שמחות בכפליים: ארבעה זוגות תאומים ביום אחד​



בשבוע שעבר נולדו בשעה טובה ארבעה זוגות תאומים במרכז הרפואי מעיני הישועה, מתוכם שלושה בלידה רגילה. שרה נתנזון, מיילדת שלקחה חלק באחת הלידות, מתארת התרגשות כפולה: "מדובר בנס של ממש - זה לא דבר של מה בכך ששני תאומים בריאים מגיעים לעולם. הרי אפילו לידה רגילה נחשבת מצב של פיקוח נפש - קל וחומר לידת תאומים."


הריון תאומים טומן בחובו בעיות שונות היכולות להתפתח במהלך ההריון, כמו כן שיעור הניתוחים הקיסריים בלידות תאומים הוא גבוה בארץ ובעולם בשל חשש שיהיה קושי או סיכון רפואי בלידה. בשל כך ומתוך הבנת היתרונות שבלידה טבעית עבור היולדת ומתוך האמונה שיש לבחון כל מקרה לחוד, הוקמה במעיני הישועה מרפאת תאומים המנוהלת על ידי רופאים ורופאות מומחים בהריון בסיכון. המרפאה מורכבת מצוות רפואי מנוסה שמבצע הערכות מקצועיות ובדיקות לאורך כל שלבי טרום הלידה על מנת לאפשר לידה טבעית במקרה שהמצב אכן מאפשר זאת. הודות לכך, שלושה מתוך ארבעת זוגות התאומים נולדו אתמול בלידה טבעית.


"ההתרגשות הייתה מאוד גדולה," מספרת נתנזון. "כמו בכל היריון מרובה עוברים, העברנו את היולדת לפתיחה מתקדמת בחדר ניתוח למען הבטיחות, במקרה שיידרש ניתוח. בנוסף, הכפלנו את הציוד ואת הצוות - שני רופאים ושתי מיילדות, כולם מיומנים מאוד. בן זוגה של היולדת הגיע גם כן, והלידה למרבה השמחה הלכה בקלות ובצורה טובה מאוד, כשבסיומה שני העוברים נולדו בלידה רגילה."​
  • וואו!
Reactions: saralulu