4 עקרונות להגדלת הרווחים בעסק שלכם-

-בואו אני ילמד אתכם מהו הגורם הנסתר שמשפיע על קבלת ההחלטה לקניית המוצר ללא דחייה למחר!!!
-איך להגדיל את סל הקנייה בלי להציק ללוקוחות!!!
-איך לגרום ללוקוחות לחזור אלינו שוב ושוב ולקנות !!!

נשאלת כאן שאלה-
איך אני יכול לגרום ללקוח שלי לקנות את המוצר עכשיו???
אז בואו נלמד על עקרונות שעוקפות את הגורם הביקורתי של הלקוח וגורם לו לבצע את הקנייה מייד.

בואו נתחיל-

יש איזה שיגעון קטן אצל כולנו בלתי מוסבר שגורם לנו לחשוב שכל מה שחסר הוא טוב יותר.
השם שלו הוא- עיקרון המחסור.

עכשיו נלמד על העיקרון הראשון-


עיקרון המחסור.

לדוגמא:
חוקרים באחת האונברסיטאות בארץ ערכו ניסוי ,שבמהלכו המשתתפים היו צריכים להעריך את איכות העוגיות , בניסוי היו שני שלבים- שלב ראשון- החוקרים הכניסו 10 עוגיות לשני צנצנות זהות, שלכל אחת מהצנצנות הם הכניסו 10 עוגיות, העוגיות היו מאותה חבילה,
החוקרים ביקשו מהמשתתפים לטעום את העוגיות ולהעריך את הטעם והאיכות של העוגיות .
אך המשתתפים לא מצאו כל הבדל בטעם ובאיכות של כל אחת מהצנצנות.

השלב השני- החוקרים לקחו את אותם עוגיות והפעם הם הכניסו לצנצנת אחת 10 עוגיות, ולצנצנת השניה הם הכניסו 2 עוגיות , ושוב ביקשו מהמשתתפים להעריך את העוגיות, והפעם הרוב המוחלט טענו שהעוגיות מהצנצנת שהיו בה 2 עוגיות היו יותר טעימות.

דוגמא שניה-
אייפון- חברת אייפון מוציאים דגמים חדשים אבל רק ב-1000 עותקים בלבד ואם אני לא יהיה הראשון לא ישאר לי . והפלא הוא שאנשים רצים לחנויות כדי לרכוש את האייפון החדש לפני שייגמר.

דוגמא שלישית-

אנחנו יכולים לשים לב שבאלי אקספרס וכדו' אתה מחפש מוצר ורשום לך- רק 10 נשארו במלאי" או שאתה מחפש צבע אחר לאותו המוצר שרשום עליו המחיר לדוגמא: 16 ש"ח, ובצבע האחר המחיר רק עולה ואם אני לא אזמין כעת זה פשוט - פיספוס!!!


הלכה למעשה-
הדרך הקלה והפשוטה ליישם את עיקרון המחסור הוא להגביל את המוצרים שלכם בכמות, או להגביל את ההצעה בזמן.
וכם אתם יכולים להגיד שקיים במלאי אך ורק 5 יחידות במוצר הזה או הוספת אלמנט של משלוח חינם לזמן מוגבל וזה יכול להעלות את אחוזי המכירה באחוזים גבוהים מאוד.

עוד כמה דוגמאות:
דוגמא המוצלחת ביותר-
1- להראות מוצרים שכבר אזלו מהמלאי.
2- חברות תעופה מראות לנו אילו מקומות נתפסו מהמטוס.
3- כנ"ל במופעים.
4- חברות תיירות מראות לנו איזה מלונות נתפסו וחדרים שבתוך המלונות.


העיקרון השני- עיקרון האיסור-

כשאוסרים עלינו לקנות מוצר כלשהוא אוטומטית זה גורם לנו לרצות אותו יותר!!!

לדוגמא:
יש חברה בשם- HERMES שהם מוכרים תיקי בוטיק והם לא מאפשרים לכל אחד לקנות מהם.
צריך לעבור תהליך שלם כדי לזכות באפשרות לקנות תיק מהם.

דוגמא נוספת:
איר בי אנד ביי משתמשים בזה- לפעמים שאנחנו מחפשים דירות קופצת לנו הודעה ,שדירה שפנויה כרגע זאת מציאה מכיוון שבדרך כלל הדירה תפוסה ונדיר מאוד למצוא אותה פנויה.- עיקרון המחסור.

דוגמא נוספת:
רכבי יוקרה-
חברות שמוכרות רכבי יוקרה הם לא מנסות למכור לכל אחד את המוצר שלהם, אלא הם אומרים בפירוש שזה ממש לא מתאים לכל אחד ולכן בדיוק אנחנו אוטומטית רוצים אותם יותר.
כמו- חברת פיאט בעלת המותגים פררי ומזרטי, וכן חברת טויוטה בעלת המותגים- טויוטה ולקסוס, אם תפתחו את מכסה המנוע של לקסוס או פררי אתם תגלו שזה בדיוק אותו המנוע של רכב טויוטה או מזרטי שעולה בהרבה פחות ממנו במחיר.


הלכה למעשה-
ועכשיו תנסו אתם למצוא דרך לקחת את עיקרון האיסור לעסק שלכם וליישם אותו בדיוק לפי הצורך שלכם.

נ.ב. ישנם עוד שני עקרונות כדי להעיף את העסק שלכם קדימה אז בעזרת ה' במאמר הבא ...


מאת אליהו מנהל ומנכ"ל לשם אקדמיה בניהולו של ד"ר יוסף לשם.
וכן מאסטר ב- NLP תת הכרתי קליני.


בעזרת ה' שמאמר זה יעזור לכם בקידום וההצלחה של העסק שלכם אמן!!!