9 הַטִּיפִּים. עושים קצת סדר בראש! | 559 מילים. | זמן קריאה 3 דק'. |⭐⭐⭐⭐⭐

יש איזה פרויקט לארגן?.
מסיבה משפחתית?.
בום.
נוצר לכם, לפעמים, בלאגן ע-נ-ק בתוך הראש.
איך?. כמה?. למה?.
אז זהו.
יותר לא תכירו את ההרגשה הזו!
רשמתי לפניכם את '9 הטיפים לארגון וסידור יעיל של תוכניות'.
לגזור ולשמור...
אהה. להעתיק את הקישור.
ולשתף.
אתם הרי לא מהסוג שמכינים מסיבות... שלחו לאלו שכן ;)


---
קדימה ל'9 הטיפים':

#טיפ מס' 1. תכנון.
המשפט הידוע הוא 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. שבו בפינה שקטה. קחו ליד דף ועט. רשמו כל רעיון שעולה לכם בראש. ה-כ-ל! אין צורך לכתוב בבירור. צרו אפילו סימנים או כל דבר אחר, המגדיר את הרעיון, שברצונכם לעשות.

#טיפ מס' 2. בדיקה.
עברו שוב על מה הרשימה שבידכם. החליטו האם הרעיון בר־ביצוע.
הדגישו את הנכון והרלוונטי. לאחר מכן, מחקו את המיותר. הוסיפו את הפרטים ששכחתם. כן, זה קורה כולם. כעת התוכנית מאושרת. תרתי משמע ;)

#טיפ מס' 3. ארגון.
יש דף פעולה. מצויין. יוצאים לדרך. אם יש אנשים שדרושים לביצוע התוכנית - זה בדיוק הזמן לעדכן אותם. במידה והם נצרכים בשלב מאוחר יותר, שימו תזכורת לכם ולכולם. אם יש טפסים או מקומות שצריך להשיג - התקשרו כעת 'אין דברים דחופים. יש דברים שלא נעשו בזמנם!'. סדרו את רשימת הכלים הדרושים, מיד נטפל בנושא.

#טיפ מס' 4. קניות.
אנשים יש. תוכנית יש. הגיע הזמן ל'שופינג'. איזה כיף...! כיף, אבל. ויש אבל. כדי שתהליך הקניות יהיה מהיר ואפקטיבי - צריך לעשות זאת מסודר. סקירת שוק קצרה. מיפוי רשימת חנויות. השוואת מחירים והמלצות. זה יעזור לכם מ-א-ו-ד! לאחר סבב הרכישות, הקפידו לאחסן את המוצרים והכלים כנדרש.

#טיפ מס' 5. הכנה.
היום המיוחל בא. הגעתם לשטח. וודאו שהמקום מוכן לפעולה. נקו אותו מפריטים מיותרים. הם עלולים להפריע לכם בה@משך. מומלץ תמיד לפני הרגע הגדול - לעשות ניסוי כלים יבש! לא תמיד מתאפשר הדבר. במידה וכן, זו אחת ההצעות החשובות. על החוויה של טעויות מול כולם... כדאי לוותר!

#טיפ מס' 6. מתחילים.
עשיתם 'ניסוי'. הוא עבד טוב. כעת התחילו בתוכנית. זמנו את האנשים הנדרשים. הביאו את הכלים. קדימה. מרץ ואנרגיות חיוביות, יעזרו לכם להגיע ליעד במהירות. תנו הוראות פשוטות. בנחת ובחיוך. כולם ישמחו לסייע. 'איש כפי יכולתו ומעלתו'.

#טיפ מס' 7. הפסקה.
עבדתם קשה. עצירה קטנה להתרענן. זה הזמן גם לבדוק שהכל תקין. האם ההתקדמות בקצב הרצוי?. אם כן - נהדר. אם לא - עברו על מה שעשיתם. בדקו מה טעון שיפור. סקירה קצרה תביא תובנות חשובות. גם אם הכל כשורה... תמיד אפשר להתייעל.

#טיפ מס' 8. ניקוי.
גמרתם. הכל הלך כמו שרציתם. 'גומרים עבודה אל תשאירו לכלוך אחריכם!' תהיו אנושיים. אף אחד לא צריך לטרוח בגללכם. במידה וחלק מן הכלים או המקומות ניתנו לכם בחסד. העניין כרוך בכפיות טובה. וחוץ מזה 'מה יהיה בפעם הבאה?...' החזירו כל כלי למקומו. זבל מקומו בפח!

#טיפ מס' 9. תודה.
סיימתם הכל. כל הכבוד! תנו קרדיט לאלופים שעזרו לכם. בכל צורה שהיא. אל תחסכו בתודות. מגיע להם. בזכותם אתם כאן. אם יום אחד תצטרכו אותם, הם יזכרו אתכם. לטובה או ל... אתם קובעים.

---

"דוגמאות לשימוש מעשי שלכם"... ;)
עוגה.
מתכון. קניות מצרכים. הכנת השיש.
קראו שוב. זה מסתדר מצויין.
אפילו אנשים שדרושים לתוכנית.
חייבים שהילדים 'יעזרו' להפריע במטבח...

רכב.
תיקונים. חלפים. מוסך.
קראו שוב. זה מסתדר מצויין.
אפילו אנשים שדרושים לתוכנית.
חייבים שהערבים במוסך 'יתקנו' איזה חלק...

דירה.
שיפוץ. חומרים. אתר בניה.
קראו שוב. זה מסתדר מצויין.
אפילו אנשים שדרושים לתוכנית.
חייבים שמישהו יפשוט את הרגל...


---
סליחה על הסטיגמה שבדוגמאות. אבל בעצם גם הצבעים זה סטיגמה ;)


אל תשכחו את 'טיפ מס' 9'... ;)