אתם עומדים לפני קנית ריהוט לחדר החדש שהוספתם, ואתם מתלבטים לקנות בחנות או ללכת לנגר פרטי?

נגר, חנות, הנד דן דינו??

אני שמחה לשתף אתכם בחוויה אחרונה שעברתי עם לקוחה, אני לא הולכת להכריע בשאלה, אלא לתת לכם כיוון מה לברר, ותחליטו מה הכי מתאים לכם.

פנתה אלי לקוחה מדהימה, היא הוסיפה חדר לדירה שלה. חדר ממוצע בגודלו, אבל, היה צריך להכיל מיטת רביעייה – לא קומתיים, ארון אחסון גדול, ארגז מצעים, שלחן כתיבה למספר ילדים ושטח רצפה למשחקים.

ב"ה הצלחתי לעמוד במשימה לאחר מספר סקיצות לא מעטות.

והגענו לשלב של ברור מחירים, המלצתי לה על אחד הנגרים הידועים, היא שוחחה אתו, שלחה לו את התוכנית והלכה לשמוע מחיר גם באחת החנויות המוכרות, על מנת להזמין מהנגר של החנות.

בחנות הביאו לה הצעת מחיר נמוכה משמעותית מהנגר. עשיתי לה ברור על החנות, כי לא הכרתי את טיב עבודתם, ומברור שעשיתי גיליתי שרמת הדיוק לא גבוהה במיוחד... הלקוחה שכל שקל היה חשוב לה, והפער היה משמעותי בררה גם היא, שמעה מלקוחות שהיו מרוצים החליטה ללכת על הזמנה מהחנות. וכאן מתחילה הסאגה.

כבר בבחירת הפורמייקות התברר שהצבע שבחרנו יחד, אין אותו בהיצע שהחנות נתנה. והלקוחה בחרה צבע אחר שהיה בעל טקסטורה שלקח את החדר לסגנון שונה ממה שרצינו.

בתוכניות תכננתי לה משולשים מעל הכתביה ושתי קלפות בגובה 30 ס"מ. היה לי חשוב המשולשים כי רציתי קו אלכסון בכניסה לחדר, שייתן קצת אוורור. והנגר של החנות טען שהוא לא מוכן לעשות את זה, והיא ירדה מזה...

6.jpg



לאחר שתי פגישות נסגרה העסקה, ואז לפתע התברר שבגלל שהיא גרה בקומה רביעית עליה לשלם 1500 ש"ח על הובלה והרכבה. ואם זה לא מספיק, החנות דרשה תוספת של 400 ₪ על מנוף. פה היא עצרה ולא הסכימה. והמובילים העלו את החדר ידני וגם על זה שילמה הלקוחה תוספת של 200 ₪.

כשסוף סוף הורכב החדר ונשלחו אלי תמונות עלו לי תמיהות, איך יתכן שהקיר מעל השולחן עמוס מידי, עיון קצר בתוכנית והתברר שהקלפות שתוכננו גובה 30 ס"מ, הנגר עשה 40 ס"מ – הבדל של 20 ס"מ. היה מסומן איפה לשים כל קלפה ובאלו מרווחים, וגם כאן הייתה פשלה.

הנגר גם שכנע את הלקוחה לשנות צבע בשני מגרות בארון מה שהיפר את האיזון הצבעוני. והיו עוד אי אלו דיוקים, חלקם משמעותיים מאוד.

בסופו של דבר אמרה לי הלקוחה, אני לא בטוחה שזה יצא יותר זול, ההפרש כולל ההובלה כבר לא היה משמעותי.

ולמה אני מספרת את כל הסיפור הארוך?

כדי שתדעו מה לברר לפני שאתם קונים רהיט חדש ולא משנה אם אתם הולכים לנגר פרטי או נגר של חנות:

  • כמה תעלה לכם כל מגרה נוספת וכל מדף נוסף.
  • האם צבע הפורמייקה שאתם רוצים קיים בחנות? לרוב חנויות עובדות עם מספר פורמייקות מצומצם מאוד, מה שנגר בד"כ ייתן לך אפשרות בחירה רחבה משמעותית.
  • רמת הפרזול. (- מסילות למגירות, צירים וכד'...)
  • האם עבודת הנגר מדויקת?
  • האם החנות / הנגר עומדים בזמנים?
  • האם צריך לרדוף אחרי הנגר כדי לסיים פינישים? מה קורה כשצריך תיקון?
  • כמה יעלה לכם הובלה והרכבה? נגר בד"כ מכניס את זה במחיר שהוא נותן.

    מסקנה נוספת וחשובה מאוד, יש לכם תוכנית של מעצבת? שילמתם עליה? כל שינוי קטן שנגר או מוכרת משכנעים אתכם, תתייעצו קודם עם המעצבת! וזה לא משנה עם השינוי הוא בצבע המגירה או בעיה טכנית שצריכים לפתור. בחדר המדובר הפסדנו 12 ס"מ יקרים מאוד בגלל שהנגר שכנע את הלקוחה, כנראה לטובתו... והלקוחה שזו פעם ראשונה שלה שהיא מפרגנת לעצמה חדר חדש לא ידעה ממה להיזהר.

    והעיקר, תרימו עיניים לשמים, ותבקשו שסייעתא דשמיא תלווה אתכם.
    שתהייה לכם קניה מוצלחת!
    חדר ילדים המבורגר22.jpg

scan0001.jpg