...כשהגעתי לערב הזה, ידעתי שאני הולך לפגוש אותם,
את אלו שהשקיעו לילות כימים שעות מרובות, שיעורים הקלטות,
אוזניות מיקרופונים עם מיקסוסים במיקסרים, תיקוני זיופים.
וכמה שאני תמיד מתרגש לפגוש תלמידים בזמן חיתום הקורס וחלוקת התעודות.
הפעם לא ידעתי כמה שאתרגש בערב הזה, זה היה חריג.
אמת, מי שמגיע לתחום הסאונד והעיבוד המוזיקאלי,
הם אנשים עם נשמה, עם לב, עם רגש. אמנים.
את הדרך הזאת הם לוו ממרצים חדורי שליחות.
אמנים שיודעים להקשיב לא רק לפסי קול, אלא לנשמות,
והם? המרצים הללו? הם גם אנשי מקצוע הטובים ביותר בתחום הסאונד ההקלטות והעיבוד האולפני,
אך לא רק, הם גם היו מנטורים, ולימדו אותנו איך מקשיבים לנפש התלמידים,
איך מעניקים ידע בלב רחב, איך מגלים רגישות לכל תלמיד ותלמיד.
כך הגיע לו מסע של שנת לימודים,
תוך כדי צעידה בשיעורים מטורפים,
בשילוב שעות רבות של שקידה וחזרה
עם לא מעט ביקורים באולפני בנט,
הקלטות אנושיות, מקהלות, לצד כלים שונים
ע"י נגנים מיוחדים שהובאו עם כלי הנגינה שלהם בכל פעם.
כל זה כמובן לצד שיעורים פורנטליים בכיתות הלימודים בפרוג,
כשבכל זה הרביצו בהם בתבונה ובמקצועיות
את יסודות העריכה האולפנית, מיקסים,
פוסט פרודקשן, מוזיקה אלקטרונית,
המרצים המאסטרים אסף רטוביץ, אבי קורלנסקי, אלי אוסדון, יוסי שפיגלר ושרוליק מנדלסון.
(תודה תודה! @אסף רטוביץ @אבי קורלנסקי @eliosadon @שרוליק מנדלסון תודה!!)
התלמידים נדרשו להגיש שיר מוגמר, שהוקלט ועובד באולפן.
רובם ככולם של התלמידים, כתבו, הלחינו, עיבדו, ניגנו (או הביאו נגנים לאולפן) ,
הם הקליטו והפיקו שירים מדהימים מרגשים ומיוחדים.
חלק גדול מהשירים התלמידים אף שרו בעצמם, למרות שהקורס לא היה קורס שירה...
התוצאות שלפניכם מרשימות בהחלט.
לרגע חולף, זה היה כאילו נתקלנו באוצר של יצירות מופת, שנלקחו מארכיון של אנשי מקצוע ותיקים ואמנים נערצים.
אבל לתדהמתנו, החגיגה האמיתית הזו לאוזניים הייתה פרי עמלם וכושר ההתמדה של התלמידים שלנו.
בנחישות בלתי מעורערת, הם יצאו למסע של ביטוי עצמי,
כשהם חמושים בשום דבר מלבד התשוקה שלהם לסאונד מוגמר ורצון בלתי מתפשר לפרוץ את גבולות יכולתם האמנותית.
התלמידים הנועזים שלנו רתמו את כוחה של הטכנולוגיה והיצירתיות חסרת הגבולות שלהם
כדי להגשים את החלום המוזיקלי שלהם.
הם הקליטו בקפידה, עיבדו בקפידה וערכו במומחיות כל תו, כל פעימה וצליל.
כך במפגן המדהים הזה של כישרון ויצירתיות, התלמידים שלנו הוכיחו שכוח הסאונד אינו יודע גבול.
הם ניפצו דעות מוקדמות, התריסו בציפיות שלנו והפתיעו אף את המרצים הותיקים שלנו.
בין השירים שהוצגו:
שיר עיבוד מחודש לשיר "מודה אני, אותו כתב הלחין עיבד שר והקליט, התלמיד המוכשר ישראל מאיר טיירי:
להאזנה שימו אוזניות ,תודו לי,
השיר נכתב מתוך געגועים נוסטלגיים לרגעים המרגשים והמיוחדים
שאבא היה מעיר אותם כילדים במנגינת מודה אני, מלטף את שערם בחיוך וברגש חם, מידי בוקר.
כשהוא סיפר את זה חשתי קנאה, וכשהשיר הושמע בכיתה, בכינו ביחד.
ברק פוזיילוב המוכשר כתב בלדה לחוזר בתשובה, מתוך חויות אישיות מרגשות,
השיר בסגנון ראפ, אתם מוזמנים להקשיב,
ברק שר בעצמו את השיר, ולכם לא נותר כי אם להאזין ולתת קשב רב לעיבודים המוזיקליים,
שימו לב לחצוצרה שם, כן? בלדה לבעל תשובה
התלמידים שמעון מלכה (שימעלה), ויונתן שטרן בהפקה מרשימה של "הללו"
התלמיד ישראל רוזנטל בהפקה מקפיצה "לחי העולמים",
התלמיד שאולי זקבך פינק את קייטנת עזר מציון קבוצת יסודות עם ההקלטה המקצועית הזאת.
ואילו צמד התלמידים שרמן&בוקשפן, הגישו את השיר המרגש "לולא תורתך".
מוישי שיכמנטר, הקדיש והגיש שיר שכתב הלחין שר עיבד והקליט לחבר שהתחתן,
היה משעשע מרגש ומיוחד.
בהחלט זן נדיר: תקשיבו לזאנר המיוחד הזה: אשת חיל לחיים.
התלמידים סיפרו גם על הצלחותיהם אל מול לקוחות ומעסיקים כבר באמצע הלימודים,
כאשר חלקם פתחו אולפנים מקצועיים, או ביתיים,
אחד התלמידים שפתח באמצע הלימודים אולפן בבני ברק
מעסיק אצלו כיום מספר עובדים כדי לעמוד בעומסי העבודה הרבים. ב"ה!
כאמור, היה זה ערב מרגש ובלתי נשכח. ישבנו והאזנו לשירים,
לסיפורים המרגשים שמאחורי השירים. לדרך המדהימה והמסע המשותף והמיוחד הזה,
של תלמידים יוצאי דופן שהעזו ליצור ואף להשמיע את קולם בשיר ובכלל,
המסע שלהם הוא עדות למסלול הלימודים הטוב והמקיף ביותר של עריכת והפקת סאונד בבית פרוג,
והוא גם עדות לאפשרויות המדהימות שמחכות למי שמעז לאמץ את עצמו ולהביא את האמנות הפנימית שלו לידי ביטוי!
רוצים להצטרף למסע הבא שלנו בתחום הסאונד? פשוט תבואו!
את המאמר כתב חיים דיקמן
בעלים ומנהל פדגוגי
בית פרוג
טרם ההגשה, המרצה אסף רטוביץ מחבר למחשב במתחם ההגשות כרטיס קול ראוי... חחח