חוויה קולינרית חגיגית: תפריט החג המהפכני במרכז הרפואי מעיני הישועה


המרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק מציג השנה תפריט חג מהפכני, המשלב בין מסורת לחדשנות קולינרית. בהובלתו של שלומי לוי, מנהל מערך המזון בעל ותק של 25 שנה בתחום המזון המוסדי, בדגש על חברות הייטק. התפריט החדש מבטיח חוויה קולינרית יוצאת דופן למטופלים ולצוות הרפואי כאחד.


"האתגר שלנו היה ליצור תפריט שישמור על הטעמים המסורתיים של החג, אך יתאים גם לצרכים הבריאותיים המגוונים של המטופלים, כולל סוכרתיים וצליאק" מסביר לוי. "אני גאה לומר שהצלחנו להרים את הכפפה."

לוי, שהביא עמו ניסיון עשיר מהזנת מפעלי הייטק גדולים, מדגיש את המחויבות לאיכות: "אנחנו משתמשים בחומרי הגלם הטובים ביותר שאנחנו יכולים להשיג, תוך הקפדה על כשרות מהדרין של בד"ץ העדה החרדית."

התפריט החדש מציע שמונה ארוחות מגוונות, מתוכן שש בשריות, כאשר כל יום מביא עמו תפריט שונה וייחודי. "אין יום שחוזר על עצמו," מתגאה לוי. "אנחנו מקפידים על אוכל טרי מדי יום, כולל סלטים המתכתבים עם העונה."

בין המנות הבולטות:​


בשרים מיוחדים: מבושלים בטכניקות מתקדמות, עם דגש על הפחתת מלח ושמן, מבלי לוותר על הטעם.

דגים בעיצוב חדשני: מוגשים בצורות מפתיעות ומרשימות.

ירקות צלויים: תוספת בריאה וטעימה, המדגישה את הטריות והעונתיות.

סלטים רעננים: מבחר עשיר של סלטים צבעוניים ועונתיים.

תוספות מגוונות: כולל סלט קוביות, פירות יער ותבשילים ייחודיים.

"הגדלנו משמעותית את מגוון הקינוחים," מספר לוי בהתלהבות. "כל יום מציע קינוח אחר, מוגש בכוסיות אישיות ובתצורות מעניינות. זה מוסיף ערך מוסף אמיתי לסעודת החג."

האתגר המרכזי, לדברי לוי, היה להתאים את התפריט לצרכים הרפואיים המגוונים של המטופלים. "זה דרש מאיתנו יצירתיות רבה, אבל אני מאמין שהצלחנו להוציא אוכל שהוא לא רק טרי ועונתי, אלא גם נגיש לכל אחד."

התפריט הייחודי לחגים, בדגש על חג הסוכות, מדגים כיצד ניתן לשלב בין מסורת, בריאות וחדשנות קולינרית. "אנחנו נותנים את המיטב בכל יום," מסכם לוי. "מתוך אמונה שמי שנותן את הכול, גם מקבל בחזרה את הכול".

רותי שילדה במהלך ראש השנה מספרת כי:" התפריט החדש ממש נתן תחושה של בית-המגוון, המנות, החשיבה על כל פרט והכי חשוב הטעם. יש סטיגמה על בתי חולים שהאוכל לא טעים או לא מגוון. מעיני הישועה עשו צעד ענק לקראת המטופלים וגייסו אנשי צוות קולינריים שעושים עבודה מעולה וטעימה".

המרכז הרפואי מעיני הישועה ממשיך להוביל לא רק בתחום הרפואי, אלא גם בהבנה שהתזונה היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה. עם התפריט החדש והמרגש הזה, המרכז מבטיח שגם בתקופת האשפוז, החג יהיה טעים, בריא ומשמח כמו בבית.