לא תאמינו למה לכל הגברים החרדים כואבות העיניים מידי יום בשעה אחת בצוהריים

השאלה בכותרת לא באמת שאלה, שתדעו.
כולנו יודעים את התשובה:
כי אף אחד מתוכנו לא מעז ללכת עם משקפי שמש.
וכשאין לכם כאלו - כואבות לכם העיניים. לא רק בשעה אחת, אלא לאורך כל היום. פשוט, לא?

בואו נדבר על זה רגע.
anton-be-ODhxNCO8XHY-unsplash.jpg

למה אנחנו לא אוהבים משקפי שמש? אפילו שונאים אותם? מתביישים בהם?
זה מוזר, באמת.
מישהו החליט משקפי שמש הם מחוץ לגדר, לא יראה ולא יימצא. ס'פאסט נישט כזה. געוואלד. אסור!

חרדי נורמטיבי, הגון וישר, כזה שהולך בתלם, לא חס וחלילה מקולקל או נצר למשפחה שהסבא של הסבא היה פעם דתי לאומי רחמנא ליצלן - לא יהין לעולם להימצא ברשות הרבים עם הבושה השחורה על אפו.
נשים חרדיות עוד איכשהו מרשות לעצמן. וויבער'ס חסרות כבוד. אבל גברים? לא ולא ולא ולא!
לא, רק לא זה בבקשה, ילל האברך לאדון אופטומטריסט. אני מוכן לעשות ניתוח לייזר שיעלה עוד אלפיים שקלים, רק ותר לי על חובת החבישה של המשקפיים בימים שלאחר מכן.

איש לא מעז.
ולא רק ראשי ישיבות בפונוביז' או חכמת שלמה או תורת מתיתיהו.
אפילו אברכים רגילים, כאלו שלומדים בכוללים בקראוונים במודיעין עילית וחיים בניסי ניסים ממלגה פתטית של אלפיים מאה שקלים בחודש וממשכורת מצומקת של שלושת אלפים שלוש מאות שהאשה מקבלת עבור מילויי מקום בסמינר אוהל יענטי.
כן, גם אותה שכבת אוכלוסיה - לא מרשה לעצמה להשתמש במשקפי השמש.
נו, תאמרו, אלו העוסקים בתורה. אבל העובדים לפרנסתם - וודאי מרשים לעצמם. מה, השמש מסנוורת. איה. אח. זה מציק.
לא היא!
גם בקרב אלו שיוצאים לשוק העבודה, אין בהם את אומץ הלב להסתובב עם משקפי השמש.

תשאלו:
מה אתה רוצה, נודניק. מה העניין. מי צריך בכלל משקפי שמש? למי הם חסרות?

שאלה טובה.
מזכיר לי סיפור נהדר על רבי יהושע העשיל מאפטא זצ"ל, שישב אל שולחן המטבח ואכל דייסה, בילדותו.
ודייסה, כמו שיודעים קוראינו דוברי האידיש, נקראת גם 'קאשע'.
טפח אביו על שכמו הצנום של הינוקא הממולח, ואמר בבידחותא: יהושעק'ה, מה התירוץ על ה'קאשע'?
נשא הילד עיניו ואמר: תיכף אגמור ואענה.
אכל, גמר, ואמר: עכשיו כבר אין 'קאשע'...

ומהמשל - לנמשל.
אחרי שפעם אחת, פעם אחת בלבד! תרכיבו על אפכם את משקפי השמש המביכים, לא תוכלו עוד לעולם להסירם מפניכם. הם ייצמדו לאפכם כמו פלומפה, כמו עלוקה לדם, כמו עיתונאי ללשון הרע, כמו כוס קפה לשולחן הבוס. קשר בל יינתק.
וכן - לנצח נצחים לא תצליחו ללכת עוד ברחובה של עיר בשעת צהרים קייצית לוהטת, כאשר עיניכם אינן מוגנות על ידי משקפי הזהב.
לא תצליחו, זהו, אתם מהמכורים.

כי באמת, הבעיה עם משקפי שמש, על יד על הלב - שהן ממכרות.
אחרי שפעם אחת מניחים אותם על האף, ורואים את העולם דרכם - כבר אי אפשר לסגת, אין שום דרך.
פתאום אפשר ללכת בצוהריים בלי למצמץ... בלי לסבול... ימות משיח של ממש.

ועכשיו הדרא קושיא לדוכתא.
אם המוצר הנ"ל כה מועיל, וכה מקסים, וכה משפר את איכות החיים, ולא קשור כלל למראה רחובי, אלא סתם קיבל סטיגמה מעליבה של 'ספאט נישט' - מדוע למען השם הוא מודר מציבורינו?
למה איש מאיתנו, איש נורמלי, לא איזה גייס חמישי או גייס לצבא הרשעים עם אייפון בגודל של שולחן - לא שובר את האופנה המטופשת?
אה?

*

pineapple-supply-co-NgDapgpAiTE-unsplash.jpg


ובזמן שאתם חושבים, הנה תגובה שכתב תלמיד חכם אחד שעבר על השורות לפניכם:
"נכון מאוד. עברתי כעת ניתוח להסרת משקפיים ואני חייב לצאת עם משקפי שמש, לא מסוגל לעשות את זה!
לי אישית אין בעיה (ביומיים הראשונים שלא הייתי מסוגל, כן הלכתי), אני לא יכול לעשות את זה לאשה ולילדים שלי..."

הבנתם?
על המחבר
Natan Galant

תגובות

ואני כלל לא ידעתי שיש "טאבו" שכזה על משקפי שמש. רוצה? תלך עם, לא רוצה? תלך בלי. עוזר לך? לך על זה. ברור שיש איזושהי חשיבות/יחס ל"מסתכלים עליי" רק עד לרגע זה לא חשבתי את זה על משקפי שמש. כולה משקפיים...
 
ואני כלל לא ידעתי שיש "טאבו" שכזה על משקפי שמש. רוצה? תלך עם, לא רוצה? תלך בלי. עוזר לך? לך על זה. ברור שיש איזושהי חשיבות/יחס ל"מסתכלים עליי" רק עד לרגע זה לא חשבתי את זה על משקפי שמש. כולה משקפיים...
לפעמים דיון ופתיחת נושאים כאלה מחדדת את ה'טאבו', מעמיקה אותו ומעניקה לו קיום.
עכשיו נכנס לי סעיף חדש בקטלוג האנושות - אלו שמרכיבים משקפי שמש...
 
עניין הסדר ע"פ סוד כולל הקדמת דגים לבשר וודאי שלא לבטלם
את שאר הסעודת שבת אתה עושה ע"פ הסוד?
אתה לובד רק בגדי לבן בשבת? (נראה אותך מעיז)
בכל אופן גם לגבי סדר הסעודה ע"פ הסוד בבקשה להביא עם מקורות .
ואגב אני לא אמרתי לאכול את הדגים אחרי הבשר
אלא רק את הסלטים.
 
בלת"ק
נקודה למחשבה - רוב מוחלט של האברכים מרכיבים משקפיים, כך שזה לא ממש פרקטי לסחוב עוד משקפי שמש בכיס ולהחליף בשביל יציאה של כמה דקות מהכולל לבית וכו'.
 
לדעתי הדיון פה מאד משנה מאיזה בחינה רוצים/זקוקים למשקפי שמש. יש כאלה עם עיניים בהירות וסובלים מאד מהשמש ויש להם כאבי ראש כמה ימים מזה. ובכל אופן לא ילכו עם משקפי שמש בגלל החברה
בלת"ק
נקודה למחשבה - רוב מוחלט של האברכים מרכיבים משקפיים, כך שזה לא ממש פרקטי לסחוב עוד משקפי שמש בכיס ולהחליף בשביל יציאה של כמה דקות מהכולל לבית וכו'.
פחות פרקטי להיות עם מיגרנות
 
ולכך ציינתי לנו"כ השו"ע, בלשון רבים, לפי שאין כולם מסכימים בזה.


יעויין הנלקט ונסמן בכה"ח סי' רמב סק"ז.
וזה לשונו שם (ס"ק י'):
ובתיקוני שבת כתב שיאכל בכל סעודה מג' סעודות דגים יעו"ש והביאו מ"א סק"א וכתב דצ"ל דכל אחד לפי טבעו כמ"ש סי' רכ"ח עכ"ל. מיהו בשער הכוו' לא נזכר בהדיה שצריך לאכול דגים בשבת רק ממ"ש בדף ע"ב ע"ג בפזמון של ליל שבת ונונין עם רחשין משמע שהאר"י ז"ל היה אוכל דגים בליל שבת אמנם בפע"ח שער י"ח פ' כ"ב כתב בהדיא דיש לעשות סעודה ג' בדגים כי הדג עינו פקיחא ואז הארה מא"א לז"א וכו' יעו"ש, וא"כ משמע משער הכוו' ומפע"ח דבליל שבת אכילת הדגים הוא רק לתענוג כמו שמוסיפין שאר פירות אבל בסעודת מנחה צריך לקבוע סעודתו עליהם ושאר מינים הוא רק לתענוג וכן יש לנהוג מי שאפשר לו לכבד השבת. ויש להקדים אכילת דגים קודם לבשר כמ"ש לעיל סי' זק"ן או' ל"ח יעו"ש:

ובסימן קנ"ז ס"ק ל"ח:
יקדים בשר עוף לאכילת בשר בהמה ובשר בהמה דקה קודם בשר בהמה גסה וכן יקדים מבושל לצלי והדגים קודם לאכילת כל בשר כי הדגים הם חמים ביותר ומעכל המאכל במהרה כמ"ש בס' ילקוט ראובני דף ט"ל ע"ב בשם טוב הארץ כי לעולם יקדים דבר הקל ואח"כ דבר הכבד וכמ"ש נמי בס' מעיל שמואל קו"מ של"ה ד"ך ע"א והכל מדברי הרמב"ם בפ"ד ה' דיעות. יפ"ל או' ב':

ובסי רמב ס"ק ו':
ומדברי הטור סי' תקנ"ב משמע דאין חובה על האדם לאכול בשר ולשתות יין בשבת ודוקא אם נמנע משום אבל הוא דאסור

בקיצור המלצות בריאות גם ליום חול
אבל נא לא לערבב השקפה וכו'.
נ.ב. אני לא מתכוון להפוך את הפורום לפורום תורני
רק בשביל הנקודה שלא לקבוע עובדות על בסיס הרגשות או שמועות.
 
אם היתה הכוונה גם לראש הודעתי - חוץ מהמשנ"ב והכה"ח יש 'עוד כמה' נו"כ לשו"ע...

כמדומה, שבפועל נוהגים כד' ה'תקוני שבת', לאכול דגים בכל סעודה. ובנוגע לסדר הסעודה: אף שלדידי' דכה"ח מדובר ב'המלצות־בריאות', לא כולם סוברים כך (יעויין לקו"ת לאדה"ז פ' בהעלותך ד"ה 'אם את כל דגי הים', וש"נ; ואף לדעתו הטעם שייך בכולהו יומין, יעו"ש).
 
ממש לא העניין. אין בזה פסול וכשר כעיקרון.
הדוגמא הטובה ביותר לזה היא ההלכה של 'דרכי האמורי' שבתקופות מסוימות ובאיזורים מסוימים ללבוש ז'קט אירופאי מחויט היה אסור מן הדין וכעת אין ויכוח על כך שאין איסור של' דרכי האמורי' אלא לכל היותר 'אל תטוש תורת אמך' למי שאין זה מנהג אבותיו.

באופן אישי אודה למי שיהפוך את:
חבישת משקפי שמש ברחוב (לגברים) ,
חבישת כובע צמר בחורף (כנ"ל) ,
סנדלים בקיץ (כנ"ל),
חלבי בליל שבת קייצי,
ריצת ערב,
רכיבת אופניים לא חשמליים,
מנגל בחצר הבניין,
ללגיטימי ומקובל בכלל חלקי החברה החרדית.
פשוט תתחיל לעשות מה שאתה חושב לנכון ולא נוגד את ההלכה עשה את זה לגיטימי אצלך ותתעלם משאר החברה במיוחד סעודת השבת שהיא במרחבו האישי של כל אדם
 
את אתה לשבור נורמות,

אז עד הסוף ...

מה דעתך, שבמזרח התיכון,
פשוט לא מתאים כובע לבד שחור ביום קיץ חם,
כובע קל, קש, או משהו כזה, מאוורר לגמרי, נותן צל,

מה דעת רבי נתן ?
אהה. אז מסתם כללים לא כתובים נגלוש? מה אתה אומר, כדאי גם לחלל שבת כי אין לא מקור בעידן המודרני? הוויכוח נסוב על הפרת כללים לא כתובים וסטיגמות ללא סיבה, ואין שום עניין לגלוש לדברים לא קשורים.
 
את אתה לשבור נורמות,

אז עד הסוף ...

מה דעתך, שבמזרח התיכון,
פשוט לא מתאים כובע לבד שחור ביום קיץ חם,
כובע קל, קש, או משהו כזה, מאוורר לגמרי, נותן צל,

מה דעת רבי נתן ?
האמת לאמיתה שהלבוש החרדי אכן מגיע במקור מלבוש אירופאי של שנות ה 1800 וה 1900 בע"מ, וכלל לא תואם את האקלים המזרח-תיכוני שלנו.
שלא לדבר על חליפות ארוכות או שטריימל (עיגול פרווה גדול וחם) בקיץ.
אלא מאי?
שלהקפדה הנפלאה על הלבוש החרדי יש סיבות רבות וחשובות ומוצדקות, וגאווה ללבוש אותו גם אם מדובר במאמץ מסויים.
 
האמת לאמיתה שהלבוש החרדי אכן מגיע במקור מלבוש אירופאי של שנות ה 1800 וה 1900 בע"מ, וכלל לא תואם את האקלים המזרח-תיכוני שלנו.
שלא לדבר על חליפות ארוכות או שטריימל (עיגול פרווה גדול וחם) בקיץ.
אלא מאי?
שלהקפדה הנפלאה על הלבוש החרדי יש סיבות רבות וחשובות ומוצדקות, וגאווה ללבוש אותו גם אם מדובר במאמץ מסויים.
לולא ראיתי את פעילותך באשכולות אחרים, כבר הייתי חושש שנעלמת בתהום הנשייה.
איפה היית? האשכול שלך - להזכירך... ;)
 
אפילו אברכים רגילים, כאלו שלומדים בכוללים בקראוונים במודיעין עילית וחיים בניסי ניסים ממלגה פתטית של אלפיים מאה שקלים בחודש וממשכורת מצומקת של שלושת אלפים שלוש מאות שהאשה מקבלת עבור מילויי מקום בסמינר אוהל יענטי.
קצת צרם לי...
 
  • תודה
Reactions: ecf
וואו מי היה מאמין @Natan Galant , בעבר בעקבות אשכול שלך על חבישת משקפי שמש, נחסמת מפרוג לשבועיים.
(@חמת חלילי הנפש ז"ל ;))
ועשיו במאמר ראשי בכניסה לפרוג.. אלוף! (מסתמא כתבת את זה מחדש..)
:)

נ.ב.
לא לא. חלילה. באמת.
סיפרתי לעבדקן שנחסמתי לפני כמה שנים בלילה אחד בו עבר בפורום איש את רעהו מנהלנו הנכבד מוהר"ר חיים, ושיסף אשכולות בזה אחר זה. (היום הוא חדל מהנוהג הנפשע הזה, כבר אין לו זמן...)
איתרע מזלי באותו יום, והעליתי אז אשכול לוהט ועסיסי שדיבר מעניין מעלת חבישת משקפי שמש.
התוצאה?
האשכול נמחק, ונחסמתי לשבועיים.
מאז יש לי דאבל ניק רשמי, @חמת חלילי הנפש שמו, כגיבוי ליום סגריר...)
 
חזק ביותר!
אבל לא נראה לי שזה ישנה את המוסכמות.
הציבור שלנו שמרן! וטוב שכך.
 
דווקא משקפיים מתחלפים יותר מתקבל על הדעת...
"כמו עיתונאי ללשון הרע" :p גאוני (ונכון)
 
וואו מי היה מאמין @Natan Galant , בעבר בעקבות אשכול שלך על חבישת משקפי שמש, נחסמת מפרוג לשבועיים.
(@חמת חלילי הנפש ז"ל ;))
ועשיו במאמר ראשי בכניסה לפרוג.. אלוף! (מסתמא כתבת את זה מחדש..)
:)

נ.ב.

רק על עבודת הבילוש הזו מגיע לך לייק לוהט ועסיסי
 
חזק ביותר!
אבל לא נראה לי שזה ישנה את המוסכמות.
הציבור שלנו שמרן! וטוב שכך.
הלוואי שזה כן ישנה.
אם להסיק את מסקנת דעת רבים באשכול (כולל את דעתי האישית), לפעמים זה טוב שהציבור שלנו שמרן, ולפעמים לא. במילים אחרות: זה מצוין להיות שמרן במינון הנכון.
 
לא אקרא את כל התגובות ואינני מבין מה עושה פוסט מביך כל כך בבמה מכובדת ומקצועית כמו פרוג. אבל נראה שהכותב ממורמר משהו על הציבור החרדי בו הוא חי ועניין הדיון על משקפי השמש הוא רק סימפטום שמצביע על מחלה כוללת (או שמא הוא מגיע מהד"לים ומנסה לשנות דפוסי התנהגות אצלנו...).
בתור אחד שמרכיב משקפי ראיה מגיל 5 כבר למעלה מ35 שנה, אני יכול לומר לכם שהוא פשוט טועה ולו רק מפני שרוב הגברים בציבור החרדי מרכיבים משקפי ראיה ולכן משקפי שמש הם כבר בגדר כמעט בלתי אפשרי עבורם.
משקפי שמש הם פריט אופנתי נחמד, אבל לא נצרך כלל. למעט מצבי בריאות חריגים, רוב בני האדם חיים את חייהם בלי הפריט החביב הזה.
ולא, השמש לא מכאיבה להם בעיניים (שטות מוחלטת שעוד יצטרכו לחקור איך לא קם כאן אף אחד שיזדעק על המשפט המגוחך הזה.)

נכון, אם אנסה ללכת עם משקפי שמש, אני יגלה שאני לא יכול יותר לוותר עליהם, אבל אין לי בעיה להמשיך לחיות את חיי כמו שהם ולהמשיך ליהנות מהשמש.

אין לי ספק שאם אחזיק סמארטפון מוגן בכיסי, חיי ישתפרו פלאים ולא אצליח להבין איך חייתי בלעדיו, אבל לא תודה.
ימשיכו הממורמרים להתמרמר, הקיצוניים להקצין והפרומערס להתחפר בשטעעטל. ונראה מי יגיע רחוק יותר.



ולהנהלת פרוג.
רגע אחרי שהפכתם לבמה מסחרית פרופר, התחלתם לאפשר כתבי שטנה על הציבור שבעיקר ממנו אתם מתפרנסים, כמו המשפט המצמרר הבא:
"אפילו אברכים רגילים, כאלו שלומדים בכוללים בקראוונים במודיעין עילית וחיים בניסי ניסים ממלגה פתטית של אלפיים מאה שקלים בחודש וממשכורת מצומקת של שלושת אלפים שלוש מאות שהאשה מקבלת עבור מילויי מקום בסמינר אוהל יענטי."

אתמהה
 
נערך לאחרונה ב:
לא אקרא את כל התגובות ואינני מבין מה עושה פוסט מביך כל כך בבמה מכובדת ומקצועית כמו פרוג. אבל נראה שהכותב ממורמר משהו על הציבור החרדי בו הוא חי ועניין הדיון על משקפי השמש הוא רק סימפטום שמצביע על מחלה כוללת (או שמא הוא מגיע מהד"לים ומנסה לשנות דפוסי התנהגות אצלנו...).
בתור אחד שמרכיב משקפי ראיה מגיל 5 כבר למעלה מ35 שנה, אני יכול לומר לכם שהוא פשוט טועה ולו רק מפני שרוב הגברים בציבור החרדי מרכיבים משקפי ראיה ולכן משקפי שמש הם כבר בגדר כמעט בלתי אפשרי עבורם.
משקפי שמש הם פריט אופנתי נחמד, אבל לא נצרך כלל. למעט מצבי בריאות חריגים, רוב בני האדם חיים את חייהם בלי הפריט החביב הזה.
ולא, השמש לא מכאיבה להם בעיניים (שטות מוחלטת שעוד יצטרכו לחקור איך לא קם כאן אף אחד שיזדעק על המשפט המגוחך הזה.)

נכון, אם אנסה ללכת עם משקפי שמש, אני יגלה שאני לא יכול יותר לוותר עליהם, אבל אין לי בעיה להמשיך לחיות את חיי כמו שהם ולהמשיך ליהנות מהשמש.

אין לי ספק שאם אחזיק סמארטפון מוגן בכיסי, חיי ישתפרו פלאים ולא אצליח להבין איך חייתי בלעדיו, אבל לא תודה.
ימשיכו הממורמרים להתמרמר, הקיצוניים להקצין והפרומערס להתחפר בשטעעטל. ונראה מי יגיע רחוק יותר.



ולהנהלת פרוג.
רגע אחרי שהפכתם לבמה מסחרית פרופר, התחלתם לאפשר כתבי שטנה על הציבור שבעיקר ממנו אתם מתפרנסים, כמו המשפט המצמרר הבא:


אתמהה
על אף שאיני מכיר את פותח האשכול באופן אישי, בכל זאת אני מכיר אותו מהודעותיו בפורום זה ומהפעקל'ע שלו, ועל סמך היכרות זו אני יכול לומר לך ש- 95 אחוזים מהודעתך אינם רלוונטיים. ואתמהה על אדם בן למעלה מארבעים שלא חשב לבדוק את זהות הכותב (שהינו, אגב, אחד מותיקי, טובי ואהובי הכותבים בפרוג, ואם אינני טועה אפילו היה מנהל באיזה זמן מן הזמנים) ואת סגנון כתיבתו לפני שהוא עומד ותמה על כך שמתוך קרוב למאתיים תגובות באשכול זה, אין מי שהזדעק על "השטות המוחלטת" ועל "המשפט המגוחך" אודות הכאב בעיניים.
אם עוד לא הבנת, אז דרך הכותב היא להקצין בהומור ובציניות מצבים מגוונים: סאטירה בלע"ז. כדוגמת הסופרת לאה מייזל והספר "ברצינות ו"עוד קצת ברצינות" שנכתב ע"י "עליזה" (שאני חושד שהיא לאה מייזל בעצם...).
ואולי באמת כדאי שתקרא את כל התגובות לפני שאתה מתבטא בכזו החלטיות. תכיר את הדעות השונות, ואז תהיה רשאי להכריע לפי דעתך. (כמובן שאתה רשאי להביע את דעתך גם בלי לקרוא את כל התגובות, אבל לא בנימה החלטית שכזו).

ולגבי המשפט ההוא, אתה חולק על כך שאברכים בק"ס חיים בניסים ממלגה זעומה? (ולדידי, ודומני שגם לדידו של פותח האשכול, במובן מסוים מדובר דוקא במעלה גדולה). אולי אתה הוא זה שלא מכיר מספיק את הציבור החרדי - אברכי...
 
נערך לאחרונה ב:
לא אקרא את כל התגובות ואינני מבין מה עושה פוסט מביך כל כך בבמה מכובדת ומקצועית כמו פרוג. אבל נראה שהכותב ממורמר משהו על הציבור החרדי בו הוא חי ועניין הדיון על משקפי השמש הוא רק סימפטום שמצביע על מחלה כוללת (או שמא הוא מגיע מהד"לים ומנסה לשנות דפוסי התנהגות אצלנו...).
בתור אחד שמרכיב משקפי ראיה מגיל 5 כבר למעלה מ35 שנה, אני יכול לומר לכם שהוא פשוט טועה ולו רק מפני שרוב הגברים בציבור החרדי מרכיבים משקפי ראיה ולכן משקפי שמש הם כבר בגדר כמעט בלתי אפשרי עבורם.
משקפי שמש הם פריט אופנתי נחמד, אבל לא נצרך כלל. למעט מצבי בריאות חריגים, רוב בני האדם חיים את חייהם בלי הפריט החביב הזה.
ולא, השמש לא מכאיבה להם בעיניים (שטות מוחלטת שעוד יצטרכו לחקור איך לא קם כאן אף אחד שיזדעק על המשפט המגוחך הזה.)

נכון, אם אנסה ללכת עם משקפי שמש, אני יגלה שאני לא יכול יותר לוותר עליהם, אבל אין לי בעיה להמשיך לחיות את חיי כמו שהם ולהמשיך ליהנות מהשמש.

אין לי ספק שאם אחזיק סמארטפון מוגן בכיסי, חיי ישתפרו פלאים ולא אצליח להבין איך חייתי בלעדיו, אבל לא תודה.
ימשיכו הממורמרים להתמרמר, הקיצוניים להקצין והפרומערס להתחפר בשטעעטל. ונראה מי יגיע רחוק יותר.



ולהנהלת פרוג.
רגע אחרי שהפכתם לבמה מסחרית פרופר, התחלתם לאפשר כתבי שטנה על הציבור שבעיקר ממנו אתם מתפרנסים, כמו המשפט המצמרר הבא:
זו דוגמה מצוינת לסאטירה שמתפרשת כמאמר רציני...
@ecf כנראה שאתה לא מכיר את @Natan Galant הסופר המוכשר וספרו 'תן לישון, געציל!' על מנת לקבל את הדברים בפורפורציה הנכונה...

אבל נראה שהכותב ממורמר משהו על הציבור החרדי בו הוא חי ועניין הדיון על משקפי השמש הוא רק סימפטום שמצביע על מחלה כוללת (או שמא הוא מגיע מהד"לים ומנסה לשנות דפוסי התנהגות אצלנו...).
אוייש... נו באמת...

נכון, אם אנסה ללכת עם משקפי שמש, אני יגלה שאני לא יכול יותר לוותר עליהם, אבל אין לי בעיה להמשיך לחיות את חיי כמו שהם ולהמשיך ליהנות מהשמש.

אין לי ספק שאם אחזיק סמארטפון מוגן בכיסי, חיי ישתפרו פלאים ולא אצליח להבין איך חייתי בלעדיו, אבל לא תודה.
ימשיכו הממורמרים להתמרמר, הקיצוניים להקצין והפרומערס להתחפר בשטעעטל. ונראה מי יגיע רחוק יותר.
משקפי שמש = סמארטפון מוגן? עד כדי כך? אתמהה
או שמא הכותב הנכבד כתב גם הוא תגובה סאטירית שאני לא הבנתי... :cool:
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

More from נתן גלנט

שתף את המאמר

למעלה