בהמשך למודעה הקודמת ל"ציץ אליעזר" זצוק"ל, פנו אלי שוב ממכון 'תורת המדינה' לעצב להם מודעה לכנס חדש העוסק בענייני התורה בעולם המשפט, וגם הפעם החלטתי לשתף אתכם בתהליך העבודה.

כידוע, המשותף לרוב המודעות ה"תורניות" הוא ריבוי מלל. אנחנו רגילים לחשוב במילים, והאותיות הן מחכימות, אך המדיה הדיגטלית (וגם העין) לא תמיד אוהבות טקסטים, ולכן המטרה הראשונית במודעה היא לסדר את הטקסט כמה שיותר טוב.

הטקסט הגיע באופן סביר מהלקוח, וככה הוא נראה באינדזיין לאחר ההטמעה:


גודל המשטח הוא משטח ווטסאפ סטנדרטי (1000*1000 פיקסלים), והתוכנה היא אינדיזיין.
כיוון שיש 4 מושבים, ניסנו את הקומפוזציה הזו:

upload_2019-12-8_22-51-48.png



ובחלוקה גסה, בעין זה ככה:

upload_2019-12-8_22-58-11.png


אבל, הכותרת לא מספיק גדולה, ואין שום סיכוי שמישהו שיראה את המודעה ברשתות החברתיות וכד' יסתכל עליה עדיין. יש כאן יותר מדי עומס טקסט.

החלטנו על הקומפוזציה הזו:

upload_2019-12-8_23-5-51.png


אחרי הקומפוזציה "בכללי", ישנן החלטות טיפוגרפיות.
קודם כל - המודעה אינה מודפסת (נכון לעכשיו), וניתן להשתמש גם באות סת"ם ללא חשש חילול קדושת האות (יש מחלוקת פוסקים בעניין, ואכמ"ל. מי שרוצה להוסיף מקורות בתגובות - אשמח). נבחרה האות סת"ם הספרדית של פונטביט, כי היא מעט יותר צרה ויוצאת יפה יותר במילים האלה.

כמו כן נבחר הפונט "מטאלי", אף הוא של פונטביט המלווה המון עבודות ללקוח אחר שלי - שגם אחד מנציגיו מופיע במודעה - עו"ד שמחה דן רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה. הסיבה לשמה נבחר הוא התאמתו למשפטים, וכן היותו פונט צר שיאפשר לנו לדחוס המון מלל במעט מקום. פונטים צרים אחרים שנבחנו (כמו אלמוני צר של אאא) נדחו לאור העובדה שהם דרשו מרווח שורות ופסקאות יותר גדול בשביל אותו טקסט.

אחרי הטיפוגרפיה והעמדה הכללית, בא הצבע. כיוון שהצבע אמור להתאים בכללותו לתמונה ולמסביב, לא בחרתי עדיין את צבע הטקסט במודעה.

הרעיון הגיע מהתמונה הזו:
International-law-1050x7001.jpg

משפט + העולם = משפט בינלאומי.

אז הלכתי על זה:

משפט + התורה = משפט התורה!
כידוע, הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם, והתורה היא המפה שלנו בחיים - מה חשוב ומה לא חשוב. לכן הרעיון להחליף את המפה בתורה, ואת הפטיש להשאיר שם - כמשפט התורה.

מבחינת התוכן - הלקוח שיפץ אותו, ונוספו ארגונים רבים המתעסקים בנושא תוך כדי גיבוש הכנס, כך שהוא מדבר על על ההתנגשות בין משפט האומות ומשפט התורה; המקום של בתי המדרש בהשבת המשפט; תיאוקרטיה חילונית - איפה ישנה כבר היום 'מדינת הלכה' חילונית, הכופה עלינו את ערכיה, האם מערכת המשפט שכחה אפילו את עשרת הדיברות, ומה אפשר לעשות בעיר שלי עם רשות הרבים.

ככל שהתעדכנו המייצגים, נראה כמה הכנס מגוון וכמה משפט התורה הוא המפתח לאחדות ישראל: נאום מפי נציג 'דגל התורה' באחת מהערים במרכז, בית הדין 'משפט לעם' בשדרות, אנשי בימ"ד של הרב קמינצקי מ'ניצן', אורי ציפורי שהוא חוזר בתשובה מיצהר, היועמ"ש של בתי"ד הרבניים של הרה"ר ועוד.

בנוסף, הלקוח ויתר על 4 שורות: מושב ראשון, שני, שלישי וכו' - יש את המספרים בצד בשביל זה. כככל שבמודעה יש פחות טקסט, ככה היא יותר מוצלחת וקל יותר לקרוא אותה. וגם הטקסט שישנו, ככל שמחולק ליותר חלקים - ככה יותר קל לקרוא אותו.

זו המודעה הסופית:
upload_2019-12-8_23-15-54.png



ובגודל סטטוס בווטסאפ:
משפט התורה מרובע22.jpg


אשמח לקבל הערות, הארות וקמופזציות אפשריות נוספות.
  • upload_2019-12-8_22-49-57.png
    upload_2019-12-8_22-49-57.png
    KB 99.6 · צפיות: 83