חשוב לתכנן אותו נכון. מה זה כולל? את כל הדברים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול בין קטלוג מכירתי טוב ויעיל לקטלוג פרסומי גרידא.

כבעלת המשרד כיוון, צברתי נסיון רב, והחלטתי לחלוק אותו אתכם.
הנה כמה טיפים יעילים:

  1. המטרה: מכירה. אם הקטלוג נועד להתרשמות וקניה, כדאי לעשות הכל על מנת להקל על הענין: שכל פרט יהיה כתוב בברור לצד המוצר, הכי ברור שאפשר. מחירים, מידות, תנאי רכישה, ותוספות שאפשר לקבל או לשדרג.
    בגדול, בעל המכירה מכיר את לקוחותיו, והדבר הכי יעיל הוא לשאול אותו אלו שאות יש להם בזמן הקניה ומה הם רוצים לשמוע. חשוב שהתשובות תהיינה ברורות בתוך הקטלוג. לדוגמה, אם את מפרסמים שמלות נשים – חשוב לציין ליל כל שמלה או בסוף הקטלוג מה האורך של הבגד לכל מידה, אם יש מכפלת, ואם אפשר לקבל אקסטרה בד להארכה.

  2. חויית קניה – על ידי עיצוב מזמין של החנות, בעל העסק משקיע בחויית הקניה של הלקוח. עציץ נאה או נברשת מפוארת מוסיפים מאד לאוירה.
    גם בקטלוג חשוב להרגיש את החוויה הזאת. כדי שקטלוג יהיה מזמין ומעניין כדאי לשבור מדי פעם – פעם בכמה עמודים – את הגריד עם משפט, אלמנט, איור, או חוויה אחרת של המותג.
    טיפ: זו הזדמנות מצויינת למלא חורים בעמודים עם נראות ריקה יחסית. זה בדיוק המקום ל סלוגן, איור, טקסטורה שמלווה, אלמנט מעניין וכד׳.

  3. הקדמה: במקביל לרכישה בחנות, החיוך המזמין ומאפשר המרחב של המוכרת – הוא מאד משמעותי החל מהפסיעה הראשונה כבר בכניסה לחנות. גם בקטלוג – חשוב שיהיו כמה מילות פניה אישיות, בו מסבירים ללקוח מה הקטלוג מציע, ומעודדים אותו לבקש עזרה כשהוא צריך.

  4. גוף הקטלוג: לגבי תמונות: הצילום המומלץ לקטלוג הוא צילום נקי, יפה ומזמין. עדיף שיראו את המוצר בלבד, ללא קישוטים ותוספות ברקע. חשוב גם להסביר את זה למזמין הקטלוג, בפרט אלו שאוהבים לצלם בעצמם. (כדאי מאד להכין דף הנחיות לצילומים לאלו שבכל זאת מתעקשים לצלם בעצמם, זה חוסך המון עוגמות נפש ואי הבנות.)
    בדרך כלל לצילום קטלוג מומלץ רקע לבן, למרות שאפשר לפעמים להכניס גוון חלק אחר בהתאם לאוירה, למיתוג ולפריטים עצמם. כיוון שהעין שלנו רגילה לראות הרבה דברים וגם מצפה לכך בצורה אוטומטית – מומלץ להכניס כמה פריטים בעמוד אחד. בעיניים של לקוחות – הם רוצים לראות מהר את כל מה שיש לבעל העסק להציע, לכן מומלץ להכניס כמה פריטים יחד. כמובן שלכל קולקציה האופי שלו וחשוב שניתן יהיה להתרשם מכל יחידה בפני עצמה. לא פחות מכך חשוב לשמור על סדר; שורות מסודרות, טורים, מבנה אחיד. זה מקל על ההתרשמות וחווית הקניה (נכון שאתם אוהבת חנות מסודרת, שכל הקולקציה עומדת על המדפים כמו חיילים? גם הלקוח כך...)

  5. סיום הקטלוג – זה המקום המדוייק בו כדאי להכניס את כל התנאים והסעיפים – במקביל למה שרשום בחנות מעל הקופה. לדוגמה: תנאי אחריות, הוראות כביסה (אם יש משהו מיוחד), שעות שירות, סניפים.

  6. אופן התשלום: מקדו את בעל העסק! להשתדל להיות ברורים וממוקדים, כדי שחווית הקניה תהיה קלה ומהירה. אמנם הדבר המומלץ והכי טוב שאפשר הוא לינק ישיר לדף סליקה, אבל במקרה שזה לא שייך – ניתן להכניס גם מס׳ טלפון. חשוב מאד שיהיה קל להשיג את נותן השירות, וגם אם לא עונים – רצוי להשאיר תא קולי עם אופציית השארת הודעות ללקוח, ולחזור אליו תוך זמן סביר.

  7. חסומים וחסימות.לרבים מלקוחות הקצה (מקבלי הקטלוגים) יש חסימות שונות; נטפרי, נתיב, ועוד. חשוב לדעת כמה כללים, כדי להגיע לכל הלקוחות בצורה הקלה ביותר:
    1. לא להכניס צילומים של נשים וגם לא של בנות (היות שבחסימת נטפרי מטושטשת כל התמונה!) אם בכל זאת חשוב להכניס תמונה של ילדה, כדאי לעצב זאת רק במקומות של רקע עם לקיחה בחשבון שלקוחות נטפרי לא יוכלו לראות זאת.
    2. האופציה השניה, הקלה והנגישה כדי להגיע ללקוחות החסומים בקלות, היא לשלוח ישירות קובץ PDF. אם זו האופציה הנבחרת - צריך לדאוג שהקטלוג לא ישקול יותר מידי.
    3. אוטומציה: גם כאן יש הרבה דרכים. קל ונוח להכין כתובת מייל מיוחדת, שכדי לקבל את הקטלוג צריך לשלוח אליו בקשת גישה. התשובה שתשלח אוטומטית תצרף גם את הקטלוג לכל פונה.
  8. טיפ לעתיד: ללא קשר לקורונה, עידן הקטלוגים לא יעזוב אותנו כל כך מהר. למרות שהמעבר הזה הגיע ממקום הכרחי – התגלו פתאום לקוחות רבים שצורת הקניה הזאת מועדפת עליהם. מסתבר מאד שנפתח פה ערוץ שיווק נוסף ומניב, ולכן – מי שמבקש מכם את הקטלוג – הופכים אותו לליד; שומרים על כתובת המייל שלו, ומעדכנים אותו על הקולקציות המתחדשות, עונות חדשות, ושינויים מרעננים.


צירפתי דוגמה כאן.


בהצלחה
פערי, כיוון - מותגים עם כריזמה
  • IMG-20200528-WA0018.jpg
    IMG-20200528-WA0018.jpg
    KB 145.3 · צפיות: 751