קרדיט : joseph foely

הסיפור של הלוגו הנצפה ביותר בעולם.
כמו בכל הצגה טובה, האיש היושב מול הבימה מרוכז כל כולו בסצנה המלהיבה המתרוצצת אל מול עיניו.
האנשים, הקונספט, הבימוי והמשחק.
מעבר לכל זה, התרחשות של ממש מתרחשת במקום אחר לגמרי. המקום הזה נקרא "מאחורי הקלעים".
ואת זה, האיש היושב מול הבימה לא יראה לעולם...
למעשה, הלוגו והמיתוג הסופי בהחלט עושים את העבודה נהדר.
אולם התכונה שהתרחשה מאחורי הקלעים של העיצוב, היתה מן הסתם, מרתקת לא פחות.
ומאחורי הקלעים בענייננו, היא, הסקיצה שלא באה לכלל מעשה...
בשנת 1998, מייסדי גוגל, לארי פייג וסרגיי ברין, פנו למעצבת בשם רות קידר כדי ללטש ולחדש את הלוגו שלהם.
קידר עשתה מאמץ לא לסטות מהרעיון העיצובי הקיים אבל כן להוסיף לו את הטאצ' שישדר את הקונספט של החברה.
למעשה, לאחר כמה סקיצות שהוצגו לבעלים, הסקיצה ששבתה את ליבם של השניים היתה זו עם הזכוכית מגדלת והמטרה.



t2udhZHGU57vYU3YtRL67F-650-80.jpg




השילוב הנהדר של המינימליזם עם ההדגשה על מנועי חיפוש והדיוק, הביאה אותם להחליט שזה הלוגו הנכון. טוב, לא בדיוק...
למעשה, המחשבה השנייה הגיעה די מהר.
הצמד הבינו שאם הם יבחרו בלוגו עם זכוכית המגדלת , הם עלולים למצוא את עצמם בבעיה קטנה,
שכן, כיאה לשני יזמים נלהבים, הם ייעדו להרחיב את החברה המצליחה שלהם לתחומים נוספים מעבר למנועי חיפוש...
וכך הם בחרו בסופו של יום בסקיצה אחרת שעשתה קידר, המינימלית ביותר,
שבעצם הרעיון העיצובי שלה, מלבד המעבר מהסריף לסנס סריף, לא השתנה בהרבה עד ליום הזה.



image2.jpg




ולמי שלא מכיר :) הנה הלוגו העכשווי המשמש את החברה עד עצם היום הזה:



Screen Shot 2019-05-28 at 2.43.23 PM.png


מה יתרון לאדם בכל עמלו...
נכון שזה אולי ישמע מוזר, אבל לפעמים, דווקא עבודה מעולה,
עלולה לגרום לתסכול רציני...
למה? כי מאוד יכול להיות שהעבודה המדהימה, תמצא את עצמה בדרך לאיזה פח אשפה בקרבת מקום, או בגירסה וורטואלית עכשווית, סל המיחזור במחשבו האישי של הלקוח.
וכן. זה מתסכל...
זה בדיוק מה שקרה לפול רנד, מעצב נודע שעיצב לוגו עבור IBM, חברת החדשות ABC ועבור חברת UPS.
בשנת 1966 הוזמן רנד, ע"י הנרי פורד השני, לעצב לחברת "פורד" לוגו חדשני ומודרני.
רנד עשה טובה מאוד בכך שמצד אחד הצליח לשמור על בסיס המורשת של הלוגו הקיים, ומצד שני לקחת את הלוגו קדימה, מבחינת התחושה של התנועתיות, ולקיחת הלוגו לכיוון עולם המוטוריקה.



MXvhXjKbEYVqZ2Z47RhUbE-650-80.jpg


אך לצערו הרב, לבסוף החליט פורד, להשאר נאמן ללוגו המיתולוגי שהלך עם החברה מאז 1917
וכך, נכנס אחד הלוגואים הידועים, (או לפחות שהיה אמור להיות כזה),
למשהו שרואים רק במאמרים על עיצוב גרפי בפרוג...


והנה מה שהנרי פורד לא היה מוכן לוותר עליו. בצדק או שלא בצדק, תחליטו אתם..




1280px-Ford_Motor_Company_Logo.svg.png





אתגרים עיצוביים, לא רק בפורום של פרוג....
בשנת 1981 פנתה חברת סוני במכרז תחרותי לציבור המעצבים בבקשה לעיצוב לוגו חדש ומודרני.בתגובה, החברה קיבלה מספר מצומצם של.... 30,000 הצעות!!!.
(ואנחנו עוד מתלוננים שהיום יש יותר מדי מעצבים...)
עכשיו רק נשאר לבחור את המסכן שישב וינסה להחליט מה נראה לו כהלוגו הטוב ביותר...
ולמרבה ההפתעה, זה קרה...
נבחרו שלושה לוגואים שהגיעו לשלב הגמר ואחד מהם היה של ברונו גראסוויל האוסטרלי.



MLHCfjZNNDk9VfHSxFRXwh-650-80.jpg



ואז, לפני השינוי המיוחל, החברה התעשתה. היא הבינה את הסוד. סוס מנצח לא מחליפים.
מה עוד, שזה היה כשנה לאחר ההשקה המרשימה של הווקמאן הראשון, שיש שיראו בו ככלי שובר השויון בין הדור הישן לדור הטכונולוגי של היום...
אז הווקמאן כבר לא איתנו, אבל סוני כן. בערך לפחות...
ואתם יכולים להיות לגמרי רגועים. הלוגואים שנבחרו, אמנם לא זכו לכבוד המיוחל אבל היוצרים זכו לפרס כספי גבוה במיוחד על הביצוע והרצון הטוב...

ואם כבר סוס מנצח, אז הנה הוא...

VGnTFXt4KbyWStgyPEDNrk-650-80.jpg


וכמובן, מוזמנים לקרוא את מאמר ההשראה הקודם כאן

וכמו כן, מוזמנים לבקר באתר כאן!!!