק להיות חייבים לבזבז עשרות אלפי שקלים על לילה אחד, ולשקוע בחובות שלוקחים את שלוות החיים, רק בגלל שכולם ככה עושים...

והנה עד דוגמא קטנה, שגם אני אישית סובל ממנה,
למה בימי הקיץ החמים, כולנו חייבים ללבוש נעליים סגורות ואטומות?
למה יש אלפי (!!) אברכים שסובלים מבעיות קשות בכפות הרגליים, מגירודים, מפצעים, מפטרת, רק בגלל שה"ציבור" החליט שזה לא מכובד ללבוש סנדלים או נעלי בית?
זה לא עוד דוגמא למשהו, שהלוואי שהיה לנו כציבור את השכל קצת יותר להגדיל ראש?

והנה קצת מידע רפואי בעניין משקפי שמש:
01
חשיפת העיניים לקרינת השמש עלולה לגרום להן כוויות ומחלות קשות: קטרקט, פטריגיום (צמיחת רקמה על פני העין), ניוון המקולה וכן סרטן העפעפיים והעור סביב העיניים.
02
משקפיים לא איכותיים עלולים לגרום נזק גדול יותר מאשר הליכה ללא משקפי שמש. הסיבה: כשמרכיבים משקפי שמש לא איכותיים, האישונים מתרחבים ומאפשרים חדירה מרבית של הקרניים המזיקות.
03
כשקונים משקפי שמש יש להקפיד על תווית שמצביעה על הגנה מפני הקרניים האולטרה־סגוליות. יש לוודא כי קיימת הגנה מלאה (בשיעור של 100%-99%) מהקרינה האולטרה־סגולה מסוג A ומסוג B.
משקפי השמש הפכו מזמן לפריט חובה במלתחה האישית של כל אחת ואחד מאיתנו.
הגדלים, הצורות, הגוונים, הצבעים ושלל המותגים דוחפים אותנו לקנות לעיתים יותר מזוג משקפיים אחד לעונה, ולא בהכרח מאותו היצרן.
סכנה לעיניים
אבל מעבר לצו האופנה, "שיקולי בריאות הם שצריכים למלא תפקיד מרכזי כשאנחנו באים לקנות משקפי שמש", מסבירה פרופ' אורנה גייר, מנהלת מחלקת עיניים במרכז הרפואי כרמל בחיפה מקבוצת כללית. "בציבור קיימת מודעות רבה לעובדה כי החשיפה לשמש מסוכנת לעור, אולם רוב הציבור אינו מודע לעובדה כי החשיפה לשמש מסוכנת גם לעיניים. הקרניים האולטרה־סגוליות (UV) שבקרני השמש מזיקות גם לעיניים".

קיימים שני סוגים של קרניים אולטרה־סגוליות שלהן השפעה הרסנית על העיניים:

קרניים מסוג A - בעלות אורך גל ארוך הגורמות לשיזוף העור.
קרניים מסוג B - בעלות אורך גל קצר וכושר חדירה רב יותר. הן מסוכנות יותר, גורמות לכוויות בעור וקשורות להתפתחות סרטן העור.
אולם חשיפת יתר לקרני השמש יכולה לגרום לכוויות לא רק בעור אלא גם בעיניים.
"לעיניים שלנו יש הגנה טבעית חלקית מפני קרני השמש", אומרת פרופ' גייר, "אולם חשיפת יתר לשמש עלולה לפגוע בראייה. כיום האנושות חשופה יותר לקרינת השמש בגלל הקטנת שכבת האוזון המקיפה את כדור הארץ, אשר מסננת את קרני השמש".
הפגיעה בעיניים מהשמש יכולה להיגרם לא רק בעת שיזוף בים. העוצמה של קרינת השמש היא מרבית גם כשהיא משתקפת מהשלג, מהאדמה או מהמים ואפילו מהמדרכה. השמש יכולה לגרום לפגיעה זמנית בעיניים ואף לנזק קבוע לראייה.
נזקי השמש יכולים לגרום למחלות עיניים שונות:
כוויות - חשיפת־יתר לקרני השמש יכולה לגרום כווייה זמנית אך מאוד כואבת בקרנית. כוויות מהסוג הזה יכולות להופיע כמה שעות לאחר סקי או לאחר שיזוף בים. התבוננות ישירה בשמש יכולה לגרום לכווייה קבועה ברשתית, הרקמה הרואה בעין.
קטרקט - חשיפה לשמש על פני שנים יכולה לגרום להתפתחות קטרקט, עכירות העדשה הטבעית של העין. אנשים שעברו ניתוח קטרקט חשופים יותר לפגיעה בעיניים מהשמש, כיוון שהעדשה המלאכותית שהושתלה בניתוח מסננת רק באופן חלקי את קרני השמש.
פטריגיום - חשיפה ממושכת לשמש יכולה להחיש צמיחת רקמה על פני העין, וזו עלולה לחסום את הראייה. אם הראייה נפגעת, יש צורך בניתוח להסרת הרקמה.
ניוון המקולה - המחלה הזאת פוגעת באזור המרכזי של הרשתית, המקולה. בנקודה הזאת חדות הראייה היא הטובה ביותר, ופגיעה בה תפריע לתפקוד היומיומי. המחלה הזאת היא אחת הסיבות העיקריות לעיוורון בעולם המערבי ובישראל. היא פוגעת בעיקר במבוגרים מעל גיל 50. ממחקרים עולה שהמחלה קשורה לחשיפה ממושכת לשמש.
סרטן העפעפיים והעור סביב העיניים - יכול להיגרם כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש.
קרדיט: כללית
 
הנושא חשוב, ובוודאי בקבוצה שעוסקת רבות בסמלים ובעיצוב.

'תכלת דומה לים, וים דומה לרקיע, ורקיע דומה לכסא הכבוד' למדונו חכמינו בפרשת ציצית.

אסוציאציות זה שם המשחק.

תורת ישראל והליכותיה מלאות בסימליות (הרוצה להחכים יקרא את ספרו של הרש"ר הירש 'המצוות כסמלים')
החל מדגלי השבטים, ליל הסדר על סימניו וכלה באחרון המנהגים לעדות כורדיסטן וצפון גרמניה.
אנו אומה עם רגישות גבוהה מאד לסמלים, ולרעיונות עומק המובעים באמצעות פעולות קטנות ולעיתים בלתי מורגשות.

גם החברה המערבית מלאה בסמלים, אבל בדרך כלל הם שטחיים יותר ומבטאים כח לסוגיו השונים.

נקודה נוספת, אי אפשר להתווכח עם אסיצואציות. ככל שאדם או חברה מייצרים קישור בין סמל מסוים לאמירה בעלת משמעות, אזי הניסיון לטעון כי אלו הן שטויות והבלים לא רלוונטי.
לך תסביר לשורד שואה הממאן להשתמש במוצר תוצרת גרמניה, שהמוצר הספציפי הוא בכלל בבעלות מהגר טורקי שמעסיק רוסים במפעל.
חבל על המילים והזמן.
כל עוד המילים Made in Germany מופיעות על אריזת המוצר, זה לא יכנס אליו הביתה ויהי מה.
סמלים לא מנצחים במקל(ד)ות. רק ניתוק הקשר הרגשי בין הסמל ובין המשמעות הסובייקטיבית שאותה חשים האדם והחברה עשויה לשנות את היחס.

לענייננו,
קשה לדעת מהיכן זה התגלגל, אבל ישנה תחושה עמומה שמשקפי שמש, מעבר לשימוש הפרקטי שלהם הם קשורים לעולם של חופש, פורקן, בילויים ועוד.
גם כפריט לבוש הן משוייכות אסוציאטיבית לג'ינס ששימש בעבר לסמלה של תרבות המערב, ועל אף עבור השנים, אדם חרדי הפוסע במכנסי ג'ינס כחולים ברחובה של עיר, זה כמעט בלתי נראה.

סביר להניח, שכפי שבחורי ישיבה רבים הולכים כיום עם תיק גב, שזהו אקט שבעבר לא ניתן להעלותו על הדעת, ומאז שזה נפוץ נעלמה המשמעות האסוציאטיבית של זה כ'סטודנט', כך הרכבת משקפי שמש עשויה להיראות סבירה וללא קונוטציה רגשית שלילית, עם שינוי המגמה אצל אלו שהרגישות קיימת אצלם במידה פחותה והמשכה לתוך ה'מיינסטרים'.
אמור מעתה: המיינסטרים יונק את כוח התנועה שלו מהסובבים אותו, ויחד עם זה מגנה אותם בכל תוקף ומרגיש מורם מהם.

אחחח איזה עולם.
 
מר @Natan Galant
כמי שנהנית בד"כ מהחומר שלך וגם מהפעקלה המושקע והמשובח...
הפעם חייבת לומר שאכזבת :(
ממש לא אהבתי את הזלזול והתיאור הקיצוני של אברכים יקרים וחשובים - גם להומור יש גבול!
בטוחני שלא היה כאן שמץ של כוונה רעה, ובכל זאת, מחכים להתנצלות.
איזה זלזול?
מעריץ ומכבד את האברכים.
הפשט על השכר הפתטי היה ביקורת על משרד הדתות/העולם כולו.
לאברכים מגיע שכר לא פתטי, כלומר.
התגובות כאן זה ממש חומר עסיסי למחקר.
נשמח לתוצאות.
 
ממש לא אהבתי את הזלזול והתיאור הקיצוני של אברכים יקרים וחשובים - גם להומור יש גבול!
בטוחני שלא היה כאן שמץ של כוונה רעה, ובכל זאת, מחכים להתנצלות.
כמה אנשים אתם שמחכים להתנצלות?
תוכלי לפרט איפה ומהו הזלזול בציבור האברכים?
ולגבי המשפט ההוא, אתה חולק על כך שאברכים בק"ס חיים בניסים ממלגה זעומה? (ולדידי, ודומני שגם לדידו של פותח האשכול, במובן מסוים מדובר דוקא במעלה גדולה). אולי אתה הוא זה שלא מכיר מספיק את הציבור החרדי - אברכי...
 
נערך לאחרונה ב:
לא היה לי כח לקרוא את 11 העמודים של התגובות
אבל אני אברך חסידי שעובד לפרנסתו במקום קצת מרוחק מהבית
נוסע כל יום לעבודה עם אופניים חשמליות
וכן, עם משקפי שמש
כי אם אני לא ארכיב משקפי שמש אני לא אראה כלום
בגלל שהשמש משתקפת אלי מהכביש ומסנוורת אותי וכואב לי העיניים אחרי זה כל היום

אבל לא הרגשתי שזה קשור לאופנה
ואני גם לא מכיר את האופנה הזאת
אני פשוט רוצה להיות בן אדם בריא
ולא לעשות תאונות

ואם מדברים על אופנה
תדברו קודם על כל המסגרות משקפיים שהם פי אלף רודפים אחרי האופנה
ועוד המון דברים של אופנה שנכנסים אלינו מבחוץ
והכל בסדר כי הצבעים נשארים
וכל אחד מבין מה שאני אומר/כותב
וכל מילה נוספת מיותרת
 
הן לגבי המשקפיים והן לגבי התיק צד, והאופניים, וכדו' יתכן שזה יותר נח אבל פשוט אף אחד לא רוצה להיות מהראשונים... המשונים.. מחכים לאחרים שיהפכו את זה לנורמה ורק אז הם יוכלו להצטרף..
 
@ב.א. @ברכיק
אתם סבורים שרכיבה באופניים היא מכובדת
או שאין סיבה לאברך ליהות מכובד
(אם כבר תכניסו קלנועית ;) )
 
נכנסים למאמר הזה וקוראים אותו ואת התגובות הזורמות אליו.
זה לבד גורם לכאב עיניים :cool::cool::cool:. ובעצם לכיף גדול.

כי הרווח הישיר שאנשים יחשבו קצת לפני שהם עושים משהו או לא עושים.
אנחנו האומה הנבחרת. ובעצם נבחרת העילית של האנושות, ולא יכול להיות שנלבש בגד או נמנע ממנו ולא נצליח להסביר למה...

יכול להיות שנסביר שחשוב להיות חלק מהכלל. יכול להיות שנדע שהחברה שומרת עלינו וזה המחיר.
אבל לפחות שנסביר.
אז תודה ל@Natan Galant
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה