אחד מהכלים הרבים שגוגל מפתחת ומשווקת כבר משנת 2016- הוא הכלי המגניב הזה שאולי אתם מכירים: !Quick, Draw
זה משחק קליל שקורא למיליוני משתמשיו לאתגר את עצמם ולצייר תוך 20 שניות אלמנט אקראי, אתם תתבקשו לדוג לצייר פיל, והבינה המלאכותית תנחש מה ציירתם.
התוכנה לא מזהה את הציור שציירתם לפי מאגר שהוזן אליו תמונות של פילים, אלא למדה איך פיל נראה על ידי מאות אלפי ציורים ששחקנים מרחבי העולם ציירו.
כך שגם אם ציירתם את הציור בקווים הכי מינימליסטיים ורועדים שלכם- לרוב היא תזהה, וככל שיותר אנשים משחקים, כך הבינה המלאכותית הולכת ונהית יותר מתוחכמת ומדויקת.

ככה גוגל תורמת למחקרי AI, וגם מפתחת איזשהו כלי טכנולוגי שיסייע לה בעתיד להבין דפוסים חזותיים במערך הנתונים במהירות וביעילות.
----
קוויק.JPG

ואיך זה טוב לנו כמאיירים?

חוץ מזה שזה מהווה מאגר גדול של אייקונים שונים שיכולים לשמש כרפרנס, אנחנו יכולים ללמוד מזה איך המון העם מתרגם חפצים יומיומיים בצורה חזותית.
אנחנו יכולים ללמוד מזה הרבה על סמלים, על איך העין שלנו תופסת דברים והמוח מתרגם אותם לאיור.

זה מפתח יכולת הסמלה מסויימת, כי כשיש לך 20 שניות לצייר מאוורר או תחנת רוח, אין לך באמת זמן לחשוב איך נראה תחנת רוח, היד שולפת את מה שהעין ראתה פעם, ובכמה קווים פשוטים, עלית על המבנה שכולנו מכירים- וכולם גם יזהו.

ובאמת אפשר לראות במאגר הציורים שכולם מרחבי העולם ציירו בערך את אותו הדבר, כולם מבינים שתחנת קמח בנויה מגליל שבראשו מין שבשבת- 3 משולשים פשוטים.
----
תחנת רוח.JPG

מבלי להיכנס לפרטים, מה טיב אבנים המשבצות את המבנה, עוביו ודיוק הציר שמחזיק את הכנפיים המסתובבת, וכמה כנפיים בכלל יש ולאיזה כיוון היא מוטת- תחנת רוח במובן הכי קליט, מכמה קווים פשוטים ומהירים.

מעל 100 אלף ציורים של לחם במאגר, בערך אותן 3 דרכים לצייר לחם:
2--.JPG

-----
נתתי לעוד אנשים שלא מגדירים עצמם כמבינים בציור לנסות את המשחק, ותראו שברגע שאתם תשחקו, בין אם אתם יודעים לצייר ובין אם לא, אתם תגלו שיש לכם יכולת להמחיש בכמה קווים מהירים- כל חפץ או חיה שבעולם. לא חייב ציור ריאליסטי ומרונדר עד הפרט הקטנטן כדי להמחיש לכולם- את בדיוק מה שאנחנו רוצים להמחיש.

וזה חלק מתפקידי המאייר, שמבט מרפרף אחד בציורים שלו- והאנשים יבינו למה הוא מתכוון.
  • שונים.JPG
    שונים.JPG
    KB 134.5 · צפיות: 165